Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:

Blijkbaar een dag later is iedereen aan Musk's kant :)

Geplaatst:

De koers zit terug rond de 294$. Angsthazen die aan 276 verkocht hebben ;) 

Gast wooter
Geplaatst:

https://www.barrons.com/articles/tesla-almost-out-of-stock-for-short-sellers-1525467892?mod=yahoobarrons&ru=yahoo&yptr=yahoo

In oktober kostte het 1% aan interest om te lenen voor een short. De interest is gestegen tot 3,69%.

Met 11 miljard dollar in short aandelen betekent dat dus een stijging van interesten van 110000 naar 40 miljoen dollar. Kans is dus groot dat je binnenkort niet meer aan shorts van Tesla kan geraken omdat het risico gewoon te groot wordt...

Geplaatst:

Hoe zit dat met vervangwagen als je Tesla 3 weken in panne staat?

autopilot op de snelweg; is dat alleen een slimme cc of ben ik mis, want ik meen dat hij niet vak verandert als je voorligger vertraagt, ook niet als je op de pinker duwt

draaicirkel=? (ModelS)

Gast wooter
Geplaatst:
Hoe zit dat met vervangwagen als je Tesla 3 weken in panne staat?
autopilot op de snelweg; is dat alleen een slimme cc of ben ik mis, want ik meen dat hij niet vak verandert als je voorligger vertraagt, ook niet als je op de pinker duwt
draaicirkel=? (ModelS)

ALs je in panne zou staan krijg je een vervangwagen van Tesla. Van horen zeggen is dat 8 op 10 een andere Tesla; ik heb er nog geen gebruik van moeten maken.

Autopilot is adaptieve cruise control + autosteer. Hij zal zelf sturen om in je rijvak te blijven. Het wisselen van rijstrook is automatisch, enkel op de snelweg, enkel wanneer de sensoren meten dat het rijvak waar je naar wil wisselen leeg is, en als je recent het stuur vast hield. Als je het stuur niet vast hield, krijg je een melding op het dashboard dat je het stuur moet vasthouden. Leun er dan even aan en dan zal de volle lijn in een onderbroken lijn veranderen en zal ie van rijstrook wisselen.

Autopilot werkt ook buiten de snelweg, op wegen met belijning. Automatisch van rijstrook wisselen is dan niet mogelijk.
Geplaatst:

Hij wisselt van rijstrook door te pinken of echt vanzelf?

Gast wooter
Geplaatst:
Hij wisselt van rijstrook door te pinken of echt vanzelf?

Terwijl je pinkt zal ie zelf van rijstrook wisselen.

Je moet zelf nog altijd pinken.
Geplaatst:
2 hours ago, wooter said:

Je moet zelf nog altijd pinken.

En opletten dat er niemand op dat vak sneller aankomt, want hij knalt los in je gat ....

Geplaatst:
5 uren geleden, ir_fuel zei:

En opletten dat er niemand op dat vak sneller aankomt, want hij knalt los in je gat ....

ah maar dat zou verleden tijd zijn mocht het ook een tesla zijn, met een adaptieve cruisecontrol. zo'n systeem zou heeeeeeeeeeeeel veel ongelukken kunnen voorkomen.

Gast wooter
Geplaatst:
6 hours ago, ir_fuel said:

59 minutes ago, tuscani said:

ah maar dat zou verleden tijd zijn mocht het ook een tesla zijn, met een adaptieve cruisecontrol. zo'n systeem zou heeeeeeeeeeeeel veel ongelukken kunnen voorkomen.

Of beter gezegd... de achterste camera wordt nog niet gebruikt om dergelijk verkeer te herkennen. 

Geplaatst:

Bij mij wel

Gast wooter
Geplaatst:

Dat je een melding krijgt als je van rijstrook wisselen, en er achteropkomend verkeer nadert. Niet in je blinde hoek, maar +50 meter weg?

Geplaatst:

Neen dat kan alleen Tesla :D

Ik bedoel alles toe smijten, als ik achteruit rij.:D

Geplaatst:
Neen dat kan alleen Tesla [emoji3]
De mijne ook, als je bv achteruit uit een parkeerplaats rijdt en er zou nog een fietser afkomen.
Geplaatst:
5 minuten geleden, Davy_ zei:
2 uren geleden, tuscani zei:
Neen dat kan alleen Tesla emoji3.png

De mijne ook, als je bv achteruit uit een parkeerplaats rijdt en er zou nog een fietser afkomen.

Idd

Gast wooter
Geplaatst:

Dat zit er wel op en werkt via de sensoren.........

Geplaatst: (aangepast)

Op zich is het simpel: als je geen last wil hebben van geldschieters, leen er dan geen geld van. Als je dat wel doet, dan accepteer je dat zij willen weten of je wel verstandig met hun inleg omgaat. Het is een les die Elon Musk weigert te leren.

Geldt voor ieder bedrijf. Een investeerder moet vragen stellen. 

https://fd.nl/opinie/1252906/tenenkrommend 

aangepast door Marvin
Geplaatst: (aangepast)
4 minutes ago, wooter said:

Registratie vereist dus dat lezen we niet.

Goed idee :P

Deze ook niet? https://www.washingtonpost.com/news/on-leadership/wp/2018/05/04/elon-musk-got-bored-and-shareholders-took-the-hit/?noredirect=on&utm_term=.120215e1e1ab

Journalistiek is niet gratis hé, ffs. En op het FD kan je registreren en een aantal artikels toch gratis lezen. 

Aargh whatever. Waar hou ik mij toch mee bezig :) Misschien kan ik beter bingo spelen:

Cognitive-biases.thumb.jpg.bf730f8a64d14eab1efaa42ed807da57.jpg

aangepast door Marvin
Gast wooter
Geplaatst:
1 hour ago, Marvin said:

Journalistiek is niet gratis hé, ffs.

Klopt. Maar als het niet gratis is, kies ik toch zelf welk product ik kies om te consumeren?

1 hour ago, Marvin said:

En op het FD kan je registreren en een aantal artikels toch gratis lezen. 

Nee. Je kan je persoonlijke gegevens achterlaten en in ruil voor de waarde van die persoonlijke gegevens kan je zo een artikel lezen. Je betaalt met je persoonlijke gegevens; dat is absoluut niet gratis.

1 hour ago, Marvin said:

Aargh whatever. Waar hou ik mij toch mee bezig :) Misschien kan ik beter bingo spelen:

Cognitive-biases.thumb.jpg.bf730f8a64d14eab1efaa42ed807da57.jpg

Leuk, maar hoe is dit relevant?

Kan je ook niet beweren dat je lijd aan confirmation bias, belief bias, bandwagon effect, reactive devaluation, illusion of validity en gambler's fallacy als het gaat over het blijven beweren dat Tesla failliet zal gaan? Ik bedoel maar, dat beweren ze al sinds 2012, en op cijfers zitten ze nu verder van een faillissement dan in 2013.

Gast wooter
Geplaatst:

Overigens betaal ik liefst voor journalistiek die het verschil begrijpt tussen OPEX en CAPEX.

Pas op, ik weet ook niet of Tesla er op tijd in slaagt geld te verdienen aan de Model 3, en de omzet te laten stijgen boven OPEX. Maar CAPEX is voor de Model 3 van voorbijgaande aard.

Gaat Tesla genoeg Model 3's kunnen verkopen? Je hebt de reservaties van 1000$ elk, en neem maar aan dat niemand 1000$ neer legt om er eens mee te lachen. Verder haalt de auto keer op keer goede reviews, zelfs van media die voorheen erg kritisch waren over Tesla. Als zelfs Top Gear lovend is over de Model 3 en redenen ziet om niet zomaar ervan uit te gaan dat een elektrische BMW 3 reeks of Audi A4 over een Model 3 zal walsen, heb ik in die verkopen wel vertrouwen.

Maar Tesla moet kunnen produceren, en ik denk dat al die FUD in de media echt wel een negatief effect heeft op de verkopen van Tesla. Dit in tegenstelling tot de onbehoorlijk lovende berichten van de Jaguar I-Pace terwijl je puur op feiten kan aantonen dat die auto het moet afleggen tegen alles wat Tesla momenteel aanbied. Niet dat ik Jaguar niets gun, maar door 3 dingen te doen zou de I-Pace wel degelijk een Tesla killer geweest zijn, maar ze hebben het niet gedaan: beperkt maximum elektrisch laadvermogen, geen autopilot en slechte aerodynamica.

Geplaatst:

Het ging er voornamelijk over dat Musk moet verantwoording afleggen aan zijn aandeelhouders en schuldeisers. Dat is een nagel waarop journalisten en analisten mogen op blijven kloppen, niet? En dat geldt dus voor iedereen, zoals ik zei, niet enkel voor hem. Vind jij het dan als aandeelhouder niet erg dat die vragen niet beantwoord worden? Dat hij op die manier analisten minacht? 

En dat de investeringskost voor de Model 3 voorbijgaand is, dat mag ik hopen, maar ... wat je punt dan is? Zijn operationele kosten zijn ondertussen toch ook een stuk hoger aangezien de automatisatie niet lukt en er meer volk moet aangeworven worden. 

Over de auto's zelf ga ik mij niet uitspreken. Als de reviews goed zijn, dan is dat zo, en ik hoop nog altijd dat Tesla een positief effect kan hebben op de auto-industrie. Zo disruptief zijn ze (nog?) niet, ik denk niet dat de grote automakers wankelen. De Model 3 kan disruptief zijn omdat hij betaalbaarder is dan de S en X, maar dat wordt nog even afwachten. De auto op zich kan fantastisch zijn, maar pas over enkele jaren zullen we zien wat de consument daarvan denkt en of de rijders massaal zijn overgestapt van hun andere merken. De Segway werd ook omhoog gepraat als revolutionair vervoersmiddel. Toegegeven, het is anekdotiek. Maar behalve diep, kijk ik ook graag breed. En probeer ik mijn biases te zien en te weerleggen. 

Believe you me, ik wil niet dat Tesla failliet gaat.

Een van de redenen dat Tesla trouwens zo veel bagger krijgt, is omdat het ook zo vaak de aandacht opzoekt met geschifte beloften en met een atypische marketingstrategie (doet ook Ryanair, om iets anders te noemen). Als die beloften niet ingelost worden, is het niet vreemd dat journalisten (en non-believers) daar vragen over beginnen te stellen. Als die vragen beantwoord worden, of de beloften ingelost, dan is het probleem wat mij betreft van de baan. En dat is het nu dus niet. 

Geplaatst:
4 uren geleden, wooter zei:

Kan je ook niet beweren dat je lijd aan confirmation bias, belief bias, bandwagon effect, reactive devaluation, illusion of validity en gambler's fallacy als het gaat over het blijven beweren dat Tesla failliet zal gaan? Ik bedoel maar, dat beweren ze al sinds 2012, en op cijfers zitten ze nu verder van een faillissement dan in 2013.

Dure woorden voor iemand die de DT-regel niet onder de knie heeft :D 

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid