iceblue 51 Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 3 uren geleden, Tjeu zei: Ik heb zelf een tijd amerikaan gereden. De breedte is inderdaad vaak écht storend. Nog nooit zo ervaren. Misschien was die nog breder? De BMW F11 die ik ervoor reed was ook 1860mm tov 1970mm nu met de model S scheelt het niet gigantisch veel. Wat ik wel vind is dat de draai cirkel vrij groot is. Deze had kleiner gemogen. Quote
Logic 538 Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 Op 4/23/2018 om 10:42, BMWMB zei: Ga je de C450 ook al verkopen? Je zal onder de indruk zijn. Ok, je kent het cliché... je weet wat je mist als het er niet meer is. Ik was evengoed onder de indruk & had me daardoor kunnen (mis)leiden, tezelfdertijd was ik van veel dingen ook niet onder indruk... Ik ben er vrijwel zeker van dat de negatieve kantjes vaak met de mantel der liefde worden weggemoffeld, maar zo graag zie ik de Tesla's toch niet. Model 3 geef ik meer kansen, binnen een paar jaar staat dat die wel op punt I guess. Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 testritje; parkeren in Leuven + woon-werk-route dan weet ik genoeg er zijn nog oplossingen om die VAA te verminderen maar dan is het inboeten kwa comfort of ruimte driving-fun staat er 'genoeg' thuis, dat is nu geen prioriteit meer edit: maar na 24u nog niet teruggebeld voor de afspraak, nog 24u te gaan... Quote
stijn82 117 Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 (aangepast) On 4/21/2018 at 10:01 AM, DHL said: En ja, zolang mensen het gebruiken zoals jij doet zou ik pleiten om het autonome rijden ervan te verbieden tot het volledig feilloos werkt. Ik zou ervoor pleiten dat het systeem zolang enkel kan gebruikt worden als... rijhulpsysteem. DHL, heb je er al eens mee gereden? Ik nog niet maar ik kan me inbeelden, dat als je met zo'n AP gereden hebt, je er misschien toch wel de voordelen van begint in te zien. Ik vergelijk het een beetje met een smartphone of een vaatwasser, of een automatische versnellingsbak: het doet niet alles voor je, maar 't is wel wreed handig en eens je het gewend ben kan je het niet meer missen. 24 april 2018 aangepast door stijn82 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 6 uren geleden, wooter zei: Vreemde deuk in de voorruit. Komt dat door de impact met het water of is er een andere auto tegen gereden ofzo? Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 april 2018 Geplaatst: 27 april 2018 https://www.wort.lu/de/lokales/blaulicht-unter-strom-teslas-seit-donnerstag-im-einsatz-5ae1f405c1097cee25b88392 Quote
Joske 922 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 https://m.hln.be/geld/economie/tesla-verbrandt-6-500-dollar-per-minuut-haalt-het-bedrijf-het-einde-van-het-jaar~ab4a61ed/Of zijn Bloomberg cijfers alleen heilig als ze positief over Tesla schrijven? [emoji846] Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 https://m.hln.be/geld/economie/tesla-verbrandt-6-500-dollar-per-minuut-haalt-het-bedrijf-het-einde-van-het-jaar~ab4a61ed/Of zijn Bloomberg cijfers alleen heilig als ze positief over Tesla schrijven? [emoji846]Ze hebben de kwartaalcijfers van de laatste kwartalen - waarin Tesla dus een fabriek voor de Model 3 heeft uitgerust - bijeen geteld, vermenigvuldigd voor een jaar en dan gedeeld door het aantal minuten in een werkjaar.Als je zo boekhouding doet, ziet alles er slecht uit.Dit was CAPEX, niet OPEX.Maar dat genereert natuurlijk niet zoveel clicks. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Oh en die onheilsberichten van mensen die er niets van kennen zijn ideaal... De koers daalt dan en ik kan goedkoper inkopen Quote
tsmetjen 353 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Zalig, de redenering van een kapitalist op 1 mei [emoji16]Geld verdienen op de kap van niet kenners Oh en die onheilsberichten van mensen die er niets van kennen zijn ideaal... De koers daalt dan en ik kan goedkoper inkopen [emoji3]Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Goh, is dat kapitalisme? Shorters willen niets liever dan dat de koers daalt zodat ze hun geleende aandelen goedkoper kunnen aankopen. En om die koers te dalen doen ze niet liever dan in de media mensen schrik aanjagen. Tesla is al jaren het meest geshorte aandeel, ondanks dat de koers vertienvoudigd is... Ik ben overigens te laat want de dip was vorige maand aan 252,48$/aandeel en het staat nu op 298/aandeel. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Hier nog een mooi voorbeeld van marktmanipulatie: 25 April: https://www.hln.be/ihln/multimedia/apple/apple-verliest-64-miljard-in-waarde-door-totale-paniek-over-iphoneverkoop~a9ba5703/ 1 Mei: https://www.hln.be/geld/economie/apple-krikt-verkoop-iphones-weer-op~a083058d/ Als je dus shortte met het aandelen lenen op 17 april en ze moest kopen op 25 april, had je weer wat verdient. Het enige wat je nodig had, was negatief nieuws dat tractie kreeg in de media... Quote
Marvin 250 Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Niemand zin om bij Tesla te gaan werken om auto's te herstellen terwijl ze van de band rollen? https://www.indeed.com/cmp/Tesla-Motors/jobs/Car-Enthusiast-cc4ca5d3103bb2e9?q=tesla&vjs=3 Quote He/she will be working in a manufacturing environment doing rework/repairs on vehicles either going through the production line or coming off the production line. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Niks verschillend dan de Repair bij Ford of andere merken. Ik ken zo iemand die op Ford Genk de stiel heeft geleerd en na z'n uren vrolijk voor wat drankgeld parkeerdeuken eruit kon halen. Ik vind volgende review wel entertainend: Quote 3.0 Your Life consumed Written by Production Control (Current Employee) from Fremont, CA on April 26, 2018 Once you start there everything else stops. You will barely have time for yourself anymore let alone anybody else. People get burnt out fast. They refuse to get a 3rd shift and instead have 2- 12 hour shifts. Workers sometimes work 6 days a week for 12 hours a day! Management sucks! Nobody knows what they're doing, you have people telling leads what to do because the leads don't know what to do themselves. Supervisors pointing fingers like its anybodys fault. Most people are really nice though and will actually care for you, people will greet you and stuff so that's cool. Benefits are through .. 3 op 5 om zo afgebeuld te worden Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Typisch amerikaans. Doodongelukkig maar toch maar alles verbloemen. Zo fake als iets Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Kwartaalcijfers Q1 zijn uit: https://electrek.co/2018/05/02/tesla-tsla-releases-q1-results-record-revenue-of-3-4-billion-still-wide-losses/#more-66243 Ook eens de shareholder letter lezen, met de marges die ze op de huidige modellen halen. De verliezen zijn omdat de marges in investeringen worden gestopt. Zo wordt er een nieuwe productielijn in Duitsland vermeld die in aanbouw is. Als je gewoon naar de verliescijfers kijkt denk je natuurlijk dat ze de wanhoop nabij zijn. Maar als je rekening houdt met wat ze nog in kas hebben, en de investeringen die ze ermee doen, denk ik dat er een paar bruut gaan wakker worden na de zomer als de Model 3 al een tijdje 5000 stuks per week draait en er plots een kopie van de bestaande productielijn in Duitsland open gaat en men dat snel kan scalen naar 10K stuks per week. En dan doen ze een half jaar later ook nog een fabriek in China open... Kijk ook even naar het marktaandeel van de Model 3 vs zijn concurrenten in de VS... Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Hier nog een grafiekje om het in perspectief te zetten: https://arstechnica.com/tech-policy/2018/05/elon-musk-says-dont-worry-about-teslas-burn-rate-he-might-be-right/ Quote
JerryLambo 285 Geplaatst: 3 mei 2018 Geplaatst: 3 mei 2018 Just curious: denk jij dat binnen 5 jaar een Tesla beter/aangenamer gaat rijden dan een elektrische Audi, BMW of Mercedes? Stopt het verhaal dan niet gewoon? Of gaan mensen evenveel betalen voor een Tesla omdat ze "eerst" waren? Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 mei 2018 Geplaatst: 3 mei 2018 Dat is een heel moeilijke vraag om te beantwoorden want dat vraag je terwijl er 2 (r)evoluties gebeuren: de opkomst van de elektrische auto (met grote merken die de komende jaren meer dan 20 modellen aankondigen) de opkomst van de zelfrijdende auto Die 2 dingen gaat de toekomst van veel dingen aanzienlijk veranderen elektrische auto's hebben minder bewegende onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn elektrische auto's zijn eenvoudiger in ontwerp en opbouw elektrische auto's kunnen daarom langer meegaan elektrische auto's gaan dus per kilometer minder kosten aan bouw en onderhoud dit staat diametraal tegenover het feit dat de technologische vooruitgang ervoor gaat zorgen dat we als consumenten eigenlijk auto's minder lang willen houden want een auto van 4 jaar oud loopt technologisch stevig achter tegenover onze smartphone, smartwatch, tablet, ... Er zijn bedrijven die gaan profiteren van de lage kostprijs per kilometer, en toch veel kilometers kunnen doen: taxibedrijven. Die worden daarenboven nog eens geholpen door technologie dat er geen chauffeur meer nodig is, en ook hun loonkost verdwijnt. De verwachting is dat als je 25000km per jaar doet, en je dit nu aan aankoop/afschrijving/onderhoud/brandstof 1000€ per maand kost, je dezelfde kilometers kan afleggen aan een 100€/maand abonnement bij een zelfrijdende Uber of andere taxidienst. Als je kan kiezen tussen zelf een auto kopen, of een abonnement aangaan voor een dienst die je met hetzelfde gemak ergens naartoe brengt, geen parkeerplek of garage in neemt en je 900€/maand goedkoper is, dan vraag ik me sterk af of er in het segment van de middenklassers en mensen die met een firmawagen rijden nog mensen gaan zijn die een auto bezitten. Let wel, we spreken hier over binnen 20 jaar. Ik weet dat bovenstaande allemaal erg futuristisch klinkt, maar er is een gezegde dat we overschatten wat we op 1 jaar kunnen doen, en onderschatten wat we op 10 jaar kunnen. De technologie van zelfrijdende auto's is er nu al - weliswaar beperkt tot geografisch beperkte gebieden zoals enkele steden - maar ze is er. En elektrisch rijden is er ook. Het ontbreekt ons momenteel enkel aan infrastructuur, en het feit dat de meeste autobouwers hun gouden koe op benzine of diesel niet durven slachten. Als je nuchter gaat kijken is de auto die je nu koopt in de showroom in se niet veel verschillend dan de auto die je 20 jaar geleden kon kopen... Een evolutie van het motorblok van 20 jaar terug om aan de uitstootnormen te voldoen, en wat meer entertainment, maar qua basis blijft het beperkt tot elk jaartje wat sneller en wat veiliger. Dat scheelt in je R&D en bijgevolg je marge... Om dan op korte tijd je aandrijflijn te moeten vervangen door iets heel nieuw, en je supply chain overhoop te gooien hakt natuurlijk in die marge. Goed, terug over je vraag... Gaat een Tesla beter/aangenamer rijden dan een elektrische Audi, BMW of Mercedes? Als ik de evolutie mag geloven die Tesla voorstelt naar vermogen, en dit afweeg tegen wat bijvoorbeeld Jaguar recent heeft voorgesteld of waar Audi mee gaat uitkomen, denk ik dat Tesla binnen 5 jaar nog altijd een technologische voorsprong zal hebben, terwijl hun afwerking ook zal verbeteren. Ik heb de kans gehad om de nieuwe Model 3 te bekijken en er in te zitten, en hoewel ik heel tevreden ben over de afwerking van mijn Model X vond ik het interieur van de Model 3 qua details aanzienlijk volwassen. Waar Tesla wel werk van moet maken is een hogere mate van verpersoonlijking van hun modellen (hoewel dit eigenlijk niet zoveel hoeft te zijn, een shadowline afwerking van raamlijsten etc. zou al heel veel schelen) maar qua aandrijving, rijbereik, gemak om bij te laden, in car entertainment, technologische luxe en connectiviteit lopen ze aanzienlijk voor op de rest. Als je dit pakket dan ook nog eens in de grootte en prijsbereik van een BMW 330i kan krijgen, moet je toch echt wel fanboy van de klassieke merken zijn om nog altijd een Audi, BMW of Mercedes te kiezen. Pas op, ik begrijp dat... De andere merken doen aanzienlijk veel moeite om twijfel te zaaien onder het publiek of Tesla een degelijke optie is... Ik kan dan begrijpen dat iemand die het geld heeft en elektrisch wil rijden, denkt dat een Jaguar I-Pace een betere keuze is dan een Model S. Maar als je je gaat verdiepen, dan is de I-Pace een slechte keuze, en dat ligt niet aan hoe goed Tesla is, maar wat voor een domme keuzes Jaguar ingenieurs of boekhouders hebben gemaakt qua het vermogen om de batterijen op te laden, de slechte luchtweerstand (en daar pakken ze in hun media nog mee uit alsof de auto aerodynamisch is) of de beperkte opties. Een Jaguar I-Pace die je nu kan bestellen - maar nog niet geleverd wordt - komt qua totaalpakket nog niet eens aan een Tesla Model S van 2016. De Audi e-tron lijkt ook in hetzelfde bedje ziek, behalve dat daar het laadvermogen wel adequaat is. Maar bovenal blijken dealers absoluut niet te weten wat ze verkopen, dus je krijgt gewoon foute informatie als je zo een I-Pace wil bestellen. Dus ja, ik denk dat binnen 5 jaar een Tesla nog altijd beter is dan een Audi, BMW of Mercedes. En dat ligt aan de plannen die Tesla heeft, tegenover het feit dat de andere merken mikken op feature comparity tegenover een Tesla die te koop was op het moment dat ze hun alternatief aan het ontwerpen waren, en niet mikten op wat Tesla kan bouwen op het moment dat hun concurrent op de markt komt. Maar dat zal mensen er niet van weerhouden om veilig te kiezen en voor een Audi, BMW of Mercedes te blijven kiezen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 mei 2018 Geplaatst: 3 mei 2018 Nog wat gek technisch nieuws... https://electrek.co/2018/05/03/tesla-supercharger-v3-charge-rate-porsche-faster-charging/ Porsche is vol over 350kW laden, maar je kan niet een accu constant aan 350kW laden - na de helft beperkt Tesla het vermogen geleidelijk om de batterij te beschermen, net zoals bij je smartphone en laptop. Benieuwd wat Porsche uit hun hoed gaat toveren... Tesla beweert ook dat met dergelijke vermogens je ofwel een heel grote batterij moet hebben, ofwel je energiedichtheid vermindert en je dus een fysiek grotere batterij moet hebben voor eenzelfde kWh. Het lijkt erop dat Tesla mikt op 200 tot 250kW aan laadvermogens met 200kWh accu's in de aankomende Roadster 2020 in een formaat van het huidige 100kWh pack... En wat ze in de Roadster steken, steken ze dan ook wel in de Model S en Model X. Een range van 600 tot 800 realistische kilometers dus... Mits een keertje 20 minuten laden na 2/3e zou ik dus 1000km kunnen rijden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 mei 2018 Geplaatst: 3 mei 2018 https://www.carthrottle.com/post/elon-musk-has-rejected-bonehead-questions-over-teslas-710-million-losses/ #fakenews Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 3 mei 2018 Geplaatst: 3 mei 2018 Testrit gedaan rammel in het dashboard onder de indruk van de remwerking v/d elektromotor autopilot+trajectcontrole op woonwerktraject laden aan 32amp op het werk ... ik zie weinig redenen meer om het niet te doen 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 mei 2018 Geplaatst: 3 mei 2018 1 hour ago, ir_fuel said: https://www.carthrottle.com/post/elon-musk-has-rejected-bonehead-questions-over-teslas-710-million-losses/ #fakenews Of een conf call van anderhalf uur met "analysts" die dezelfde vragen stellen die in de Investors Letter staan. Maar jij kan anderhalf uur kontlikken? Maar goed, Apple krijgt dit ook en Tim Cook slaagt er wel in om met de glimlach telkens hetzelfde antwoord te geven zonder in detail te gaan Het is anderzijds dom om na de investors letter niet je aandelen te verkopen, maar een dag later na desinteresse van de CEO wel je aandelen te verkopen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.