Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het probleem van aan te moeten schuiven aan een SC zou opgelost zijn als een laadsessie een paar minuten duurt ipv 30-60 min.. en als ze daar allemaal staan te laden dan wordt het vermogen ook nog eens gedeeld.. dus bye bye 120kw laden

Moest iedereen EV rijden dan heb je na verloop van rijd per parkeerplaats een oplaadpunt.. zover gaat het toch komen , niet ?

Geplaatst:
Het probleem van aan te moeten schuiven aan een SC zou opgelost zijn als een laadsessie een paar minuten duurt ipv 30-60 min.. en als ze daar allemaal staan te laden dan wordt het vermogen ook nog eens gedeeld.. dus bye bye 120kw laden

Moest iedereen EV rijden dan heb je na verloop van rijd per parkeerplaats een oplaadpunt.. zover gaat het toch komen , niet ?

Hadden ze overal die individuele parkeermeters laten staan, dan zou de omschakeling vast een stuk vlotter gaan.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, Germinal zei:

Zoveel vermogen naar alle parkeerplaatsen sturen is wel heftig... 

Geplaatst:

Vooral omdat 80% van de mensen dat niet gaat gebruiken en gewoon 's nachts thuis gaat opladen.

Geplaatst:
Op een parkeerplaats heb je geen snellader nodig. En zelf al zou je een snellaadfunctie ctie toevoegen, tegen extra betaling TOV traag laden, dan zal de gelijktijdigheid zo laag zijn dat het totaal vermogen vrij beperkt blijft.
Geplaatst:
Vooral omdat 80% van de mensen dat niet gaat gebruiken en gewoon 's nachts thuis gaat opladen.
Dat bedoel ik dus. Snelladers zijn amper nodig. Trage laadpalen snachts, daar is meer nood aan (binnen een stedelijke omgeving).
Geplaatst:
1 minuut geleden, Tjeu zei:
4 minuten geleden, Logic zei:

Op een parkeerplaats heb je geen snellader nodig. En zelf al zou je een snellaadfunctie ctie toevoegen, tegen extra betaling TOV traag laden, dan zal de gelijktijdigheid zo laag zijn dat het totaal vermogen vrij beperkt blijft.

Ah right, het equivalent van de stekker thuis ... true, 't moet idd geen snellader zijn.

Geplaatst:

Maar dan komen we bij het volgende punt dat het maar een transitie is naar autonome taxi's, en dat al die palen daar dan niks staan te doen.

Geplaatst:
Ah right, het equivalent van de stekker thuis ... true, 't moet idd geen snellader zijn.
En met het vermogen dat ondertussen vrij komt door straatverlichting uit te schakelen en/of vrij komt door de nieuwe led straatverlichting, kan je al aardig wat wagens rustig op laten laden.
Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Maar dan komen we bij het volgende punt dat het maar een transitie is naar autonome taxi's, en dat al die palen daar dan niks staan te doen.

Mor enfin, wat moeten we met al die autonome taxi's doen als we ons kunnen teleporteren?

Geplaatst:
Net als die individuele parkeermeters daar ook maar "tijdelijk"stonden. Of de rails van de Buurtspoorwegen achteraf gezien ook maar tijdelijk waren (en nu opnieuw aangelegd worden om binnen -volgens wooter- 4 jaar terug overbodig te zijn), er nu nog kruispunten opnieuw aangelegd worden, ... Alles is tijdelijk.
Tis maar een kwestie van een goede afweging te maken en te investeren in de juiste zaken op de juiste plaatsen.

En ondertussen kan weer een hoop mensen hun zakken vullen :D
Geplaatst:

Als ik in de jaren 70 buiten speelde waren er opmerkelijk minder wagens da nu. Zo’n stoten ziet ge nu toch van ver aankomen hé, zelfs ik

Ja en die infrastructuur voor fossiele brandstoffen staat er sinds dat God de aarde bouwde in 7 dagen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Geplaatst:

De dag dat ik zo moet aanschuiven om te laden, dan gaat 'm onmiddellijke de deur uit. Nie normaal... :roll:

Gelukkig is dat hier nog niet, en kan ik wel thuis en aan de firma laden.

Thuis komt een Tesla Wall Connector van 11kW, en aan de firma ga ik 2 laadpalen plaatsen van 22kW. 

Gast wooter
Geplaatst:
10 hours ago, BMWMB said:

De dag dat ik zo moet aanschuiven om te laden, dan gaat 'm onmiddellijke de deur uit. Nie normaal... :roll:

Gelukkig is dat hier nog niet, en kan ik wel thuis en aan de firma laden.

Thuis komt een Tesla Wall Connector van 11kW, en aan de firma ga ik 2 laadpalen plaatsen van 22kW. 

Ik vraag me af of die 22kW nog relevant wordt. Enkel oudere Tesla's met de optionele dubbele lader kunnen 22kW aan, de rest is 17kW max. De meeste hybrides doen maximum 3kW en de Jaguar I-Pace max 7kW.

2 laadpalen aan 22kW kost ook meer aan bekabeling dan 2 aan 11kW.

Geplaatst:

Zeg t'is hier geen hln.be comments sectie eh...

Schrijf is in normale zinnen...  ttz van links naar rechts en zonder capslock aub...

Geplaatst:
19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waw!

WAT

EEN

VIDEO

!!!

Dat is hier het Tesla lovers topic, als het u niet zint ga dan elders.

Indien dit een misverstand is gelieve dan hartjes te plaatsen dan kennen we beter uw mindset. 

Bedankt. 

Geplaatst:
23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waw!

WAT

EEN

VIDEO

!!!

In het Tesla 3 topic werd ook een interessante video geplaatst.  20 minuten puur kijkplezier (neem ik aan).

Ook daar graag uw gewaardeerde analyse. :up:

Gast wooter
Geplaatst:

Sinds de laatste update heb ik dit ook, dat ie zelf zo een bochten kan nemen :)

Gast wooter
Geplaatst:

Kan een andere auto dat dan wel? :)

Zelf de snelheid regelen, en zo een lus maken?

Zonder dat de bestuurder moet tussenkomen?

En een model dat je vandaag kan kopen?

Geplaatst:

Jouw superieure autopilot kon dat dus niet?

Dat was dus gewoon een veredelde lane assist.  

Ok, dat leren we ook weer.

Het gaat hier precies over een BMW. Daar leer je ook pas de negatieve punten over een model als de opvolger er is.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

De Model S die ik reed kon al heel veel meer dan de AP van de C63s en de M550d die ik reed, want die reden aan wegenwerken gewoon rechtdoor... Tuurlijk kan die AP nog verbeterd worden, maar als je een andere auto hebt krijg je die verbeteringen niet gratis via internet. Blijf maar zeuren mannen, maar wat Tesla hier kan, daar blijven andere merken ver achteruit. Ik kijk meer en meer uit naar mijn Tesla.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid