Ga naar inhoud

Audi B8 RS4 Avant


Phil

Aanbevolen berichten

Audi_RS4_Avant_2012_01.jpg

Audi_RS4_Avant_2012_02.jpg

Audi_RS4_Avant_2012_03.jpg

Audi_RS4_Avant_2012_04.jpg

De nieuwe Audi RS4 is niet langer een geheim. De eerste vier afbeeldingen zijn inmiddels bekend en de specs wisten we al: 450 pk!

Net als in de RS5 ligt er een 4.2-liter V8 onder de motorkap die zijn piekvermogen bereikt bij 8.250 tpm en de auto -dankzij Launch Control- in 4,7 seconden naar de honderd afschiet. Eén tiende langzamer dan de RS5, maar hij is dan ook een paar grammetjes zwaarder. Uiteraard worden weer alle vier de wielen aangedreven, die hun kracht krijgen aangeleverd via een kroonwiel-differentieel in het midden. Maximaal 85% van de pk’s en de 430 Nm aan koppel gaat via het Quattro-systeem naar de achterste wielen. Schakelen gaat als vanouds met een S-tronic-’bak, die dit sneller kan dan jij dankzij twee koppelingen.

De RS4 staat standaard op 19-inch lichtmetaal en is twee centimeter lager dan een reguliere A4 Avant. Remmen gaat via gewone schijven, maar tegen betaling kan er achter de voorste velgen een keramisch setje (380 mm) gemonteerd worden. Wat ze ook tegen betaling willen doen is de Vmax afregelen op 280 km/u. Standaard is dat uiteraard 250 km/u.

Via het Drive Select-programma kan het comfort naar believen worden afgestemd. Wie keihard de sportiefste wil uithangen doet er wellicht goed aan het sportonderstel (Dynamic Ride Control) aan te vinken. Het interieur, tot slot, is grotendeels zwart en heeft op het middenconsole, de deuren en het dashboard een aantal plakken koolstofvezel. En nee, er komt geen RS4 Sedan. In het najaar staat de RS4 dus alleen in huisvaderuitvoering bij de dealers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet de wauwheid van de B5 en B7 op de een of andere manier. Respect dat ze niet aan downsizing doen, maar in zo'n ding heb ik toch liever drukvulling eerlijk gezegd en de manuele bak mis ik ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua looks niet zo top als z'n voorgangers, full black en shadow look kan misschien wel soelaas bieden.

Verder zie ik ook liever druklading in een Avant (a la RS6), maar V8 is altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[h=1]Audi RS4 Avant: nu is ‘ie officieel [heel veel foto's][/h] Gepost op 15-02-2012 om 8:01 door autoblogger in Audi | 22 Reacties » Audi-RS4-2013-avant.jpg

Smaakte de eerste vier foto’s van de nieuwe RS4 naar meer? Uitkomst! Een verse lading en meer info over dit bakbeestje staat klaar.

Uitbundige bumpers met té grote luchtinlaten, zilverkleurige spiegelkappen, een koets die dichter bij het asfalt ligt en rood als introductiekleur. Nee, je zult weinig moeite hebben om deze RS4 Avant van zijn minder boeiende broertjes te onderscheiden. Zijn debuut beleeft hij op de autotentoonstelling van Genève (8-18 maart) waar iedereen een stukje van de 450 pk/430 Nm sterke Teutoon meekrijgen. Voor de thuisblijvers zullen wij Wouter wel even richting de Audi-stand sturen om er iets over te roeptoeteren.

Welnu, wat wisten we nog niet sinds de onthulling gisteravond? Bijvoorbeeld dat het gemiddelde verbruik 11,0 l/100 km bedraagt. Op papier dan. En maximaal 70% van de aandrijfkrachten kan naar de voorwielen indien nodig, terwijl er tot 85% naar de achterwielen kan worden gestuurd. Over wielen gesproken; in de verbrede wielkasten komen we 19- of 20-inch velgen tegen. Verder kan de RS4 nog worden uitgerust met een “speciaal sportuitlaatsysteem”. Standaard zit er een looien pijp onder?

b8-Audi-RS4.jpg

Dan nog even de knopjes & gadgets: via het Audi drive select-menu kan de RS4 in standen als comfort, auto, en dynamic worden gezet. Bij laatstgenoemde is de gasrespons scherper en wordt er heel nutteloos wat benzine in het uitlaatsysteem gepompt tijdens terugschakelen. Geënsceneerde plofjes voor uw hoorplezier! Ook wordt het schakelgedrag van de zeventraps S-Tronic anders. Voor de ‘Ringridders is er nog een RS-menu in het interieur op te roepen met onder meer een laptimer en olietemperatuurmeter. En mocht je heel vaak kerbstones willen aantikken, dan is Dynamic Ride Control met variabele demperinstelling je vriend (wel optioneel).

Audi-RS4-rear.jpg

Nederlandse prijzen? Die zijn er nog niet, maar in Duitsland kent de nieuwe RS4 een vanafprijs van €76.600. In september staat het praktische speeltje -want hé, hoeveel pk-monsters hebben 1.430 liter bagageruimte- bij de dealers.

[TABLE=class: lazyest_thumb_view]

[TR]

[TD=colspan: 4] [h=3]Gallery: RS4 Avant B8 2012[/h]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Audi_RS4_B8_01.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_02.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_03.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_04.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Audi_RS4_B8_05.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_06.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_07.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_08.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Audi_RS4_B8_09.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_10.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_11.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_12.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Audi_RS4_B8_13.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_14.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_15.jpg

[/TD]

[TD] Audi_RS4_B8_16.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Audi_RS4_B8_17.jpg

[/TD]

[TD] [/url]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Tags: a4, Audi, avant, geneve-2012, rood, rs4

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar zien jullie bredere wielkassen?? :$

ik zie amper verschil met een gewone A4 met S-line pakket

Bekijk de frontale foto eens? Dan zie je toch dat de wielkasten veel breder uit steken? (dan bedoel ik qua vorm, niet noodzakelijk qua afmetingen :))

B8_Audi_A4_Launch_1.jpg

Audi_RS4_B8_12.jpg

Wielkasten van 'n S-line zijn trouwens voor zover ik weet dezelfde als bij de gewone A4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Dikke ketel :inlove: In zijaanzicht ongelooflijk knap.

Wielkassen zijn cool, maar al die alukleurige spoilers :roll:

Al goed dat je die niet hoeft te nemen, heb het op nog geen enkel model knap gevonden.

waar zien jullie bredere wielkassen?? :$

ik zie amper verschil met een gewone A4 met S-line pakket

Gelukkig is één van je goede vrienden optieker :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk de frontale foto eens? Dan zie je toch dat de wielkasten veel breder uit steken? (dan bedoel ik qua vorm, niet noodzakelijk qua afmetingen :))

B8_Audi_A4_Launch_1.jpg

b8-Audi-RS4.jpg

Wielkasten van 'n S-line zijn trouwens voor zover ik weet dezelfde als bij de gewone A4.

ze zijn iets minder afgerond bovenaan, maar dat ziet er imho even breed uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

anyhow, die kar doet me nu es niks, 0,0 emoties

tzal wss geweldig goed vooruitgaan.. maar hetgeen de B5 en B7 hadden heeft ie niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

de RS4 zijn wielkasten zijn langer als ik het zo mag omschrijven.

dus niet enkel de boog rond de wielen, maar die uitstulping begint al van ver ervoor en loop door tot voorbij de eigenlijke wielkast

Link naar reactie
Delen op andere sites

anyhow, die kar doet me nu es niks, 0,0 emoties

tzal wss geweldig goed vooruitgaan.. maar hetgeen de B5 en B7 hadden heeft ie niet

Ik word er ook niet wil van, iets wat ik bij de vorige wel nog had :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid