Phil 11.553 Geplaatst: 14 februari 2012 Delen Geplaatst: 14 februari 2012 De nieuwe Audi RS4 is niet langer een geheim. De eerste vier afbeeldingen zijn inmiddels bekend en de specs wisten we al: 450 pk!Net als in de RS5 ligt er een 4.2-liter V8 onder de motorkap die zijn piekvermogen bereikt bij 8.250 tpm en de auto -dankzij Launch Control- in 4,7 seconden naar de honderd afschiet. Eén tiende langzamer dan de RS5, maar hij is dan ook een paar grammetjes zwaarder. Uiteraard worden weer alle vier de wielen aangedreven, die hun kracht krijgen aangeleverd via een kroonwiel-differentieel in het midden. Maximaal 85% van de pk’s en de 430 Nm aan koppel gaat via het Quattro-systeem naar de achterste wielen. Schakelen gaat als vanouds met een S-tronic-’bak, die dit sneller kan dan jij dankzij twee koppelingen. De RS4 staat standaard op 19-inch lichtmetaal en is twee centimeter lager dan een reguliere A4 Avant. Remmen gaat via gewone schijven, maar tegen betaling kan er achter de voorste velgen een keramisch setje (380 mm) gemonteerd worden. Wat ze ook tegen betaling willen doen is de Vmax afregelen op 280 km/u. Standaard is dat uiteraard 250 km/u. Via het Drive Select-programma kan het comfort naar believen worden afgestemd. Wie keihard de sportiefste wil uithangen doet er wellicht goed aan het sportonderstel (Dynamic Ride Control) aan te vinken. Het interieur, tot slot, is grotendeels zwart en heeft op het middenconsole, de deuren en het dashboard een aantal plakken koolstofvezel. En nee, er komt geen RS4 Sedan. In het najaar staat de RS4 dus alleen in huisvaderuitvoering bij de dealers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.677 Geplaatst: 14 februari 2012 Delen Geplaatst: 14 februari 2012 coole bak blijkbaar ook dezelfde stoelen als in de B7 RS4? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Glenn-N 8.256 Geplaatst: 14 februari 2012 Delen Geplaatst: 14 februari 2012 Shit, dik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.809 Geplaatst: 14 februari 2012 Delen Geplaatst: 14 februari 2012 .... :inlove: Mooi! zeker met die uitgebouwde kassen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.221 Geplaatst: 14 februari 2012 Delen Geplaatst: 14 februari 2012 Wielkassen zijn cool, maar al die alukleurige spoilers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stradge 421 Geplaatst: 14 februari 2012 Delen Geplaatst: 14 februari 2012 Niet de wauwheid van de B5 en B7 op de een of andere manier. Respect dat ze niet aan downsizing doen, maar in zo'n ding heb ik toch liever drukvulling eerlijk gezegd en de manuele bak mis ik ook wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.553 Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2012 Qua looks niet zo top als z'n voorgangers, full black en shadow look kan misschien wel soelaas bieden. Verder zie ik ook liever druklading in een Avant (a la RS6), maar V8 is altijd goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mvl 285 Geplaatst: 14 februari 2012 Delen Geplaatst: 14 februari 2012 Dik spel! Wel niet echt fan van het nieuwe design voor de voorbumper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyrano.ak 2.216 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 [h=1]Audi RS4 Avant: nu is ‘ie officieel [heel veel foto's][/h] Gepost op 15-02-2012 om 8:01 door autoblogger in Audi | 22 Reacties » Smaakte de eerste vier foto’s van de nieuwe RS4 naar meer? Uitkomst! Een verse lading en meer info over dit bakbeestje staat klaar. Uitbundige bumpers met té grote luchtinlaten, zilverkleurige spiegelkappen, een koets die dichter bij het asfalt ligt en rood als introductiekleur. Nee, je zult weinig moeite hebben om deze RS4 Avant van zijn minder boeiende broertjes te onderscheiden. Zijn debuut beleeft hij op de autotentoonstelling van Genève (8-18 maart) waar iedereen een stukje van de 450 pk/430 Nm sterke Teutoon meekrijgen. Voor de thuisblijvers zullen wij Wouter wel even richting de Audi-stand sturen om er iets over te roeptoeteren. Welnu, wat wisten we nog niet sinds de onthulling gisteravond? Bijvoorbeeld dat het gemiddelde verbruik 11,0 l/100 km bedraagt. Op papier dan. En maximaal 70% van de aandrijfkrachten kan naar de voorwielen indien nodig, terwijl er tot 85% naar de achterwielen kan worden gestuurd. Over wielen gesproken; in de verbrede wielkasten komen we 19- of 20-inch velgen tegen. Verder kan de RS4 nog worden uitgerust met een “speciaal sportuitlaatsysteem”. Standaard zit er een looien pijp onder? Dan nog even de knopjes & gadgets: via het Audi drive select-menu kan de RS4 in standen als comfort, auto, en dynamic worden gezet. Bij laatstgenoemde is de gasrespons scherper en wordt er heel nutteloos wat benzine in het uitlaatsysteem gepompt tijdens terugschakelen. Geënsceneerde plofjes voor uw hoorplezier! Ook wordt het schakelgedrag van de zeventraps S-Tronic anders. Voor de ‘Ringridders is er nog een RS-menu in het interieur op te roepen met onder meer een laptimer en olietemperatuurmeter. En mocht je heel vaak kerbstones willen aantikken, dan is Dynamic Ride Control met variabele demperinstelling je vriend (wel optioneel). Nederlandse prijzen? Die zijn er nog niet, maar in Duitsland kent de nieuwe RS4 een vanafprijs van €76.600. In september staat het praktische speeltje -want hé, hoeveel pk-monsters hebben 1.430 liter bagageruimte- bij de dealers. [TABLE=class: lazyest_thumb_view] [TR] [TD=colspan: 4] [h=3]Gallery: RS4 Avant B8 2012[/h] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/url] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] Tags: a4, Audi, avant, geneve-2012, rood, rs4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyrano.ak 2.216 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 [TABLE=class: lazyest_thumb_view] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/url] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] Tags: a4, Audi, avant, geneve-2012, rood, rs4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 The beast is back Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 waar zien jullie bredere wielkassen?? :$ ik zie amper verschil met een gewone A4 met S-line pakket Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
whispy 158 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 waar zien jullie bredere wielkassen?? :$ik zie amper verschil met een gewone A4 met S-line pakket Bekijk de frontale foto eens? Dan zie je toch dat de wielkasten veel breder uit steken? (dan bedoel ik qua vorm, niet noodzakelijk qua afmetingen ) Wielkasten van 'n S-line zijn trouwens voor zover ik weet dezelfde als bij de gewone A4. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 Die poep ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GinoV 25 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 Voor mij liever de vorige rs4, die had pas wielkassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.234 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 zoek de 7 verschillen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 http://www.audisport.be/nieuws/51/Audi-RS4-Avant Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.994 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 zoek de 7 verschillen Damn die RS6 ligt perfect qua hoogte Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ritsuke 5.342 Geplaatst: 15 februari 2012 Delen Geplaatst: 15 februari 2012 F*ck! /me wants Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 23 februari 2012 Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Dikke ketel In zijaanzicht ongelooflijk knap. Wielkassen zijn cool, maar al die alukleurige spoilers Al goed dat je die niet hoeft te nemen, heb het op nog geen enkel model knap gevonden. waar zien jullie bredere wielkassen?? :$ik zie amper verschil met een gewone A4 met S-line pakket Gelukkig is één van je goede vrienden optieker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Bekijk de frontale foto eens? Dan zie je toch dat de wielkasten veel breder uit steken? (dan bedoel ik qua vorm, niet noodzakelijk qua afmetingen ) Wielkasten van 'n S-line zijn trouwens voor zover ik weet dezelfde als bij de gewone A4. ze zijn iets minder afgerond bovenaan, maar dat ziet er imho even breed uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 anyhow, die kar doet me nu es niks, 0,0 emoties tzal wss geweldig goed vooruitgaan.. maar hetgeen de B5 en B7 hadden heeft ie niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.030 Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 de RS4 zijn wielkasten zijn langer als ik het zo mag omschrijven. dus niet enkel de boog rond de wielen, maar die uitstulping begint al van ver ervoor en loop door tot voorbij de eigenlijke wielkast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwiekie 2.507 Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 anyhow, die kar doet me nu es niks, 0,0 emotiestzal wss geweldig goed vooruitgaan.. maar hetgeen de B5 en B7 hadden heeft ie niet Ik word er ook niet wil van, iets wat ik bij de vorige wel nog had Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Na 2 seconden achter het stuur zal je het wel weten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.