iceblue 51 Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 4 uren geleden, BMWMB zei: Moest de Tesla niet de fiscale voordelen hebben, en toch 130k kosten, ik had ‘m niet gekocht, hoe cool ik ‘m ook vind. De dag dat de traditionele merken een evenwaardige elektrische auto op de markt brengen, zal Tesla veel minder verkopen. Klopt maar ik vind niet alleen de fiscaliteit. Het is gewoon goedkoper in gebruik. Zowel in verbruik als in onderhoud. Dus stel een iets ofwat uitgeruste BMW 5 reeks, Mercedes E of Audi A6 kost €65000 en een Tesla €120000 en er was geen fiscaal voordeel dan was het verschil in prijs verschil te groot. Maar als Tesla nu geen fiscaal voordeel meer had en zou zakken in prijs tot +/-€90000 dan zou ik toch voor de Tesla gaan omwille van de voorsprong in techniek en de lagere niet te onderschatten TCO. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 De model S was natuurlijk een pionier met een enorme ontwikkelkost die zich moet terugverdienen . Met de knowhow en de schaalvergroting die ze inmiddels hebben, zou de prijs misschien wel naar beneden kunnen, maar zolang ze er minder kunnen produceren dan ze er verkopen snijden ze er mee in hun eigen vel en ze kunnen de centen wel gebruiken momenteel . Pas als de concurrentie te groot wordt (jaguar I-pace en dergelijke), gaat de prijs misschien naar beneden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 3 minutes ago, stijn82 said: Pas als de concurrentie te groot wordt (jaguar I-pace en dergelijke), gaat de prijs misschien naar beneden Dat weet ik nog niet. Iig niet in de nabije toekomst. Ik heb eerder de omgekeerde indruk, namelijk dat andere constructeurs zich gaan benchmarken met Tesla qua prijs omdat dat blijkbaar is wat de markt momenteel bereid is om te betalen. Natuurlijk wel met gelijkardige specs. Ik heb het hier niet over een i3. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 Dat weet ik nog niet. Iig niet in de nabije toekomst. Ik heb eerder de omgekeerde indruk, namelijk dat andere constructeurs zich gaan benchmarken met Tesla qua prijs omdat dat blijkbaar is wat de markt momenteel bereid is om te betalen. Natuurlijk wel met gelijkardige specs. Ik heb het hier niet over een i3.De prijs van de zonnepanelen ging ook pas omlaag toe de subsidies minderdeVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 8 minutes ago, iceblue said: De prijs van de zonnepanelen ging ook pas omlaag toe de subsidies minderde Volgens Wooter heeft dat er niks mee te maken. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 Natuurlijk wel. Elon heeft herhaaldelijk gezegd dat de volledige ontwikkeling van de model 3 gefinancierd werd door de verkoop van de Model S en X. Alles wat nieuw is kost meer. Maar of wel gaat in de toekomst de prijs omlaag ofwel gaan de specs nog serieus verbeteren. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 18 hours ago, ir_fuel said: Dat weet ik nog niet. Iig niet in de nabije toekomst. Ik heb eerder de omgekeerde indruk, namelijk dat andere constructeurs zich gaan benchmarken met Tesla qua prijs omdat dat blijkbaar is wat de markt momenteel bereid is om te betalen. Natuurlijk wel met gelijkardige specs. Ik heb het hier niet over een i3. Het is je misschien ontgaan maar er is een nieuw model van Tesla, de model 3, dat qua prijs behoorlijk scherp is. Het is nog even wachten op een concurrent die zich qua specs en prijs kan meten met deze model 3. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 16 minuten geleden, stijn82 zei: Het is je misschien ontgaan maar er is een nieuw model van Tesla, de model 3, dat qua prijs behoorlijk scherp is. Het is nog even wachten op een concurrent die zich qua specs en prijs kan meten met deze model 3. Het is vooral nog even wachten tot deze in grote getallen geleverd wordt . @wooter is er al een datum bekend voor de eerste Belgische levering? Gaan dat meteen klantenwagens zijn of gaan ze die bijhouden in de dealership voor testritten etc. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 27 minutes ago, stijn82 said: Het is je misschien ontgaan maar er is een nieuw model van Tesla, de model 3, dat qua prijs behoorlijk scherp is. Het is je misschien ontgaan maar het is "die" en niet "dat". En ik wacht nog altijd vol spanning op de release van die $35000 kostende Model 3. Momenteel nog geen spoor van. En van de Europese scherpe prijs nog geen spoor. Wat je wel ziet is dat Tesla artificieel de Model 3 scherper wil laten prijzen in Europa door de Model S een pak duurder te maken. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 Geen idee. Ik verwacht tegen oktober ofzo de eerste Model 3 in België als showroomauto. Mijn reservatie zegt begin 2019 voor levering. Qua productie lijkt het in de VS vlot te lopen; analisten zeggen dat leveranciers orders binnen krijgen van onderdelen die overeen komen met een productie van 5000 stuks per week. Elon heeft recent aandelen van Tesla opgekocht en het lijkt erop dat hetzelfde aan het gebeuren is als in 2013: toen werd de opstart van de Model S afgerond, kocht Elon ook aandelen en schoot de koers met 400% omhoog. Of het kan ook anders uitdraaien :). Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 Just now, ir_fuel said: Het is je misschien ontgaan maar het is "die" en niet "dat". En ik wacht nog altijd vol spanning op de release van die $35000 kostende Model 3. Momenteel nog geen spoor van. En van de Europese scherpe prijs nog geen spoor. Wat je wel ziet is dat Tesla artificieel de Model 3 scherper wil laten prijzen in Europa door de Model S een pak duurder te maken. Ah jij bent ook zo een koper van een kale 318i. Die kan je inderdaad kopen voor 30750€. De Model 3 kan je momenteel enkel kopen met achterwielaandrijving en Premium interieur. Als je dezelfde opties dan bijeen klikt in een BMW 330e eindig je op 64500€. Beetje flauw om te klagen over het gebrek aan een 35000$ kostende Model 3 terwijl niemand het equivalent van zo een kale uitvoering bij BMW koopt, en het beschikbare equivalent van een Model 3 bij BMW ook gewoon zoveel kost. Maar neem dan ook eens in rekening dat je een lagere TCO hebt door minder onderhoud, geen brandstof en lagere taksen... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 6 minutes ago, wooter said: Ah jij bent ook zo een koper van een kale 318i. Die kan je inderdaad kopen voor 30750€. De Model 3 kan je momenteel enkel kopen met achterwielaandrijving en Premium interieur. Als je dezelfde opties dan bijeen klikt in een BMW 330e eindig je op 64500€. Beetje flauw om te klagen over het gebrek aan een 35000$ kostende Model 3 terwijl niemand het equivalent van zo een kale uitvoering bij BMW koopt, en het beschikbare equivalent van een Model 3 bij BMW ook gewoon zoveel kost. Maar neem dan ook eens in rekening dat je een lagere TCO hebt door minder onderhoud, geen brandstof en lagere taksen... Beetje flauw om weer een hoop zever te gaan verkondigen. Heilige Elon zei "Model 3, $35000". Wel, waar is hij? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 (aangepast) 1 hour ago, ir_fuel said: Het is je misschien ontgaan maar het is "die" en niet "dat". "de model 3" is bijzin, tussen twee komma's. Dus is het wel degelijk "Een (HET) nieuw model, de model 3, DAT ..." . 9 mei 2018 aangepast door stijn82 2 Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 “Geen brandstof”[emoji85]Al rij je met de fiets je hebt eten nodig om die vooruit te krijgen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 22 minutes ago, Brunault said: “Geen brandstof” Al rij je met de fiets je hebt eten nodig om die vooruit te krijgen Ja. Elektriciteit. Op z'n duurste consumententarief net ietsje goedkoper dan diesel, maar wel 100% aftrekbaar. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 Beetje flauw om weer een hoop zever te gaan verkondigen. Heilige Elon zei "Model 3, $35000". Wel, waar is hij?Denk dat we er tevens nog van zouden verschieten hoeveel middenklassers 'kaal' over de toonbank gaan, zeker privé Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 10 mei 2018 Geplaatst: 10 mei 2018 Daarnet een matgrijze gewrapte model x met als nummerplaat PLUG-IN Gezien Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 On 5/10/2018 at 9:12 PM, tuscani said: Daarnet een matgrijze gewrapte model x met als nummerplaat PLUG-IN Gezien Hah ik heb die gisteren ook gezien, in Sint-Lievens-Houtem. Quote
Jupke 11.094 Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 On 5/9/2018 at 8:18 PM, wooter said: Ja. Elektriciteit. Op z'n duurste consumententarief net ietsje goedkoper dan diesel, maar wel 100% aftrekbaar. Daar heb je als particulier niets aan natuurlijk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Just now, Jupke said: Daar heb je als particulier niets aan natuurlijk. Als particulier krijg je een premie, en natuurlijk ook lage rijtaks en BIV. Quote
Jupke 11.094 Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 8 minutes ago, wooter said: Als particulier krijg je een premie, en natuurlijk ook lage rijtaks en BIV. I know. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Op 9/05/2018 om 20:18, wooter zei: Ja. Elektriciteit. Op z'n duurste consumententarief net ietsje goedkoper dan diesel, maar wel 100% aftrekbaar. Euhm, nee. 75% want brandstof. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 23 minutes ago, Tommie said: Euhm, nee. 75% want brandstof. Even nagekeken en dat klopt. Maar het is nu niet alsof er witte en rode elektriciteit is en je navenant wordt aangerekend. En bij de superchargers is 25% van 0€ nog altijd erg weinig geld. Het gaat dus enkel op voor de facturen van New Motion, die maandelijks nog niet eens 20€ bedragen. En dan zwijg ik nog over de elektriciteit die ik zelf zou kunnen opwekken als ik zonnepanelen had. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.