Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Bij mijn weten heeft BMWMB geen V8 Een Lotus rammelt dat het gene naam heeft btw ! Zelfs een 991 GTS rammelt . Gelukkig is er Tesla ! Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Ik heb geen V8, maar wel gehad in onze E93 M3. Mijn GTS heeft last gehad van 1 rammel in het dashboard, maar dat hebben ze gevonden bij Porsche Knokke. Voor de rest rammelde deze auto niet! De Tesla rammelde idd ook niet, maar dat komt omdat de kleine oneffenheden 'zoals kleine putten en dwarsrichels) op de weg beter worden weggefilterd. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Ziehier nog wat nieuwe berekeningen. 1. Skoda Superb toegevoegd, de 2.0 TSI DSG 4x4, full option. 2. Blijkbaar zijn de regels voor hybrides versoepeld van 0,6kg/kw naar 0,5kg/kw, MAAR enkel voor auto's die minder CO2 hebben dan 50gr. Dwz dat het voordeel voor de Panamera verdwijnt als je bestelt na 1/1/2018. 3. BMW 530e toegeveogd, want door de aanpassingen van de regels voor hybride wagens blijft deze 530e z'n voordeel wel behouden 4. Uit interesse mijn droomwagen er eens ingeduwd, de E63 AMG berline. Gerangschikt van goedkoop naar duur! Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Conclusies: 1. Skoda Superb is maar goed 20% goedkoper dan zo'n Skoda!!! 2. De panamera's worden zeer veel duurder als je bestelt na 1/1/2018. Ok, de nieuwe regels gaan pas in vanaf 1/1/2020, dus ook als je pas bestelt begin volgend jaar, kan je nog bijna 2 jaar genieten van het verlaagde tarief, en zal de TCO tussen beide bedragen inhangen 3. 530e is superinteressant!!! Ik heb er eentje samengesteld met heel veel opties, dus deze kan nog een heel stuk goedkoper. 4. Ik blijf erbij, met zo'n Tesla krijg je heel veel waarde voor je geld. Quote
Gast Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Ik vind een model S alleen zo oud aanvoelen, ik heb altijd het idee dat er elk moment een opvolger zou moeten komen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 10 minutes ago, Geezer said: Ik vind een model S alleen zo oud aanvoelen, ik heb altijd het idee dat er elk moment een opvolger zou moeten komen. Vorig jaar nog een facelift gekregen. Interieur heeft ook facelift gehad; heel wat foto's op het internet komen niet overeen met wat je tegenwoordig in een Tesla aan interieur hebt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 En pepsico bestelt 100 Tesla Semi's. https://electrek.co/2017/12/12/tesla-semi-order-100-electric-trucks-pepsico/ Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 19 minutes ago, BMWMB said: Conclusies: 1. Skoda Superb is maar goed 20% goedkoper dan zo'n Skoda!!! How how how. Niemand heeft gezegd dat ge ne Skoda van 52K moet pakken he. Dat is zoals zeggen "pak als eerste auto iets simpel met een leuke look, pak een BMW 2" om dan met een M2 af te komen ... Natuurlijk krijg je dan dat soort cijfers. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Als ik je Excel nu bekijk is er maar 1 conclusie he @BMWMB Je wilt "de gulden middenweg" en toch genoeg overhouden om privé uit te kunnen keren, dan wordt het de BMW 530e. En als Wooter straks komt zeggen dat het interieur en de stoelen van een Model S van hetzelfde niveau zijn, mja, dan kan het topic op slot denk ik. Dan is alles gezegd. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 10 minuten geleden, ir_fuel zei: How how how. Niemand heeft gezegd dat ge ne Skoda van 52K moet pakken he. Dat is zoals zeggen "pak als eerste auto iets simpel met een leuke look, pak een BMW 2" om dan met een M2 af te komen ... Natuurlijk krijg je dan dat soort cijfers. Appelen met appelen vergelijken hé. Ik wil dan een Skoda die qua specs zo kort mogelijk bij een Tesla aanleunt, want anders kan ik mij beter een Dacia kopen... Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 11 minuten geleden, ir_fuel zei: Als ik je Excel nu bekijk is er maar 1 conclusie he @BMWMB Je wilt "de gulden middenweg" en toch genoeg overhouden om privé uit te kunnen keren, dan wordt het de BMW 530e. En als Wooter straks komt zeggen dat het interieur en de stoelen van een Model S van hetzelfde niveau zijn, mja, dan kan het topic op slot denk ik. Dan is alles gezegd. Hier heb je een beetje gelijk. Een 530e is idd de gulden middenweg. Zal binnen beter en mooier afgewerkt zijn dan de Tesla, maar gaat minder snel zijn, lelijk klinken, en bezit niet de goede Autopilot, en kan ook geen updates ontvangen. Buiten de betere afwerking, en het feit dat je met benzine gemakkelijker kan gaan tanken, zie ik geen enkel voordeel tov de Tesla. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Sluit dan maar want ik vind de stoelen en interieur van een S en X van een beter niveau dan van een 5 reeks. Beetje Dakota leder gaan vergelijken met de Nappa afwerking in een Tesla. Ik zie ook dat BMWMB in zijn selectie niet feature parity met zijn Model S selecteert... Ik zit nu zowat alle opties aan te klikken op de BMW site en zit nu al aan 92K nieuwprijs. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Ik heb wel een 530e samengesteld met de comfortstoelen en een vollederen Individual Merino interieur!!! Deze comfortstoelen zijn zeer veel beter dan die van de Tesla! Ik hou vandaag rekening met de Salonvoorwaarden. Bij BMW krijg je € 9.210,- salonvoordeel!!! Bij Tesla krijg je niks. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 2 minutes ago, BMWMB said: Buiten de betere afwerking, en het feit dat je met benzine gemakkelijker kan gaan tanken, zie ik geen enkel voordeel tov de Tesla. 17.000 euro verschil in TCO is wisselgeld? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 3 minutes ago, wooter said: Ik zie ook dat BMWMB in zijn selectie niet feature parity met zijn Model S selecteert... Ik zit nu zowat alle opties aan te klikken op de BMW site en zit nu al aan 92K nieuwprijs. Een BMW heeft wel automatische ruitenwissers .... Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Schijnbaar zijn de stoelen in de Model X beter dan die van de Model S, maar ik heb al sinds mei niet meer in een S gezeten. Er zitten een hele hoop connectiviteit- en comfortopties standaard op een Tesla die je bij een 530e moet bijpakken. Het kan zijn dat je geen zetels met geheugenfunctie, meervoudige airco, integratie van smartphone of van die dingen wil op je 5 reeks, maar het zit wel in de Tesla dus om appelen met appelen te vergelijken moet je dat wel aanklikken. En grote lacune is de autopilot. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 20 minuten geleden, wooter zei: En pepsico bestelt 100 Tesla Semi's. https://electrek.co/2017/12/12/tesla-semi-order-100-electric-trucks-pepsico/ Ook AB Inbev in Leuven zou 40 Tesla's besteld hebben. Ik weet wel niet of het auto's zijn of vrachtwagens. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 1 minuut geleden, ir_fuel zei: 17.000 euro verschil in TCO is wisselgeld? Ook juist. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Ok het topic kan dicht. Tesla levert mooier en beter afgewerkte interieurs af dan BMW op hun 5. 6 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Just now, ir_fuel said: Een BMW heeft wel automatische ruitenwissers .... Nog 2 weken tot kerstmis. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Just now, BMWMB said: Ook AB Inbev in Leuven zou 40 Tesla's besteld hebben. Ik weet wel niet of het auto's zijn of vrachtwagens. Amerikaanse tak heeft 40 vrachtwagens besteld. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 1 minuut geleden, wooter zei: Schijnbaar zijn de stoelen in de Model X beter dan die van de Model S, maar ik heb al sinds mei niet meer in een S gezeten. Er zitten een hele hoop connectiviteit- en comfortopties standaard op een Tesla die je bij een 530e moet bijpakken. Het kan zijn dat je geen zetels met geheugenfunctie, meervoudige airco, integratie van smartphone of van die dingen wil op je 5 reeks, maar het zit wel in de Tesla dus om appelen met appelen te vergelijken moet je dat wel aanklikken. En grote lacune is de autopilot. Ik heb alle opties aangevinkt! De BMW 5 heeft ook Autopilot, enkel zal deze minder goed zijn. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 1 minute ago, wooter said: Nog 2 weken tot kerstmis. Sinterklaas was vorige week. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 1 minute ago, BMWMB said: Ook juist. E segment vs F segment. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.