Ga naar inhoud

Verzekering als 18-jarige


Baiden

Aanbevolen berichten

[TABLE]

[TR]

[TD]Beste mede forumleden,

ik zit weer eens met enkele vragen. Ik hoop dat jullie daar een antwoord op kunnen geven.

Eerst en vooral: mijn excuses indien dit draadje op de verkeerde plaats staat. Indien het verkeerd staat, zal ik aan de mods vragen om het te verplaatsen.

Dan, mijn eigenlijke vraag/vragen:

De 'nood' (alles is relatief natuurlijk) aan een wagen begint zich hier thuis stilaan op te dringen.

We hebben al enkele mogelijke opties van auto's, dus daar gaat mijn vraag eigenlijk niet over.

Wat ik eigenlijk graag wou weten, is of er een legale manier is om de verzekeringskosten wat te drukken, aangezien een autoverzekering op naam van een 18-jarige zeer duur is.

'Sjoemelen' willen we niet doen: ik zou dan maar eens een ongeluk moeten hebben met een wagen waar ik zogezegd nooit mee rijd.

Op het internet heb ik al gelezen dat er dikwijls als volgt gewerkt wordt: de wagen staat op naam van de ouder, maar de jongere wordt als regelmatig bestuurder vermeld. Dit zou (zo lees ik toch) volledig legaal zijn en de kosten al heel wat drukken.

Daarbij stelt zich echter wel een probleem: onze verzekeringsmaatschappij wil slechts 1 auto per persoon verzekeren icon_rolleyes.gif (Had er nog nooit van gehoord, maar bon, het is dus blijkbaar zo.) Ik snap dan wel niet echt goed hoe het komt dat sommige mensen meerde wagens hebben. Is dit dan sowieso een constructie met vennootschappen e.d. ?

Moraal van het verhaal: ik vroeg me dus af of jullie soms legale manieren weten om de verzekering voor een 18-jarige wat te drukken.

Alvast bedankt voor jullie tijd (& antwoord)!

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

aangepast door Ritsuke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere verzekeraar is geen optie? Vind het namelijk nogal een idiote regel om slechts 1 persoon per auto te verzekeren.. Verder inderdaad op naam van de ouders met jou als regelmatig bestuurder. Ik denk dat er verder weinig legale opties zijn om de prijs te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders vinden het ook uiterst vreemd dat er maar 1 wagen per persoon kan verzekerd worden. Maar ik vrees dat ze een overstap niet echt zullen zien zitten jammergenoeg.

Auto A bij verzekeringsmaatschappij A verzekeren & Auto B bij verzekeringsmaatschappij B verzekeren, gaat dat? Ik vermoed van wel. (Wss een domme vraag, maar ik ben écht een leek op dat vlak.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van me heeft een tijd rondgereden met een soort van zwarte doos in z'n auto, waardoor hij een serieuze korting kreeg bij de verzekering. Misschien is zoiets bij u ook mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens op tafel kloppen bij je verzekeringsmakelaar. Wat is dat nu voor zever dat ze maar één auto per persoon zouden verzekeren...

Mijn ouders hebben beslist om dat inderdaad te doen (en kzal best maar eens meegaan om zelf met de vuist op tafel te kloppen:roll:). 't is niet normaal dat dat bij andere verzekeringsmaatschappijen wel kan.

En anders bij 'n andere verzekeringsmaatschappij op hun naam met mij als bestuurder.

Een vriend van me heeft een tijd rondgereden met een soort van zwarte doos in z'n auto, waardoor hij een serieuze korting kreeg bij de verzekering. Misschien is zoiets bij u ook mogelijk?

Net eens bijgelezen op het net hoe zoiets werkt. Zou daar niet zò'n problemen mee hebben eigenlijk. 'Funritjes' doen we dan wel met een andere kar. :D Doe ik hoe dan ook niet echt op de openbare weg. Zou de auto 9/10 wel moeten delen met m'n broer (en laat die nu net nogal 'n zware voet hebben.) Dan moet hij zich ook wel gedragen tijdens het rijden. Maar 't is zeker en vast iets om te overwegen vind'k. Thanks for the tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met die zwarte doos kunt leven, is dat idd de beste oplossing denk ik!

Zou niks voor mij zijn:D

Kzou't absoluut niet leuk vinden. Maar de verzekeringskost is écht gigantisch anders.

Desnoods in de beginperiode.

9/10 komt't er wegens evidente redenen uiteindelijk toch niet van ze, maar bon. We bekijken het hier even theoretisch. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kzou't absoluut niet leuk vinden. Maar de verzekeringskost is écht gigantisch anders.

Desnoods in de beginperiode.

9/10 komt't er wegens evidente redenen uiteindelijk toch niet van ze, maar bon. We bekijken het hier even theoretisch. :D

Ga gewoon alle verzekeringsmaatschappijen af op je eentje;) Destijds ook gedaan, en mijn 150pk op 18-jarige leeftijd wel kunnen verzekeren. Was toen 1200€, en omdat ik een slipcursus was gaan doen met certificaat, kreeg ik nog een serieuze korting en was het nog 975€ ofzoiets.

Nu, 5 jaar later betaal ik exact datzelfde bedrag voor 343pk, zo zie je maar.. De moed niet direct opgeven;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga gewoon alle verzekeringsmaatschappijen af op je eentje;) Destijds ook gedaan, en mijn 150pk op 18-jarige leeftijd wel kunnen verzekeren. Was toen 1200€, en omdat ik een slipcursus was gaan doen met certificaat, kreeg ik nog een serieuze korting en was het nog 975€ ofzoiets.

Nu, 5 jaar later betaal ik exact datzelfde bedrag voor 343pk, zo zie je maar.. De moed niet direct opgeven;)

Bedankt voor de motivatie! Da geeft ne mens hoop. ;)

Zo'n slipcursus, daar had'k nog niet aan gedacht! Eens horen bij verschillende verzekeringsmaatschappijen & vragen welke (anti-)slipcursussen in aanmerking komen voor korting. Ook nog echt een goed idee. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de motivatie! Da geeft ne mens hoop. ;)

Zo'n slipcursus, daar had'k nog niet aan gedacht! Eens horen bij verschillende verzekeringsmaatschappijen & vragen welke (anti-)slipcursussen in aanmerking komen voor korting. Ook nog echt een goed idee. Bedankt!

http://www.promove.be/nl/Pages/default.aspx

Hierbij heb ik het toen gedaan. En was speciaal daarvoor naar Brussel gereden. Zegt die kerel: "We doen soms cursussen op 5km van uw deur he, waarom kom je naar hier helemaal":facepalm::lol:

En hij wist ook nog te vertellen dat je zelfs nog korting op die slipcursus kunt krijgen van de gemeente waarin je woont. Voor mij was het al te laat, maar vraag daar zeker maar eens achter. Ik heb de volle pot betaald, zo'n 90 of 100€ dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: morgen een afspraak bij de verzekeringsmakelaar. Nog eens horen of hij nu toch niet van gedacht veranderd is. Ben benieuwd!

http://www.promove.be/nl/Pages/default.aspx

Hierbij heb ik het toen gedaan. En was speciaal daarvoor naar Brussel gereden. Zegt die kerel: "We doen soms cursussen op 5km van uw deur he, waarom kom je naar hier helemaal":facepalm::lol:

En hij wist ook nog te vertellen dat je zelfs nog korting op die slipcursus kunt krijgen van de gemeente waarin je woont. Voor mij was het al te laat, maar vraag daar zeker maar eens achter. Ik heb de volle pot betaald, zo'n 90 of 100€ dacht ik.

Thanks for the great info! Zal eerst goed opzoeken welke er dus in mijn buurt zijn :D. Morgen ook eens vragen aan de makelaar welke er in aanmerking komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Misschien toch maar eens updaten: uiteindelijk zal de wagen gewoon op mijn naam staan. Een dikke korting gekregen omdat mijn ouders daar ook met veel verzekeringen zitten. ('t is niet dat't plotseling goedkoop wordt, maar dat had'k ook niet verwacht.) Wil het risico niet lopen dat er ook maar iets niet klopt mocht ik ooit een ongeluk hebben. (Maar laat ons hopen van niet.)

Een slipcursus wordt jammergenoeg tegenwoordig niet meer in rekening gebracht volgens de makelaar.

Ondertussen ook afgesproken om de wagen van een familielid over te kopen.

Dit topic mag dus wat mij betreft op slot ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch maar eens updaten: uiteindelijk zal de wagen gewoon op mijn naam staan. Een dikke korting gekregen omdat mijn ouders daar ook met veel verzekeringen zitten. ('t is niet dat't plotseling goedkoop wordt, maar dat had'k ook niet verwacht.) Wil het risico niet lopen dat er ook maar iets niet klopt mocht ik ooit een ongeluk hebben. (Maar laat ons hopen van niet.)

Een slipcursus wordt jammergenoeg tegenwoordig niet meer in rekening gebracht volgens de makelaar.

Ondertussen ook afgesproken om de wagen van een familielid over te kopen.

Dit topic mag dus wat mij betreft op slot ;)

:up:

Kar voorstellen hier dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:up:

Kar voorstellen hier dan!

Zal zeker gebeuren van zodra die hier op de oprit staat! (Dan weet'k de juiste datum van inschrijving en zo ook ;))

't is een Opel Astra G 1.4i Elegance (niet 100% zeker) geworden, 1e gekende eigenaar, dealeronderhouden. Net geen 90k km aan een zéér rustige rijstijl. Wel hier en daar wat krassen en deukje, en een distributieriem die nog moet vervangen worden, maar voor 't bedrag dat ik er maar voor moeten geven heb mag ik zeker niet klagen. + Verzekeringsgewijs het maximum van wat ik haalbaar vond. (lees: onder de €1000/jaar)

Een deftig startersautootje dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
  • 2 jaren later...
2 hours ago, Polygoon said:

Effe het stof eraf blazen zegt :lolz:

Wou geen noeuw topic openen voor zo een simpele vraag.

Volgens Dragon zitten er hier wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid