Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ga die eens gaan tonen, werkelijk bod zal een stuk lager liggen 

Geplaatst:
18 uren geleden, Kartfreak zei:

Met PV thuis begint heel wat volk te rekenen aan deze benzineprijzen…

Dat en het feit dat het als daily driver ook gewoon een stukje leuker rijdt dan de gemiddelde gezinsauto 🙂

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, Fred zei:

Dat en het feit dat het als daily driver ook gewoon een stukje leuker rijdt dan de gemiddelde gezinsauto 🙂

Een PHEV?

Geplaatst:
1 hour ago, Polygoon said:

Een PHEV?

EV

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

EV

Daar ging de quote niet over, vandaar mijn verbazing.

Geplaatst:
Op 29/4/2026 om 15:27, -Fred- zei:

Ga die eens gaan tonen, werkelijk bod zal een stuk lager liggen 

Bod was hetzelfde maar heb hem zelf ingehouden. De 50% btw regel namen ze nogal vreemd op.

"Ahja geen probleem mijnheer dan doen we 10,5% ipv 21%, omdat het een bedrijfswagen is." Maar ze bleven wel hetzelfde nettobedrag hanteren.  Was dus 3000€ minder.  Ahja maar u mag ook de 21% nog nemen dan komt u wel op dat bedrag" 

Ja maar mijn netto zakt nog steeds. Mijn inziens moesten ze 10,5% btw berekenen op het eindtotaal. Als particulier speelt dat geen rol, maar als bedrijf ben je dus meteen 10,5% kwijt zo.

Geplaatst:
20 minuten geleden, tuscani zei:

Bod was hetzelfde maar heb hem zelf ingehouden. De 50% btw regel namen ze nogal vreemd op.

"Ahja geen probleem mijnheer dan doen we 10,5% ipv 21%, omdat het een bedrijfswagen is." Maar ze bleven wel hetzelfde nettobedrag hanteren.  Was dus 3000€ minder.  Ahja maar u mag ook de 21% nog nemen dan komt u wel op dat bedrag" 

Ja maar mijn netto zakt nog steeds. Mijn inziens moesten ze 10,5% btw berekenen op het eindtotaal. Als particulier speelt dat geen rol, maar als bedrijf ben je dus meteen 10,5% kwijt zo.

Classic

Geplaatst:
1 uur geleden, Matthi zei:

Classic

Toch bizar. Ze proberen zo gewoon de winst bij de bedrijfswagens te pakken, want particulier zou ik er dus meer van krijgen.  

Geplaatst:

Een vraag ivm verkoop aan een particulier.  Moet je nu nog een 2dehands keuring doen, of mag je dat ook doorschuiven naar de koper. 

De regels gingen veranderen,  maar wat is het uiteindelijke resultaat dat van kracht is?

Geplaatst:
9 minuten geleden, tuscani zei:

De regels gingen veranderen,  maar wat is het uiteindelijke resultaat dat van kracht is?

Vanaf 1 september. Je moet dus nog wel naar de keuring voor verkoop.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur terug, Krikkie zei:

Vanaf 1 september. Je moet dus nog wel naar de keuring voor verkoop.

Heb dan maar eentje gemaakt in Zwijnaarde. daar kon ik donderdagmorgen naartoe. Want als je vorige keuring max 2maand oud is, doen ze enkel een visuele keuring van 52€ ipv een volledige aan 72€, en mijn keuring was van 17/3. 

Als hij binnen 2maand niet verkocht is, moet je dan weer naar de keuring? of is dat enkel de keuring voor verkoop dat vervalt. (je gewone blijft doorlopen) Want anders kan ik blijven gaan. :D

Geplaatst:

Keuring voor verkoop vervalt.

Weet nie hoe da zit met de gewone keuring. Normaal krijgt ge bij de keuring voor verkoop wel het roze formulier voor de nieuwe eigenaar.

Ge kunt ook wachten met naar de keuring te gaan tot de verkoop rond is, denk ik.

Geplaatst:
Zojuist, Joske zei:

Keuring voor verkoop vervalt.

Weet nie hoe da zit met de gewone keuring. Normaal krijgt ge bij de keuring voor verkoop wel het roze formulier voor de nieuwe eigenaar.

Ge kunt ook wachten met naar de keuring te gaan tot de verkoop rond is, denk ik.

Even zitten opzoeken daarnet. Het roze formulier vervalt, maar je keuring blijft doorlopen van de datum van je gewone keuring. (15/3 dus)

Aangezien er enorme wachttijden zijn, heb ik gewoon eentje gemaakt, want zit al 3dagen te mailen met een particulier die nog wat geld bij elkaar aan het zoeken is. Als hij binnen 2maand nog niet verkocht is, is het vakantie en ben ik zelf toch veel weg, en vanaf september is ze niet meer nodig. 't kan maar helpen

Geplaatst:
1 minuut geleden, tuscani zei:

Als hij binnen 2maand nog niet verkocht is

Dan kom ik wel eens kijken 😉

Geplaatst:
Zojuist, Krikkie zei:

Dan kom ik wel eens kijken 😉

wat drink je graag? :D

• Grappig 5
Geplaatst:
4 uren geleden, tuscani zei:

Da's net de reden waarom er bij overnames steeds over een nettobedrag gesproken wordt, behalve bij hen dan 😀

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
53 minuten geleden, tuscani zei:

wat drink je graag? :D

Goh, wat drinken bandenstampers zoal?  :D

Geplaatst:
11 minuten geleden, DRIVER-W zei:

Da's net de reden waarom er bij overnames steeds over een nettobedrag gesproken wordt, behalve bij hen dan 😀

Inderdaad.

Altijd nettoprijzen doorgeven aan iedereen die BTW-plichtig is, dan krijg je dat niet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
34 minuten geleden, Krikkie zei:

Goh, wat drinken bandenstampers zoal?  :D

thee :lolz:

• Grappig 1
Geplaatst:
38 minuten geleden, DRIVER-W zei:

26 minuten geleden, Tommie zei:

Inderdaad.

Altijd nettoprijzen doorgeven aan iedereen die BTW-plichtig is, dan krijg je dat niet.

ik heb geen probleem om met nettoprijzen te werken, maar heb wel een probleem dat ze hun vooropgestelde prijs niet handhaven, omdat je 10.5% btw wilt ipv 21%.

Was het particulier geweest kreeg ik 30000€, nu opeens 27400€. (of 30000€ indien ik toch voor 21% tekende, maar dat maakt geen verschil voor mij, geld ben ik toch kwijt)

Hadden ze mij 26700 netto + 10.5% gegeven was ik content en was hij verkocht. (want dan zat de verkoopprijs op het bedrag dat ze geboden hadden)

nuja, zolang hij hier staat, kunnen we er mee rijden, dus het stoort mij niet

Geplaatst:

Wat deden ze dan @tuscani ?
30k bruto, 21% eraf, en dan? 
Ik ben ni mee denk ik.

Geplaatst:
24 minuten geleden, DDke zei:

Wat deden ze dan @tuscani ?
30k bruto, 21% eraf, en dan? 
Ik ben ni mee denk ik.

Daar dan 10,5% btw op rekenen. Maar dan kom je op een 27k brutto uit. 

Zal het nog eens proberen te schetsen.  :D

Als ze mij  ( voor particulieren of vennootschap) een eindprijs van 30k btw incl geven. En ik roep de bijzondere maatstaf van toepassing in voor de btw wegens vennootschap. Moeten ze niet afkomen met "geen probleem we nemen de nettoprijs van 21% btw op de 30k en baseren dan op die 24k uw 10.5%"  want dan klopt hun eindtotaal niet meer. ( hun 30k btw incl is dan opeens maar 27k meer) 

Geplaatst:

Je moet voor jezelf uitmaken wat je netto wilt. Kan je aan een particulier verkopen en zo voordeel doen, top. Anders is het je netto waar je rekening moet mee houden. 

WKA gaat uit van 29700 btw 21% in als bod. Dat is 24.545,45 EUR ex btw. 

Als jij zegt, ik ben akkoord, maar plots 10,5% BTW in rekent kost die auto hun 26.877,82 EUR ex btw, dus 2.332,37 meer dan hun bod. Ik snap dus wel waarom ze dat niet doen. 

Geplaatst:

Ik snap helemaal waarom ze dat doen, anders kopen ze de auto te duur in. Maar dat moet je dus vermijden door transparant je prijzen netto te communiceren.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
Zojuist, Challazer zei:

Je moet voor jezelf uitmaken wat je netto wilt. Kan je aan een particulier verkopen en zo voordeel doen, top. Anders is het je netto waar je rekening moet mee houden. 

WKA gaat uit van 29700 btw 21% in als bod. Dat is 24.545,45 EUR ex btw. 

Als jij zegt, ik ben akkoord, maar plots 10,5% BTW in rekent kost die auto hun 26.877,82 EUR ex btw, dus 2.332,37 meer dan hun bod. Ik snap dus wel waarom ze dat niet doen. 

Ik snap je zeker hoor, maar voor 24500 netto had ik zelfs niet naar ginds gereden, en beide partijende moeite kunnen besparen. Ik baseer mij op de eindprijs die ze bieden.  Ik begrijp dat er door het verschil in btw een andere nettoprijs is. Maar ik ga ( ging) er vanuit dat ze wel bij hun eindprijs gingen blijven. ( zoals ze particulier wel zouden betaald hebben) 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid