Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 3 minutes ago, flupke73 said: Hoe lang is die dan bezet? Zolang iemand 'm nodig heeft? Doorgaans heb je na 20-30 minuten al heel wat geladen... Quote
iceblue 51 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Hoe lang is die dan bezet?Ongeveer een half uur. Als je met 2 wagens naast elkaar laadt dan gaat de laadtijd wel omhoog omdat je de laadstroom met elkaar moet delen. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt. Maar ik zou dit niet aangenaam vinden. Maar dit geldt volgens mij ook aan een tankstation waar veel wagens staan aan te schuiven. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Dit weekend overigens nog eens met iets met verbrandingsmotor onderweg geweest. Met Omloop Het Nieuwsblad is het wielerseizoen gestart en mijn motorfiets is nog klassiek aangedreven. Zaterdagochtend al chance gehad, de brandstoftank was nog vol. Met het starten wel wat verse uitlaatgassen binnen gekregen. Met de afstand die ik zaterdag moest doen zou ik met een elektrische auto ook hebben moeten laden, maar nog eens sinds lang moeten omrijden naar een tankstation, daar in de koude een kaart in de automaat steken, dan 5 minuten in de koude wind dat pistool vasthouden... Vond er maar niks aan. En weer die uitlaatgassen. En dan deze morgen moest ik weer vertrekken, maar bak was leeg. Dus als eerste opdracht van de dag mocht ik weer omrijden naar een tankstation. En op terugweg beloofde de boordcomputer me dat ik probleemloos zou thuis geraken, maar magisch gezien gingen de gegokte kilometers range van mijn boordcomputer sneller erdoor dan die van het navigatiesysteem, hoewel ik aan legale snelheden reed. Dus stond ik deze avond weer aan hetzelfde tankstation weeral in de kou in een pistool te knijpen. Ik besef dat iedereen met zijn huidige normaal met verbrandingsmotor zal vinden dat ik uit mijn nek lul, maar het valt me persoonlijk erg op hoe snel je gewoon wordt aan de nieuwe normaal, en de oude normaal vooral storend vind. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 4 minuten geleden, iceblue zei: Ongeveer een half uur. Als je met 2 wagens naast elkaar laadt dan gaat de laadtijd wel omhoog omdat je de laadstroom met elkaar moet delen. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt. Maar ik zou dit niet aangenaam vinden. Maar dit geldt volgens mij ook aan een tankstation waar veel wagens staan aan te schuiven. Duurt dan wel geen halfuur per wagen Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Je kan nu moeilijk een auto vergelijken met een moto hé. Ik haat dat ook dat die tank zo klein is en je altijd je handschoenen moet uitdoen maar het hoort er helaas bij Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 4 minutes ago, iceblue said: Ongeveer een half uur. Als je met 2 wagens naast elkaar laadt dan gaat de laadtijd wel omhoog omdat je de laadstroom met elkaar moet delen. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt. Maar ik zou dit niet aangenaam vinden. Maar dit geldt volgens mij ook aan een tankstation waar veel wagens staan aan te schuiven. Ik heb nog nooit moeten wachten voor een vrije plek aan een supercharger, en nog maar 2 keer "last" gehad van een buur; de laatste keer toen iemand kwam bijprikken nadat ik nog 10 minuten moest laden. Degene die eerst is, krijgt de meeste stroom, tot zover zijn batterij die stroom ook kan laden. Een Tesla met 80% volle batterij kan bv nog maar aan 40kW laden en de overige 80kW is dus vrij voor de buur. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Just now, dragonfly said: Je kan nu moeilijk een auto vergelijken met een moto hé. Ik haat dat ook dat die tank zo klein is en je altijd je handschoenen moet uitdoen maar het hoort er helaas bij Mijn vorige auto had een range die even groot of klein was als die van mijn motorfiets. En mijn huidige elektrische auto heeft een range vergelijkbaar met mijn motorfiets en vorige auto. Dus ja, ik kan dat vergelijken Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 En die handschoenen is het laatste van mijn zorgen, ik kan zelfs tanken met de handschoenen aan :). Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Je vorige auto was gemaakt om rond de kerktoren te rijden. Zelfs met de 4-serie kon ik makkelijk 450km rijden wat meer dan genoeg was. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Ah nu is het dat ik de foute keuze had genomen met mijn vorige auto Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Just now, dragonfly said: Je vorige auto was gemaakt om rond de kerktoren te rijden. Zelfs met de 4-serie kon ik makkelijk 450km rijden wat meer dan genoeg was. Mijn 1. 52 liter, 7.5l/100km = 693 km rijbereik. Met een 3 liter benzine Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Ik had 13l/100km Maar net om dezelfde reden kan een Model 3 een betere range hebben dan een Model X, met een kleinere batterij. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Mijn 1. 52 liter, 7.5l/100km = 693 km rijbereik. Met een 3 liter benzine Das wel zuinig, haal ik zelfs met de diesel niet maar ik sta dan ook veel in de file... Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 1 hour ago, wooter said: Met het starten wel wat verse uitlaatgassen binnen gekregen. En weer die uitlaatgassen. Hoe start jij je motor, met je snufferd achter je uitlaat? 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 En vooral: je klaagt nu van die uitlaatgassen, had je ervoor selectieve anosmie ofzo? Ik ruik met de normale interieurfilters van mijn dinosaurus ook gewoon de uitlaatgassen als ik uitstap hoor ... Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 7 hours ago, Polygoon said: En vooral: je klaagt nu van die uitlaatgassen, had je ervoor selectieve anosmie ofzo? Ik ruik met de normale interieurfilters van mijn dinosaurus ook gewoon de uitlaatgassen als ik uitstap hoor ... Mijn Tesla heeft zo een HEPA filter, met als lastige bijwerking dat je in het verkeer echt nooit meer uitlaatgassen ruikt. Als je dan 3 maanden niet meer op een motorfiets gezeten hebt en altijd met een Tesla gereden hebt, dan slaat zo een walm dubbel zo hard in mijn neus. Quote
Quill 189 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Amai. Kom je beter gewoon niet meer buiten dus. Stel je voor dat mensen dan nog eens wat hout in hun haard smijten. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 -20 in de hoge venen en -12 in de rest van het land, met -5 aan de kust, en dat zijn dan de minima 's nachts. wacht maar af.... Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 @wooter spreek je Noors? 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 On 20/02/2018 at 4:00 PM, wooter said: -20 in de hoge venen en -12 in de rest van het land, met -5 aan de kust, en dat zijn dan de minima 's nachts. wacht maar af. Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Klopt toch? Overigens daarstraks getest: met slip start aan kan ik driften Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Freaking amazing it can’t drift . Die Tesla fanboys filmpjes ...... 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 15 hours ago, wooter said: dan 5 minuten in de koude wind dat pistool vasthouden... 5 minuten om 12 liter te tanken? Als het afspringt is de tank normaalgezien vol he, 't heeft geen zin om dan nog 4 minuten met dat pistool in uw pollen te staan. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 12 minuten geleden, WoKe zei: 5 minuten om 12 liter te tanken? Als het afspringt is de tank normaalgezien vol he, 't heeft geen zin om dan nog 4 minuten met dat pistool in uw pollen te staan. Bedacht ik me ook toen ik het las. Wij mogen dan afronden naar een uur voor laden aan de supercharger vind ik. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.