Ga naar inhoud

Zakelijk Elektrisch, wat te kiezen, deel 2

Welk strijkijzer  

50 leden hebben gestemd

1. 1. Welke geniet jullie voorkeur

• Lotus Eletre
      13
    • Polestar 3
      5
    • Tesla Model S
      11
    • Xpeng G7
      2
    • Porsche Macan
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gele logo wat overdreven? En de rest van die auto niet? 🥹

Geplaatst:
4 minuten geleden, Fred zei:

Het gele logo wat overdreven? En de rest van die auto niet? 🥹

Daarom de smilie he. :D

Ga hem doorsturen naar haar, met de tekst dat ik eentje gevonden heb. 

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur geleden, tuscani zei:

Eene gevonden met trekhaak en zwarte logo's. :party:

(Sally en Jitse vinden het gele logo wat overdreven, maar je kan dat optioneel in het zwart krijgen)

a129fc66-c29f-4ed9-8472-2c7986e48dff?rul

:D

Deze week gespot in Aalst:

IMG_20251103_130122.thumb.jpg.b257de5041d6823b7ed89e302c90a99c.jpg

Geplaatst:

ach godver er is al een gele. :D

't is hier de moeite qua exclusief. Ik zie dagelijks een grijze en zwarte, en nu ook al een gele. 

Geplaatst:

Zit je nu weer te kijken naar zo'n geval dat gigantisch in waarde zal zakken?

Da's natuurlijk wel het nadeel van iets 'exclusiever' te willen. Eigenlijk wil dat vaak zeggen dat weinig mensen dat willen :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, kwiekie zei:

Zit je nu weer te kijken naar zo'n geval dat gigantisch in waarde zal zakken?

Da's natuurlijk wel het nadeel van iets 'exclusiever' te willen. Eigenlijk wil dat vaak zeggen dat weinig mensen dat willen :D 

Kzal beginnen kijken naar echte wagens genre scenic of dacia, die worden hier hoog aangeschreven qua rijplezier en gaan vermoedelijk niet failliet. :D

• Grappig 1
Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

ach godver er is al een gele. :D

't is hier de moeite qua exclusief. Ik zie dagelijks een grijze en zwarte, en nu ook al een gele. 

meerdere zelfs… je komt ze regelmatig tegen in het geel

Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

meerdere zelfs… je komt ze regelmatig tegen in het geel

nog niet gezien. enkel zwart, kamu grijs (ofzo) en van dat lelijke  parelmoer.

Geel is wel wat in your face vrees ik. :D

Geplaatst:

Bwa, blijft een Lotus hé.

Maar goed: weer zo’n kleurtje dat tof is voor een ander, maar dat ik zelf niet zou willen.

Geplaatst:
46 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Daar wil ik gerust over discussiëren 🥲

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Geplaatst:
Op 7/11/2025 om 19:41, ex-Mooseman zei:

Maar goed: weer zo’n kleurtje dat tof is voor een ander, maar dat ik zelf niet zou willen.

Der hangt een Lotus-badge op bedoelt ge.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 7/11/2025 om 20:28, quadrifoglio zei:

Daar wil ik gerust over discussiëren 🥲

2 uren geleden, Joske zei:

Der hangt een Lotus-badge op bedoelt ge.

Daarnet gaan besnuffelen en sta me toe te zeggen dat dat kwalitatief enorm goed zit. Het is Chinees van achtergrond ga ik niet ontkennen,  maar kwaliteit staat toch een stap hoger dan onze Chineesjes.  (Heb 1 op 1 vergeleken met de Zeekr die er stond) had direct weer Q7 gevoel,  en dat was lang geleden. 

20251110_111346.thumb.jpg.c3feb35b3dca5b5eb9845505978a0cd8.jpg20251110_111727.thumb.jpg.35fb4ab9f4769052bcf0a7253fe08c73.jpg20251110_111535.thumb.jpg.e4b0ffa6a7e329303c99b2484526a491.jpg

Alcantara standaard maar zeker niet lelijk of minderwaardig dan leder. Enkel de middenconsole is dan wat "goedkoper" omdat die dan in leder is en bij sportpakket leder is de middenconsole in alcantara. Wat wel nog leuker is. ( de rode gordels zijn dan weer wat overdreven)

20251110_112045.jpg

Geplaatst:
37 minuten geleden, 4rings zei:

Al es testgereden?

Was gisteren niet mogelijk.  Enkel showroom was open zonder personeel. 

Geplaatst:

Doordat de eene helft Lotus letterlijk aan het afbreken is. (strontbak, trekt op niets) en de andere helft, zit te verkondigen dat binnenkort diene Chinese brol toch falliet is. Zit ik weer wat naar de Macan te kijken.

6d9efee0-f7e9-4258-8393-dfed16881082?rul

39ae79c1-0865-4fb6-9017-f8bed5838faf?rul

Mooie foto's doen veel natuurlijk, maar ziet er mij goed uitgerust uit. (wel geen headup of pneumatische ophanging, maar wel zetelverwarming, trekhaak en open dak)

Moet toch dringend eens langsgaan bij een garage, om de achterbank en koffer te gaan passen/bekijken. Want zo bijt het toch ook in mijn been. Niet simpel, Eletre tegen Macan. qua opties, zullen ze quasi gelijkaardig zijn. Maar ga ik terug voor de grootte van de Q7 of kies ik voor de "zekerheid". Qua achterklap, weet ik het niet goed. de Macan is misschien iets aanvaardbaarder?

• Taal izan 1
Geplaatst:

Ik ken 3 mensen die zo een Lotus hebben er ZEER tevreden over zijn.  Die Lotus lijkt me een van de betere keuzes in zijn segment. 

Dat is zeker geen miserie bak en heeft trouwens amper iets met Lotus te maken. Dat is gewoon de badge. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die Macan's ik vind dat echt vrouwen auto's.
En ik hoorde dat Porsche een miljard verlies geleden heeft in Q4.
Al eens naar Lotus gekeken?

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 6
Geplaatst:
23 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik ken 3 mensen die zo een Lotus hebben er ZEER tevreden over zijn.  Die Lotus lijkt me een van de betere keuzes in zijn segment. 

Dat is zeker geen miserie bak en heeft trouwens amper iets met Lotus te maken. Dat is gewoon de badge. 

Een MB medewerker vertelde mij, off the record, dat de Smart producten met Geely drivetrain de betrouwbaardere/efficientere EV producten waren in hun showroom 😉 De klachten in die Geely stal gaan vaker over infotainment en merkspecifieke zaken die er zijn aan toegevoegd om het merk "uniek" te maken.

Geplaatst:
57 minuten geleden, josenjef zei:

Een MB medewerker vertelde mij, off the record, dat de Smart producten met Geely drivetrain de betrouwbaardere/efficientere EV producten waren in hun showroom 😉 De klachten in die Geely stal gaan vaker over infotainment en merkspecifieke zaken die er zijn aan toegevoegd om het merk "uniek" te maken.

Ik denk dat die analyse vrij accuraat is. Geely bouwt idd vrij goede en betrouwbare wagens. Als er problemen zijn gaat het dikwijls over software....... iets wat je bij heel veel merken ziet. Ook de zogezegde Europese premium. 

Het spijtige is dat veel niet Europese autobouwers MINDER problemen met EV wagens hebben dan de Europese. Ik riskeer met pek en veren overgooit te worden maar vandaag de dag zou ik minder problemen met een EV van Lotus verwachten dan met een EV van Porsche. Veel mensen maken die klik (gelukkig) nog niet, anderen al wel. Er rest  de Europese wagenbouwers niet al te veel tijd meer. (BMW doet het dan imo nog wel goed, de rest......) 

Ik durf te stellen dat de Lotus Eletre bij de betere EV's hoort. 

• Taal izan 2
Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Doordat de eene helft Lotus letterlijk aan het afbreken is. (strontbak, trekt op niets) en de andere helft, zit te verkondigen dat binnenkort diene Chinese brol toch falliet is. Zit ik weer wat naar de Macan te kijken.

6d9efee0-f7e9-4258-8393-dfed16881082?rul

39ae79c1-0865-4fb6-9017-f8bed5838faf?rul

Mooie foto's doen veel natuurlijk, maar ziet er mij goed uitgerust uit. (wel geen headup of pneumatische ophanging, maar wel zetelverwarming, trekhaak en open dak)

Moet toch dringend eens langsgaan bij een garage, om de achterbank en koffer te gaan passen/bekijken. Want zo bijt het toch ook in mijn been. Niet simpel, Eletre tegen Macan. qua opties, zullen ze quasi gelijkaardig zijn. Maar ga ik terug voor de grootte van de Q7 of kies ik voor de "zekerheid". Qua achterklap, weet ik het niet goed. de Macan is misschien iets aanvaardbaarder?

Amai die velgen zijn mottig zeg.

Ik zou eens rijden met beide, lijkt me niet verkeerd als autoliefhebber om te bekijken of zitpositie/vering/demping/rijhulpjes je liggen.

Geplaatst:
20 minuten geleden, kwiekie zei:

Amai die velgen zijn mottig zeg.

Ik zou eens rijden met beide, lijkt me niet verkeerd als autoliefhebber om te bekijken of zitpositie/vering/demping/rijhulpjes je liggen.

Afspraak met lotus lag al vast voor op 2de kerstdag. (Dan kan Sally ook mee) Wel altijd met begeleiding.🙄 

Porsche moet ik eens vragen als ik langsga.

Geplaatst:

Waarom staan deze niet aan lagere prijzen. :inlove:

262f3ee7-a630-4e11-8726-955cf5d09012?rul

1c096dda-1288-41bf-a84e-0b11fa5e6d27?rul

11d036b8-60e7-4fe0-9fe9-4733f6987b03?rul

de violet zijn velgen zijn er wel wat over. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid