ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 december 2017 Geplaatst: 8 december 2017 35 minutes ago, utah said: Met de velo nondedju! Product placement! met de elektrische bakfiets onderdelen rondbrengen. Quote
utah 552 Geplaatst: 8 december 2017 Geplaatst: 8 december 2017 Jawel @ir_fuel. En met Jenny R op de trappers , krijgen de klanten alles rapper(s). @Jokke_vlo, start dat contract maar op. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Dat is voor mij een vrij objectief verslag..... met duidelijke pro’s en ook contra’s qua rijgedrag. Geen radicale islam. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 2 Leuke auto's om te hebben. Ik vind dat 'm heel weinig vertelt over het rijgedrag. Het enige waar 'm wat over zeurt is het pompen van de ophanging over 'bumpy roads', maar voor de rest hoor ik niks slecht. Deze Tesla doet wat 'm moet doen voor een auto uit deze klasse, en zelfs meer. Eigenlijk is er gewoon geen concurrentie voor deze Model S. Ik heb de nieuwe 530e gereden, de nieuwe E200d, E220d en E43 AMG, en de S300h en S500e, maar geen enkele van deze auto's kan tippen aan deze Tesla, omdat 'm zo anders is, zoveel innovatiever, zoveel specialer. De range van de batterij speelt het meest in z'n nadeel, en dat zal voor de meeste mensen ook de reden zijn om 'm kopen of net niet te kopen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 54 minutes ago, Jokke_vlo said: Dat is voor mij een vrij objectief verslag..... met duidelijke pro’s en ook contra’s qua rijgedrag. Geen radicale islam. Klopt, maar ik vind dit verslag in stevig contrast staan met de verhalen alsof een Tesla niet goed rijden en niet goed door de bochten kunnen. Chris Harris staat er naar eigen zeggen zelf versteld van hoe goed het chassis is en hoe hard je ermee door een bochtige route kan gaan. Dat misselijk worden zit volgens mij in het koppeke. Ik had dat in het begin ook, maar ik denk dat dat te maken heeft met dat je lichaam vertrouwt op je zintuigen om de beweging overeen te laten komen met de verwachtingen. Maar omdat je geen motor hebt die bij acceleratie in toeren gaat, en omdat de acceleratie van het ding zo abrupt is, kan je lichaam niet meer op je zintuigen vertrouwen om te anticiperen op de verschillende krachten, en je dus wagenziekte oploopt. Het is maar een theorie, maar ik ben de laatste maanden niet meer misselijk geworden terwijl ik dat de eerste weken redelijk nadrukkelijk had. Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 32 minutes ago, BMWMB said: De range van de batterij speelt het meest in z'n nadeel, en dat zal voor de meeste mensen ook de reden zijn om 'm kopen of net niet te kopen. En ik vind die range in dagelijks gebruik hoe langer hoe meer meevallen. We zijn weer een week verder, ik ben vrijdag nog in Brussel geweest en heb sinds zondag geen supercharger meer gezien, en de batterij staat op 89% na deze middag wat boodschappen te doen. Als je altijd en overal te hard rijdt, en liever aan 160 en meer op de snelweg zit, is zo een Tesla parels voor de zwijnen. Als je beseft dat zo een snelheden toch niet meer haalbaar zijn en je met 1 hand zit te sturen terwijl je emails zit te beantwoorden, pak je best de auto met momenteel de beste autopilot beschikbaar. Ik heb er toch al heel wat boetes mee ontlopen door gewoon op AP voorbij een flitser te rijden :D. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Ik vind wel dat hij iets zegt over rijgedrag, stuurgedrag en rijbeleving, maar goed......Anders moet je zijn test van de 991.1 GT3 eens bekijken. Hij vindt dat echt niet goed mazr brengt het op een manier dat hij niemand tegen de schenen schopt. Doet hij trouwens quasi nooit....... En dat batterijwarmen en koelen ding is ook kritiek a la Harris he .... maar goed. I rest my case. Hij zal de Panamera zijn rijgedrag beschrijven als de beste der limousines bv..... Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Wat dat batterijwarmer en koelen betreft, dat is natuurlijk in Ludicrous + mode. De 'gewone' ludicrous mode zonder batterij voorverwarming werkt ook, en je haalt er een 0-100 van 2,9s mee. Dat is nog altijd een halve seconde sneller dan een M5. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 @wooter : van een tesla kan je de demping/vering toch niet aanpassen eh ? Enkel laag/hoog wat luchtvering betreft ? Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 @wooter : van een tesla kan je de demping/vering toch niet aanpassen eh ? Enkel laag/hoog wat luchtvering betreft ?Ze omschrijven de ophanging als “slim” en het enige wat je zelf kan instellen is de hoogte (met geofencing). Wat er precies slim aan de ophanging weet ik niet. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Ja een vering die doorslaat en te laat reageert is “slim” . Owkeee Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Wooter, vraagje over jouw X. Rijbereik volgens Tesla is 565km. Wat is dat werkelijk? En ja ik weet niemand rijdt ‘m leeg... Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 565km is NEDC range. EPA range is 474km. Met mijn rijstijl 370? Maar ik ben dan ook altijd eerste weg aan de lichten, kan er niks aan doen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Staat volgens mij ook in mijn Model X topic Quote
Germinal 464 Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 565km is NEDC range. EPA range is 474km. Met mijn rijstijl 370? Maar ik ben dan ook altijd eerste weg aan de lichten, kan er niks aan doen. Met een 60pk auto ben ik ook 95% eerst weg aan de lichten..Ik lees afstanden bij u van 300-370..Maar uw rijstijl is 120-130 max op de autosnelweg.. das een rustige rijstijl he. Zeker met een autopilot.Denk dat BMWMB t ook al heeft aangehaald dat 200-250 realistischer is tenzij je inderdaad altijd rustig met verkeer meegaat.Het extreme staat ook op YouTube : ritje aan 200 kph met een X en de batterij was leeg na iets meer dan 100kilomter.. Dus je kan stellen rijbereik tussen de 100-400km ( de laatste als je constant 70-80 doet vermoed ik) Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Alles hangt af van je verbruik. 200-250 lijkt me wel extreem en is niet wat BMWMB optekende met een Model S 100D.Ik merk dat als ik aan 150 ga rijden, ik het verbruik zie stijgen naar 320Wh/km wat 20 meer is dan mijn normale verbruik. Harder kan ook maar dan kan je niet de autopilot gebruiken en wat nut heeft het dan nog om met een Tesla te gaan rijden. Dus aan 150 km/u zit ik aan een maximum range van 312km. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Zo'n Model S is een indrukwekkende auto, maar voor zijn prijs biedt hij niet het luxegevoel dat een 7 laat staan een S kan geven. Wat ze ook zeggen, die range blijft een issue. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 2 minutes ago, William Blake said: Zo'n Model S is een indrukwekkende auto, maar voor zijn prijs biedt hij niet het luxegevoel dat een 7 laat staan een S kan geven. Wat ze ook zeggen, die range blijft een issue. Ben ik ongeveer akkoord mee. Maar zoals ik eerder al zei, denk ik dat het het verschil is tussen een Eames Lounge Chair en een Eames Aluminium Chair... Beiden hebben hetzelfde nut, zitten comfortabel maar de ene moet het hebben van hout en gevulde zetels met leder bekleed, terwijl de andere een minimalistische interpretatie is. Bot gezegd, wat ik op de mijne mis (naast een range van pakweg 600km maar ik krijg het nu ook gedaan met 350) zijn massagezetels :D. Autopilot en massagezetels, wat moet je nog meer hebben :D. Maar de autopilot en connectiviteitsmogelijkheden op een S klasse is niet zo goed als die van Tesla... Het scheelt echt wel als de autopilot 20% beter is en echt op de snelweg end to end kan rijden, en het scherm in het midden 4 keer zo groot is. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Dat de autopilot van tesla stukken beter is dan Volvo is zeker... met merc nog niet gereden maar het is gewoon veel beter dan alles waar ik mee gereden heb qua automation.. echt jammer dat het niet op mijn pana zit.. Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Afwerkingskwaliteit is toch niet je dat he Wooter in deze categorie. Dat hout bv. op de wagen die ik testte voelde wel erg goedkoop aan. Zag er ook enorm fake uit. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 16 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ik vind wel dat hij iets zegt over rijgedrag, stuurgedrag en rijbeleving, maar goed...... Anders moet je zijn test van de 991.1 GT3 eens bekijken. Hij vindt dat echt niet goed mazr brengt het op een manier dat hij niemand tegen de schenen schopt. Doet hij trouwens quasi nooit....... En dat batterijwarmen en koelen ding is ook kritiek a la Harris he .... maar goed. I rest my case. Hij zal de Panamera zijn rijgedrag beschrijven als de beste der limousines bv..... Hij zei idd iets over het rijgedrag, maar ik heb ervaren dat dat in geen geval slechter is dan andere auto's uit deze categorie. Dat batterijwarmen en koelen is enkel als je eens zot wil doen met een P100D. Ik zou sowieso niet de P nemen, dus dan heb je dat nadeel niet. De Panamera blijft in de limousineklasse qua rijplezier de koning, zonder twijfel. Maar, ik heb ook al testen gelezen dat de hybride last heeft van het gewicht van de batterijen, en dat zijn er dan bijlange nog niet zoveel als in de Tesla. Ik zou wel eens een vergelijkende test willen zien tussen een 100D en een Panamera 4 E-Hybrid. Als je dan toch voor top rijgedrag wil gaan, wat de Tesla dan blijkbaar niet kan leveren, dan moet je ook een 'echte' Panemera durven kopen, en geen minder goed rijdende hybride. Want ook deze hybride wordt net als de Tesla gekocht omwille van het fiscale voordeel. 15 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ja een vering die doorslaat en te laat reageert is “slim” . Owkeee Ik heb hier toch niets van gemerkt, integendeel, ik vond het een supergoede ophanging. Eigenlijk was 'm behoorlijk strak afgveerd, waar ik wel van houd, maar wat een S-klasse rijder zeker te 'stug' gaat vinden. Als je idd als een boot wil glijden over wegoneffenheden, dan kan je beter een S-klasse kopen. 10 uren geleden, William Blake zei: Zo'n Model S is een indrukwekkende auto, maar voor zijn prijs biedt hij niet het luxegevoel dat een 7 laat staan een S kan geven. Wat ze ook zeggen, die range blijft een issue. Neen, een Tesla Model S is qua luxegevoel verre van een S of 7. Zelfs een E of 5 met volleder ziet er chiquer uit. Ik zie deze Tesla als een Amerikaanse auto waarvan ze het interieur door de jaren heen verbeterd hebben naar Europese normen. You love it, or you hate it. Ik kan het wel smaken. Belangrijk voor mij was dat het niet rammelde/piepte/kraakte zoals in mijn C en ook de C63s waar ik mee reed, want daar word ik zot van!!! 2 uren geleden, Kartfreak zei: Afwerkingskwaliteit is toch niet je dat he Wooter in deze categorie. Dat hout bv. op de wagen die ik testte voelde wel erg goedkoop aan. Zag er ook enorm fake uit. Het design is speciaal, en je moet ervan houden. Dat hout is idd minder knap, maar de carbon(look) lijsten vind ik dan wel weer knap. Het nieuwe nepleder heeft dezelfde gladde textuur als echt nappaleder, en dat vind ik toch veel knapper dan dat generfd dakota leder zoals in de BMW 5, waar ze dan het dashboard bekleden met een kunststof dat dan weer eens een andere textuur heeft. Neen, bij de Tesla is alles in datzelfde leder bekleed, tot de deuren/dashboard/zetels onderaan, en dat vind ik veel harmonischer. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Ik heb niet de intentie te vergelijken met een Panamera he BMWMB deze Tesla staat daar MIJLENVER boven. Ik koop idd ook fiscaal zoals ik ook altijd al zei. En niet voor rijgedrag. Wat zou het voor Auto’s van +2 ton. Maar als het ok stuurt is dat mooi meegenomen. Ik wil dat met jou altijd eens 1 op 1 testen. Ik reik je de hand om samen een road trip naar de eifel of de vogezen te doen en dan de conclusie te maken of er vergelijk is.Ik koop voor de range en de vrijheid en efficientie die me dat geeft.Het ging me dus niet om de vgl an sich. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Zeg je nu dat je een Tesla voor een weekend wil gaan testrijden? Als je me een idee geeft wat je route normaal is, kan ik eens kijken waar je rekening mee moet houden. Vrijheid en efficiëntie zijn relatieve begrippen. Voor mij is vrijheid en efficiëntie tegenwoordig dat ik tijdens het rijden op de snelweg en bij normaal verkeer niet meer actief moet autorijden, maar enkel de auto moet 'monitoren'. Maar ik dacht dat dat al voldoende duidelijk was :). Nu moet je natuurlijk ook geen magie verwachten. Op 7 uur van Belgie naar Zwitserland gaat je nooit lukken als je ook nog een detour wil doen en nog niet wil stoppen voor een toiletstop. Je kan natuurlijk zelf ook proberen op https://abetterrouteplanner.com Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Ik Schreef dat Ik samen met BMWMB een 1 op 1 test over het rijgedrag wil doen. Dat ik dat met de huidige range en mijn gem snelheid zou overwegen om naar CH te rijden. Dat moet ik niet testen daar heb Ik 100% zekerheid over Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.