Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Brutal. Business Insider haalt een Bernstein-rapport aan over Tesla's vergaande automatisatie bij de finale assemblage.
The robots are killing Tesla.
In a rare win for humans over robots in the battle for labor efficiency, Wall Street analysts have laid down a compelling argument for the idea that over-automation is to blame for problems at billionaire Elon Musk's electric-car company.
http://uk.businessinsider.com/tesla-robots-are-killing-it-2018-3?r=US&IR=T 

Interessant
Geplaatst:
@Wooter ik herinner me dat je graag eens on track ging om een en ander te bewijzen betreft prestaties. Morgen op Zolder is er Petrolheaddays. Er is geen betere organisatie (warming up klasse) waar je dat in ALLE rust kan. Er zijn ook laadpalen en lekker eten ! 
Cu tomorrow? 

Zou ik wel eens willen doen eigenlijk.. 450 euro valt best goed mee.. alleen dekt mijn verzekering dat niet.

Tesla vs pana hybrid zou nog eens interessant zijn

Ps Geen roll cage nodig ?

Hoeveel rondjes kan je daarvoor draaien ?

Je mag altijd per Pm antwoorden aangezien het hier wat off topic is [emoji23]
Geplaatst:
21 minuten geleden, Germinal zei:

Zou ik wel eens willen doen eigenlijk.. 450 euro valt best goed mee.. alleen dekt mijn verzekering dat niet.

Je kan een speciale trackday-verzekering afsluiten. Nogal prijzig of hoge franchise. 

Tesla vs pana hybrid zou nog eens interessant zijn

Dit zou zeer interessant zijn voor. 

Ps Geen roll cage nodig ?

Nee niet verplicht tijdens een trackday, enkel een helm. 

Hoeveel rondjes kan je daarvoor draaien ?

Onbeperkt. Maar je kan veel goedkopere formules vinden op Zolder, wel mèt geluidslimiet van 96db maar daar hebben deze boten geen last van veronderstel ik. (https://skylimitevents.be/section/events/event/15111927965a12f8dc050a0/Trackday-Circuit-Zolder.html)

Je mag altijd per Pm antwoorden aangezien het hier wat off topic is emoji23.png

Het wordt net interessant nu :P

Geplaatst:
Dat is ook zo. Ik ben er ook van overtuigd dat er niks veiliger is dan ervaren chauffeurs die oplettend aan het stuur zitten. Maar, in werkelijkheid is dat dikwijls anders. Zeker sinds de gsm, en nu de smartphones, zijn heel veel mensen hier op aan het kijken/typen, terwijl ze aan het rijden zijn. Op zo'n momenten is het gevaarlijk, want de aandacht is volledig weg. Op zo'n momenten wordt er niet meer geanticipeerd.
Vorige week ben ik bij Essers transport op bezoek geweest, en ook daar werd aangehaald dat het op de smartphone prullen tijdens het rijden de grootste oorzaak is van ongevallen bij vrachtwagens. Er zou beter een systeem bestaan die de smartphone automatisch uitschakelt in de cabine van auto's/vrachtwagens, maar dat is er vandaag helaas niet.
Ook ik betrap er mij op dat ik met dat ding bezig ben. Daarnet werd ik nog gebeld op de snelweg, en heb ik even in mijn agenda gekeken. Het is op zo'n korte momenten, dat de AP in mijn ogen een veilige assistentie is, een meerwaarde. Ook in de file, waar je veel trager rijdt, vind ik het een heerlijke optie om ook een beetje te kunnen werken. Tesla raadt ook aan dat de bestuurder steeds de aandacht erbij houdt. Daarom dat ik AP ook enkel zal gebruiken op plaatsen waar het een veilige meerwaarde kan zijn.
Het probleem met die systemen is dat ze alle communicatie platleggen die wel noodzakelijk is, voornamelijk tracking en tolsystemen. Maar het is iets waar ze hier al een tijdje mee bezig zijn inderdaad.
Gast wooter
Geplaatst:
1 hour ago, josenjef said:
18 hours ago, BMWMB said:
Dat is ook zo. Ik ben er ook van overtuigd dat er niks veiliger is dan ervaren chauffeurs die oplettend aan het stuur zitten. Maar, in werkelijkheid is dat dikwijls anders. Zeker sinds de gsm, en nu de smartphones, zijn heel veel mensen hier op aan het kijken/typen, terwijl ze aan het rijden zijn. Op zo'n momenten is het gevaarlijk, want de aandacht is volledig weg. Op zo'n momenten wordt er niet meer geanticipeerd.
Vorige week ben ik bij Essers transport op bezoek geweest, en ook daar werd aangehaald dat het op de smartphone prullen tijdens het rijden de grootste oorzaak is van ongevallen bij vrachtwagens. Er zou beter een systeem bestaan die de smartphone automatisch uitschakelt in de cabine van auto's/vrachtwagens, maar dat is er vandaag helaas niet.
Ook ik betrap er mij op dat ik met dat ding bezig ben. Daarnet werd ik nog gebeld op de snelweg, en heb ik even in mijn agenda gekeken. Het is op zo'n korte momenten, dat de AP in mijn ogen een veilige assistentie is, een meerwaarde. Ook in de file, waar je veel trager rijdt, vind ik het een heerlijke optie om ook een beetje te kunnen werken. Tesla raadt ook aan dat de bestuurder steeds de aandacht erbij houdt. Daarom dat ik AP ook enkel zal gebruiken op plaatsen waar het een veilige meerwaarde kan zijn.

Read more  

Het probleem met die systemen is dat ze alle communicatie platleggen die wel noodzakelijk is, voornamelijk tracking en tolsystemen. Maar het is iets waar ze hier al een tijdje mee bezig zijn inderdaad.

En dergelijke jammers zijn ook absoluut niet toegelaten, net omwille van de storing die ze bij andere systemen veroorzaken. Je kan zo een sturingsgenerator nl. niet beperken tot enkel jouw eigen auto...

https://www.engadget.com/2016/05/25/florida-man-fined-48k-fcc-jamming-cellphones/

https://www.theverge.com/2014/5/1/5672762/man-faces-48000-fine-for-driving-with-cellphone-jammer

Geplaatst:
13 uren geleden, ir_fuel zei:

Wie dat wel kan liegt gewoon.

Je hebt geen enkele tactiele feedback. Je bent dus verplicht je blik van de weg te halen en naar dat scherm te kijken om te zien wat je aan het doen bent.

Ik zie dit nu pas, instellen ruitenwissers doe je toch regelmatig zelf al heb je een regensensor ? Heb nu al veel wagens gehad met regensensor maar nog nooit ene die het perfect doet zoals je zou willen. Je past daarom toch de gevoeligheid aan naargelang de druppels, selecteert handmatig soms het continu wissen gebruikt het hendeltje naar beneden om eens 1 keer te wissen...  Als je dat op een scherm altijd moet doen.

Denk toch dat anderen deze ervaring ook al hadden met regensensoren ? Of heb ik altijd pech gehad :)

Gast wooter
Geplaatst:
Ik zie dit nu pas, instellen ruitenwissers doe je toch regelmatig zelf al heb je een regensensor ? Heb nu al veel wagens gehad met regensensor maar nog nooit ene die het perfect doet zoals je zou willen. Je past daarom toch de gevoeligheid aan naargelang de druppels, selecteert handmatig soms het continu wissen gebruikt het hendeltje naar beneden om eens 1 keer te wissen...  Als je dat op een scherm altijd moet doen.
Denk toch dat anderen deze ervaring ook al hadden met regensensoren ? Of heb ik altijd pech gehad [emoji4]

Regensensor bij Tesla is redelijk goed, en je hebt de handmatige hendel/knop nog.
Geplaatst:

Zit er nu toch een sensor op?

Gast wooter
Geplaatst:
7 hours ago, Marvin said:

Brutal. Business Insider haalt een Bernstein-rapport aan over Tesla's vergaande automatisatie bij de finale assemblage.

http://uk.businessinsider.com/tesla-robots-are-killing-it-2018-3?r=US&IR=T 

Da's een moeilijke... Nu wordt ie als gek verklaard, en 5 jaar en heel veel geld later heeft ie een fabriek die 80% autonoom auto's kan bouwen... Dat onmogelijke heeft ie al 2 keer tevoren gedaan (SpaceX, raketten voor goedkoop lanceren; Tesla, elektrische auto's bruikbaar maken)..

Of het kan natuurlijk ook mis lopen, maar zoals eerder al aangehaald: Tesla is too big to fail momenteel. 

Onderschat overigens niet de clickbait-opbrengst van zo een artikels...

Geplaatst: (aangepast)

Akkoord over de clickbait, maar het artikel heb ik gevonden omdat ik elders (hallo Twitter) een quote van Bernstein had gezien en er meer wou over lezen. Bernstein Research is een researchbureau dat advies geeft aan aandeelhouders en ze volgen Tesla al een hele tijd. Die zeggen dus niet zomaar iets ongegrond. Als ik aandeelhouder was en analysten schrijven, dan zou ik er toch ook eens over nadenken, en als je kijkt naar de beurskoers van Tesla de voorbije dagen (-20% in 3 dagen of zoiets), doen de beleggers meer dan nadenken alleen momenteel. 

Bovendien heeft Tesla binnenkort ook weer geld nodig volgens een rapport van Moody's, dat de rating trouwens verlaagd heeft.

Geen kattenpis, hé. 

Maar zoals je zegt: het kan ook goed uitpakken. Ik wens het hen toe. Lange termijn zal uitwijzen of de traditionele autobouwers die het trager aanpakken het zullen halen (trager innoveren in productieprocessen, uitbrengen elektrische auto's, gediversifieerder modellengamma), of Tesla (en anderen die dat model volgen) zullen overleven door de ene big bang na de andere te proberen. Fail fast is mooi, maar dit zijn grote risico's die over veel geld gaan (qua investeringen, schulden, ...). 

P.S. Het is niet omdat x en y een succes waren, dat z dat ook wordt. 

Edit: de tweet waarvan sprake met de quote van Bernstein. O.a. over waarom er spleten zitten tussen koetswerkonderdelen. 

aangepast door Marvin
  • Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:

Kijk, laten we eerlijk zijn... de aandelenprijs van Tesla is meer waard dan de fysieke assets die ze in hun bezit hebben... Dat die aandelen dan sterk kunnen zakken vind ik normaal want er wordt heel wat mee gespeculeerd...

Maar speculeren heeft meer te maken met gevoel dan met feiten: er is twijfel over de productie van de Model 3, er komt een artikel wat de robotisatie in vraag stelt, een Uber zelfrijdende auto rijdt een jaywalker dood en een Apple engineer komt om het leven in zijn Model X... Maar anderzijds is het aandeel dan weer op niveau van maart van vorig jaar, dus er zullen zeker ook weer kopers zijn de komende dagen...

Gast wooter
Geplaatst:
40 minutes ago, Marvin said:

Edit: de tweet waarvan sprake met de quote van Bernstein. O.a. over waarom er spleten zitten tussen koetswerkonderdelen. 

Mijn auto heeft dit allemaal niet. Wilt dat zeggen dat mijn auto niet door robotten is gebouwd?

Ik dacht dat het een rapport was, maar bij nader inzien is het een hoop FUD. Of mijn onafhankelijke rapporten schrijf ik heel wat minder tendentieus.

DZZ3RlxVoAEQ33m.jpg:large

Now you have your answer

Geplaatst:

FUD, dat klinkt echt als een 12-jarige cryptotrader :lol:
Tot zover mijn bijdrage.

Geplaatst:
15 hours ago, wooter said:

Mijn auto heeft dit allemaal niet. Wilt dat zeggen dat mijn auto niet door robotten is gebouwd?

Ik dacht dat het een rapport was, maar bij nader inzien is het een hoop FUD. Of mijn onafhankelijke rapporten schrijf ik heel wat minder tendentieus.

Now you have your answer

Rijd jij met een Model 3? Rijd jij met ALLE Tesla's? Want 1 = alles? 

Toegegeven, het omgekeerde kan ook: recensenten hebben misschien pre-productiemodellen gekregen waar nog niet alles op punt stond. 

Je spreekt als een Tesla-woordvoerder die alles moet verdedigen, maar dat is niet zo hé.

Dat laatste artikel van Bloomberg was in die zin begrijpelijk vanuit het standpunt van Tesla. Vecht tegen de haters. Wij tegen de wereld. Zoek een gemeenschappelijke, externe vijand (in dit geval: wie kritisch is en dan maar direct "hater" genoemd wordt)  (en dat werkt, dat gebeurt overal. Sommige regeringen zijn daar ook goed in: zoek een externe vijand en je creëert samenhorigheid binnen je eigen groep, én je leidt af van de interne problemen.)

Dat snap ik als je daar werkt, maar anders? 

Ik hou toch liever afstand dan mij te associëren met zaken waar ik geen controle over heb. Die afstand houdt een mens kritisch. En zoals ik al zei: ik lees graag hoera-verhalen, dat is mooi en positief, zeker als het de auto-industrie vooruit helpt. Maar dat houdt mij niet tegen om ook de kritische verhalen te lezen, zonder leedvermaak. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Elke auto wordt gebouwd door robots (op een paar heel exotische na misschien).

Van de dingen die ik begrijp in zijn mega-factory probeert hij spijtig genoeg voor sommige dingen het warm water opnieuw uit te vinden.
Zijn ideeën zijn niet slecht, maar om 1 of andere reden kiest hij soms de moeilijkste weg. Volgens mij (maar ik ben maar ne simpele jongen uit e boetegat) had hij beter een 'verlaten' autofabriek gebruikt. Of ergens bij een van de 'grote' USA merken productieruimte gehuurd. Een productie lijn aanpassen naar een nieuw model, zelfs een elektrische auto, is eenvoudiger dan alles opnieuw willen uitvinden.
Andere merken bouwen al jaaaaren auto's. Zo moeilijk kan het dus niet zijn.

Gast wooter
Geplaatst:
54 minutes ago, Marvin said:

Rijd jij met een Model 3? Rijd jij met ALLE Tesla's? Want 1 = alles? 

Nee, maar ik rij wel met 1 recente Model X voor inmiddels al +30000km. Dat is 1 meer dan dat jij hebt gereden. En ik heb genoeg andere Tesla's in levende lijve gezien om redelijk wat de ins en outs te kennen, de voor- en nadelen en heb zelfs over de jaren de kwaliteit gevolgd.

Toegegeven, het omgekeerde kan ook: recensenten hebben misschien pre-productiemodellen gekregen waar nog niet alles op punt stond. 

Je spreekt als een Tesla-woordvoerder die alles moet verdedigen, maar dat is niet zo hé.

Dat laatste artikel van Bloomberg was in die zin begrijpelijk vanuit het standpunt van Tesla. Vecht tegen de haters. Wij tegen de wereld. Zoek een gemeenschappelijke, externe vijand (in dit geval: wie kritisch is en dan maar direct "hater" genoemd wordt)  (en dat werkt, dat gebeurt overal. Sommige regeringen zijn daar ook goed in: zoek een externe vijand en je creëert samenhorigheid binnen je eigen groep, én je leidt af van de interne problemen.)

Dat snap ik als je daar werkt, maar anders? 

Ik hou toch liever afstand dan mij te associëren met zaken waar ik geen controle over heb. Die afstand houdt een mens kritisch. En zoals ik al zei: ik lees graag hoera-verhalen, dat is mooi en positief, zeker als het de auto-industrie vooruit helpt. Maar dat houdt mij niet tegen om ook de kritische verhalen te lezen, zonder leedvermaak. 

Toen ik de mijne koos, was het enkel dat: ik kocht een Tesla. Sindsdien kreeg ik heel wat sceptici over me heen, vaak met argumenten die op niks sloegen, en dat blijft gewoon door gaan. Ik ben omwille van mijn interesse wel vrij op de hoogte met wat er rond Tesla speelt; de levertijden, kwaliteit, productie van de Model 3, maar ook de stookprijs en de shorters... Eigenlijk is het een Apple verhaal van enkele jaren geleden (en eigenlijk nu nog) waar negatief nieuws van onbekende bronnen gemanipuleerd wordt om meerdere keren in de nieuw cycle te komen zodat het lijkt dat het allemaal slecht gaat, om zo wantrouwen te veroorzaken bij mogelijke klanten en investeerders... En dat zie je hier ook gebeuren, mensen die beïnvloed worden door het zaaien van twijfel en misinformatie, en dat is gewoon jammer voor zo een product...

Het resultaat is dat je letterlijk mensen hebt die zeggen "nee, ik koop geen Model 3 want ik denk dat het een rommel auto is; ik ga wachten op een vergelijkbaar product van BMW/Mercedes/Audi dat nu nog niet bestaat en pas in 2022 beschikbaar gaat zijn" terwijl mijn laatste BMW waarschijnlijk harder rammelde dan @BMWMB zijn Mercedes... De Jaguar I-Pace wordt opgehemeld omdat het van een klassieke autobouwer komt, maar het ding is kleiner dan een X, duurt 10 keer zo lang om te laden en heeft geen autopilot. En dat Jaguar kwaliteit ondermaats is wordt ook vergeten.

Ik bedoel maar... Aan de ene kant vind ik op internet Model 3 eigenaars en journalisten die vinden dat het interieur van de Model 3 beter afgewerkt is dan dat van de Model S en Model X, maar dan vind je in dit topic mensen terug die op basis van 1 foto vinden dat het allemaal goedkope brol is, een Dacia onwaardig... Dat kan je toch niet meer serieus nemen?

En die misinformatie gaat ver, zie maar maar bv Joske's reactie zonet...

Gast wooter
Geplaatst:
30 minutes ago, Joske said:

Elke auto wordt gebouwd door robots (op een paar heel exotische na misschien).

Van de dingen die ik begrijp in zijn mega-factory probeert hij spijtig genoeg voor sommige dingen het warm water opnieuw uit te vinden.
Zijn ideeën zijn niet slecht, maar om 1 of andere reden kiest hij soms de moeilijkste weg. Volgens mij (maar ik ben maar ne simpele jongen uit e boetegat) had hij beter een 'verlaten' autofabriek gebruikt. Of ergens bij een van de 'grote' USA merken productieruimte gehuurd. Een productie lijn aanpassen naar een nieuw model, zelfs een elektrische auto, is eenvoudiger dan alles opnieuw willen uitvinden.
Andere merken bouwen al jaaaaren auto's. Zo moeilijk kan het dus niet zijn.

De fabriek in Fremont waar de Model S, Model X en nu Model 3 worden gebouwd is dus de oude NUMMI fabriek van Toyota en GM... Dus ja, dat is letterlijk een verlaten autofabriek die ze opgekocht hebben.

Geplaatst:
14 minutes ago, wooter said:

Nee, maar ik rij wel met 1 recente Model X voor inmiddels al +30000km. Dat is 1 meer dan dat jij hebt gereden. En ik heb genoeg andere Tesla's in levende lijve gezien om redelijk wat de ins en outs te kennen, de voor- en nadelen en heb zelfs over de jaren de kwaliteit gevolgd.

Toen ik de mijne koos, was het enkel dat: ik kocht een Tesla. Sindsdien kreeg ik heel wat sceptici over me heen, vaak met argumenten die op niks sloegen, en dat blijft gewoon door gaan. Ik ben omwille van mijn interesse wel vrij op de hoogte met wat er rond Tesla speelt; de levertijden, kwaliteit, productie van de Model 3, maar ook de stookprijs en de shorters... Eigenlijk is het een Apple verhaal van enkele jaren geleden (en eigenlijk nu nog) waar negatief nieuws van onbekende bronnen gemanipuleerd wordt om meerdere keren in de nieuw cycle te komen zodat het lijkt dat het allemaal slecht gaat, om zo wantrouwen te veroorzaken bij mogelijke klanten en investeerders... En dat zie je hier ook gebeuren, mensen die beïnvloed worden door het zaaien van twijfel en misinformatie, en dat is gewoon jammer voor zo een product...

Het resultaat is dat je letterlijk mensen hebt die zeggen "nee, ik koop geen Model 3 want ik denk dat het een rommel auto is; ik ga wachten op een vergelijkbaar product van BMW/Mercedes/Audi dat nu nog niet bestaat en pas in 2022 beschikbaar gaat zijn" terwijl mijn laatste BMW waarschijnlijk harder rammelde dan @BMWMB zijn Mercedes... De Jaguar I-Pace wordt opgehemeld omdat het van een klassieke autobouwer komt, maar het ding is kleiner dan een X, duurt 10 keer zo lang om te laden en heeft geen autopilot. En dat Jaguar kwaliteit ondermaats is wordt ook vergeten.

Ik bedoel maar... Aan de ene kant vind ik op internet Model 3 eigenaars en journalisten die vinden dat het interieur van de Model 3 beter afgewerkt is dan dat van de Model S en Model X, maar dan vind je in dit topic mensen terug die op basis van 1 foto vinden dat het allemaal goedkope brol is, een Dacia onwaardig... Dat kan je toch niet meer serieus nemen?

En die misinformatie gaat ver, zie maar maar bv Joske's reactie zonet...

Opmerking over de gereden Tesla: klopt. En ik betwijfel niet dat de jouwe, of de toekomstige van BMWMB goed zal zijn. De vrees is gewoon dat ze voor de Model 3 nieuwe manieren van productie proberen waarbij de slinger misschien te ver doorgeslagen is. Maar dat zullen de komende maanden moeten uitwijzen. 

En wat betreft de rest: daar geef ik je ook gelijk in. Er is hier veel Tesla-bashing die op zich niets met de auto te maken lijkt te hebben maar meer met jouw enthousiasme. Ik gun iedereen het plezier van zijn eigen auto te kiezen, en ik vind het zeer irritant wanneer anderen die keuze afbreken. 

De revolutie die Tesla pusht is indrukwekkend met onder meer het superchargernetwerk, enkel elektrische auto's produceren, nieuwe productieprocessen proberen, enzovoort. Maar dat neemt niet weg dat er ruimte moet zijn voor kritiek, weliswaar gebaseerd op feiten. Bij Apple kan je ook kritiek geven op het feit dat het bedrijf stockopties anti-dateerde om Jobs uit te betalen, of dat het in het verleden niet genoeg gereageerd heeft op de mensonterende toestanden bij Foxconn, maar dat neemt niet weg dat het met de iPhone iets zots gedaan heeft in 2007 en dat de iPhone op veel vlakken boven de concurrentie uitsteekt. Om maar een voorbeeld te geven. 

Gast wooter
Geplaatst:

Die mensonterende toestanden bij Foxconn waren ook onderdeel van framing... Apple werd daarop aangesproken, maar niemand ging achter Samsung of andere smartphone-bouwers waar het er heel wat minder groen aan toe gaat.

Peter Thiel van Paypal en Facebook omschreef het zo: "I would never bet against Elon Musk in anything". Het kan zijn dat Musk faalt, maar dan moet je ook al gaan omschrijven wat falen is? Tesla stond ooit op de rand van bankroet en er was een mondelinge overeenkomst met Larry Page dat Google Tesla zou kopen, maar die verkoop is nooit geformaliseerd. Stel dat het echt slecht gaat, dan nog ga je naar een scenario waar de assets van Tesla zeer veel waard zijn, gaande van knowhow, R&D maar ook data vergaring van alle Tesla's van alle routes. Heeft Musk gefaald met X.com/Paypal? Heeft ie gefaald met SpaceX? Boring Company?

Maar Tesla is onder leiding van een CEO die over de jaren geleerd heeft van zijn fouten, en geleerd heeft dat er voordeel is in dingen zelf te doen en niet zich te laten leiden door klassieke dogma's... Net zoals hij erin slaagde om raketten te ontwerpen die aan een fractie van de klassieke prijs payloads in een baan rond de aarde kunnen plaatsen (en zelf terug landen) vind hij met Tesla ook dat het loont om dingen zelf beter te doen dan afhankelijk te zijn van bestaande producten van OEM's; net hetzelfde als Apple die zelf nieuwe componenten ontwikkelt en dan investeert in toeleveranciers om die componenten te produceren ipv gewoon te kiezen uit de catalogus van de toeleveranciers.

In casu: klassieke autobouwers laten een toeleveranciers de robotten plaatsen en programmeren. Tesla heeft een robot bedrijf opgekocht om zelf de productielijn te bouwen. Je kan dan gokken op Bernstein dat Elon het mis heeft, of gokken op Elon dat hij door het bouwen van een productielijn binnenshuis te halen ook die kost kan minderen. Het maakt een heel verschil als je een consultant 100$/uur moet betalen of een interne engineer 50$/uur, en je alle kennis binnen het bedrijf kan houden.

Het 'rapport' is dan ook eerder een editorial van iemand die een mening heeft, dan effectief een rapport van iemand die de productielijn is gaan bekijken.

Oh, en alle moeite met de band op snelheid te krijgen heb ik genoeg van gehoord toen mijn vader bij Ford werkte en er een nieuw model Mondeo in productie ging. Ford had minder bestellingen dan Tesla nu aan reservaties heeft op hun Model 3 en dan moest je in het begin nog 9 tot 12 maanden wachten op levering, maar de productieperikelen van de nieuwe Mondeo kwamen natuurlijk minder in het nieuws.

Geplaatst:

Stel je voor dat de buurman je dagelijks of zelfs meer zegt dat zijn auto veel beter is dan de jouwe en dan al de andere auto's in de straat, vanaf de hoeveelste dag ga je hem niet meer geloven ? En vanaf wanneer ga je er zelfs om lachen ?  En hoe zullen de andere mensen reageren in de straat ?

Op een forum heet dat bashing ;)

De perfecte auto bestaat niet, punt. Elke wagen heeft USP's en elke wagen heeft gebreken. Zelfs de wagen die je zelf koos.

Gast wooter
Geplaatst:

Stel je voor dat je elke dag in de keuken van je buurman gaat zitten om te horen hoe goed hij zijn auto vind, en dan in zijn keuken gaat verkondigen dat hij onzin uitkraamt... Vanaf de hoeveelste dag merk je dat je dan niet op de juiste plaats zit?

Als je mijn topic leest, raak ik ook voldoende de negatieve punten aan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid