Tommie 10.463 Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Zonnepanelen =/= gratis elektriciteit. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 2 minutes ago, Tommie said: Zonnepanelen =/= gratis elektriciteit. Zeg ik ook niet. Maar de elektriciteit die je eruit haalt moet je vervolgens niet nog eens voor langs de fiscus passeren. Zet zonnepanelen op het dak van je bedrijf, en de investering is 100% aftrekbaar als kosten (afschrijving op meerdere jaren). Steek die elektriciteit vervolgens in je elektrische wagenpark en de fiscus zal niet achter je komen om je op je vingers te tikken over die zonnepanelen. De fiscus verplicht je nergens om een aparte teller te installeren om een splitsing te maken tussen elektriciteit gebruikt voor de verlichting, verwarming en computers, en elektriciteit voor je auto's. Dus als je de gebruikte elektriciteit van het net voor je fabriekshal of kantoor voor 100% aftrekt als bedrijf, dan is dat zo. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 En deze ochtend nog een mooi voorbeeld van hoe handig het is... Ik reed in het centrum van Bilzen en door wegenwerken was een straat afgesloten. Ik zie in de verte een bus manoeuvreren want die was dus de afgesloten straat ingereden en moest keren. Nadat ie gekeerd was, viel het me op dat er dus geen afsluiting of borden stonden die aangaven dat de weg afgesloten was, en andere mensen ook moesten keren. Al rijdende de lokale politie gebeld, en dan kon ik op de grote kaart tijdens het bellen en rijden inzoomen om de straatnamen correct door te geven om de situatie uit te leggen en de juiste locatie te geven waar een afsluiting geplaatst moest worden. Probeer dat maar eens bij de concurrentie met COMANDs en iDrive's... Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 je had vroeger ook al een oranje helm. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 https://electrek.co/2018/05/14/tesla-powerpack-project-grid-balancing-europe/ Quote
Quill 189 Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 Filmpje hierboven geeft perfect weer hoe lelijk een model X is. 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 En het verbleekt toch ook wat bij de cayenne die een A380 trok. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 En het verbleekt toch ook wat bij de cayenne die een A380 trok. Laten we eerlijk zijn, als je traag genoeg vertrekt kan je alle massa op wielen doen bewegen.Volgende week trekken ze een A380 met het ding en is je argument ook weer niks waard... Quote
stijn82 117 Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 Wooter, maak jij je geen zorgen over de financiele problemen bij Tesla en het feit dat er verschillende toptalenten vertrokken zijn? Hoe zie jij de toekomst voor Tesla de komende 1-2 jaar? Ik ben enerzijds hoopvol (model 3 productie gaat in stijgende lijn en de vraag is enorm), en hun financiele put is nog altijd kleiner dan wat VW heeft moeten ophoesten voor het dieselschandaal, maar anderzijds... echt lekker loopt het daar precies toch niet . Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 Ik maak me geen zorgen. Productie van de Model 3 nadert de 3500 stuks per week, en binnenkort kan je de AWD-versie en Performance versie bestellen. Dit betekent nog grotere marges. Qua war on talent zit Tesla in dezelfde vijver te vissen als de concurrentie (Waymo, GM/Cruise, Uber, Apple, ...) en die mensen geraken in fuck-you-money terrein... Van wat ik hoor waaien zou de band van de Model 3 ook compatibel zijn met de Model Y, wat betekent dat als die voorgesteld wordt, integratie van dat nieuwe model niet zo moeilijk zou zijn en we een minder moeizame production hell zouden zien. https://electrek.co/2018/05/15/tesla-model-3-production-500-per-day-elon-musk/ Ik denk dat we in fase 3 zitten van de Gandhi quote, als je de berichtgeving de laatste weken ziet. Als zelfs iemand die een enkelbreuk oploopt na een ongeval al wereldnieuws is omwille van het type auto dat ie rijdt... Quote "First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win." Mahatma Gandhi Komt goed zo. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 Op 14/5/2018 om 17:02, wooter zei: En deze ochtend nog een mooi voorbeeld van hoe handig het is... Ik reed in het centrum van Bilzen en door wegenwerken was een straat afgesloten. Ik zie in de verte een bus manoeuvreren want die was dus de afgesloten straat ingereden en moest keren. Nadat ie gekeerd was, viel het me op dat er dus geen afsluiting of borden stonden die aangaven dat de weg afgesloten was, en andere mensen ook moesten keren. Al rijdende de lokale politie gebeld, en dan kon ik op de grote kaart tijdens het bellen en rijden inzoomen om de straatnamen correct door te geven om de situatie uit te leggen en de juiste locatie te geven waar een afsluiting geplaatst moest worden. Probeer dat maar eens bij de concurrentie met COMANDs en iDrive's... Leuk, een Tesla kopen omdat een ander z'n werk niet goed doet Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 't Moet al gered worden http://www.standaard.be/cnt/dmf20180515_03513371 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 19 uren geleden, wooter zei: Laten we eerlijk zijn, als je traag genoeg vertrekt kan je alle massa op wielen doen bewegen. Volgende week trekken ze een A380 met het ding en is je argument ook weer niks waard... Waarom deden ze dit dan niet al in bovenstaand filmpje? Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Waarom deden ze dit dan niet al in bovenstaand filmpje?Kweenie, vraag het ze zelf eens. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 15 uren geleden, wooter zei: Ik maak me geen zorgen. Productie van de Model 3 nadert de 3500 stuks per week, en binnenkort kan je de AWD-versie en Performance versie bestellen. Dit betekent nog grotere marges. Qua war on talent zit Tesla in dezelfde vijver te vissen als de concurrentie (Waymo, GM/Cruise, Uber, Apple, ...) en die mensen geraken in fuck-you-money terrein... Van wat ik hoor waaien zou de band van de Model 3 ook compatibel zijn met de Model Y, wat betekent dat als die voorgesteld wordt, integratie van dat nieuwe model niet zo moeilijk zou zijn en we een minder moeizame production hell zouden zien. https://electrek.co/2018/05/15/tesla-model-3-production-500-per-day-elon-musk/ Ik denk dat we in fase 3 zitten van de Gandhi quote, als je de berichtgeving de laatste weken ziet. Als zelfs iemand die een enkelbreuk oploopt na een ongeval al wereldnieuws is omwille van het type auto dat ie rijdt... Komt goed zo. Daar ben ik absoluut zo zeker niet van ! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 On 5/14/2018 at 5:02 PM, wooter said: Probeer dat maar eens bij de concurrentie met COMANDs en iDrive's... Wat? Bellen en op je kaart kijken? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Tesla bouwt de beste EV's die er zijn, toch slaagt autogids er amper in om een positief woord over het merk te schrijven. https://www.autogids.be/autonieuws/industrie-en-economie/tesla-baas-elon-musk-kondigt-forse-herstructurering-aan-2018.html ( " Elon Musk moet dus een toontje lager gaan zingen en ophouden met straffe uitspraken te doen die de aandeelhouders en investeerders de kast opjagen. Dat model werkt duidelijk niet meer. Het is tijd dat alles verandert, net zoals er iets moet worden gedaan aan de overdreven beursnotering (Tesla is vandaag meer waard op de beurs dan Ford of GM), zodat Tesla zijn juiste plaats op de markt weer vindt. " ) https://www.autogids.be/autonieuws/industrie-en-economie/tesla-fabrieken-gigafactory-china-europa-2018.html ( " Met al die aankondigingen beginnen we ons stilaan af te vragen of Tesla niet gewoon probeert om zijn imago op te poetsen. En met welk geld het al die megalomane projecten wil gaan betalen. ") Gaat het dan over Opel, al jaren verlieslatend, dan moeten we plots het glas halfvol bekijken: https://www.autogids.be/autonieuws/industrie-en-economie/opel-carlos-tavares-ziet-positieve-signalen.html ( "Maar als we het glas als halfvol bekijken, dan mogen we toch van ‘positieve’ signalen spreken. In de eerste zes maand van 2017 zou Opel volgens Automobilwoche namelijk nog dubbel zoveel geld (389 miljoen euro) hebben verloren… " ) Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 bon, links en rechts laten vallen dat we er eentje overwegen: ik krijg massa's negatieve reacties (onbetrouwbaar/gaan ze niet failliet gaan) en slechts ENKELE positieve, die positieve zijn 50/50 'fanboys'/mensen die elektrisch rijden al gewoon zijn beslissing is nog niet definitief maar ik overweeg momenteel om te wachten op een Duitse Elektrische wagen met voldoende rij-bereik ik vind het erg fijn 'commuten' met een electrische wagen Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Een probleem van Tesla is dat het zo een extreme fanboys kent, zodat sommige mensen (dus ook journalisten) er gewoon een afkeer van krijgen. Een beetje een evenwichtig discussie over dit merk ligt extreem moeilijk. Blijkbaar vinden bij sommige merken of situaties mensen het nodig enkel zwart wit te denken en dan krijg je zulke situaties zowel in negativiteit (de nood voelen om tegengas te geven, zoals ikzelf bv hier soms die nood voel) als overdreven positiviteit. Het lijkt of je met supporters van een voetbalploeg spreekt ipv liefhebbers van het het voetbal. Alle objectiviteit is weg en ze zien het zelf niet. 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Idd Jokke. Zeker als je dan van die nonsens zoals hieronder moet lezen. On 5/14/2018 at 5:02 PM, wooter said: Al rijdende de lokale politie gebeld, en dan kon ik op de grote kaart tijdens het bellen en rijden inzoomen om de straatnamen correct door te geven om de situatie uit te leggen en de juiste locatie te geven waar een afsluiting geplaatst moest worden. Probeer dat maar eens bij de concurrentie met COMANDs en iDrive's... 1 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 (aangepast) 1 hour ago, Jokke_vlo said: Een probleem van Tesla is dat het zo een extreme fanboys kent, zodat sommige mensen (dus ook journalisten) er gewoon een afkeer van krijgen. Een beetje een evenwichtig discussie over dit merk ligt extreem moeilijk. Blijkbaar vinden bij sommige merken of situaties mensen het nodig enkel zwart wit te denken en dan krijg je zulke situaties zowel in negativiteit (de nood voelen om tegengas te geven, zoals ikzelf bv hier soms die nood voel) als overdreven positiviteit. Het lijkt of je met supporters van een voetbalploeg spreekt ipv liefhebbers van het het voetbal. Alle objectiviteit is weg en ze zien het zelf niet. Een journalist hoort objectief te blijven. Dat is zijn job. Hij/zij wordt daar voor betaald. Of wacht... zouden de journalisten hier niet af en toe een beetje gepaaid worden door de Europese merken? 16 mei 2018 aangepast door stijn82 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.