Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 1 hour ago, ir_fuel said: Gisteren nog een leuk gesprek gehad met een vriend van me die al 3.5 jaar Tesla Model S rijdt, tot grote tevredenheid trouwens. Zou dat direct opnieuw kopen. Ineens kwam AP ter sprake. "Ik zou dat enkel terug pakken omwille van de restwaarde" Ik verstond het niet goed, want als er nu iets is waar de Teslaboys zo lyrisch over zijn is het toch wel de autopilot. Samen met de superchargers de meerwaarde tov andere elektrische voertuigen momenteel. - Onbruikbaar in België - Je moet hier constant van rijvak wisselen omdat er ne klojo 100 km/h rijdt. Hij zei letterlijk "ze mogen het eens komen voor doen, hoe ze er mee rijden in België" eh ok ... maar ge kunt toch van baanvak wisselen door gewoon de richtingaanwijzer op te zetten als er een tragere voor je zit? "In theorie wel ja, maar dat is zo loemp en traag, ik zet dat van colère af. Trouwens, als er ene u snel voorbij wilt steken plakt die 100% zeker tegen u." Volgens hem wordt dat enkel opgehemeld door een bepaald soort typische Tesla fanboys, die hun bek niet kunnen houden over hun auto. mkay dan Sja ik kan begrijpen waarom ie dat vind, maar dat is dus niet mijn ervaring. Ik vind het heel bruikbaar in Vlaanderen. Op de E42 heb ik wel al gemerkt dat soms de belijning helemaal wegvalt want Wallonië en dan weet ie niet meer wat doen, maar als rijhulp is het nog altijd heel bruikbaar. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Ik vond AP super, en dan vooral in de file. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Ja want wat hij in de file doet kan een adaptieve CC niet Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Nee eigenlijk niet. Rijstrook houden, mee versnellen tot maximum 150 km/u, ... Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Ik gebruik autopilot zelfs heel vaak binnen de bebouwde kom. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 1 minute ago, wooter said: Nee eigenlijk niet. Rijstrook houden, mee versnellen tot maximum 150 km/u, ... File .... versnellen tot 150 km/h ... Rijstrook houden in de file .... Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Ja? Het is niet omdat BMWMB het enkel in de file verkiest dat het. Het meer kan. Ik doe echt 95% van al mijn kilometers op AP Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Het ging over IN DE FILE. Ik denk dat je oogkleppen in de weg zitten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 BMWMB sprak over file. Sprak je kennis ook over file? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Ik hoop nooit op een project met jou te moeten werken. Enfin, ik zal er wel voor zorgen dat dat nooit voorvalt. Fuck zeg, doe daar eens een vergadering mee Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Ja je vraagt wat AP meer kan dan ACC Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Ik weet niet welk gelijk je wil halen hoor. Dat ACC evenwaardig is als AP in de file en daarom nutteloos? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Voila, en daar begint het dus. Dat heb ik helemaal niet gevraagd. Er staat al om te beginnen nergens een vraag. Jij voelt je geroepen te antwoorden op een vraag die ergens in je eigen waarheid is verschenen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Ik bedoel maar... als je zonder vooringenomenheid je afvraagt of AP goed werkt na je gesprek met je kennis zeg ik dat ik betere ervaringen heb. Als je dan allerlei fantasietjes lijkt te bedenken om mijn mening te ontkrachten lijkt het me eerder dat je zelf al een mening had en die graag bevestigd wou zien, of graag ontkend wou zien zodat we weer eens een nutteloze discussie kunnen houden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Als je geen vraag hebt, vind je het dan abnormaal als je hier een mening van een derde deelt, dat er mensen met andere ervaringen hun meningen delen? Of was het de bedoeling om zonder tegenspraak nog eens een negatieve mening te ventileren? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 20 minuten geleden, PJH zei: It can be done Zoals ik reeds zei he, de rwd kon dat ook als de beste. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 19 uren geleden, ir_fuel zei: Gisteren nog een leuk gesprek gehad met een vriend van me die al 3.5 jaar Tesla Model S rijdt, tot grote tevredenheid trouwens. Zou dat direct opnieuw kopen. Ineens kwam AP ter sprake. "Ik zou dat enkel terug pakken omwille van de restwaarde" Ik verstond het niet goed, want als er nu iets is waar de Teslaboys zo lyrisch over zijn is het toch wel de autopilot. Samen met de superchargers de meerwaarde tov andere elektrische voertuigen momenteel. - Onbruikbaar in België - Je moet hier constant van rijvak wisselen omdat er ne klojo 100 km/h rijdt. Hij zei letterlijk "ze mogen het eens komen voor doen, hoe ze er mee rijden in België" eh ok ... maar ge kunt toch van baanvak wisselen door gewoon de richtingaanwijzer op te zetten als er een tragere voor je zit? "In theorie wel ja, maar dat is zo loemp en traag, ik zet dat van colère af. Trouwens, als er ene u snel voorbij wilt steken plakt die 100% zeker tegen u." Volgens hem wordt dat enkel opgehemeld door een bepaald soort typische Tesla fanboys, die hun bek niet kunnen houden over hun auto. mkay dan Onbruikbaar is zwaar overdreven. Maar ik erger mij ook regelmatig dat er rechts door wagens 80 - 110 km/h wordt gereden. En Links rijden tegen 130km/h zit er steeds iemand in uw gat te duwen. Dus soms is het kiezen stressloos tegen +/-90km/h rechts of AP tegen 150km/h links . Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Of iedereen ophouden op links want: "ik ga mijn snelheid niet laten beïnvloeden door de persoon achter me. Ik rij al 120 + 7 op GPS" Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 2 minutes ago, Polygoon said: Of iedereen ophouden op links want: "ik ga mijn snelheid niet laten beïnvloeden door de persoon achter me. Ik rij al 120 + 7 op GPS" Zolang je links aan het inhalen bent met een schappelijk snelheidsverschil zie ik daar geen probleem mee. Het probleem is blijkbaar het wisselen van rijstrook met dat ding. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 1 hour ago, Polygoon said: Of iedereen ophouden op links want: "ik ga mijn snelheid niet laten beïnvloeden door de persoon achter me. Ik rij al 120 + 7 op GPS" Ik vind dat dus niet ophouden... Als ik zelf sneller reed, vond ik dat ook nooit onredelijk om iemand die 120 tot 127 en harder reed op te naaien. Iemand die 110 rijdt, ja dat vind ik lastig, maar tegen iemand die tegen de snelheidslimiet of hoger rijdt kan je niet verwijten van in de weg te rijden als ie zelf aan het inhalen is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 1 hour ago, ir_fuel said: Het probleem is blijkbaar het wisselen van rijstrook met dat ding. Als je helemaal niet meer moet rijden, behalve opletten om van rijstrook te wisselen vind ik het inderdaad wel lastig dat ik daarvoor nog aandachtig moet zijn. Ik rij dan tegenwoordig ook liever bij drukker verkeer waarbij ik aan 127 op GPS zelden naar het rechtervak moet omdat ze rechts nog trager rijden :). Quote
Germinal 464 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Dat heeft op zich niets met AP te maken he.. dat heb je ook al met AAC.. Als je op AAC rijdt in België steken ze u ook langs rechts voorbij.. komen ze ook in uw gat boren omdat je volgens ‘hen’ niet dicht genoeg op uw voorligger zit..Ach.. bij druk verkeer haalt “snel” rijden echt NIETS uit. Elk gaatje willen vullen en links en rechts laveren nog minder.. hooguit een paar minuten per 100 km als het al zoveel is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.