Ga naar inhoud

[TK] 2001 Lexus IS 300 berline


The Swede

Aanbevolen berichten

Zoals reeds aangegeven, willen we de auto van madame vervangen door een GS300 van dezelfde generatie.

D'r is helemaal niks mis met haar wagen, wel integendeel, ik neem risico door 'em te vervangen door een wagen die ik niet ken, maar we willen gewoon wat meer ruimte, vooral omdat we vaak gasten over de vloer krijgen.

Lexus IS300 berline, 5-trapsautomaat, zilver, zwart leder.

Verder heeft ie alles wat een IS300 pleegt te hebben: electrische zetels, Xenonlicht, electrisch schuifdak, verwarmde zetels, het Premium Audio systeem met CD lader, 17" velgen, parkeersensors achteraan, mistlichten vooraan, koplampensproeiers, cruise control, auto-dimmende spiegels, skiluik met skizak, etcetc

De wagen heeft een full Lexus service history. Wij kochten hem 3 jaar terug met 160000km, hij heeft er nu 190000.

Alles aan de wagen werkt en zowel het interieur als de buitenkant is als nieuw (zie fotos). Nooit in gerookt.

Het is inderdaad een RHD, vandaar de lage prijs. 2950,-Euro, redelijke offers welkom.

Het stelletje winterbanden kan je d'r gratis bijkrijgen.

Paar fotos van de buitenkant:

DSC06728-1.jpg

DSC06734.jpg

DSC07959.jpg

DSC07964.jpg

IMG_4168.jpg

aangepast door The Swede
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet ie een rechtsgestuurde auto op het forum te koop :facepalm:

Kar rijdt overigens niet slecht.

Wel, voor de prijs dat ik 'em wil laten gaan, zijn er misschien autoliefhebbers die graag wat mooi en supergoedkoop willen. Ik kan hem maar aanbieden.

En die kar rijdt inderdaad niet slecht. Die rijdt zelfs verdomd goed. Stukken beter dan veel nieuwe wagens van Duitse makelij.

Moest ge iemand weten, percentje op komst ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunt ge daar wel een gelijkvormigheidsattest voor krijgen hier? Want in sedan is deze motorisatie hier nooit verkocht denk ik.

Jawel, die is wel als sedan verkocht, maar super weinig. D'r zijn ook manuele versnellingsbakken verkocht, maar ook die zijn super zeldzaam.

Trouwens, een wagen met een EU gelijkvormigheidsattest mag altijd ingeschreven worden. We wonen tenslotte in Europa, of ge wilt of niet. ;)

Wat wel ene vereiste is voor de keuring is dat de teller ook KM/U aangeeft (wat hij doet), dat je ook een mistlicht achteraan links hebt (in dit geval heeft hij d'r twee, dus dat mag) en dat de koplampen niet de verkeerde kant op schijnen. Dat betekent ofwel "aanpassen" als je echt academisch wil zijn, of gewoon de plakkertjes op de lens plakken zoals Engelse toeristen doen... En ze'r dan na de schouwing weer aftrekken.

Van dat "verkeerde kant op schijnen", merk ik trouwens nooit iets. De Benz heeft het iets meer en vooral op donkere snelwegen in Frankrijk krijg ik wel eens tegenliggers die met hun lichten knipperen (doorgaans vrachtwagens), maar met de Lexus heb ik dat nooit gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LED lichten op audi :inlove:

Gewoon via MMI veranderen van links naar rechts rijden :D

Klopt. Ik ga eens onder de kap van de mijne kijken of dat ook niet kan. Vroeger bij BMW in de UK had je gewoon een draaiknop onder de motorkap om de lichten af te stellen voor rechtsverkeer ipv linksverkeer.

Engeland is geen Europa, rhd, miles, pounds, inch, wtf moeilijke mensen :D. Nog een geluk dat het grote autoliefhebbers zijn :inlove:

Klopt, maar er zijn ook andere rotte appels die niet Europees handelen. Maar da's een andere discussie.

Ondertussen probeer ik iemand te plezier met een supergoedkope auto die ook nog eens erg goed rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit een propere kar, 6-cylinder, RWD, iets wat je niet veel ziet en toch gewoon betrouwbaar en goede wegligging. Echt iets wat ik zou zien zitten om mee rond te toeren.. Dat stuur natuurlijk hé, maar prijs is wel eerlijk, zou je deze in de UK niet op 1-2-3 kwijt zijn aan deze prijs ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit een propere kar, 6-cylinder, RWD, iets wat je niet veel ziet en toch gewoon betrouwbaar en goede wegligging. Echt iets wat ik zou zien zitten om mee rond te toeren.. Dat stuur natuurlijk hé, maar prijs is wel eerlijk, zou je deze in de UK niet op 1-2-3 kwijt zijn aan deze prijs ?

Jawel, doch, in UK staan er veel en is de wagen niet gekend. Dus moet ik hem gaan afzetten en wachten tot er zo een "bandenschopper" langskomt.

De wagens als deze in LHD in Europa staan ook nog minstens voor 7000-9000 te koop.

En ik doe er liever iemand anders dan een Brit plezier mee. We zijn in UK vertrokken omdat het qua racisme.

Soit, het is gewoon een eerlijke wagen voor een autoliefhebber. Heb, zoals gezegd, een kandidaat uit NL en hopelijk neemt hij hem.

't Was zonder twijfel de slimste koop die ik ooit heb gedaan van auto samen met de Mazda 626 diesel 5-deurs die ik destijds voor mijn ex-vrouw kocht.

Die was 7 jaar oud, 91000km, gekocht voor 100000,- bef. 2 jaar later verkocht ik hem voor 145000,- Bef en met 135000km aan een Fransman. Die kerel rijdt er nog mee rond :)

61 vurige pks! Ding liep 120km/u max toen ik hem kocht en tegen de tijd dat ik er mee in Finland was, kon de teller al tot 180 km/u :D Hij bracht twee gure winters door (buiten) in Oulu, reed de vrienden naar Lapland voor Nieuwjaar 2000 en de enige kost ooit was 5 liter olie en ne filter :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals elders al gezegd, heb een GS430 voorgesteld gekregen door een kennis in UK en gezien de goeie zaak die ik daarop zou doen, wil ik de prijs van deze nog wel 500 Euro laten zakken. Enkel voor mensen hier doch en zolang die andere wagen beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci. Ondertussen ook op een UK website te koop gezet.

Al denk ik dat er voor 2450 ook in België geïnteresseerden kunnen zijn.

Leerde gisteren op die UK website trouwens dat deze auto ook een Limited Slip Diff meekreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb die GS430 aan een goeie prijs kunnen kopen, dus de prijs van deze mag op 2450 blijven.

Vrijdag ben ik er mee in België. Als er kandidaten zijn, da's de moment want nadien gaat hij gewoon terug naar UK en wordt hij daar verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, d'r was vanavond een kandidaat in Nice (Indiër naar zijn accent te horen) die een RHD auto wou en dacht een Lexus in UK te gaan halen.

Heel geïnteresseert... maar duidelijk echt een Indiër want hij wil de prijs naar omlaag naar 1500 Euro! crepapelle.gif

Hij is komt dan af met advertenties van Autotrader en zegt dat hij in UK een IS200 voor £1500 (=1800 Euro) hebben...

Klopt, maar dat is dan ook een 200, zonder leder, Xenons, LSD, service history, etc... En hij vergeet dat zijn ticket naar UK, taxi ginder, hotel, ferry terug, péage en benzine hem zeker 600-700 Euro gaan kosten.

Bovendien is er in Frankrijk geen rijtaks, dus naar de CC's of CO2 moet hij niet kijken.

'k Heb hem gezegd dat ik wel 200 Euro wou laten vallen als ik mijn winterbanden behield, maar nee hoor, hij gaat liever een zo een basic IS200 in UK halen om er in totaal meer voor te betalen dan de mijne icon_lol.gif

Mensen zijn echt komiek wanneer het aankomt op onderhandelen. Ze denken altijd dat ge ze besteelt of dat ze u teveel gaan betalen. icon_rolleyes.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... maar duidelijk echt een Indiër.... Mensen zijn echt komiek wanneer het aankomt op onderhandelen. Ze denken altijd dat ge ze besteelt of dat ze u teveel gaan betalen. Thumb resize.

Indiërs zijn een ramp. Al uwen tijd verschijten door 20 keer hetzelfde te vragen en dan maar den helft willen betalen.

ELKE keer opnieuw.

Ik verkocht vorige week een nieuwe Qashqai aan nen Indiër. Dag nadat hij tekent staat hij bij mij met een link naar een IERSE website om te zeggen dat de wagen daar goedkoper is... zeikerds!

Succes ieg Swede !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per taalfout gaat er 100 euro van de prijs af :up:

Afgesproken. Maar dan moet jij hem wel kopen als ik er in België mee ben. Anders heeft die korting weinig effect.

Tot zaterdag ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid