Gast wooter Geplaatst: 19 maart 2018 Geplaatst: 19 maart 2018 Bij fanboys kan zo een Mercedes wel door de bochten? Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 maart 2018 Geplaatst: 19 maart 2018 Nee, ik moet eerlijk zijn... In een Tesla wil je ook niet wachten tot dat ie die vrachtwagen gaat herkennen, die rijdt net op het randje en de Tesla gaat laat reageren en daar wil je gewoon niet op wachten. Redelijkergewijs kan je in een Tesla er enkel op rekenen dat ie op de snelweg zonder tussenkomst kan blijven rijden. Ja, soms even je hand aan het stuur laten leunen (of een flesje water, maar dat raad ik af) om de auto te verzekeren dat je nog achter het stuur zit en aandachtig bent, maar voor de rest doet een Tesla end-to-end alles zelf... Enige waar ik voor ingrijp zijn van die mensen die willen invoegen, maar niet durven en daarom net zoals die vrachtwagen nipt op je rijvak komen rijden... Bot gezegd: als ze zelfzeker couperen gaat het een Tesla makkelijker af. Op gewone wegen moet je het echt als rijhulp gebruiken... Ja, dat gaat vrij goed door de bochten en doorheen asverschuivingen, maar om de scherpe kantjes eruit te halen durf ik wel regelmatig zelf het rempunt kiezen in plaats van te wachten totdat de Tesla stilstaande auto’s voor hem herkent. Als ik iemand kan volgen, rijdt de Tesla quasi even soepel als je voorligger, maar zonder voorligger kan je er nog niet op rekenen dat ie met context een rotonde nadert en zelf gaat afremmen. Ik denk dat Mercedes een paar extra mogelijkheden heeft (richtingaanwijzer aanzetten zou voldoende zijn om de auto af te laten remmen om een straat in te draaien), een paar mogelijkheden op meer wegen toelaat (op autopilot van rijstrook veranderen doet een Tesla enkel op snelwegen, dit bestaat niet op gewone wegen) maar anderzijds minder accuraat is (het wiebelen in een rijstrook, het niet kunnen volgen van een gewone weg) en meer vraagt om de handen op het stuur te houden net omdat het minder accuraat is. En daar zit het jammere in: je gaat met zo een Level 2 systeem meer hebben aan een soepele rit op de snelweg dan de mogelijkheid om de auto zelf te laten afremmen voor een kruising, maar nog altijd zelf de kruising in moeten sturen. En daar zie je dan het voordeel van de opzet van Tesla, waar elke Tesla met autopilot 2.0 hardware alle routes trackt, in tegenstelling tot Mercedes die rekent op kaartinformatie van HERE die op ‘klassieke’ manier verzameld is, zoals Google Streetview. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 19 maart 2018 Geplaatst: 19 maart 2018 Wat is die truc met dat flesje water juist? Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 maart 2018 Geplaatst: 19 maart 2018 2 minutes ago, Davy_ said: Wat is die truc met dat flesje water juist? Dat flesje heeft een gewicht. Bij Tesla werkt het systeem van "heeft de bestuurder de handen aan het stuur" op basis van hoeveel tegendruk de elektromotor aan de stuurkolom krijgt. Dat mag niet te veel zijn zodat het systeem denkt dat je wil overnemen, maar moet wel genoeg tegenwerken tegen wat de elektromotor van de autopilot geeft. Als je dan continu met zo een flesje aan je stuur rijdt, denkt het systeem dus dat je continu met een hand aan je stuur zit te leunen en je dus aan het stuur zit. Mercedes werkt met hun S klassen met een ander systeem, een soort van vingerprintsensor links en rechts waarop je echt je vinger moet op leggen; dat kan je niet faken met een flesje. Tesla werkt wel met een tegendruk en dat kan je dus faken met een flesje, of een appelsien, of iets anders dat zwaarder is maar niet te zwaar. Ik raad het af, want als je indommelt weet je Tesla echt van niets en kan je echt blijven rijden tot de snelweg ophoudt en dan kom je in de problemen. Dat ie om de paar minuten dat vraagt hindert mij absoluut niet, en is toch een beveiliging dat als je in slaap zou dommelen, je toch wakker wordt door de geluidssignalen of de auto zichzelf stopt als je echt alle input weigert omdat je bv in een coma achter het stuur ligt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 maart 2018 Geplaatst: 19 maart 2018 Klaar, we kunnen de ardennenrit nu ook al op autopilot rijden... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 maart 2018 Geplaatst: 19 maart 2018 Kan je zelf het roadbook lezen Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 19 maart 2018 Geplaatst: 19 maart 2018 Is de gemiddelde Tesla eigenaar een werkloze ofzo? Fuck man, al die filmkes die tesla eigenaars produceren. Daar is toch iets mis mee. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 19 maart 2018 Geplaatst: 19 maart 2018 7 minuten geleden, Tjeu zei: Is de gemiddelde Tesla eigenaar een werkloze ofzo? Tuurlijk! Geen geld om naft te betalen! Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Als je je jouw auto kan laten doen dat doet zonder dat je het stuur moet aanraken, dan ben je een tovenaar. Quote
BELCAR 5 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Blijf het nogal creepy vinden dat autonoom rijden. Ik blijf graag zelf de controle behouden. Alhoewel ik ook van mening ben dat het vaak de bestuurder is die de zwakste schakel is. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Toen ik in nederland naar antwerpen reed gisteren, verschillende opleggers tegenkomen met Tesla's op, allemaal richting belgie. komen die in nederland toe? Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Tesla's worden gebouwd in Fremont, CA, USA. Ze worden dan in delen gedemonteerd (accu, chassis, ...) en gaan dan de boot op aan de Oostkust, arriveren in de haven van Antwerpen of Rotterdam en gaan dan per trein naar Tilburg waar de finale assemblage gebeurt, waarna ze over Europa verdeeld worden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Tesla Tilburg: Ja, het dak ligt vol met zonnepanelen, vermoedelijk 3MW. Tegenover ligt overigens een distributiecentrum van Coolblue. Quote
tsmetjen 353 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Ik zie het al gebeuren, ipv kasseien te gooien van bruggen gaan ze nu de lijnen herschilderen , dat gaat bonken geven, let op mijn woordenVerzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Hoe zit het eigenlijk met de onderhandelingen voor Ford Genk? Tesla zou al een tijdje die site willen kopen, om hier batterijen te maken, maar dat loopt blijkbaar zo vlot niet? Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 't is hier België... Ik geloof er niks van dat ze in onderhandelingen zijn Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 16 minuten geleden, wooter zei: 't is hier België... Ik geloof er niks van dat ze in onderhandelingen zijn Om de afzetmarkt in Europa te vergroten willen ze hier een batterij fabriek neerpoten, gezien ze geen boot vol lithium batterijen in een haven mogen laten aanmeren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Ja, maar ze hebben al een fabriek in Tilburg. Wat heeft België hen te bieden, behalve zagende criticasters? Quote
Joske 922 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Ford genk??? Laat me nie lachen. Dat heeft de politiek vakkundig als ze zijn allemaal gewoon de nek omgewrongen. Ik had in die tijd veel contact met Peter Heller zaliger, en die begreep (hoe lang hem ook al in belgie woonde) de politiekers hier niet. Er waren toen overnemers voor de fabriek, maar da was allemaal nie goed genoeg voor die pummels in Brussel. Die weten Limburg nie eens liggen. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Hoe zit het eigenlijk met de onderhandelingen voor Ford Genk? Tesla zou al een tijdje die site willen kopen, om hier batterijen te maken, maar dat loopt blijkbaar zo vlot niet? Die site is niet als 1 geheel beschikbaar. Mijn werkgever is vorige week begonnen met de bouw van onze logistieke chemie site op een deel van de Ford Genk site. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.