brjefs 15.468 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 @wooter ik heb vanochtend een Tesla de vangrail in zien gaan, moest meteen aan jou denken Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 De autopilot volgde mss de witte lijnen met dit weer? Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 https://electrek.co/2016/11/25/tesla-subsidies-big-three-oil-industry/ Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Ik dacht dat ik Harris niet goed begrepen had als ik zie hoe de fanboys hier het lazen.Even Twitter gekeken en wat behalve hier en daar een fanboy, de interpretatie is (Harris is anti Tesla daarom moest hij 0-150 testen ) Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Tiens ik interpreteerde dus dat hij wel onder de indruk was en dat het een positieve review was, ook kwa rijgedrag Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Hoe interpreteerde jij de review, want het klonk ook dat je zijn claims over rijgedrag niet zo positief zag. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 @BMWMB : een panamera koop je nu niet bepaald om te hoeken maar 1 op 1 tegen een tesla dan voelt de tesla als een log beest.. ik spreek me niet uit over de P modellen.. mogelijks zijn die sportiever ingesteld he, maar in vergelijking me een xxxD voelde de pana ( hybrid ) veel meer sportwagen aan dan de tesla.Persoonlijk vind ik dat een model s gelijkaardig aan een Volvo S/V 90 rijdt. Allesbehalve sportief. Dat is natuurlijk louter mijn ervaring maar een tesla is zeker niet zo strak geveerd 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Overigens is de 3e stint, waar Harris met de 911 wel over de Model S gaat, ook niet correct want op dat moment zit de auto niet meer met de nodige acculading om even snel te kunnen accelereren. Dat de 911 er dus wel over gaat ligt niet aan Harris zijn schakelmomenten, maar aan de range van de Tesla. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Tiens ik interpreteerde dus dat hij wel onder de indruk was en dat het een positieve review was, ook kwa rijgedrag [emoji4]Dat hij onder de indruk was van de power, maar niet van de auto. De vering op geen kloten trekt bij Sportief rijgedrag, het stuur gevoelloos, de remmen duurzaamheid missen, de stilte indrukwekkend is en hij kopers snapt. Iets in die zin..... Het feit dat ze allemaal ziek worden bij een sportief ritje komt zo goed als zeker van de onnatuurlijke manier waarop de vering werkt. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Overigens is de 3e stint, waar Harris met de 911 wel over de Model S gaat, ook niet correct want op dat moment zit de auto niet meer met de nodige acculading om even snel te kunnen accelereren. Dat de 911 er dus wel over gaat ligt niet aan Harris zijn schakelmomenten, maar aan de range van de Tesla.Voila dat is dus iets waar Ik zot van zou komen, de “acculading”. Denk je niet dat dat een grote mede oorzaak is waarom zoveel Tesla rijders ziet eco runnen? Of is dat zoals je dikwijks zegt de “rust” die de auto je geeft? Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Exact. Stel je voor dat je enkel het maximum uit je naft kan halen als je met meer dan 50% tankinhoud rijdt. Eens je daar onder komt, is het gedaan met spelen. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 9 minutes ago, J3nkins said: Exact. Stel je voor dat je enkel het maximum uit je naft kan halen als je met meer dan 50% tankinhoud rijdt. Eens je daar onder komt, is het gedaan met spelen. Zolang je maar genoeg lading over hebt om via usb je iPad aan de praat te houden is er toch geen probleem? 3 Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Ik vond Harris zijn review trouwens best oké. Hij zoekt geen extremen op en lijkt me vrij objectief te zijn. Wat je wel merkt is dat het z'n ding niet is. Efficiënt, bloedsnel, maar zielloos. Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 5 hours ago, Jokke_vlo said: Voila dat is dus iets waar Ik zot van zou komen, de “acculading”. Denk je niet dat dat een grote mede oorzaak is waarom zoveel Tesla rijders ziet eco runnen? Of is dat zoals je dikwijks zegt de “rust” die de auto je geeft? Waar zie jij Tesla's ecorunnen? Of is 127 per uur ook al ecorunnen? Meeste Tesla's die ik zie halen mij in Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 4 hours ago, J3nkins said: Ik vond Harris zijn review trouwens best oké. Hij zoekt geen extremen op en lijkt me vrij objectief te zijn. Wat je wel merkt is dat het z'n ding niet is. Efficiënt, bloedsnel, maar zielloos. Heel vreemd hoe hij zo in de Model S stapt, want over de Roadster - wat echt wel een brakke wagen was - was hij erg positief. Net alsof hij bij het filmen van de Roadster nog enthousiast was over de enkele elektrische wagen, maar nu beseft dat verbrandingsmotoren voor het museum gaan zijn? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 5 uren geleden, Jokke_vlo zei: Voila dat is dus iets waar Ik zot van zou komen, de “acculading”. Denk je niet dat dat een grote mede oorzaak is waarom zoveel Tesla rijders ziet eco runnen? Of is dat zoals je dikwijks zegt de “rust” die de auto je geeft? Je ziet inderdaad regelmatig een Tesla rechts rijden aan 100 km/u, en dat komt omdat er wel wat geitenwollensokken boomknuffelaars zo'n Tesla kopen, en zo zuinig mogelijk willen rijden. Er zijn ook zo'n Mercedes E 200cdi rijders, maar die vallen niet op, omdat je die auto op iedere hoek en kant van de straat ziet. Ook zijn er Tesla rijders die er wel flink gas mee geven, zoals mijn overbuurman met z'n X P100d, die 'm gekocht heeft ipv zijn Cayenne Turbo. Hij vertelde mij nog dit weekend dat het een droom van een auto is om te rijden, en dat hij met het budget dat 'm zich uitspaart privé een Boxster GTS heeft gekocht. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 13 minuten geleden, wooter zei: Heel vreemd hoe hij zo in de Model S stapt, want over de Roadster - wat echt wel een brakke wagen was - was hij erg positief. Net alsof hij bij het filmen van de Roadster nog enthousiast was over de enkele elektrische wagen, maar nu beseft dat verbrandingsmotoren voor het museum gaan zijn? Hij was ook zo enthousiast over de i8. We mogen niet vergeten dat hier een ruimte gezinswagen naast een 991R wordt geplaatst. Qua rijplezier moet je deze Model S vergelijken met een BMW 5 en Mercedes E, en dan doet de Tesla het absoluut niet slechter. Ook wordt er in deze test geen vergelijking gemaakt met deze wagens. Ok, een E63s en M5 zullen zeker beter presteren, maar de TCO van die auto's over 4 jaar gebruik is dan ook meer dan het dubbele! Zoals ik al eerder zei moet je een 100d vergelijken met een 520i/d en een P100d met een 530i/d, en dan is mijn keuze heel snel gemaakt! Ik heb onlangs een 530e kunnen rijden, maar dan vind ik zo'n Model S 100d een veel plezantere auto. Beter geen geluid dan dat lelijk 4cil. geluid dat moeite moet doen om die mastodont van plaats te krijgen, en dus ook veel minder snel is. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 11 minuten geleden, wooter zei: Heel vreemd hoe hij zo in de Model S stapt, want over de Roadster - wat echt wel een brakke wagen was - was hij erg positief. Net alsof hij bij het filmen van de Roadster nog enthousiast was over de enkele elektrische wagen, maar nu beseft dat verbrandingsmotoren voor het museum gaan zijn? Hij is toch niet super negatief? Harris is gewoon een van de betere reviewers. Natuurlijk heeft iedereen ook zijn eigen mening. Maar wees maar zeker dat die vering en dat stuurgevoel juist zijn. Natuurlijk dat is wanneer je sportief gaat rijden op binnenbanen he. Rijgedrag is maar een onderdeel van de eventuele argumenten (en voor heel veel mensen geen argument meer) bij aankoop van een wagen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 6 minuten geleden, BMWMB zei: met een BMW 5 en Mercedes E, en dan doet de Tesla het absoluut niet slechter. Waar haal je dat? No way dat die auto's hun vering werkt op dezelfde manier als die van Tesla. Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 6 hours ago, Jokke_vlo said: Dat hij onder de indruk was van de power, maar niet van de auto. De vering op geen kloten trekt bij Sportief rijgedrag, het stuur gevoelloos, de remmen duurzaamheid missen, de stilte indrukwekkend is en hij kopers snapt. Iets in die zin..... Het feit dat ze allemaal ziek worden bij een sportief ritje komt zo goed als zeker van de onnatuurlijke manier waarop de vering werkt. Hij zegt letterlijk dat de hij onder de indruk is als het over de ophanging gaat op het bochtige stuk Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Niet iedereen legt de lat even hoog wat rijgedrag betreft, en Chris Harris is natuurlijk heel wat gewoon. Voor mij reed de Tesla supergoed. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Dat zeg ik toch BMWMB: iedereen zijn lijstje en de belangrijkheid van de verschillende eigenschappen ! 100% akkoord. De reden dat ik opstandig ben is het feit dat jullie doen alsof je naar de Ikea kasten kan gaan laden met een Exige. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 4 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Waar haal je dat? No way dat die auto's hun vering werkt op dezelfde manier als die van Tesla. Ik vond de ophanging net zeer goed. Ik vond de AMG ride control van mijn C450 te springerig in de gewone stand, en te hard in de sportstand. Met de KW V3 ophanging die ik nu heb, ben ik meer tevreden, maar ook die vering is best springerig in de comfortabele setting die KW mij heeft aangeraden. Ik heb ook onlangs met een 530e gereden, en dat vond ik net een boot, zelfs met M-sportophanging. Neen, dan vond ik de ophanging van de Tesla veel beter. Maar, dat is mijn ervaring en mening. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.