Ga naar inhoud

Nieuwe rijbewijs


Polygoon

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn rijbewijs (vast) nu sinds begin Juli en heb toen een nieuw rijbewijs gekregen.

Dit is een kaartje ter grootte van je identiteitskaart.

Nu telkens ik mijn rijbewijs moet afgeven kijken ze altijd raar op.

Op het autosalon (om een testritje te doen in een BMW ActiveE) had da madammeke achter de balie nog geen gezien.

De vorige keer toen de politie mij tegenhield hadden die mannen dat ook nog niet gezien.

Wordt dat nieuw uitgegeven in beperkte aantallen/gemeentes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig... Nog een kaartje...

In plaats van dat op je id-kaart te zetten of zo???

Binnenkort gaat je portefeuille 10cm dik zijn en de grote van een bankkaart...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de zoveel jaar ga je ook zoals bij je identiteitskaart een nieuwe moeten gaan halen. (en ervoor betalen)

Dat is inderdaad voor zover ik weet nog 'n proefproject trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet al een eindje dat proefproject?

Ik hoor ze het nog zo zeggen op de voorstelling van de e-ID: en via die chip kunnen we daar dan ook de sis-kaart aan koppelen, en het rijbewijs en ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zou wel zo'n nieuw willen, dat oud is veel te groot en onhandig.

Klopt echt mega handig zo vind ik.

Vroeg me gewoon af of dat al standaard is momenteel of nog steeds een proefproject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen ze je rijbewijs niet intrekken zonder je id kaart af te pakken.

En dat is een voordeel of een nadeel???

Enige wat je wel zou moeten doen is een nieuwe id-kaart kopen als je je rijbewijs haalt of een bijkomend examen hebt gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen ze je rijbewijs niet intrekken zonder je id kaart af te pakken.

Non-argument hé :P

Gewoon als politie even ID-kaart in scanner steken en je kan direct op het schermpje zien of rijbewijs "afgenomen" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Non-argument hé :P

Gewoon als politie even ID-kaart in scanner steken en je kan direct op het schermpje zien of rijbewijs afgenomen is.

Ja dat gaan ze kunnen in Oostenrijk, of in de US.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is een voordeel of een nadeel???

Enige wat je wel zou moeten doen is een nieuwe id-kaart kopen als je je rijbewijs haalt of een bijkomend examen hebt gedaan...

Nu kunnen ze elk rijbewijs ook nog is cashen.

Ze zijn al aant krabben voor de begroting dicht te krijgen.

Gunt ze nu ook eens een plezierke en betaald die 13 of 25 euro, kweet al niet meer hoeveel het was. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie toch perfect mogelijk. Daarvoor hebben we toch een Europese Unie.

Voor de US: daar moet ik langer over nadenken ;) (iets op je VISUM, speciaal formulier aanvragen,...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Non-argument hé :P

Gewoon als politie even ID-kaart in scanner steken en je kan direct op het schermpje zien of rijbewijs "afgenomen" is.

Idd!

Zéér blij dat ik nog een papieren rijbewijs heb, heeft me al eens serieus geluk gebracht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben daar toch allemaal niet zo'n voorstander van. Maargoed, het zij zo. Loopt inderdaad momenteel in bepaalde gemeenten proef, in 2013 of zo mag iedereen naar de kassa gaan om een nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie toch perfect mogelijk. Daarvoor hebben we toch een Europese Unie.

Jaja, in theorie....

Maar hier en nu en vandaag. Dus is die aparte kaart de enige manier. Ipv content te zijn dat die te grote vod eindelijk afgevoerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig... Nog een kaartje...

In plaats van dat op je id-kaart te zetten of zo???

Binnenkort gaat je portefeuille 10cm dik zijn en de grote van een bankkaart...

Met al die klantenkaarten van winkels en toegangskaarten van discotheken in? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kunnen ze elk rijbewijs ook nog is cashen.

Ze zijn al aant krabben voor de begroting dicht te krijgen.

Gunt ze nu ook eens een plezierke en betaald die 13 of 25 euro, kweet al niet meer hoeveel het was. :)

Betaal je kaart... om de zoveel jaar. Daar het tot nu toe altijd "gratis" is geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen ze je rijbewijs niet intrekken zonder je id kaart af te pakken.

in een cardreader steken en boolean_rijbewijs op False zetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben alvast voor, ik heb geen grote portefeuille meer, enkel nog zo een klein kaarthouderke met alle bank/tank/visa/klant/... kaarten in, en cash zit daar opgeplooid bij.

Rijbewijs is er wat te groot voor en dat blijft dus in de auto zitten bij de boorddocumenten. De dag dat ik op congé ga en ter plaatse een auto wil huren heb ik dus iets voor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kunnen ze elk rijbewijs ook nog is cashen.

Ze zijn al aant krabben voor de begroting dicht te krijgen.

Gunt ze nu ook eens een plezierke en betaald die 13 of 25 euro, kweet al niet meer hoeveel het was. :)

Heeft er hier iemand echt het idee dat men verdient aan het uitgeven van een ID kaart of rijbewijs? Dat is op zijn best kostendekkend.

In landen om ons heen is het overigens altijd al zo geweest dat een rijbewijs een beperkte geldigheid heeft. Ben je te lui om voor een nieuwe te gaan, dan kan je opnieuw examen af gaan leggen...

En nee, België heeft zich hier niet vrijwillig bij aangesloten, dit is een verplichting vanuit de EU. Nieuw formaat rijbewijs, in te voeren in alle landen, inclusief de beperkte geldigheidsduur :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen dat perfect doen met je ID, en dat ze dat niet kunnen lezen in de rest van de EU is dikke zever : die e-ID's zijn er ook maar gekomen door europa.

Het zou trouwens beter zijn om dat elektronisch te doen : want het aantal boetes dat "rijbewijs" in het pools al niet gekregen heeft : het is niet meer te tellen. Via computer kan de taal zo aangepast worden ook.

Het is gewoon omdat de flikken te lui zijn om dat ding in hun scanner te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen ze je rijbewijs niet intrekken zonder je id kaart af te pakken.

Moet dat intrekken nu eigenlijk nog altijd fysisch gebeuren? Welkom in 2012, vadertje staat.

Bij mijn intrekking moest ik dat dus (uiteraard) opsturen naar de balie. Een ander laten maken om toch tijdens de week te kunnen rijden (weekendverval). Uiteindelijk nooit meer om mijn eerste geweest. Zou dat daar ooit iemand doorhebben dat ik m'n rijbewijs niet meer heb afgehaald? (want ik ga er niet van uit dat diezelfde griffier weet dat er een nieuw is uitgevaardigd door de gemeente).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid