walter 3.849 Geplaatst: 24 januari 2012 Delen Geplaatst: 24 januari 2012 Aangezien we hier beide met het openbaar vervoer naar het werk gaan, op een avondvergadering van mijn vriendin na. Staan de auto's hier gewoon stil tijdens de week. Dus 2 auto's houden is echt overdreven nu. Komt daarbij dat mijn vriendin de Saabs te groot vindt om met te rijden. Zeker de 9-3SS. Optie 1: beide Saabs verkopen en iets kleiner in de plaats. Een cabrio tweezitter zien we beide wel zitten, zolang er maar een fatsoenlijke motor in ligt voor mij. Al aan een S2000 gedacht, een MX-5 heeft dan waarschijnlijk niet genoeg power naar mijn goesting. Een C30 zie ik ook nog best zitten, al vallen die wellicht buiten budget. Andere mogelijkheden? Vereisten zijn, benzine, niet te groot en iets of wat van bergruimte. Optie 2: één Saab weg doen, maar welke. Ben verzot op mijn 900, maar die heeft toch al wat kilometers en zou eens goed op punt moeten gezet worden. Mist een pak luxe en power ten opzichte van mijn 9-3SS, die slechts 77000km heeft en betrouwbaar is. En misschien wat ik eigenlijk het liefst van al wil, een 9-3 cabio als vervanger voor beide Saabs, maar dan blijf ik natuurlijk met een grote auto rijden. Niet dat de taks en verzekering me teveel is, maar mijn vriendin moet er ook nog graag met rijden. Pfft :unknown: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 24 januari 2012 Delen Geplaatst: 24 januari 2012 Aangezien we hier beide met het openbaar vervoer naar het werk gaan, op een avondvergadering van mijn vriendin na. Staan de auto's hier gewoon stil tijdens de week. Dus 2 auto's houden is echt overdreven nu. Komt daarbij dat mijn vriendin de Saabs te groot vindt om met te rijden. Zeker de 9-3SS. Optie 1: beide Saabs verkopen en iets kleiner in de plaats. Een cabrio tweezitter zien we beide wel zitten, zolang er maar een fatsoenlijke motor in ligt voor mij. Al aan een S2000 gedacht, een MX-5 heeft dan waarschijnlijk niet genoeg power naar mijn goesting. Een C30 zie ik ook nog best zitten, al vallen die wellicht buiten budget. Andere mogelijkheden? Vereisten zijn, benzine, niet te groot en iets of wat van bergruimte. Optie 2: één Saab weg doen, maar welke. Ben verzot op mijn 900, maar die heeft toch al wat kilometers en zou eens goed op punt moeten gezet worden. Mist een pak luxe en power ten opzichte van mijn 9-3SS, die slechts 77000km heeft en betrouwbaar is. En misschien wat ik eigenlijk het liefst van al wil, een 9-3 cabio als vervanger voor beide Saabs, maar dan blijf ik natuurlijk met een grote auto rijden. Niet dat de taks en verzekering me teveel is, maar mijn vriendin moet er ook nog graag met rijden. Pfft :unknown: Vriendin en Saab 900 buiten? Saab 900 buiten en een Volvo 480 kopen voor de vriendin? In ieder geval geen S2000, zou ik mijn vriendin nooit mee laten rijden. Te giftig .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.051 Geplaatst: 24 januari 2012 Delen Geplaatst: 24 januari 2012 Saab 9-3 Cabriolet AERO Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.519 Geplaatst: 24 januari 2012 Delen Geplaatst: 24 januari 2012 Saab 9-3 Cabriolet AERO Topic closed . Of klein en fun: MINI cooper S. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.519 Geplaatst: 24 januari 2012 Delen Geplaatst: 24 januari 2012 Btw, waar woon je ondertussen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.849 Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2012 Topic closed .Of klein en fun: MINI cooper S. Moest een MINI nu eens een fatsoenlijk interieur hebben, graag. Maar ik heb geen zin in een stationsklok in mijn auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.941 Geplaatst: 24 januari 2012 Delen Geplaatst: 24 januari 2012 Z4 (coupé) Edit: Of Boxster S Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Moest een MINI nu eens een fatsoenlijk interieur hebben, graag. Maar ik heb geen zin in een stationsklok in mijn auto. Navi pakken en dat is opgelost Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 C30 of C70 T5 (die laatste zal wel nog redelijk duur zijn) ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 als ge van saabs houdt en er graag mee rijdt zou ik ze houden, tenzij het te duur is, dan zou ik rationeel redeneren en de oudste weg doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.849 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2012 C30 of C70 T5 (die laatste zal wel nog redelijk duur zijn) ? C30 T5 heb ik ook al aan gedacht, maar die zijn niet dik gezaaid op de occasiemarkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.849 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Z4 (coupé)Edit: Of Boxster S Z4, niet mijn ding en een Boxster vrees ik wat voor de onderhoudskosten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.849 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Navi pakken en dat is opgelost Is die navigatie met een 32" scherm zodat de rest van het dashboard ook weg zit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.941 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Z4, niet mijn ding en een Boxster vrees ik wat voor de onderhoudskosten. Om de 30k km pas;) Een andere auto moet sneller binnen (indien geen diesel), en komt dus op ongeveer hetzelfde uit qua kosten schat ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.158 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Een MX-5 2.0? 160pk moet toch al lekker gaan in zo'n 1100kg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.849 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Een MX-5 2.0? 160pk moet toch al lekker gaan in zo'n 1100kg Wist niet dat je daar een 2.0 in had. Ik dacht dat een 1.8 145pk de zwaarste uitvoering was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.158 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Wist niet dat je daar een 2.0 in had. Ik dacht dat een 1.8 145pk de zwaarste uitvoering was. Dat was bij het vorige model zo, daar had je de 1.6 van 110pk en de 1.8 van 145pk Bij het nieuwere model heb je een 1.8 van 126pk en een 2.0 van 160pk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.519 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 C30 T5 heb ik ook al aan gedacht, maar die zijn niet dik gezaaid op de occasiemarkt. Schnell bitte http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=206030412 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.519 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Mooi, moet ook al goed vooruit gaan met 160pk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.941 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Spijtig dat dat nog steeds "traag" blijft:( 7,9 naar 100 en 210 top is nu niet direct om naar huis over te schrijven, in een kar van iets meer dan 1000kg.. Had zoiets iets meer dan 200pk gehad, had ik daar ook al wel eens voor gekeken.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.519 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Oei, ik was vergeten dat we hier op een autoforum zitten . 0/100 en top is niet zo belangrijk (althans voor mij niet ), koppel en hernemingen vind ik een stuk interessanter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.941 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Oei, ik was vergeten dat we hier op een autoforum zitten . 0/100 en top is niet zo belangrijk (althans voor mij niet ), koppel en hernemingen vind ik een stuk interessanter. Daar gaat ie ook niet super presteren hoor:D 188Nm:unknown: Desalniettemin, het roadstergevoel maakt veel goed denk ik. En heb je ook het gevoel dat het allemaal wat sneller gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.158 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Het is vooral de sensatie bij zo'n MX-5. Ik heb met het vorige model gereden, de 1.6 110pk, en dat was best vinnig te noemen. En dat stuurgevoel Het nieuwere model met 1.8 126pk is slechts enkele kilo's zwaarder dus moet nog iets vinniger zijn. Het is ook geen autobahn cruiser hè, gewoon wat 'visten' op de binnenwegen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.941 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Het is vooral de sensatie bij zo'n MX-5. Ik heb met het vorige model gereden, de 1.6 110pk, en dat was best vinnig te noemen. En dat stuurgevoel Het nieuwere model met 1.8 126pk is slechts enkele kilo's zwaarder dus moet nog iets vinniger zijn. Het is ook geen autobahn cruiser hè, gewoon wat 'visten' op de binnenwegen Zo is dat! Ben trouwens benieuwd wat ze met hun volgend model MX-5 gaan doen. Atmo blijven, of toch overgaan tot turbo/kompressor/... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Ik denk dat het voor de hand ligt wat ik ga zeggen Een MX5 natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.