Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De i8 is een heel knappe auto, maar kost evenveel als een Model S en dat vreet er toch aan als je echt niemand op de achterbank kan krijgen en geen kofferruimte hebt. En hybride is minder fiscaal interessant dan volledig elektrisch.

Botweg: de meerprijs die bij een Tesla in de grote batterij gaat, gaat in een i8 in de carbon structuur om het spel marginaal lichter te maken, terwijl je op dunnere bandjes zit rond te rijden en het motorgeluid gesimuleerd uit de luidsprekers komt.

Geplaatst:

Er staat een fout in @BMWMB, je zou volgens je Excel de wagen 4 jaar bijhouden. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Quill zei:

En een aftrekbare BTW van 50%, behaal je dat gemakkelijk in de praktijk?

Als je de auto voor minstens 50% professioneel gebruikt (dus min woon/werk en 6.000 km privé) heb je recht op 50% aftrek.

Als je geen woon/werk hebt dus minstens 12.000 km per jaar rijden.  

Geplaatst:
39 minuten geleden, gewoon ik zei:

Er staat een fout in @BMWMB, je zou volgens je Excel de wagen 4 jaar bijhouden. 

Als ik content ben van een auto is dat ook zo, bewijs mijn vorige 530d! :middlefingerup: :)

Geplaatst:
Ik bekijk de vraag opnieuw. Met meer dan 1 passagier? Ik dacht eerst gewoon met passagier, maar met meer dan 1 passagier, dat is max 10% van mijn verplaatsingen.
Wil je me laten nadenken over een lichte vracht? Of over een BMW i8? De nieuwe i8 krijgt een grotere batterij, waardoor deze ook na 2020 zijn fiscaal voordeel als hybride blijft behouden!

E63 LV [emoji173]️[emoji173]️
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 minutes ago, Jokke_vlo said:

E63 LV emoji173.pngemoji173.png

ik weet een G500 in LV te koop :ninja: 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 hour ago, wooter said:

De i8 is een heel knappe auto, maar kost evenveel als een Model S en dat vreet er toch aan als je echt niemand op de achterbank kan krijgen en geen kofferruimte hebt. En hybride is minder fiscaal interessant dan volledig elektrisch.

Botweg: de meerprijs die bij een Tesla in de grote batterij gaat, gaat in een i8 in de carbon structuur om het spel marginaal lichter te maken, terwijl je op dunnere bandjes zit rond te rijden en het motorgeluid gesimuleerd uit de luidsprekers komt.

Hier geef ik u gelijk in. Als je dat wil uitgeven en de groene jongen wil uithangen, koop u met dat geld de dikste Model S.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
40 minutes ago, Framfy said:

Als je de auto voor minstens 50% professioneel gebruikt (dus min woon/werk en 6.000 km privé) heb je recht op 50% aftrek.

Als je geen woon/werk hebt dus minstens 12.000 km per jaar rijden.  

35% forfait, en anders mag je bewijzen gaan aandragen als ik me niet vergis.

Geplaatst:
2 hours ago, BMWMB said:

Ik zie nu dat ik een fout heb gemaakt bij de C450, want daar heb ik een fiscale aftrekbaarheid voorzien van 85% ipv 60% wat het vandaag moet zijn, en dat gaat nog verder dalen naar 50% vanaf 2020. Dat maakt het verschil met de Tesla alweer wat groter.

t zijn beide compleet absurde berekeningen. Als het je dan toch te doen is over weinig kosten, veel comfort, een groter dividend en een leuker privé speeltje, koop dan een Skoda Superb.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
13 minuten geleden, ir_fuel zei:

35% forfait, en anders mag je bewijzen gaan aandragen als ik me niet vergis.

Mijn boekhouder hanteert ook de 12.000km regel en is aanvaard.

Geplaatst:
Just now, dragonfly said:

Mijn boekhouder hanteert ook de 12.000km regel en is aanvaard.

Rijd jij zoveel km beroeps dan? Jij zit toch veel te lang bij dezelfde klant daarvoor?

Geplaatst:

De gulden middenweg he Fuelke.

Geplaatst:
35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Rijd jij zoveel km beroeps dan? Jij zit toch veel te lang bij dezelfde klant daarvoor?

Hoeveel 'beroeps' je echt rijdt maakt niet uit.
Het dubbel aantal kilometers rijden van woon/werk + 6.000 km volstaat voor 50% aftrek.

Geplaatst:
2 minutes ago, Framfy said:

Het dubbel aantal kilometers rijden van woon/werk + 6.000 km volstaat voor 50% aftrek.

Hoe bedoel je? Dus als je jaarlijks 20K woon-werk doet moet je er nog eens 26K rijden, ongeacht hoe, om daaraan te voldoen?

Geplaatst:
Wrong place en topic :)
Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Hoe bedoel je? Dus als je jaarlijks 20K woon-werk doet moet je er nog eens 26K rijden, ongeacht hoe, om daaraan te voldoen?

Als je 20.000 woon/werk doet dan doe je er (20.000 + 6.000 =) 26.000 niet-beroeps.

Om recht te hebben op 50% aftrek moet je dan minstens 52.000 km per jaar doen.  Want vanaf dan doe je - volgens de staat - de helft beroepskilometers en mag je 50% aftrekken (dat is namelijk het maximum).

Geplaatst:
4 hours ago, ir_fuel said:

t zijn beide compleet absurde berekeningen. Als het je dan toch te doen is over weinig kosten, veel comfort, een groter dividend en een leuker privé speeltje, koop dan een Skoda Superb.

Superb mist rijgedrag, acceleratie en autopilot. En herverkoopwaarde. Ik denk dat als je van een Superb de TCO uitrekent, je nog relatief duur zou uitkomen. Vermoedelijk nog altijd goedkoper dan de Tesla, maar zou me niet verbazen moest dat spel 2/3e kostten tov een Tesla.

Geplaatst:
5 minuten geleden, wooter zei:

Superb mist rijgedrag, acceleratie en autopilot. En herverkoopwaarde. Ik denk dat als je van een Superb de TCO uitrekent, je nog relatief duur zou uitkomen. Vermoedelijk nog altijd goedkoper dan de Tesla, maar zou me niet verbazen moest dat spel 2/3e kostten tov een Tesla.

Serieus?

De waardevermindering van de Tesla is het dubbele van de aanschafwaarde van de SuperB (21 - 35K, behalve die van @STA911 natuurlijk)

Geplaatst:

Ik zal het straks eens uittellen. [emoji6]

Geplaatst:

Hier nog een leuke: omdat die Tesla's zo uitgerust zijn met computers die constant met het internet verbonden zijn, kan je dus gedetailleerde registratie van de verbruikscijfers doen.

De persoon achter http://abetterrouteplanner.com heeft van de gegevens die hij van zijn gebruikers (die via zijn site op My Tesla zijn ingelogd) een analyse gemaakt van de het verbruik van de Model S en Model X:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/a-better-routeplanner.79153/page-20#post-2453079

Model S:

s90d-png.265761

Gemiddeld 205Wh/km aan 110km/u

Model X:

x90d-png.265762

Gemiddeld 246Wh/km aan 110 km/u

Geplaatst:

Wat ben ik blij daar niet wakker van te liggen ! Amaai

Laat staan mee bezig zijn.

Mocht dat zo zijn dan zou ik me iets kopen dat ik met mijn ogen toe kan betalen met een gerust gemoed. Ecorunnen is echt niet mijn ding

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
9 uren geleden, BMWMB zei:

Ik geef liever minder uit aan een auto, en meer aan loon/dividend, zodat ik privé een leuker speeltje kan kopen. :biggrin:

Moest ik vandaag meer budget hebben, en geen rekening moeten houden met andere familieleden/aandeelhouders, dan bestelde ik mij nog vandaag een E63s AMG!

Ik heb jammer maar helaas die luxe (nog) niet, aangezien mijn dividenden niet van die aard zijn. Ik moet dus kiezen. Privé of zakelijk. ;)
Eender welk speelgoed is hier ook nog altijd zware kost om privé te trekken.

Geplaatst:
3 hours ago, Jokke_vlo said:

Wat ben ik blij daar niet wakker van te liggen ! Amaai

Laat staan mee bezig zijn.

Klinkt wel dikkenekkerig :)

3 hours ago, Jokke_vlo said:

Mocht dat zo zijn dan zou ik me iets kopen dat ik met mijn ogen toe kan betalen met een gerust gemoed. Ecorunnen is echt niet mijn ding

Net alsof ik ecorun :)

Geplaatst:

Heeft niks met dikkenek te maken. Ik zou dat perfect kunnen zeggen bij de aankoop van een Clio RS of wat dan ook !

Het gaat er om dat ik weet dat ik kan en mag genieten en niet op de limiet van mijn budget ben gegaan om daarna elke euro om te draaien.

Voor mij gaat het om plezier en genieten, niet om status en het hoogst mogelijk haalbare voor mijn budget.

Misschien moet ik die opmerking omkeren en vragen wat het meeste dikke nek geeft.

Een Megane RS waar ik naar niks moet zien en me mag amuseren of een Tesla met een maximalisatie van mijn budget ?

Snap je wat ik wil zeggen :) ?

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Nee maar mij lijkt het me niet abnormaal om dingen die je weet die je kan betalen toch ook door de cijfermolen te halen. Het is tenslotte toch ook wat je doet als je een nieuwe onderneming start; een bedrijfsplan? Lijkt me niet abnormaal dat BMWMB wel eens wil weten wat een AMG versus een Tesla kost, als hij weet wat de voor en nadelen van beide auto's zijn. En van de TCO als nadeel van de AMG wist hij niet, tot hij het uitrekende.

Het is misschien ook van... Fijn dat je er 150K aan kan tegen smijten, maar hoe voelt dat als je weet dat daar 45% taksen aan verbonden zijn, en dat ding elke 500km aan de pomp en elke 20000km bij de stealer een money pit is? Ik kan me voorstellen dat als het geronk van de V8 het gerammel van het interieur niet overstijgt, je zin snel over is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid