BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 Wat is beter? 1. Met je smartphone prullen, de aandacht op de weg verminderen, en zonder AutoPilot 2. Autopilot activeren, de aandacht op de weg verminderen, en zo even met je smartphone prullen En kom niet af met de opmerking dat het beter is van niet met de smartphone te prullen, of iets anders te doen dat de aandacht van de weg weghaalt, want ik weet dat dat beter is, maar toch zondigt iedereen daar wel eens aan. En de momenten dat ik echt de aandacht op de weg kan en wil houden, ga ik de AP niet activeren. Hoeveel mensen hebben er al een ongeluk gehad omdat ze op hun smartphone aan 't prullen waren? Hoe oud is dit filmpje al? Quote
DHL 43 Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 (aangepast) Ja ik begrijp wel wat je wil zeggen. Er is een verschil met je AP activeren en eventjes naar je smarthphone kijken tov erop vertrouwen dat alles wel goed zal gaan en hierdoor niet meer opletten. En daar lijkt me momenteel het risico te zitten, het werkt zo goed dat het je andere zaken laat doen, terwijl het nog altijd in een stadium is waarbij men duidelijk zegt dat de bestuurder ten aller tijde aandachtig moet blijven vermits het nog niet perfect werkt. Moet de voorbeelden niet aanhalen... En nu mag ik doodvallen, ik heb nog nooit ofte nooit aan mijn smarthphone zitten prullen tijdens het rijden. Ik klik die in de houder in de middenarmsteun en deze gaat dicht. Nu wil ik mij bijlange niet profileren als de perfecte chauffeur, ik zondig wel aan zaken zoals de max snelheid naargelang de omstandigheden. En toch word ik redelijk lastig als de wagen voor mij plots een stuk trager gaat rijden en zwalpen. Als je ze dan voorbij steekt, zie je waaraan ze aan het prutsen zijn. Ik wil niet weten hoeveel keren dit de oorzaak is van (zware) accidenten... ook door camions. 8 april 2018 aangepast door DHL Quote
DHL 43 Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Ah ja... weette wanneer da'k het direct afgeleerd heb om te prullen in de auto ? In 1991 al :). Had toen een nieuwe radio laten plaatsen en zocht het knopje om van zender te veranderen. Ben dan in enen zijn gat geknald die stil stond voor de lichten. Sinds dan is mijn goesting volledig over lol. Is 't enige accident dat ik had in fout. Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Laten we duidelijk zijn: Tesla bied geen autonoom rijden aan. Ze zijn er wel mee bezig maar als je nu in een Tesla stapt heb je enkel adaptieve cruise control en lane keeping assist. Het probleem is dat beide systemen zo geavanceerd zijn in een Tesla dat je het op goede en middelmatige wegen al kan riskeren om niet op te letten, maar dat betaal je dubbel en dik terug als de auto door weersomstandigheden, werken of een nieuwe versie anders reageert dan normaal. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Je Tesla zou je beter de dt-regels nog eens fatsoenlijk uitleggen 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 On 4/8/2018 at 12:41 AM, BMWMB said: Wat is beter? 1. Met je smartphone prullen, de aandacht op de weg verminderen, en zonder AutoPilot 2. Autopilot activeren, de aandacht op de weg verminderen, en zo even met je smartphone prullen 3. Zorgen dat je smartphone geen notificaties meer toont als je aan het rijden bent. Dan ben je ook niet meer afgeleid. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Ik heb die optie. Ik zet die altijd uit wanneer ik op autopilot aan het rijden ben [emoji4] Da’s een beetje zoals Waze die tijdens het rijden vraagt of je de passagier bent terwijl je de bestemming wil wijzigen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 12 minutes ago, wooter said: Da’s een beetje zoals Waze die tijdens het rijden vraagt of je de passagier bent terwijl je de bestemming wil wijzigen. Dit is toch beter. Je krijgt tenminste niet al die whatsapp, messenger, mail popups, en je gaat dus ook minder geneigd zijn te gaan kijken laat staan te antwoorden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Nog een belofte van Musk. Benieuwd Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Ja, ik ben heel benieuwd. Zeggen dat je geen extra financieringsronde nodig hebt, ok. Maar beweren dat je winst maakt? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Dat aan de toog zeggen is 1 ding, maar hier zijn ongetwijfeld al een miljoen screenshots van genomen Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 https://auto55.mobi/nieuws/29859-tesla-in-almaar-moeilijker-vaarwater Dat stuk was me trouwens niet bekend: Quote Want terwijl klanten en aandeelhouders soms ideologische drijfveren kennen, hebben toeleveranciers die niet. En Tesla moet die bedrijven inmiddels ook miljarden Wat heb je daarover te zeggen @wooter? Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Ja?Er is nog iets groot aan de hand met Tesla en de NTSB na dat ongeval van enkele weken terug in Californië... De details vind je op het internet maar het ontgaat me even aan tijd om ze hier te posten.Lang verhaal kort: kerel knalt met autopilot tegen betonnen splitsing op de snelweg en komt om. NTSB wordt betrokken (hoeveel ongevallen onderzoekt NTSB met auto’s van andere merken?).Auto bleek op AP te werken, belijning was afgeleefd en daardoor zou AP zich vergist hebben. Familie van bestuurder gaat Tesla vervolgen omdat AP “aan het stuur zat”. Tesla stuurt persbericht uit om aan te geven dat de bestuurder tijdens zijn rit al meerdere keren moest reageren dat hij zijn handen niet aan het stuur hield, de familie beweerde dat de bestuurder al enkele keren tevoren aan Tesla had laten weten dat AP niet op die plek correct werkte en nu blijkt dat de beste man 5 seconden lang niet reageerde toen AP het mis had en richting de betonnen splitsing ging. NTSB heeft vervolgens Tesla uit het onderzoek gegooid omdat ze “geheime” gegevens van het onderzoek al publiceerden. Tesla is niet akkoord met het wachten met publiceren van gegevens uit het onderzoek tot +12 maanden na het ongeval, want in tussentijd zakte de aandelenkoers, wat natuurlijk in kaart speelt van de sporters, maar niet van diegenen die in Tesla belegd hebben. Om hun aandelenhouders te beschermen konden ze dus niet veel anders dan de spin in de media corrigeren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 3 hours ago, ir_fuel said: https://auto55.mobi/nieuws/29859-tesla-in-almaar-moeilijker-vaarwater Dat stuk was me trouwens niet bekend: Wat heb je daarover te zeggen @wooter? Wat onzin geschreven in aanloop van de kwartaalcijfers. Leveranciers worden betaald anders leveren ze niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Hier zo nog wat onafhankelijke pers... Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Nog een verrassing na nieuws dat Tesla voor de Model 3 teveel op robotisering aan het inzetten was: Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Vandaag bijna van de weg gereden door een tegenligger die in een bocht volledig mijn vak op kwam, omdat de bestuurster op haar gsm aan het prullen was. Ik heb echt moeten uitwijken, of ze zacht in mijn flank. Ik denk nu 2x aan de AP. Enerzijds, had die dame een Tesla op AP gereden, dan was ze niet mijn vak op gekomen Anderzijds, moest ik op AP gereden hebben, zou mijn Tesla deze tegenligger ook tijdig gezien hebben en uitgeweken zijn? Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Vandaag bijna van de weg gereden door een tegenligger die in een bocht volledig mijn vak op kwam, omdat de bestuurster op haar gsm aan het prullen was. Ik heb echt moeten uitwijken, of ze zacht in mijn flank. Ik denk nu 2x aan de AP. Enerzijds, had die dame een Tesla op AP gereden, dan was ze niet mijn vak op gekomen Anderzijds, moest ik op AP gereden hebben, zou mijn Tesla deze tegenligger ook tijdig gezien hebben en uitgeweken zijn?Je zou een alert gekregen hebben, zoals dat filmpje van die tegenliggers in een bocht. Quote
DHL 43 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Er wordt door Wooter beweerd dat Tesla geen AP heeft Inderdaad, je zou enkel maar een alert krijgen en de wagen zou niet ingrijpen bij een tegenligger in een bocht. Ook bij het ongeval werd gezegd dat het eigenlijk geen AP is, wat ook blijkt want anders zou de wagen het obstakel ontweken hebben ipv enkele alerts naar de bestuurder te sturen. Je kan het je riskeren eens op de niet volwaardige AP te rijden, echter bij slecht weer, werken, enz zou je de prijs betalen. Maar anderzijds zet Wooter dan waar zijn notifications op de GSM aan omdat de Tesla dan wel een een AP zou hebben. Voor mij zou het duidelijk zijn, zolang dat ding niet meer kan dan alerts uit te sturen en niet in staat is ongevallen te vermijden, zou mijn GSM netjes in mijn vest blijven en zou ik die wagen gebruiken als eender welk ander voertuig. Het biedt dus geen meerwaarde momenteel. Integendeel, mensen vertrouwen op iets wat niet op punt staat wat onnodig risico met zich meebrengt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Ik denk eerder dat het probleem is dat je niet weet wat autopilot op een Tesla betekent. Misschien eens hun website doornemen in plaats van alles door mekaar halen. Quote
DHL 43 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 (aangepast) Zie niet in wat daar anders zou worden gezegd dan hetgene een kenner hier vertelt ? 14 april 2018 aangepast door DHL Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Een kenner hier heeft het al verschillende keren uitgelegd. Quote
DHL 43 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Lees veel tegenstrijdigheden, sorry. Bij AP mag je ongeconcentreerd plaatsnemen en met andere zaken bezig zijn maar als 't mis loopt is het je eigen fout want hij heeft geen AP, enkel een systeem dat de weg volgt onder goede omstandigheden dat alerts uitzendt bij gevaar... zo lees ik hier. Ik ben er zeker dat Musk beweert dat AP een enorm goed systeem is, maar in de rechtbank zijn staart intrekt en het allemaal zal gaan relativeren. Beetje hypocriet toch, een systeem AP noemen tot het misloopt en dan de bestuurder als schuldige aanwijzen ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.