Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Een journalist hoort objectief te blijven. Dat is zijn job. Hij/zij wordt daar voor betaald. Of wacht... zouden de journalisten hier niet af en toe een beetje gepaaid worden door de Europese merken? Journalist, objectief ??? Hallo 2018 Tip: gewoon Bart Eeckhout en Joel De Ceulaer volgen op twitter....... Kom dat dan nog eens zeggen [emoji4][emoji4] 1 Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 1 uur geleden, flupke73 zei: bon, links en rechts laten vallen dat we er eentje overwegen: ik krijg massa's negatieve reacties (onbetrouwbaar/gaan ze niet failliet gaan) en slechts ENKELE positieve, die positieve zijn 50/50 'fanboys'/mensen die elektrisch rijden al gewoon zijn beslissing is nog niet definitief maar ik overweeg momenteel om te wachten op een Duitse Elektrische wagen met voldoende rij-bereik ik vind het erg fijn 'commuten' met een electrische wagen Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 1 hour ago, flupke73 said: bon, links en rechts laten vallen dat we er eentje overwegen: ik krijg massa's negatieve reacties (onbetrouwbaar/gaan ze niet failliet gaan) en slechts ENKELE positieve, die positieve zijn 50/50 'fanboys'/mensen die elektrisch rijden al gewoon zijn beslissing is nog niet definitief maar ik overweeg momenteel om te wachten op een Duitse Elektrische wagen met voldoende rij-bereik ik vind het erg fijn 'commuten' met een electrische wagen Ik heb net doelbewust geen reactie gegeven omdat iedereen denkt dat mijn reactie gekleurd is, hoewel de enige kleur is dat ik heel tevreden ben van mijn keuze. Ik denk dat je enkel rekening mag houden met negatieve reacties van mensen die zelf een Tesla hebben, en dan nog moet nagaan of ze wel weten wat ze doen, of dachten een hybride auto te kopen en lastig lopen dat ze niet meer bij de Q8 kunnen tanken. Let maar op, zo zijn er inderdaad Tesla kopers die zonder kennis van zaken maar omwille van het fiscale een Tesla kochten. Persoonlijk: het leven is te kort om nog 3 jaar te wachten op een Duits model dat tegen dan het nog moet afleggen tegen de specificaties van een huidige Model S. Trek er eentje in een renting, geniet van de fiscale voordelen en het gebruiksgemak, en kijk niet meer terug. Dan kan je na 3 jaar probleemloos wisselen voor iets anders, als het je toch niet zou aan staan. Als je vroeger wisselt, verlies je zelfs niet zoveel geld want Tesla's houden in tegenstelling tot de concurrentie goed hun waarde. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 7 minutes ago, Mbman said: Pas vanaf volgend jaar, 70kWh batterij, vermogen en range minder dan een Model S en Model X, nu al. Levertermijn onbekend want je weet ook niet of Mercedes al de nodige contracten heeft om 30000 stuks per jaar te leveren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 1 hour ago, ir_fuel said: Idd Jokke. Zeker als je dan van die nonsens zoals hieronder moet lezen. Dat is toch niet nonsens als ik ook een iDrive heb en helemaal niet weet hoe ik hetzelfde zo eenvoudig zou doen, terwijl ik 3 rotondes moet navigeren? Even inzoomen tot op straatniveau en 3 kilometer naar het oosten schuiven, ik zie je het graag doen op een iDrive die tevoren in 3D zicht staat. Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 4 minuten geleden, wooter zei: Pas vanaf volgend jaar, 70kWh batterij, vermogen en range minder dan een Model S en Model X, nu al. Levertermijn onbekend want je weet ook niet of Mercedes al de nodige contracten heeft om 30000 stuks per jaar te leveren. Heb je het nu over de Model3? Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 1 hour ago, flupke73 said: ik krijg massa's negatieve reacties (onbetrouwbaar/gaan ze niet failliet gaan) en slechts ENKELE positieve, die positieve zijn 50/50 'fanboys'/mensen die elektrisch rijden al gewoon zijn Is dat dan niet logisch? Degene die negatief zijn kennen het product niet en hebben geen ervaring. Diegene die er wel mee bekend zijn, zijn net positief omdat ze heel positief zijn over de ervaring. Dat is zoals jongetjes van 11 die meisjes vies vinden, en jongens van 16 die meisjes heel leuk vinden. Of mensen die nog nooit gevlogen hebben en mensen die graag vliegen, ... Als je zelf er positief over bent, dan weet je wat je moet weten. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 31 minuten geleden, wooter zei: Ik denk dat je enkel rekening mag houden met negatieve reacties van mensen die zelf een Tesla hebben, en dan nog moet nagaan of ze wel weten wat ze doen, of dachten een hybride auto te kopen en lastig lopen dat ze niet meer bij de Q8 kunnen tanken. LOL Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 31 minuten geleden, wooter zei: Pas vanaf volgend jaar, 70kWh batterij, vermogen en range minder dan een Model S en Model X, nu al. Levertermijn onbekend want je weet ook niet of Mercedes al de nodige contracten heeft om 30000 stuks per jaar te leveren. Niet naar luisteren, ik zou alleen luisteren naar mensen die al een Mercedes hebben of er eentje overwegen ! 2 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 als mensen tevreden zijn van het merk dat ze gekocht hebben, lijkt mij dat toch een belangrijk argument in je overweging of je ook al dan niet een wagen van dat merk zou willen kopen. https://www.autogids.be/autonieuws/economie/tesla-consumer-reports.html Quote
Marvin 250 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 21 minutes ago, stijn82 said: als mensen tevreden zijn van het merk dat ze gekocht hebben, lijkt mij dat toch een belangrijk argument in je overweging of je ook al dan niet een wagen van dat merk zou willen kopen. https://www.autogids.be/autonieuws/economie/tesla-consumer-reports.html Dat is waar, maar dat is geen universele waarheid. Er bestaat ook nog iets als het endowment effect: je hecht meer waarde aan wat je hebt. Ik heb mijn Skoda Fabia ook altijd positief beoordeeld als dat gevraagd werd. Voor mij was dat toen goed, en ik had geen vergelijkingsmateriaal (bewust - want vergelijken maakt altijd triest - zie ook dit topic). Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Hoe is het om supporter te zijn van Club Brugge? Zou u terug supporter worden van Club Brugge? Is Brugge de beste ploeg van België? Kunt ge voor een betere ploeg supporteren in Belgie? Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 1 hour ago, Jokke_vlo said: Hoe is het om supporter te zijn van Club Brugge? Zou u terug supporter worden van Club Brugge? Is Brugge de beste ploeg van België? Kunt ge voor een betere ploeg supporteren in Belgie? Klopt, maar hoe tevreden zijn de supporters van Brugge? En zou Brugge nog altijd evenveel supporters hebben als ze 50 jaar slecht spelen en in 3e provinciale spelen? Tesla haalt hun fanboys niet van een lange historiek van iconische auto's, dus de kans is groot dat de fanboys fanboy zijn omwille van het product, de managementstijl of de technologie. Verder hebben ze niks. Ik denk niet dat je fanboy zijn kan verklaren door een onrealistische adoratie van een slecht product. Zo verklaar je Porsche enthousiastelingen toch ook niet? Lotus enthousiastelingen? Ferrari fanboys? Mensen die zeer te spreken zijn over de betrouwbaarheid en kosten/baten van een Toyota? Het kan perfect zijn dat je je niet kan vinden in de positieve elementen van een product van een ander merk, maar dat maakt de argumenten dat iemand dat product wel goed vind niet onterecht. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Ik ga niet weer in een ellenlange discussie verzeilen. Ik heb mijn genuanceerde mening echter.......... comme toujours....... fanboys will be fanboys. 24 minuten geleden, wooter zei: Ik denk dat je fanboy zijn kan verklaren door een onrealistische adoratie van een product. Je zin was bijna juist. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Ge zijt wel erg actief in het Tesla LOVERS topic, jokke. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 12 minuten geleden, stijn82 zei: Ge zijt wel erg actief in het Tesla LOVERS topic, jokke. Is dat een manier om te proberen van niet ja knikkers "buiten" te houden of zo? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 3 uren geleden, Marvin zei: 838 Lada's, dat is pas wereldnieuws. Who the fuck koopt dat nog nieuw Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Jokke ik doe heel wat moeite om genuanceerd wat te discussiëren maar die nuance vind ik niet in jouw reacties terug... En dan kan ik ook niet anders dan vaststellen dat je niets van het product weet, geen ervaring hebt met het product en dus eigenlijk geen basis hebt om je ongenuanceerde mening op te baseren. Maar dat zwart praten beïnvloed wel andere mensen. Hoe zou jij je voelen als mensen die geen affiniteit hebben met jouw product, niets anders doen dan continu slecht spreken over je product? Meer nog, zover ik hoor heb je al jarenlang ervaring met mensen die jouw product in twijfel trekken, ondanks je successen. Waarom zou je een ander product dan dezelfde duvel aan doen? Vanuit jouw ondernemerschap zou ik eigenlijk net het omgekeerde verwachten, namelijk, net zoals @BMWMB (h)erkent dat een ondernemer de gevestigde waarden - die overal de kantjes er vanaf hebben gelopen de laatste tientallen jaren en stevig in de subsidiepot hebben zitten snoepen - respecteert. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Cue ir_fuel die nu zal uitwijzen dat kopers van Tesla zelf genieten van subsidies, wat voor zakelijke Tesla's niet klopt of anders zou het kopen van een zuinige Volvo ook een subsidie zijn tegenover het kopen van een AMG. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Jokke ik doe heel wat moeite om genuanceerd wat te discussiëren maar die nuance vind ik niet in jouw reacties terug... Men oogst wat men zaait. Ik vind dat, tegenover een honderdtal pagina's terug, je inderdaad al een pak genuanceerder uit de hoek kan komen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Het enige dat ik de laatste maanden doe is u af en toe eens durven tegenspreken, that's it. Mijn mening heb ik gegeven, mijn ervaringen met een hybride deel ik niet eens want ik ken de uitkomst. Ik kan perfect zeggen wat leuk is aan electrisch rijden maar ook de nadelen. Het is trouwens niet ik die dingen zegt als dat het interieur van een Tesla gelijk staat aan een Porsche of een model 3 aan een Mercedes of BMW......... enz..... En jawel kijk gerust na ik spreek heel heel genuanceerd over eigen wagens. Kan u perfect positief en negatief in balans zetten. Nu goed Ir_fuel heeft dat al eens gedaan maar zal nog eens in herinnering brengen. Het laatste jaar spreek je 896 keer het woord Tesla uit op het forum en 118 keer Porsche Ikzelf doe 135 keer Tesla en 79 keer Porsche. Zoek de fanboy? En jawel ik heb een enorm duidelijke reden waarom een Tesla niet aan mij besteed is, maar besef even goed het plezier en genot sommige mensen hebben bij het (gesubsidieerd) gebruik van electrische wagens. De ontkenningen van nochtans heel heel duidelijke vaststellingen zijn gewoon niet te tellen. ( Charging handicap, aantal verkochte particulier luxe wagens Tesla vs andere A brands, afwerking.........). Tenslotte: als jouw mening is dat je niet moet praten over wagens die je zelf niet reed of bezit, ga je nog heel veel moeten leren zwijgen een ander merk brengt een electrische wagen uit of is er eentje aan het ontwikkelen en je hebt het al tegen de grond gewerkt voor het model ook maar voorgesteld is. Voor je een ander zoiets voor de voeten schuift moet je misschien eens naar die van jou kijken? Wat denk je? Je gaat zelfs zo ver dat je elk mogelijk positief punt over een auto op voorhand afbreekt door het een fossiel te noemen. Een fossiel dat je dan wel UREN sneller naar het Zuiden van Frankrijk, Zwitserland, Italië brengt. Of een bochtige roadtrip een pak beter stuurt. Of voor de autofiel een pak leuker is om te rijden. Er is gewoon geen ruimte om iets positief te zeggen over Tesla of het E rijden, altijd eindigt het in Tesla dat op elk vlak het summum is. Dat noem ik dus fanboyisme en ik zal zeker af en toe blijven tegenprikken 1 Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 4 uren geleden, wooter zei: Persoonlijk: het leven is te kort om nog 3 jaar te wachten op een Duits model dat tegen dan het nog moet afleggen tegen de specificaties van een huidige Model S. Trek er eentje in een renting, geniet van de fiscale voordelen en het gebruiksgemak, en kijk niet meer terug. Dan kan je na 3 jaar probleemloos wisselen voor iets anders, als het je toch niet zou aan staan. Als je vroeger wisselt, verlies je zelfs niet zoveel geld want Tesla's houden in tegenstelling tot de concurrentie goed hun waarde. Mijn leven is te kort om mezelf bezig te moeten houden met al die flauwekul. En geef nu toe Wooter, je bent eerst maanden aan het zagen geweest over een Porsche waarna bleek dat je die eigenlijk niet kon betalen, om dan maar naar een Tesla over te stappen omdat die mits alle financieel kunst- en vliegwerk dat erbij hoort wel binnen je budget kon laten passen. Jij wil gewoon op jouw manier het alfa mannetje zijn en met iets rijden dat weinig andere mensen hebben, just to stand out of the crowd. Dat was destijds met Apple zo, en nu met Tesla doe je net hetzelfde 1 uur geleden, wooter zei: Klopt, maar hoe tevreden zijn de supporters van Brugge? En zou Brugge nog altijd evenveel supporters hebben als ze 50 jaar slecht spelen en in 3e provinciale spelen? Tesla haalt hun fanboys niet van een lange historiek van iconische auto's, dus de kans is groot dat de fanboys fanboy zijn omwille van het product, de managementstijl of de technologie. Verder hebben ze niks. Ik denk niet dat je fanboy zijn kan verklaren door een onrealistische adoratie van een slecht product. Zo verklaar je Porsche enthousiastelingen toch ook niet? Lotus enthousiastelingen? Ferrari fanboys? Mensen die zeer te spreken zijn over de betrouwbaarheid en kosten/baten van een Toyota? Het kan perfect zijn dat je je niet kan vinden in de positieve elementen van een product van een ander merk, maar dat maakt de argumenten dat iemand dat product wel goed vind niet onterecht. Met dat verschil dat alle merkenthousiastelingen die jij op noemt niet blind zijn voor de gebreken die hun auto vertonen. 2 Quote
tsmetjen 353 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Dat kon Massis met zijn tanden ook [emoji16] Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.