BMWMB 12.352 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Ik rijd meestal 130 op de cruisecontrol, en rijd steeds zoveel als mogelijk rechts. Ik heb er geen problemen mee dat mensen trager wil rijden, maar wel dat ze links blijven, zelfs aan 130. Soms wil ik wel eens wat sneller rijden, en dan moeten ze mij voorbij laten. Ik heb een hekel aan linksrijders en middenvakplakkers. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Dat heeft op zich niets met AP te maken he.. dat heb je ook al met AAC.. Als je op AAC rijdt in België steken ze u ook langs rechts voorbij.. komen ze ook in uw gat boren omdat je volgens ‘hen’ niet dicht genoeg op uw voorligger zit.. Ach.. bij druk verkeer haalt “snel” rijden echt NIETS uit. Elk gaatje willen vullen en links en rechts laveren nog minder.. hooguit een paar minuten per 100 km als het al zoveel is.Is het toegestaan dat Ik dat tegenspreek? Als je er zin in hebt en je leest en voelt de file op de Brussels ring wat aan valt er toch wel veel tijd te rapen. Ik durf me al wel eens amuseren op die manier [emoji4] Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Klopt, of zo'n trage pipo inhalen die 10 auto's achter hem ophoudt. Dan win je echt wel minuten op 100km Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Ik zal dan ook maar niet zeggen dat diezelfde maat op lange trajecten bij dit weer een meerverbruik optekent van 30% 't zal ook wel weer gelogen zijn. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Is het toegestaan dat Ik dat tegenspreek? Als je er zin in hebt en je leest en voelt de file op de Brussels ring wat aan valt er toch wel veel tijd te rapen. Ik durf me al wel eens amuseren op die manier [emoji4]Zeker toegestaan... maar op de (Brusselse) ring is het weer wat anders natuurlijk met al die op/afritten.. daar maakt het verschil op welk rijvak je zit en niet zozeer de snelheid 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Klopt, of zo'n trage pipo inhalen die 10 auto's achter hem ophoudt. Dan win je echt wel minuten op 100kmNeen, want 500 meter verder moet je terug 100-120 rijden en komen andere/tragere auto’s terug bij.2 of 3 baans maakt ook weer groot verschil. Maar goed, misschien beetje off-topic Quote
Germinal 464 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Ik zal dan ook maar niet zeggen dat diezelfde maat op lange trajecten bij dit weer een meerverbruik optekent van 30% 't zal ook wel weer gelogen zijn. Denk dat dat wel ongeveer juist zal zijn.. 20-30% Bij koude is de start gewoon dodelijk aangezien er veel energie verloren gaat aan opwarmen van cabine en batterij. Heb zelf het al vastgesteld bij dit weer: een 5 km rijden.. auto paar uur laten staan.. terug paar km rijden.. auto weer helemaal laten afkoelen en nog 5 km rijden dan is mijn 14kw batterij bijna leeg! Dus is bijna 100% meer verbruik want normaal rijd ik er 25-30km mee. Wooter heeft ook al gezegd dat verbruik die eerste km’s dubbel is in vriesweer. Natuurlijk maken die dubbele km’s op zich niet zoveel verschil als je een rit van 100 km doet.. op een ritje van 5-10km daarentegen. Hetzelfde fenomeen doet zich voor bij camera-batterijen. Steek een opgeladen batterij maar eens in een diepvries en dan in je camera [emoji4] Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Probleem is blijkbaar vooral (en dat is dan het nadeel tov een verbrandingsmotor die dat "gratis" heeft wegens zijn gebrek aan efficiëntie) het verwarmen van het interieur. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Probleem is blijkbaar vooral (en dat is dan het nadeel tov een verbrandingsmotor die dat "gratis" heeft wegens zijn gebrek aan efficiëntie) het verwarmen van het interieur.Hoewel een ICE ook meer verbruikt wanneer hij (koud-)start. Volgens mij hoe kouder hoe groter het vebruik... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 2 minutes ago, Germinal said: Hoewel een ICE ook meer verbruikt wanneer hij (koud-)start. Volgens mij hoe kouder hoe groter het vebruik... Ja maar een totaal meerverbruik van 30%? Het gaat hier over een ganse rit he. Ik spreek dan in zijn geval over Mechelen naar ergens putteke Limburg. Quote
Waky 975 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 (aangepast) Non-argument. Chauffage af, dikke jas, muts en handschoenen, en je behoud je range. 28 februari 2018 aangepast door Waky 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Sja. Deze morgen vertrokken voor een rit met 88% lading en de boordcomputer verwachtte dat ik bij aankomst 31% zou over houden. Ik arriveerde met 32% en volgens Teslafi had ik 297Wh/km verbruik. Buitentemperatuur was altijd onder 0, tussen -4,5 en -8. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 En binnentemperatuur 23 graden en zetelverwarming op 1 en af. Quote
Waky 975 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 49 minuten geleden, Germinal zei: Bij koude is de start gewoon dodelijk aangezien er veel energie verloren gaat aan opwarmen van cabine en batterij. Ik weet niet hoe het bij een tesla zit, maar ik schrik er altijd van hoe snel mijn auto afkoelt als hij gewoon stilstaat. Isolatie 0,0. Volgens mij is de Wooter ne heten truffel. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Allez hop, het is weer niet waar. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 1 uur terug, ir_fuel zei: Ja maar een totaal meerverbruik van 30%? Het gaat hier over een ganse rit he. Ik spreek dan in zijn geval over Mechelen naar ergens putteke Limburg. Het zal zeker waar zijn. Nu is Mechelen naar Limburg ook niet super ver en zal +30% meer verbruik wel kunnen. Hoe verder de rit hoe minder het meerverbruik zal zijn. Als ik in de zomer 400km haal dan zal dat in de winter 350km zijn. Bij de hele dag korte ritten zal het verbruik nog veel hoger liggen en zal je misschien maar 250km kunnen rijden met 1 lading. Maar dat is bij een gewone wagen ook zo. Mijn BMW F11 was op papier ook maar rond 5l in verbruik. Maar met mijn gemiddelde zat ik boven de 8,2l. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 10 minutes ago, ir_fuel said: Allez hop, het is weer niet waar. Geen idee. Ik weet wat mijn auto verbruikt, en ik heb de gegevens De drop in acculevel omstreeks 8u45 is te verklaren door geen verbinding omdat ik de grens met NL over ging en er dan nog in de buurt bleef rijden, waardoor de SIM kaart niet snel omschakelt naar het buitenlandse netwerk. De drop in snelheid is de file op de E313/E34, en op het einde stond ik 5 minuten stil om iemand met een platte batterij in haar ICE auto aan de kant te duwen Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 17 minutes ago, iceblue said: Het zal zeker waar zijn. Nu is Mechelen naar Limburg ook niet super ver en zal +30% meer verbruik wel kunnen. Heen en terug 160km. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 26 minuten geleden, ir_fuel zei: Allez hop, het is weer niet waar. Fuel toch, zo ne slimme mens en de basis regels en logica van Wooter niet kennen ! Foei foei foei Regel 1: De Tesla fan heeft altijd gelijk Regel 2: Indien de Tesla fan geen gelijk zou hebben: zie regel 1 Quote
Marvin 250 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 (aangepast) 29 minutes ago, ir_fuel said: Allez hop, het is weer niet waar. Het is niet omdat persoon X dit zegt en persoon Y dat, dat het niet allebei waar kan zijn. Het gaat hier nogal veel over anekdotiek. En als iemand zijn mening geeft of hoe hij dingen ervaart, kan je daar moeilijk over redetwisten. Moeilijk voor sommigen, maar soit Misschien iets om te onthouden in al die Tesla- en autopilot-gerelateerde topics hier, in plaats dat er hier telkens maar gezocht wordt naar absolute waarheden ... 28 februari 2018 aangepast door Marvin Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 5 minutes ago, Marvin said: Het is niet omdat persoon X dit zegt en persoon Y dat, dat het niet allebei waar kan zijn. Het gaat hier nogal veel over anekdotiek. En als iemand zijn mening geeft of hoe hij dingen ervaart, kan je daar moeilijk over redetwisten. Moeilijk voor sommigen, maar soit Misschien iets om te onthouden in al die Tesla- en autopilot-gerelateerde topics hier, in plaats dat er hier telkens maar gezocht wordt naar absolute waarheden ... Ik vind van niet. Quote
Marvin 250 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 8 minutes ago, ICM said: Ik vind van niet. Wat vind je van niet? Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 2 minutes ago, Marvin said: Wat vind je van niet? 17 minutes ago, Marvin said: Het is niet omdat persoon X dit zegt en persoon Y dat, dat het niet allebei waar kan zijn. 't Was maar om te lachen. 1 Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Nu, wat is het alternatief voor de Model-S als je luxe&formaat wil voor even weinig VAA? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.