BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Het klopt dat de BMW 530e goedkoper is, maar ik vind 'm minder knap, minder speciaal, en minder leuk rijden. Mijn voorkeur gaat, ondanks de 17k prijsverschil, toch naar de Tesla Model S 100d. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Just now, ir_fuel said: Sinterklaas was vorige week. Amerikanen kennen enkel de kerstman, en Elon Musk hintte dat het voor kerstmis zou geleverd worden. Via een over the air update. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Just now, BMWMB said: Het klopt dat de BMW 530e goedkoper is, maar ik vind 'm minder knap, minder speciaal, en minder leuk rijden. Mijn voorkeur gaat, ondanks de 17k prijsverschil, toch naar de Tesla Model S 100d. Waarom dan nog een maand wachten Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Zojuist, ir_fuel zei: Sinterklaas was vorige week. Wooter heeft gelijk. Nog dit jaar komt deze optie. Geen enkel automerk doet hier wat Tesla doet, namelijk updates gratis verzenden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Geen enkel ander merk in het F segment levert een auto zonder automatische ruitenwissers... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Just now, BMWMB said: Wooter heeft gelijk. Nog dit jaar komt deze optie. Geen enkel automerk doet hier wat Tesla doet, namelijk updates gratis verzenden. "updates"? Ah Automatische ruitenwissers op een luxe berline zijn een UPDATE ... Ok ... Gij wordt precies al even hard gebrainwasht Ik wil het u eens zien zeggen als ge uwe nieuwe BMW of Mercedes gaat halen. "Er zitten geen automatische ruitenwissers/koplampen/whatever op, maar niet getreurd, ze geven GRATIS UPDATES en ik ga binnen een dik jaar hopelijk automatische ruitenwissers/koplampen/whatever hebben!" Dan is het kot te klein Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Niet gelachen... Mijn vrouw haar M2 is gekocht samen met 3 jaar lang automatische updates van de kaarten van de navigatie. Het spel steekt nog altijd op 4e kwartaal 2016... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 4 minutes ago, BMWMB said: Het klopt dat de BMW 530e goedkoper is, maar ik vind 'm minder knap, minder speciaal, en minder leuk rijden. Mijn voorkeur gaat, ondanks de 17k prijsverschil, toch naar de Tesla Model S 100d. Ge zijt dus eigenlijk pagina's u in bochten aan 't wringen om dat toch maar te "verantwoorden"? Als ge da wilt koop da dan he 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 De Autopilot is nu al slechter op de BMW, terwijl deze continu wordt verbeterd op de Tesla en je gratis telkens deze update krijgt. Een 530e zal na 4 jaar oude brol zijn qua multimedia en technologische snufjes, terwijl de Tesla nog steeds up to date is. Vergelijk het met de iPhone. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Just now, BMWMB said: De Autopilot is nu al slechter op de BMW, terwijl deze continu wordt verbeterd op de Tesla en je gratis telkens deze update krijgt. Een 530e zal na 4 jaar oude brol zijn qua multimedia en technologische snufjes, terwijl de Tesla nog steeds up to date is. Vergelijk het met de iPhone. Ja want mijne maat zijn Tesla van een paar jaar oud is geen oude brol zeker. Dat veroudert nog veel harder. Die multimedia unit trekt echt op de ballen en is pokketraag, wegens first gen. Ge krijgt idd zoals op een iPhone hetzelfde. Je krijgt updates en de nieuwe hardware werkt lekker vlot en de oude wordt alsmaar trager en trager, tot je hem kan weggooien en "upgraden". 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Zojuist, ir_fuel zei: Ge zijt dus eigenlijk pagina's u in bochten aan 't wringen om dat toch maar te "verantwoorden"? Als ge da wilt koop da dan he Ik ben me niet aan het verantwoorden. Het is hier een forum, en wil hier laten merken dat ik gewonnen ben voor deze auto. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Idem met autopilot hardware. Die op Wooter zijn kar is een nieuwere generatie dan op de eerste Model S. Denk je dat ze hier gaan stoppen met hun hardware upgrades? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Just now, BMWMB said: wil hier laten merken dat ik gewonnen ben voor deze auto. Misschien uw testverslag nog eens lezen dan Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Zojuist, ir_fuel zei: Ja want mijne maat zijn Tesla van een paar jaar oud is geen oude brol zeker. Dat veroudert nog veel harder. Die multimedia unit trekt echt op de ballen en is pokketraag, wegens first gen. Ge krijgt idd zoals op een iPhone hetzelfde. Je krijgt updates en de nieuwe hardware werkt lekker vlot en de oude wordt alsmaar trager en trager, tot je hem kan weggooien en "upgraden". Ik ben nochtans supercontent met mijn iPhone 5S. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Idem met autopilot hardware. Die op Wooter zijn kar is een nieuwere generatie dan op de eerste Model S. Denk je dat ze hier gaan stoppen met hun hardware upgrades? Eerste Model S is dan ook al 6 jaar op de markt. Een BMW of Mercedes van 6 jaar oud is nog meer verouderd, want die heeft geen enkele update gehad. Zojuist, ir_fuel zei: Misschien uw testverslag nog eens lezen dan Elke auto heeft voor- en nadelen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Toen ik mijn Model X kreeg, reed die perfect op de snelweg maar op gewone wegen kon die niet overweg met asverschuivingen, wegversmallingen en scherpe bochten. Hij kon automatisch van rijstrook wisselen maar dat was nogal abrupt. Sinds de update in augustus kan die dat wel. Hij wisselt ook geleidelijker van rijstrook, en zal bij het wisselen van rijstrook niet meer vertragen omdat hij de voorligger op het vak dat ie verlaat nadert. Verder is er Chill mode bijgekomen en kan je de airco continu aan laten staan hoewel de wagen geparkeerd en afgesloten is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 3 minutes ago, ir_fuel said: Idem met autopilot hardware. Die op Wooter zijn kar is een nieuwere generatie dan op de eerste Model S. Denk je dat ze hier gaan stoppen met hun hardware upgrades? De AP1 was op basis van MobilEye. De AP2 is op basis van Nvidia. De AP2.1 hardware is ook Nvidia, maar sinds AP2 is het computer gedeelte in een doos voor de passagier gemonteerd, en kan indien nodig gewisseld worden. Als je dus zoals mij zo dom bent geweest om de full self driving optie van 3K te kiezen bij aankoop, dan kan je verwachten dat als mijn Nvidia computer niet het volledige self driving aan kan, deze module zal gewisseld worden voor een nieuwe module. AP1 was niet modulair. AP2 en 2.1 wel. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 10 minuten geleden, wooter zei: Waarom dan nog een maand wachten Morgen heb ik een afspraak bij een aantal banken om mijn groeiplan/businessplan/financieel plan voor te stellen. Als ik dat in orde krijg, dan wordt de bestelbon getekend. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 En op vraag van mijn buurman, die zijn RangeRover Sport SVR wil verkopen en inruilen voor een Tesla of een Panamera. Ik heb er voor mezelf ook nog de 540i en Alpina D5 bijgezet.Interessant tabellen en zijn wel grotendeels correct.. alleen is een pana hybrid wel 100# aftrekbaar en niet 93% Bovendien is 0,12 per kw wel zeer zeer weinig en de 0,25 kw/km ook niet echt realistisch. Openbare laadpaal is een 0,3 euro / kw en thuis iets van een 0,2.. toch bijna het dubbele en meer dus als je ook rekent op 0,3 kw/km.. maar goed.. zoveel verschil gaat dat jaarlijks niet geven.. op 5 jaar anderzijds wel Valt me nog goed mee dat er relatief gezien weinig verschil is tussen TCO van een panamera en tesla 100d Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 @BMWMB gewoon bestellen, en als je 'm graag hebt ben je na 4 jaar goed af, en als je 'm niet graag hebt kan je misschien na 2 jaar 'm inwisselen op een interessante hybride of full electric benz? Nu nog blijven rijden met je rammelbak heeft geen avans, en een AMG kopen is gewoon een zak geld naar Brussel dragen, en dan moet je nog zelf sturen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 3 minutes ago, Germinal said: Interessant tabellen en zijn wel grotendeels correct.. alleen is een pana hybrid wel 100# aftrekbaar en niet 93% Bovendien is 0,12 per kw wel zeer zeer weinig en de 0,25 kw/km wel weinig. Openbare laadpaal is een 0,3 euro / kw en thuis iets van een 0,2.. toch bijna het dubbele en meer dus.. Valt me nog goed mee dat er weinig verschil is tussen TCO van een panamera en tesla 100d @BMWMB heeft op zijn hof zelf een windmolen staan, en zonnepanelen op de firma. Schooltje van 'm dochter heeft sinds vorig jaar zonnepanelen. Verbruik is van 21000kWh naar 6kWh gezakt op jaarbasis. Grootste kost van de factuur is de prosumentenvergoeding. Ik kan me voorstellen dat BMWMB ook aan zo een tarieven zit. Pana hybrid is niet meer 100% vanaf 2020 als je na 31/12 bestelt. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 4 minuten geleden, Germinal zei: Interessant tabellen en zijn wel grotendeels correct.. alleen is een pana hybrid wel 100# aftrekbaar en niet 93% Bovendien is 0,12 per kw wel zeer zeer weinig en de 0,25 kw/km wel weinig. Openbare laadpaal is een 0,3 euro / kw en thuis iets van een 0,2.. toch bijna het dubbele en meer dus.. Valt me nog goed mee dat er weinig verschil is tussen TCO van een panamera en tesla 100d Dit is de oude tabel, en toen heb ik al rekening gehouden met de nieuwe regels van 2020, omdat toen de Pana nog het voordeel van de hyrbide behield. Op vorige pagina is de aangepaste versie, waarbij de Pana veel duurder wordt. 0,12 heb ik genomen, omdat ik ervan uitga dat ik 50% van de tijd thuis kan laden, en de andere 50% via de zonnepanelen/windturbine van het bedrijf en snelladers. Thuis kost de stroom aan nachttarief 0,23, dus heb ik daar de helft van genomen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 En dan heb je nog de gratis stroom van superchargers. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Zoals ik al aanhaalde, de snelladers = superchargers. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 En nu ga ik mijn beddebakske in. Morgen is een belangrijke dag! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.