Ga naar inhoud

Zakelijk Elektrisch, wat te kiezen, deel 2

Welk strijkijzer  

50 leden hebben gestemd

1. 1. Welke geniet jullie voorkeur

• Lotus Eletre
      13
    • Polestar 3
      5
    • Tesla Model S
      11
    • Xpeng G7
      2
    • Porsche Macan
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, BMWMB zei:

Gebrek aan emotie? Is dat niet bij elke EV het geval? 

Wat ik vandaag ook een knappe EV vind, is de Polestar 5, maar is geen goedkoop ding.

Goh nee. Als ik met de i4 M50 van mijn moeder rijdt heb ik dat gevoel totaal niet. Ben wel een BMW liefhebber, dus in dat interieur voel ik me al veel meer thuis in dat van een Tesla. 

• Taal izan 3
Geplaatst:

Godver. Wellicht de lithiumdampen. 

Moet dus rijd zijn. 

• Grappig 3
Geplaatst:
Op 26/11/2025 om 09:35, Parsifal zei:

Er staat momenteel bij @Matthi een propere model S voor een scherpe prijs: 

https://lampe.be/nl/te-koop/detail-2/tesla-model-s-9401118c-10b1-41b2-871f-8d8051db4fde

Moest de mijne afgeschreven zijn, ik zou gewoon een nieuwe kopen (dan wel de FL versie)

Tof. Interieur maakt het af, kleur bekleding en interieurlijsten.
Zou er nog een zilver wieltje onder smijten, stijlvol dan!

Geplaatst:
37 minuten geleden, gTa zei:

Tof. Interieur maakt het af, kleur bekleding en interieurlijsten.
Zou er nog een zilver wieltje onder smijten, stijlvol dan!

Dankjewel!

Geplaatst:
Op 26/11/2025 om 11:06, ir_fuel zei:

Hangt van je definitie van emotie af. Dat is om te beginnen zeer subjectief. Ik had totaal geen klik met een Polestar 2, of met een Model 3, hoewel ik objectief gezien weinig slecht over die auto's kon zeggen. Met mijn i4 rijd ik wel heel graag, ondanks de miserie met de iDrive software.

Hangt echt af van wat je persoonlijk wil inderdaad. Mijn droomauto is een S-Klasse, met EV modellen van alledaagse wagens kom je daar naar mijn beleving veel sneller in de buurt omdat dat gevoel dat het die wagen allemaal geen moeite kost er veel sneller is.

Om het in BMW 5 termen te zeggen ik zou een i5 verkiezen boven een M5 en waarschijnlijk het ultieme zou dan een 5 zijn met luchtvering en dikke 6 cilinder.

• 2 weken later...
Geplaatst:
1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Haal eens een Alpine 390 @tuscani. Echt iets voor u imo!

Heb een afspraak met Lotus 2de kerstdag, en ga op mijn verjaardag (22ste) naar Porsche kijken en testrit vragen. En ondertussen volg ik model S nog wat op. (Verstand zegt dat ik dat moet kopen, maar emoties zeggen 1 van de andere 2) Heb wat parameters ingegeven in mobile en de Macan komt serieus in mijn gedachten (luchtvering, lederpak, open dak, trekhaak, poepverwarming achteraan,..) wegens 10K goedkoper dan de Eletre, die momenteel wal blijft hangen wegens fl, dat nu pas online komt. (ik verwacht dat die nog wat gaat zakken in de loop van 26) Zal dus vooral van de plaats achterin en koffer afhangen. (en de testrit, want beide  (Lotus al zeker niet) zijn volgens mij geen onepedaldrive, wat ik zoooo gewoon ben. 

Geplaatst:

Onepedal drive vind ik ook zalig, zo goed op een Tesla.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Had gisteren nog een testrit geboekt, om de 22ste ( aangezien ik er toch in de buurt zit) eens met een model S te kunnen rijden en vandaag telefoon gekregen dat het een S plaid zal zijn, of dat geen probleem is?  Zal niet helpen zeker? :D want dan is het direct met die knappe sportzetels.  

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, tuscani zei:

Er staat momenteel al een blauwe geparkeerd in mijn lijst, die ook net wat gezakt is in prijs.

https://www.mobile.de/nl/voertuigen/details.html?id=431771835&scopeId=C&action=parkItem&vc=Car&s=Car&lst=p

02289584-46bc-46e9-9687-310384e27d5d?rul

Maar vrees dat de vrouw neen gaat stemmen op het blauw. :D (moet eens in het echt bekijken))

Serieus? Dit moet zowat de meest stijlvolle spec zijn die jij ooit al hebt voorgesteld. Onbegrijpelijk dat ze daar dan tegen zou zijn. 

Die onderlip van de voorbumper is wel erg droef... En een zwart zwart zwart interieur op een kist van zo een bedrag: ik ga het nooit begrijpen... 

aangepast door Tjeu
Geplaatst:
25 minuten geleden, Tjeu zei:

Serieus? Dit moet zowat de meest stijlvolle spec zijn die jij ooit al hebt voorgesteld. Onbegrijpelijk dat ze daar dan tegen zou zijn. 

Die onderlip van de voorbumper is wel erg droef... En een zwart zwart zwart interieur op een kist van zo een bedrag: ik ga het nooit begrijpen... 

Als je dan toch aan het bestoefen bent. :D

2x robijnrood, maar 10k te duur. Deze kleur mag zeker wel, maar nog geen tegen gekomen die in de juistere prijsklasse staat.. (lees als ze even duur staan dan een Eletre, kies ik liever de Eletre) Blauw is niet haar favoriete kleur, haar eerste opmerking was dan ook veelzeggend toen we de Q7 gingen ophalen, en ze hem in de zon zag staan.

1dae7e67-7d51-4b26-a757-7efcfff58a02?rul

266cd4ac-1c7d-40a3-a4da-e7b92e824a46?rul

bewerkte en onbewerkte foto's doen wel veel met de kleur precies.

Geplaatst: (aangepast)
13 minuten geleden, tuscani zei:

Als je dan toch aan het bestoefen bent. :D

2x robijnrood, maar 10k te duur. Deze kleur mag zeker wel, maar nog geen tegen gekomen die in de juistere prijsklasse staat.. (lees als ze even duur staan dan een Eletre, kies ik liever de Eletre)

1dae7e67-7d51-4b26-a757-7efcfff58a02?rul

266cd4ac-1c7d-40a3-a4da-e7b92e824a46?rul

bewerkte en onbewerkte foto's doen wel veel met de kleur precies.

ik vind het paars niet zo top. 

Nu, het blauw is ook niet het soort blauw waar ik zelf warm van word. Maar toegeven, het is wel de eerste kleur die de lijnen van die wagen eer aan doet. Het is de eerste keer dat ik echt een Macan wauw vind en dat het model geen last heeft van het 1ste gen GLK-syndroom. Zo een GLK zag eruit als een wagen op schaal 3/4den. Die verhoudingen klopten helemaal niet. Vooral die neus kwam veel te laag. Leek een gekrompen Pajero. 

186275619.jpg 

Bij de Macan dus ook doorgaans dat gevoel, behalve bij de blauwe. 

aangepast door Tjeu
Geplaatst:
7 uren geleden, ma: zei:

Amaai... Voor 70k zou ik eerlijk gezegd niet twijfelen. Tenzij hier echt iets aan ontbreekt.

Geplaatst:
Geplaatst:
11 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is toch veel minder ruim achteraan dan een Model S?

goh. Dat valt eigenlijk wel mee. Achterbank is iets smaller dan bij een model S. Maar door de SUV bouw zit je wel iets hoger op de achterbank. Is wat vergelijkbaar met de XC60 die ik vroeger had.

Maar eerder dan de achterbank zal vooral de koffer een ferm pak kleiner zijn. Daar ben je me zo'n model S echt wel serieus verwend.

Geplaatst:

Ik weet niet meer wie het was die hier stellig kwam poneren "Goh die Macan EV zal echt zo snel niet afschrijven als een Taycan hoor!"

Yeah right😆

Geplaatst:
19 minuten geleden, Fr79 zei:

Ik weet niet meer wie het was die hier stellig kwam poneren "Goh die Macan EV zal echt zo snel niet afschrijven als een Taycan hoor!"

Yeah right😆

Ik vind dat precies toch meevallen tov nieuwprijs.

Geplaatst:

Meevallen, vanuit wiens standpunt dan?

Van 106k naar 76,9k in 8 maanden... Voor de tweedehandskoper valt dat reuze mee, ja.

Maar mijn punt ging dus over de afschrijving.

• Grappig 1
Geplaatst:
12 minuten geleden, Martini Racing zei:

Ik vind dat precies toch meevallen tov nieuwprijs.

als ik die Macan 4 configureer volgens de advertentie die ik gedeeld had, kom ik op een nieuwprijs van meer dan 110.000 euro. als die 9 maand en 15.000km later voor 76.900 te koop staat is dat wel redelijk rampzalig lijkt me... Even meer dan 43k afschrijven op minder dan één jaar lijkt me toch redelijk waanzinnig.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
59 minutes ago, Parsifal said:

als ik die Macan 4 configureer volgens de advertentie die ik gedeeld had, kom ik op een nieuwprijs van meer dan 110.000 euro. als die 9 maand en 15.000km later voor 76.900 te koop staat is dat wel redelijk rampzalig lijkt me... Even meer dan 43k afschrijven op minder dan één jaar lijkt me toch redelijk waanzinnig.

Dat is toch normaal in die prijsklasse?

• Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
43 minuten geleden, 4rings zei:

Prijs configurator is ook niet prijs garage...

Ik wens u veel succes om bij Porsche meer dan 4% korting te bedingen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid