Ga naar inhoud

Vervanger Saabs?


walter

Aanbevolen berichten

Aangezien we hier beide met het openbaar vervoer naar het werk gaan, op een avondvergadering van mijn vriendin na. Staan de auto's hier gewoon stil tijdens de week. Dus 2 auto's houden is echt overdreven nu. Komt daarbij dat mijn vriendin de Saabs te groot vindt om met te rijden. Zeker de 9-3SS.

Optie 1: beide Saabs verkopen en iets kleiner in de plaats. Een cabrio tweezitter zien we beide wel zitten, zolang er maar een fatsoenlijke motor in ligt voor mij. Al aan een S2000 gedacht, een MX-5 heeft dan waarschijnlijk niet genoeg power naar mijn goesting. Een C30 zie ik ook nog best zitten, al vallen die wellicht buiten budget. Andere mogelijkheden? Vereisten zijn, benzine, niet te groot en iets of wat van bergruimte.

Optie 2: één Saab weg doen, maar welke. Ben verzot op mijn 900, maar die heeft toch al wat kilometers en zou eens goed op punt moeten gezet worden. Mist een pak luxe en power ten opzichte van mijn 9-3SS, die slechts 77000km heeft en betrouwbaar is.

En misschien wat ik eigenlijk het liefst van al wil, een 9-3 cabio als vervanger voor beide Saabs, maar dan blijf ik natuurlijk met een grote auto rijden. Niet dat de taks en verzekering me teveel is, maar mijn vriendin moet er ook nog graag met rijden.

Pfft :unknown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien we hier beide met het openbaar vervoer naar het werk gaan, op een avondvergadering van mijn vriendin na. Staan de auto's hier gewoon stil tijdens de week. Dus 2 auto's houden is echt overdreven nu. Komt daarbij dat mijn vriendin de Saabs te groot vindt om met te rijden. Zeker de 9-3SS.

Optie 1: beide Saabs verkopen en iets kleiner in de plaats. Een cabrio tweezitter zien we beide wel zitten, zolang er maar een fatsoenlijke motor in ligt voor mij. Al aan een S2000 gedacht, een MX-5 heeft dan waarschijnlijk niet genoeg power naar mijn goesting. Een C30 zie ik ook nog best zitten, al vallen die wellicht buiten budget. Andere mogelijkheden? Vereisten zijn, benzine, niet te groot en iets of wat van bergruimte.

Optie 2: één Saab weg doen, maar welke. Ben verzot op mijn 900, maar die heeft toch al wat kilometers en zou eens goed op punt moeten gezet worden. Mist een pak luxe en power ten opzichte van mijn 9-3SS, die slechts 77000km heeft en betrouwbaar is.

En misschien wat ik eigenlijk het liefst van al wil, een 9-3 cabio als vervanger voor beide Saabs, maar dan blijf ik natuurlijk met een grote auto rijden. Niet dat de taks en verzekering me teveel is, maar mijn vriendin moet er ook nog graag met rijden.

Pfft :unknown:

Vriendin en Saab 900 buiten?

Saab 900 buiten en een Volvo 480 kopen voor de vriendin?

In ieder geval geen S2000, zou ik mijn vriendin nooit mee laten rijden. Te giftig ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic closed :D.

Of klein en fun: MINI cooper S.

Moest een MINI nu eens een fatsoenlijk interieur hebben, graag. Maar ik heb geen zin in een stationsklok in mijn auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest een MINI nu eens een fatsoenlijk interieur hebben, graag. Maar ik heb geen zin in een stationsklok in mijn auto.

Navi pakken en dat is opgelost :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z4, niet mijn ding en een Boxster vrees ik wat voor de onderhoudskosten.

Om de 30k km pas;) Een andere auto moet sneller binnen (indien geen diesel), en komt dus op ongeveer hetzelfde uit qua kosten schat ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een MX-5 2.0? 160pk moet toch al lekker gaan in zo'n 1100kg ;)

Wist niet dat je daar een 2.0 in had. Ik dacht dat een 1.8 145pk de zwaarste uitvoering was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist niet dat je daar een 2.0 in had. Ik dacht dat een 1.8 145pk de zwaarste uitvoering was.

Dat was bij het vorige model zo, daar had je de 1.6 van 110pk en de 1.8 van 145pk

m1by0nvbd2ib_800.jpg

Bij het nieuwere model heb je een 1.8 van 126pk en een 2.0 van 160pk

m1fyhbtb3dbd_800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat dat nog steeds "traag" blijft:( 7,9 naar 100 en 210 top is nu niet direct om naar huis over te schrijven, in een kar van iets meer dan 1000kg..

Had zoiets iets meer dan 200pk gehad, had ik daar ook al wel eens voor gekeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik was vergeten dat we hier op een autoforum zitten :lol:. 0/100 en top is niet zo belangrijk (althans voor mij niet :oops:), koppel en hernemingen vind ik een stuk interessanter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik was vergeten dat we hier op een autoforum zitten :lol:. 0/100 en top is niet zo belangrijk (althans voor mij niet :oops:), koppel en hernemingen vind ik een stuk interessanter.

Daar gaat ie ook niet super presteren hoor:D 188Nm:unknown:

Desalniettemin, het roadstergevoel maakt veel goed denk ik. En heb je ook het gevoel dat het allemaal wat sneller gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vooral de sensatie bij zo'n MX-5. Ik heb met het vorige model gereden, de 1.6 110pk, en dat was best vinnig te noemen. En dat stuurgevoel :inlove:

Het nieuwere model met 1.8 126pk is slechts enkele kilo's zwaarder dus moet nog iets vinniger zijn. Het is ook geen autobahn cruiser hè, gewoon wat 'visten' op de binnenwegen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vooral de sensatie bij zo'n MX-5. Ik heb met het vorige model gereden, de 1.6 110pk, en dat was best vinnig te noemen. En dat stuurgevoel :inlove:

Het nieuwere model met 1.8 126pk is slechts enkele kilo's zwaarder dus moet nog iets vinniger zijn. Het is ook geen autobahn cruiser hè, gewoon wat 'visten' op de binnenwegen :D

Zo is dat! Ben trouwens benieuwd wat ze met hun volgend model MX-5 gaan doen. Atmo blijven, of toch overgaan tot turbo/kompressor/...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid