Ga naar inhoud

Privé touring voor een vriend

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

E klasse break moet ook wel te vinden zijn binnen dit budget.

Geplaatst:
52 minuten geleden, Fr79 zei:

E klasse break moet ook wel te vinden zijn binnen dit budget.

Maar niet met de andere voorwaarden. 

Geplaatst:
22 uren geleden, msxx zei:

Dat is niet slechter dan de basiszetels van een Passat of Superb 😉 

Dat probeer ik ook niet te beweren. Versta me niet verkeerd. Maar dat is 1 van de grote ergernissen van mijn huidige wagen.

Geplaatst:
44 minuten geleden, Fr79 zei:

Alle respect voor een Superb maar toch 100 keer liever een E dan. 

Als ruimte voor kinderen etc de grootste rol speelt voor een "'niet autominded" koper, dan toch liever de Superb (in een mooie sportline uitvoering) dan een E(200) klasse.

Onze ex Superbs hadden een zee van ruimte in vergelijking met mijn huidige E (een V ernaast gezet, omdat we er met 4 grote mensen niet in passen op lange afstanden 🫣).

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
7 uren geleden, abtler zei:

Als ruimte voor kinderen etc de grootste rol speelt voor een "'niet autominded" koper, dan toch liever de Superb (in een mooie sportline uitvoering) dan een E(200) klasse.

Onze ex Superbs hadden een zee van ruimte in vergelijking met mijn huidige E (een V ernaast gezet, omdat we er met 4 grote mensen niet in passen op lange afstanden 🫣).

Dat is ontegenzeglijk waar.

Zelf heb ik net de afweging gemaakt tussen een 6gt en 5touring. De 6gt is zowat de Superb van BMW. Daarbij mezelf ook afgevraagd of het is om comfortabel in te zitten of om de benen te strekken. Dat laatste is zeker fijn, maar om nu te zeggen dat het nodig is?

De hang naar een Superb in dit topic vind ik wat te sterk aanwezig..

Geplaatst:
2 uren geleden, msxx zei:

Dat is ontegenzeglijk waar.

Zelf heb ik net de afweging gemaakt tussen een 6gt en 5touring. De 6gt is zowat de Superb van BMW. Daarbij mezelf ook afgevraagd of het is om comfortabel in te zitten of om de benen te strekken. Dat laatste is zeker fijn, maar om nu te zeggen dat het nodig is?

De hang naar een Superb in dit topic vind ik wat te sterk aanwezig..

Snap ook niet waarom iedereen hier die kerel in een Superb willen droppen. Het is groot ... klopt ... 

Geplaatst:

Geen idee, zelf nog niet mee gereden maar in deze test wordt alvast niet geklaagd over de motor/bak combi. 

Maar sowieso lijken 160pk en 360nm bij 1600 tpm me toch niet zo slecht qua specs. Zal ook fiscaal gunstiger zijn dan een 2 liter.

Geplaatst:
13 uren geleden, Fr79 zei:

Rijdt zoiets eigenlijk leuk met die 160pk? Zou eerder een 200pk minstens willen dan.

edit: had de rest nog niet gelezen, werd al gevraagd en beantwoord :D

Geplaatst:
51 minuten geleden, Fr79 zei:

Geen idee, zelf nog niet mee gereden maar in deze test wordt alvast niet geklaagd over de motor/bak combi. 

Maar sowieso lijken 160pk en 360nm bij 1600 tpm me toch niet zo slecht qua specs. Zal ook fiscaal gunstiger zijn dan een 2 liter.

Heb deze gehad in een C-klasse en reed echt niet aangenaam, bak schakelde bij de minste versnelling altijd enkele versnellingen terug. Combinatie 2l diesel met dsg bij vw is veel aangenamer.

Geplaatst:

En het geluid is ook E-onwaardig. Dat is toch die versnellingsbak "met motortje in"?

Geplaatst:
Op 24/10/2025 om 14:43, Polygoon zei:

Nog eens een ouderwets topic om wat likeminded mensen hun gedacht te kennen voor de aankoop van een wagen.
M'n beste vriend heeft wegens omstandigheden een nieuwe auto nodig. Ketel wordt privé aangekocht.

Zijn "non-negotiables" voorwaarden:

• Max 26k
  • Liefst Break/Touring/Stationwagen
  • Grote koffer (2 kids)
  • CarPlay
  • Airco
  • Stoelverwarming
  • Max 70.000 km
  • Max 6 jaar oud

Mooi meegenomen maar valt over te klappen:

• Automaat 
  • Zwart/Grijs/Donkerblauw
  • VB "niet te zot"

Hij pendelt dagelijks een afgeronde 50km. 
Geen thuiswerk.

Benzine of diesel heeft hij geen voorkeur.
Ik zou precies altijd benzine nemen maar hij doet wel voldoende km's om een diesel te kunnen benutten?

Ik dacht zelf in de richting van een C Break (MB Certified valt net buiten budget), Skoda Superb (wegens koffer) of een BMW 3.
Hij dacht ook nog aan Peugeot 308/508 maar blijf wat terughoudend over Franse kwaliteit.

Superb uit die lijst met een 1.5TSI DSG.
Peugeot van wegblijven, Volvo idem. Duur en onbetrouwbaar.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 25/10/2025 om 19:32, Jonass zei:

Kia Proceed?

Kan je binnen budget zeker nog krijgen met enkele jaren fabrieksgarantie. En het is een zeer ruime en imo degelijke auto. Ik heb er onlangs eentje verkocht en ik vond dat zeker geen straf om mee te rijden.

Op 26/10/2025 om 09:39, josenjef zei:

Ik heb hier al een Optima gepost 10k onder budget. Mijn neef heeft zo eentje gekocht en mijn nonkel verkiest die boven zijn Passat. Door hun 7 jaar fabrieksgarantie ook altijd goed onderhouden exemplaren te vinden.

Maar het is natuurlijk wat verder van de gangbare paden. Mijn superb ervaring ligt te ver weg om die te vergelijken met de Optima.

Danke. 

Hyundai Proceed, Hyundai Ceed Sportswagon etc..
Hyundai i30 break is ook best ruim

Allemaal niet 'set your hair on fire', maar zeer degelijk, lange garantieperiode, ... Optiepakketten dus als je niet de basisuitrusting neemt zit daar al meteen veel op. 

Voor iemand die niets met auto's heeft is dat zeker te overwegen heeft. Meer dan al die duitse merken die niet meer in garantie zullen zijn 😛 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hyundai vergeten. Ik reed oprecht graag met mijn i20 indertijd. Was een tof karreke. Zeker de laatste was echt goed uitgerust.

Geplaatst:
4 uren geleden, Alexis zei:

Danke. 

Hyundai Proceed, Hyundai Ceed Sportswagon etc..
Hyundai i30 break is ook best ruim

Allemaal niet 'set your hair on fire', maar zeer degelijk, lange garantieperiode, ... Optiepakketten dus als je niet de basisuitrusting neemt zit daar al meteen veel op. 

Voor iemand die niets met auto's heeft is dat zeker te overwegen heeft. Meer dan al die duitse merken die niet meer in garantie zullen zijn 😛 

Dit jaar zijn er particulier zo 2 tweedehands Kia's gekocht in mijn familie. Hyundai was er ook altijd bij de laatste kanshebbers. Altijd vertrokken met de zoektocht bij de klassieke merken.

Door die lange garantie en waarschijnlijk ook het brave publiek dat ze aanspreken zijn dat ook goed onderhouden exemplaren. Mijn zus haar Niro is degelijk maar zegt mij weinig, de Optima van mijn neef is echt een leuke wagen.

Geplaatst:
4 uren geleden, gewoon ik zei:

Hyundai vergeten

Is door de echokamer die dit forum is.. 

Ik heb na veel overwegen mijn ma in 2019 een Hyundai i30 break aangeraden in 2019. 1.4 turbonaft, in huis ontwikkelde 7-traps DCT boite.. Ook erg goed uitgerust, zelfs stuurverwarming, zetelventilatie (2 opties waarvan ik wou dat meer auto's het hadden..). 
Denk toen nieuw 25-26k? 

Geplaatst:

Idd dat zal de reden zijn.

Nu voor mijn nieuwe bedrijfswagen staan er enkel koreanen en japanners in mijn shortlist. Je krijgt veel voor je geld. Wil in die modellen nog eens zitten en rijden en dat zal mijn keuze doen bepalen.

Geplaatst:
43 minuten geleden, gewoon ik zei:

Idd dat zal de reden zijn.

Nu voor mijn nieuwe bedrijfswagen staan er enkel koreanen en japanners in mijn shortlist. Je krijgt veel voor je geld. Wil in die modellen nog eens zitten en rijden en dat zal mijn keuze doen bepalen.

Snap ik. Moest er een Kia in m’n lijstje hebben gestaan, had die het ook geworden. Zo’n EV6 rijdt best leuk 

Geplaatst:
31 minuten geleden, Polygoon zei:

Snap ik. Moest er een Kia in m’n lijstje hebben gestaan, had die het ook geworden. Zo’n EV6 rijdt best leuk 

Zit buiten budget natuurlijk.

Ev3, ev4, ev5, ioniq 5 en mazda 6.

Een Y long range zit ik met een opleg van 3k

Geplaatst:
1 minuut geleden, gewoon ik zei:

Ev3, ev4, ev5

Geen idee of die er al waren toen ik mijn EQA koos.
Bij de BMW kon ik maar kiezen uit 8 wagens.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in