WoKe 308 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 @wooter Uw parameters van wat een auto en bijhorende (niet-)rijervaring tot een goede auto maken zijn niet (100%) dezelfde als degene van het publiek dat ge probeert te overtuigen. En voor uw use-case en requirements geloof ik maar al te graag dat een Tesla bovenaan het lijstje staat. Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen dezelfde requirements heeft, of er dezelfde weging aan geeft. Les gouts et les couleurs ne se discutent pas Waar gij de functie 'Autopilot' gaat inschalen als 'Must have' gaat iemand anders die misschien op 'Nice to have' waarderen. Een ander probleem is dat de vocabulaire ook niet hetzelfde betekent voor iedereen. Wat is sportief? Wat is een goede vering? Wat is premium? En het resultaat is dat je in de discussie nu uiteindelijk 2 kanten hebt die zich goed ingegraven hebben en mekaar doodslaan met non-argumenten. Er is uiteindelijk niks objectief meer aan als je argumentatie afsluit met "Ik vind..." of met een of andere veralgemening. 3 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Klopt, maar hetzelfde kan je toch ook zeggen over Jokke zijn positie? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 8 minuten geleden, wooter zei: Klopt, maar hetzelfde kan je toch ook zeggen over Jokke zijn positie? Ik hoop geen domme dingen te zeggen als een Audi RS is een rijderswagen en een AMG niet, dat is alleen maar gebrul. Maw ik probeer met enige ratio te discussiëren en tegengas te geven. Natuurlijk, in dit topic moet ik wel wat zwart/wit tegen uw niet aflatende verheerlijking. Misschien moet je gewoon eens kijken wat ik mijn eigen topics schrijf over auto's daar staan steeds voldoende kritische bedenkingen bij. Ok ik heb nog geen Tesla in de garage en nog niet ontdekt dat het nec plus ultra wel degelijk bestaat Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 je hebt er nog niet eens fatsoenlijk mee gereden, en reviews trek je in twijfel. Het moet niet gekker worden. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 10 minutes ago, wooter said: Klopt, maar hetzelfde kan je toch ook zeggen over Jokke zijn positie? Idd, @Jokke_vlo is met momenten ook een extremist in de andere richting, maar hij (en de meeste anderen) reageert toch vooral op door u geponeerde dooddoeners. Langs de andere kant, het is uw goed recht om de vering van een Tesla beter te vinden dan die van een M2. Maar het is ook geen argument dat ge kunt gebruiken om een scorecard "Tesla" vs "NOT-Tesla" bij te houden. En de @Jokke_vlo moet ook eens een deftige testrit met een Tesla gaan doen, dan kan hij ook vanuit zijn ervaring met andere auto's vergelijken hoe zo'n ding nu juist scoort. @wooter, uw ervaringen en feedback ivm Tesla en de manier hoe gij die van u specifiek gebruikt en ervaart zijn zeker en vast nuttig! Maar in uw geval verwatert de boodschap vooral door de messenger. Als ge iets meer factueel zou blijven en u iets minder passioneel (sommigen noemen dat fanboy) zou opstellen dan is er meer ruimte voor een deftige discussie ;-) Op den duur haken de mensen af en proberen ze zelf niet meer te argumenteren omdat het toch maar op een koude steen valt. my 2c 7 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Ik reageer graag met factuele antwoorden op factuele vragen, maar als Jokke vind dat de ophanging zou doordeinen (op basis van een review waar ik dit niet zo begrepen heb) en ik en BMWMB dit niet vinden, ja dan ben je niet over feiten bezig maar over meningen. Hetzelfde met het kunnen leven met de tijd die nodig is om zo een auto te laden, of het belang van het zelf sturen op een volle snelweg met snelheidslimieten... En tuurlijk valt het op een koude steen want nu dat ik een auto met dergelijke autopilot heb, wil ik niks anders. Daar ga je me niet af halen door te zeggen dat je meer beleving zou hebben in een 911, want inderdaad je gaat meer beleving hebben op binnenwegen maar eens op de snelweg zit je toch maar op de achterbumper van je voorligger te staren. En wat is het alternatief: de bumper grand prix met als twijfelachtige prijs 5 minuten tijdswinst en per sjans geen deuk in m'n voorbumper en ego? Een Heel Slimme Mens heeft ooit gezegd "I skate to where the put is going to be, not where it has been" en nu nog een auto kopen zonder die functionaliteit is gewoon kortzichtig als je zoals mij van A naar B rijdt via de zo snelst mogelijke route, en niet via C. Dit gezegd, wat zit dit topic vol Tesla haters? Zie je me in het AMG lovers toch ook niet elke AMG verslijten voor dinosaurus? Waarom Jokke hier blijft zagen ontgaat me helemaal want het lijkt mij dat hij er absoluut geen interesse in heeft en ze ook absoluut geen model in het gamma hebben dat hij wil. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Ja als ik monddood ben zou je nogal kunnen geven he. Kijk je doet het weer : iedereen die een auto koopt zonder autopilot is kortzichtig...... van God los zeggen ze bij ons. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 34 minuten geleden, wooter zei: Een Heel Slimme Mens heeft ooit gezegd "I skate to where the put is going to be, not where it has been" puck? Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Een amg stuurt dus niet?Ik zou eens nadenken voor je zulke beweringen typt!!!7.11 op de NS is alleen door het geluid van de uitlaten?7.51 met de E amg break is waarschijnlijk ook een toevalstreffer Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 4 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 4 minuten geleden, Brunault zei: Een amg stuurt dus niet? Ik zou eens nadenken voor je zulke beweringen typt!!! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk een amg gtr stuurt niet en krijgt op zijn kloten van een dacia! krijg ik nu een rit om mijn ongelijk te kunnen toegeven? 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 @wooter, het zit hem net in het waardeoordeel dat je steeds geeft. Jij vindt het kortzichtig om een wagen zonder autopilot te kopen als je steeds van A naar B rijdt, en gezien jouw requirements en parameters kan dit kloppen. Maar iemand anders heeft misschien nog steeds plezier aan sturen, schakelen en zelf rijden, zelf al is dit steeds rechtdoor en bumper aan bumper. Die mens haalt waarschijnlijk evenveel return en voldoening daaruit als jij haalt uit het gemak van autopilot. Elk zijn eigen accenten. Ik heb zelf vorig jaar ook de afweging gemaakt tussen een hybride XC90 en een Model X en ik ben uiteindelijk voor de hybride gegaan. Voor mij was het gewoon een rationele keuze tussen fiscaliteit en gebruiksgemak. Moest ik nu op 1 januari terug voor dezelfde keuze staan dan had de Model X gewonnen. Bij mij waren de parameters vooral fiscaliteit, range (vooral voor de vakantieverplaatsingen) en TCO. Autopilot lag ik minder van wakker want de PilotAssist2 van Volvo werkt ook heel goed. Met deze parameters scoorden ze ongeveer gelijk (iets in het voordeel van de Volvo), en aangezien ik de Volvo vanbuiten en vanbinnen mooier vond was de keuze rap gemaakt. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 geen schrik voor de verkoopwaarde van de volvo nu? Quote
WoKe 308 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Just now, tuscani said: geen schrik voor de verkoopwaarde van de volvo nu? Tja, de toekomst zal uitwijzen wat de impact van de nieuwe fiscaliteit zal zijn he. Ik kan er nu niet veel aan veranderen want ik heb hem al, en ik kan (normaalgezien) de komende jaren blijven profiteren van de huidige fiscale regels. Hetzelfde gaat ook op voor een Tesla, over 4j zijn er misschien al zodanig veel andere electrische alternatieven op de markt dat die zijn restwaarde ook een knauw krijgt. Er staat hier ook nog een Countryman hybride op de oprit en daarbij heb ik de verhoogde restwaarde garantie (or whatever they called it) genomen. Moest die na 4j enorm slecht in de markt liggen dan neem ik hem op het einde van het contract gewoon niet over en heb ik er mijn broek ook niet aan gescheurd. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 1 minute ago, WoKe said: @wooter, het zit hem net in het waardeoordeel dat je steeds geeft. Jij vindt het kortzichtig om een wagen zonder autopilot te kopen als je steeds van A naar B rijdt, en gezien jouw requirements en parameters kan dit kloppen. Maar iemand anders heeft misschien nog steeds plezier aan sturen, schakelen en zelf rijden, zelf al is dit steeds rechtdoor en bumper aan bumper. Die mens haalt waarschijnlijk evenveel return en voldoening daaruit als jij haalt uit het gemak van autopilot. Elk zijn eigen accenten. Ik kan geloven dat er mensen zijn die er return en voldoening uit halen om iets te doen wat een computer nu beter doet in een beperkt aanbod van auto's, maar voor mij persoonlijk was het tijd om wat anders, nuttigers te doen. Feit is wel dat zolang je de menselijke factor hebt - en de factor dat mensen de menselijke factor willen behouden - dat je ook de nadelen van die menselijke factor gaat hebben - auto's en vrachtwagens die op mekaar inrijden omdat de mens achter het stuur blijkbaar toch liever iets anders deed dan voor zijn voorligger remmen. Zeker als je dan gaat kijken hoeveel van die mensen die zeggen dat ze liever zelf rijden, keer op keer bewijzen dat ze liever niet zelf rijden want liever met hun smartphone bezig zijn. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 5 minuten geleden, WoKe zei: @wooter, het zit hem net in het waardeoordeel dat je steeds geeft. Jij vindt het kortzichtig om een wagen zonder autopilot te kopen als je steeds van A naar B rijdt, en gezien jouw requirements en parameters kan dit kloppen.Maar iemand anders heeft misschien nog steeds plezier aan sturen, schakelen en zelf rijden, zelf al is dit steeds rechtdoor en bumper aan bumper. Die mens haalt waarschijnlijk evenveel return en voldoening daaruit als jij haalt uit het gemak van autopilot. Elk zijn eigen accenten. Ik heb zelf vorig jaar ook de afweging gemaakt tussen een hybride XC90 en een Model X en ik ben uiteindelijk voor de hybride gegaan. Voor mij was het gewoon een rationele keuze tussen fiscaliteit en gebruiksgemak. Moest ik nu op 1 januari terug voor dezelfde keuze staan dan had de Model X gewonnen. Bij mij waren de parameters vooral fiscaliteit, range (vooral voor de vakantieverplaatsingen) en TCO. Autopilot lag ik minder van wakker want de PilotAssist2 van Volvo werkt ook heel goed. Met deze parameters scoorden ze ongeveer gelijk (iets in het voordeel van de Volvo), en aangezien ik de Volvo vanbuiten en vanbinnen mooier vond was de keuze rap gemaakt. Ik bemerk dat je Wooter zijn punt nog niet begrijpt. Die persoon weet gewoon nog niet welke impact de autopiloot op zijn leven kan hebben. Daarom is die persoon gewoon mis. En het is net dat dat Wooter uit de doeken probeert te doen. Maar er zijn hier zoveel mensen die dat nog niet begrijpen en weten, omdat ze het nog niet voldoende hebben kunnen ervaren, waardoor het lijkt alsof Wooter zever verkoopt, terwijl net hij juist is en al de rest mis. En vooral, dankzij die autopilot zou iedereen uitgerust uit de wagen kunnen stappen, ipv volledig vermoeid. Het is fout nog iets anders te willen. De enige reden waarom je iets anders wilt, is omdat je de wonderlijke wereld van Tesla nog niet voldoende ervaren hebt. Eenmaal je van die toekomst geproefd hebt, is er geen weg meer terug. Het is dus aangewezen dat iedereen asap Tesla in zijn hart, hoofd en garage toe laat. Dat iedereen het kan ervaren. Daarenboven, hoe meer autopilot Tesla's op de baan, hoe beter ze met elkaar overweg kunnen en hoe veiliger het verkeer zal worden. Red je vermoeidheid, red je leven : koop een Tesla! En ervaar mobiliteit als nooit tevoren. 2 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 LOL ik zou het niet zo drastisch zeggen, maar in een wereld waar elke auto met de functionaliteit van AP van Tesla zou rondrijden zou je een aanzienlijke verlaging van het aantal ongevallen zien, en zelfs het bijna verdwijnen van kopstaartaanrijdingen op snelwegen. Dodelijke ongevallen waarbij vrachtwagens los hun voorliggers plat rijden zouden helemaal verdwijnen. Tel daar eens de economische en maatschappelijke winst van uit... Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 treinen rijden ook nog steeds tegen elkaar. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Ik vermoed overigens dat de vooruitgang zo hard vooruit gaat dat tegen de tijd dat elke auto dezelfde mate aan automatische noodstopfunctionaliteit zou hebben, we al autonoom rijdende auto's op huurbasis op de weg gaan hebben, die een fractie gaan kosten van zelf een auto te bezitten. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 1 minute ago, wooter said: Ik kan geloven dat er mensen zijn die er return en voldoening uit halen om iets te doen wat een computer nu beter doet in een beperkt aanbod van auto's Dit gaat ook op voor een schaakcomputer Als ik enkel maar van A naar B moet in belgisch snelwegverkeer verkies ik zelf ook een zelfrijdende auto. Als ik dagelijks van A naar B moet en ik kan dat op een leuke manier over secundaire baantjes doen dan kies ik voor een (classic) Mini met wat punch. Als ik dagelijks van thuis werk dan kies ik voor ne velo om zonder file naar de bakker te rijden. En aangezien ik liefste zo weinig mogelijk compromissen wil sluiten heb ik ze alle drie Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 2 minuten geleden, gewoon ik zei: treinen rijden ook nog steeds tegen elkaar. Enkel de treinen waar menselijke acties in betrokken zijn. In China, waar treinen vol automatisch functioneren en maar liefst 400km/h rijden(!!!) gebeuren er geen ongevallen meer. Dito met volledig automatische metrostellen. Ieder trein accident is gelinkt aan een menselijke fout of een mechanisch defect. Nooit aan een computerfout. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Just now, gewoon ik said: treinen rijden ook nog steeds tegen elkaar. Het triestige aan treinen is dat daar alles staat en valt met de uitbater van de infrastructuur, dat vaak een overheidsbedrijf is en dat de nodige investeringen nalaat om geavanceerde automatische systemen te implementeren. Op zich is het makkelijker een autonoom rijdende trein te maken dan een autonoom rijdende auto, maar de markt van treinen en treinlijnen zit zo vast in conservatieve regels, reglementeringen en budgetten dat alles aan een trein al verouderd is eens het geïmplementeerd wordt. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 3 minutes ago, Tjeu said: Nooit aan een computerfout. Nogal logisch, een computer kan geen fouten maken, die voert enkel uit wat de mens hem opdraagt of geleerd heeft. En ja, machine learning valt daar ook onder. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 15 minutes ago, Tjeu said: Ik bemerk dat je Wooter zijn punt nog niet begrijpt. Die persoon weet gewoon nog niet welke impact de autopiloot op zijn leven kan hebben. Daarom is die persoon gewoon mis. En het is net dat dat Wooter uit de doeken probeert te doen. Maar er zijn hier zoveel mensen die dat nog niet begrijpen en weten, omdat ze het nog niet voldoende hebben kunnen ervaren, waardoor het lijkt alsof Wooter zever verkoopt, terwijl net hij juist is en al de rest mis. En vooral, dankzij die autopilot zou iedereen uitgerust uit de wagen kunnen stappen, ipv volledig vermoeid. Het is fout nog iets anders te willen. De enige reden waarom je iets anders wilt, is omdat je de wonderlijke wereld van Tesla nog niet voldoende ervaren hebt. Eenmaal je van die toekomst geproefd hebt, is er geen weg meer terug. Het is dus aangewezen dat iedereen asap Tesla in zijn hart, hoofd en garage toe laat. Dat iedereen het kan ervaren. Daarenboven, hoe meer autopilot Tesla's op de baan, hoe beter ze met elkaar overweg kunnen en hoe veiliger het verkeer zal worden. Red je vermoeidheid, red je leven : koop een Tesla! En ervaar mobiliteit als nooit tevoren. lol@wooter Tjeu zegt ongeveer hetzelfde maar dan met licht sarcastische humor. Ge klinkt teveel als ne messias waardoor uw boodschap niet doorkomt en ge uiteindelijk aan het kruis belandt Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Een amg stuurt dus niet?Ik zou eens nadenken voor je zulke beweringen typt!!!7.11 op de NS is alleen door het geluid van de uitlaten?7.51 met de E amg break is waarschijnlijk ook een toevalstreffer Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Brunault ge zijt passe man ! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.