Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
35 minutes ago, dragonfly said:

Niets in jouw geval, dat stond er toch :) 

Neen want ik ga dat toch niet kopen

Waarom blijf je dan zeggen dat dat slecht rijdt?

Als er effectief één komt voor 30k wil ik het overwegen om naar Brussel te (file)rijden. Dat is toch maar 60km per dag.

No dice. Model 3 zal vanaf 35K beginnen. Dat is ook een auto ter grootte van een 3 reeks. Een kale 3 met een vergelijkbaar vermogen is een 330i en begint bij 41200. 

Maar een kale Model 3 van 35K... Wat zou dat aan TCO kosten vs een 1 reeks diesel?

Geplaatst:

Maar goed die 3, dat is nu inschrijven en hopen dat ze in 2020 je auto leveren hier in Belgie?

Geplaatst:
1 hour ago, gewoon ik said:

Maar goed die 3, dat is nu inschrijven en hopen dat ze in 2020 je auto leveren hier in Belgie?

Dat is nu reserveren voor 1000€ (die je terug krijgt als je je reservering opzegt) en vermoedelijke levering eerste of tweede kwartaal 2019. Wij hebben gereserveerd op de eerste dag en hebben momenteel een geschatte leverdatum van eind 2018.

Geplaatst:
2 uren geleden, wooter zei:

Waarom blijf je dan zeggen dat dat slecht rijdt?

Maar een kale Model 3 van 35K... Wat zou dat aan TCO kosten vs een 1 reeks diesel?

't is een tank van 2,2 ton ofzo. Dat weet ieder klein kind :) 

1-reeks diesel is alleszins goedkoop rijden hoor :inlove: 

Geplaatst:
24 minutes ago, dragonfly said:

't is een tank van 2,2 ton ofzo. Dat weet ieder klein kind :) 

Dat blijkt dan niet uit de reviews. Of lult een Chris Harris uit z'n nek?

24 minutes ago, dragonfly said:

1-reeks diesel is alleszins goedkoop rijden hoor :inlove: 

Tuurlijk, maar nu vergelijk je een hatch met een auto ter grootte van een 3-reeks.

Geplaatst:

@dragonfly hier trouwens nog wat meer PR:

https://www.wsj.com/articles/anheuser-busch-orders-40-tesla-semi-trucks-1512648180

De theorie is evenwel dat AB gaat benchmarken wat transport zou kosten met zo een EV (want Tesla zegt dat de TCO lager zou zijn dan van een diesel-vrachtwagen), en dan die prijzen opleggen aan hun subcontractors. Meer geld gespaard = meer geld in de pocket.

Of het kan natuurlijk zijn dat AB wil scoren bij de talloze, talloze tesla lovers.

Geplaatst:
3 uren geleden, wooter zei:

...

47 minuten geleden, wooter zei:

...

Tuurlijk, maar nu vergelijk je een hatch met een auto ter grootte van een 3-reeks.

giphy.gif

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur terug, wooter zei:

@dragonfly hier trouwens nog wat meer PR:

https://www.wsj.com/articles/anheuser-busch-orders-40-tesla-semi-trucks-1512648180

De theorie is evenwel dat AB gaat benchmarken wat transport zou kosten met zo een EV (want Tesla zegt dat de TCO lager zou zijn dan van een diesel-vrachtwagen), en dan die prijzen opleggen aan hun subcontractors. Meer geld gespaard = meer geld in de pocket.

Of het kan natuurlijk zijn dat AB wil scoren bij de talloze, talloze tesla lovers.

Maar dan weet je nog altijd niet als ze de volle prijs betalen hé.

Die deals gaan ze echt niet in de krant zetten :) 

Geplaatst:
30 minuten geleden, wooter zei:

Het ene is op prijs, het andere op formaat.

Ik heb geen 3-serie nodig om in de file te gaan staan, vandaar mijn opmerking over 30k.

Elektrisch rijden is momenteel nog veel te duur.

Geplaatst:
1 hour ago, dragonfly said:

Elektrisch rijden is momenteel nog veel te duur.

Als je budget 30K is, is Tesla rijden momenteel te duur. Net zoals alles vanaf een nieuwe 3 reeks en groter ook te duur is. Je kan voor minder wel al elektrisch rijden, maar dan zit je niet in een Tesla.

Geplaatst:
22 uren geleden, wooter zei:

En dat doe je zonder de snelweg te verlaten? Want ik rij vaak ook sneller dan Waze. Ook op Autopilot.

Maar als dat zo is, zitten we toch mekaar te hyperbolen? Ik over 10 minuten nodig om te tanken, jij over 25 minuten winst. En realiteit tankt iemand op 5 minuten (ik 6 tot 7 want de tank slaat af na 47 liter en kan er in de M2 dan nog 5 liter bij pitsen met veel geduld, maar dat is weer 30km range extra).

Schieten we daar nu mee op door tegen mekaar zo te overdrijven?

Gisteren de chronometer eens opgezet, ok goed doorgedaan omdat de chrono liep. 2m43s om 65 liter te tanken inclusief uit- en instappen. En ik was weer goed voor 700km.

Trouwens zijn die laadpalen weg aan de Holiday Inn Gent?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 minuten geleden, walter zei:

Gisteren de chronometer eens opgezet, ok goed doorgedaan omdat de chrono liep. 2m43s om 65 liter te tanken inclusief uit- en instappen. 

Dat kan je toch afronden op 10 minuten he? 

Geplaatst:
28 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik geef het op :noparty: 

nissan renolt öpel

wel zonder autopilot, maar jij kan toch een beetje sturen dacht ik

Geplaatst:
24 minutes ago, walter said:

Trouwens zijn die laadpalen weg aan de Holiday Inn Gent?

Hotel overgenomen, en nieuwe eigenaar verlengde de huur niet.

Er zijn nieuwe superchargers in Lokeren en Aalst. In Brugge zou er tegen eind dit jaar ook nog eentje komen. In Ekeren is er ook een grote bijna klaar, enkel de aansluiting naar het netwerk moet nog gedaan worden.

Geplaatst:
15 minutes ago, flupke73 said:

nissan renolt öpel

wel zonder autopilot, maar jij kan toch een beetje sturen dacht ik

Nieuwe Nissan heeft ook een autopilot.

Geplaatst:

Veel autos gaan autopilot krijgen eh. Is onafhankelijk van electrisch rijden. Het is een feature. Sommigen hebben die feature dan en gebruiken hem niet, Anderen alleen in de file. Anderen zetten dat op als ze bellen of iets op hun smartphone willen doen. Anderen zoveel mogelijk.

En nog een stuk later komen er dan wijken waar ge zonder autopilot niet meer in moogt en waar ge verplicht zijt de autopilot onder controle te zetten van dienst verkeer.

Geplaatst:
Veel autos gaan autopilot krijgen eh. Is onafhankelijk van electrisch rijden. Het is een feature. Sommigen hebben die feature dan en gebruiken hem niet, Anderen alleen in de file. Anderen zetten dat op als ze bellen of iets op hun smartphone willen doen. Anderen zoveel mogelijk.
En nog een stuk later komen er dan wijken waar ge zonder autopilot niet meer in moogt en waar ge verplicht zijt de autopilot onder controle te zetten van dienst verkeer.

Net vandaag staat in de krant dat Ford 900 miljoen gaat investeren in een fabriek voor autonoom rijdende auto’s.
Geplaatst:
9 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

waar ge verplicht zijt de autopilot onder controle te zetten van dienst verkeer.

@Jokke_vlo: daar gaan ze in uw politiezone van genieten :P

"ha, de jokke rijdt de gemeente binnen, zijne voiture ne keer op 23km/u max snelheid zetten sé"

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
12 minuten geleden, wooter zei:

Net vandaag staat in de krant dat Ford 900 miljoen gaat investeren in een fabriek voor autonoom rijdende auto’s.

Ben je daar nu echt zo voorstander van? De verbinding met "autoliefhebber" of "autominded" zijn, soms echt moeilijk om te vatten voor mij......

Ik zou dat puur utilitair bekijken in zo een geval. Kan me daar zo moeilijk "passie" bij voorstellen. 

Geplaatst:

Daar gaat het naar toe ja, dat wordt een gebruiksvoorwerp zoals een wasmachine of een frigo.

www.frigominded.be bestaat ook niet.

Geplaatst:

En laten we wel wezen, voor het merendeel van de mensen is dat ook gewoon zo. Anders koop je geen Berlingo of een Dacia.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid