Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 minuten geleden, Greg zei:

Deze hele saga is nu toch al wel hét perfecte voorbeeld geweest om je de moeite te besparen een hele zever op je nek te halen door zelf te willen verkopen. 

Niks op tegen als dat goed afloopt natuurlijk. Maar het zit zo goed bij de doorsnee bevolking ingebakken dat die marchands op hun kap geld verdienen en er niks voor moeten doen.

Jij hebt zoiets nu bij maar 1 auto voor, kan je je inbeelden als je er zo 20-30 hebt staan? De zever blijft hetzelfde hoor, en als kers op de taart mag je ook een heel jaar garantie geven en hangen diezelfde zeveraars voor het minste lampje op hun dashboard aan de telefoon.

Een groot deel van het probleem zit hem trouwens in het budget voor die kist. Je komt in het vaarwater van de particulieren aka dromers die denken dat ze dat kunnen betalen, en dan begint de miserie.

Dit. Plezant he, auto's verkopen? :D 

Ik weet ondertussen dat een auto pas verkocht is wanneer de centen op uw rekening staan tegenwoordig. Zelfs aan getekende contracten hebben ze maling. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
24 minuten geleden, tuscani zei:

Jij springt nochtans ook van hier naar daar. :D 

Kheb al gemaild hoor naar nikolai, en wagen is offline. Enige shit is dat het nu maandag natuurlijk net een verlofdag is. kan ik dus weer ergens onder mijn uren gaan.

Wim, Ik sta nog altijd achter mijn eerste idee namelijk zelf verkopen. Ik vind ook dat je het met name met die keuring niet goed aangepakt hebt.
Je moet snel kunnen schakelen: wagen moet gekeurd zijn voor verkoop, verkoopsovereenkomst moet klaarliggen met enkel nog exacte prijs en gegevens koper in te vullen. Is het een goeie tweedehands wagen? Ja absoluut! Je ziet wat je ziet en aantoonbaar wegens blanco keuring voor verkoop... Documenten invullen en voorschot ontvangen. Haken ze nadien af? Dan heb je dat voorschot voor de moeite of kan je hem nadien wat lager laten gaan en alsnog je prijs hebben.
Als iemand interesse heeft, en dan verneemt dat jij binnen twee weken naar de keuring voor verkoop kan gaan dan geeft dat weer ruimte voor twijfels, nadenken, andere auto's bekijken, enz. Als dat voor jou te moeilijk is - je hebt nu al meermaals gezegd dat je dat dan weer tijdens je uren dient te doen - dan moet je dat uit handen geven. Je laten ontzorgen = en dat kost geld. Wat ik eerder zei blijft toch ook van tel: Nikolai geeft je enkel zekerheid als ze hem morgen zelf zouden overkopen en je betalen. Er is altijd dat riscio dat je hem na 3 maand mag gaan terughalen. Dat is toch gewoon de waarheid.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, Greg zei:

Maar het zit zo goed bij de doorsnee bevolking ingebakken dat die marchands op hun kap geld verdienen en er niks voor moeten doen.

Dat zal ik zeker niet zeggen. Hun geld steekt erin, als die er een tijdje staat zit de kans erin dat er een jaarwisseling is en de wagen dus alweer een jaar ouder is, er kan ondertussen een facelift / nieuw model voorgesteld worden wat ook vaak negatief is voor de restwaarde, men dient garantie te geven, enz... Risico's genoeg.

Maar zoals Nikolai? 3K voor geen risico? Dat is toch wat anders. 
Ja, eens iemand te woord staan kost ook tijd / geld, maar men is dan sowieso op de zaak aanwezig.
En die 500 euro "poetsgeld" die aangerekend wordt zal die tijd ook wel compenseren.
Want als er echt veel vraag naar was dan was de wagen wel verkocht geraakt lijkt me.

Geplaatst:
34 minuten geleden, SB-01 zei:

Wim, Ik sta nog altijd achter mijn eerste idee namelijk zelf verkopen. Ik vind ook dat je het met name met die keuring niet goed aangepakt hebt.
Je moet snel kunnen schakelen: wagen moet gekeurd zijn voor verkoop, verkoopsovereenkomst moet klaarliggen met enkel nog exacte prijs en gegevens koper in te vullen. Is het een goeie tweedehands wagen? Ja absoluut! Je ziet wat je ziet en aantoonbaar wegens blanco keuring voor verkoop... Documenten invullen en voorschot ontvangen. Haken ze nadien af? Dan heb je dat voorschot voor de moeite of kan je hem nadien wat lager laten gaan en alsnog je prijs hebben.
Als iemand interesse heeft, en dan verneemt dat jij binnen twee weken naar de keuring voor verkoop kan gaan dan geeft dat weer ruimte voor twijfels, nadenken, andere auto's bekijken, enz. Als dat voor jou te moeilijk is - je hebt nu al meermaals gezegd dat je dat dan weer tijdens je uren dient te doen - dan moet je dat uit handen geven. Je laten ontzorgen = en dat kost geld. Wat ik eerder zei blijft toch ook van tel: Nikolai geeft je enkel zekerheid als ze hem morgen zelf zouden overkopen en je betalen. Er is altijd dat riscio dat je hem na 3 maand mag gaan terughalen. Dat is toch gewoon de waarheid.

Ik denk niet dat had ik de keuring al gehad, hij wel zijn centen zou gehad hebben. ´t zou even lang geduurd hebben.  😉

Geplaatst:
32 minuten geleden, SB-01 zei:

Dat zal ik zeker niet zeggen. Hun geld steekt erin, als die er een tijdje staat zit de kans erin dat er een jaarwisseling is en de wagen dus alweer een jaar ouder is, er kan ondertussen een facelift / nieuw model voorgesteld worden wat ook vaak negatief is voor de restwaarde, men dient garantie te geven, enz... Risico's genoeg.

Maar zoals Nikolai? 3K voor geen risico? Dat is toch wat anders. 
Ja, eens iemand te woord staan kost ook tijd / geld, maar men is dan sowieso op de zaak aanwezig.
En die 500 euro "poetsgeld" die aangerekend wordt zal die tijd ook wel compenseren.
Want als er echt veel vraag naar was dan was de wagen wel verkocht geraakt lijkt me.

Indien die maar 500€ aanrekenen bij een niet-verkoop is dat een no-brainer. Veel te weinig trouwens imo...

House of Cars in NL doet dat geregeld, verkopen in consignatie, dat was een pakje duurder.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Greg zei:

Indien die maar 500€ aanrekenen bij een niet-verkoop is dat een no-brainer. Veel te weinig trouwens imo...

House of Cars in NL doet dat geregeld, verkopen in consignatie, dat was een pakje duurder.

Rekenen niets aan. 😉

De 500€ is te betalen als ik zelf de wagen vroeger weg haal. Als hij de termijn uitdoet zonder verkoop, heb ik 0 kost. 

En als hij tegen de jaarwisseling er nog is, zal mijn boekhouder nog content zijn dat ik hem zelf koop voor 15k. :lol:

Geplaatst:
42 minuten geleden, SB-01 zei:

zoek eens op wat het kost om een auto op autoscout te zetten?

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 3
Geplaatst:
2 minuten geleden, tuscani zei:

Rekenen niets aan. 😉

De 500€ is te betalen als ik zelf de wagen vroeger weg haal. Als hij de termijn uitdoet zonder verkoop, heb ik 0 kost. 

En als hij tegen de jaarwisseling er nog is, zal mijn boekhouder nog content zijn dat ik hem zelf koop voor 15k. :lol:

Nog beter dan, had daar al lang moeten staan 😅🤣

Geplaatst:
4 minuten geleden, Greg zei:

Nog beter dan, had daar al lang moeten staan 😅🤣

Ze lieten daarnet weten dat ik vandaag om 13u30 al mocht langskomen.

Ik werk wel he!

Geplaatst:
13 minuten geleden, tuscani zei:

Rekenen niets aan. 😉

Dat kwam niet zo over in voorgaand bericht.

Geplaatst:
38 minuten geleden, tuscani zei:

Nope, dat staat toch zo niet in die tekst die je hier geplaatst hebt. Jammer dat die klungelige tekst mee voor tijdverlies heeft gezorgd.

Maar goed, zoveel te beter voor jou dan als dat eindelijk uitgeklaard is.

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

kan ik dus weer ergens onder mijn uren gaan.

Kan je vrouw niet gaan? Die werkt toch in het onderwijs, niet?

Geplaatst:
3 hours ago, tuscani said:

en wou het hun (de particulier) ook gunnen. 

Ik verkoop nog enkel particulier aan iemand die ik ken. Voor de rest wil ik daar mijn tijd niet in steken, toch niet in die prijsklasse. Moest ik hier een spel verkopen van 5000 euro zou het iets anders zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ga binnen 3 maand de X5 toch ook zelf proberen te verkopen , heb wel al een garage aangesproken die hem in consignatie wil verkopen, heb ook niet zoveel hoop 😅 en moest dat niet lukken blijf ik er gewoon mee rijden. 

Geplaatst:

Dat gaat nog erger zijn 😅

Alé nog erger had geweest: 3.0 diesel

"Chef chef laagste pries"

• Grappig 1
Geplaatst:

Overlaten aan de dealer en klaar, ik verkoop ook niet meer als particulier.

Geplaatst:

Denk dat de wagen bij Nikola (zonder i trouwens) afzetten het slimste is...

Je bent gewoon een te grote zenuwpees om particulier te verkopen, met alle risico's + onzekerheid dat ermee komt kijken. Ben zelf ook zo... Vandaar dat ik nooit mijn auto privé zou verkopen :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Parsifal zei:

Denk dat de wagen bij Nikola (zonder i trouwens) afzetten het slimste is...

Je bent gewoon een te grote zenuwpees om particulier te verkopen, met alle risico's + onzekerheid dat ermee komt kijken. Ben zelf ook zo... Vandaar dat ik nooit mijn auto privé zou verkopen :D 

Ik was ook zo, vroeger verkocht ik mijn auto's op één of twee dagen tijd, die tijd is spijtig genoeg voorbij, maar ik verwacht wel dat het zo snel gaat, daar moet ik mij nu elke keer overzetten. 😅

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

net je topic gelezen. Wat een stress en gedoe haal je op je nek. Hoeveel uur heb je er nu al ingestoken eigenlijk?

Iets zelf op je oprit verkopen is een ramp, had een kameraad die dat ook geregeld eens deed. Is een full time job. 

Ik vind het al een ramp om zelfs een 2de hands artikel, bv Playstation, te verkopen en mensen die zich dan niet aan de afspraak houden en niet komen, of ter plekke dan net te weinig cash bij hebben en toch zo proberen...dus laat staan met een auto!

Geplaatst:

Heel dat gedoe zou mij ook geen paar 1.000euri's waard zijn eerlijk gezegd, man man, zoveel stress allemaal.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
45 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

te weinig cash

What Year Is It GIF

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, Polygoon zei:

What Year Is It GIF

Er is altijd een bepaalde groep van de bevolking, maar als zelf de VRT die uit de statistieken houdt, zal ik dat hier ook maar doen, die altijd nog met cash afkomt of die zelfs tot aan de deur nog onder de afgesproken prijs wil gaan.

Not Bad Kind Of GIF by MOODMAN

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
2 uren geleden, bud wijzer zei:

Heel dat gedoe zou mij ook geen paar 1.000euri's waard zijn eerlijk gezegd, man man, zoveel stress allemaal.

Sorry ik was vergeten dat we op AM zaten en dat een paar 1000€ kleingeld is. 

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 4
Geplaatst:

@tuscani heb je auto gezien op de website van Nikola denk ik....

Geplaatst:

Goed mogelijk, nog niet naar gekeken. 

Heeft wel nog wat voeten in de aarde gehad.

wat verborgen extra kosten. (ze wilden perse de deuk van de voorbumper herstellen, en rekenen ook nog eens verplaatsing daarvoor aan, en wilden mijn plaat al schrappen en daarvoor ook een kost aanrekenen)

Als ze er meerwaarde uitkrijgen heb ik toegestemd met het eerste, voor de plaat heb ik gezegd dat ze ze aan de kant moeten zwieren als hij verkocht is. dan kom ik er wel eens achter. 

• Vind ik leuk 1
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid