Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:
4d55bedef9c89cac9b5f103a55ea8c4d.jpg&key=ebe99be82f27fc847bfb156cbbd737ce7adccf8ac302b42963bfcb2bb3800a97

Is een destination charger, dus bij een bedrijf, hotel of winkel. En erachter een noodagreggaat... Wat je ook kan vinden bij bedrijven :)
Gast wooter
Geplaatst:
7 hours ago, Mbman said:

Heb je het nu over de Model3?

Nee, die Mercedes.

Model 3 op 5 maanden tijd was al 30000 stuks.

Maar goed, je hebt nog eens haha interessant kunnen doen over de Model 3, terwijl je een auto aanhaalde die nog niet eens voorgesteld, beschikbaar, bestelbaar en leverbaar is.

Gast wooter
Geplaatst:
2 hours ago, brjefs said:

Mijn leven is te kort om mezelf bezig te moeten houden met al die flauwekul.

Edoch reageer je hier.

En geef nu toe Wooter, je bent eerst maanden aan het zagen geweest over een Porsche waarna bleek dat je die eigenlijk niet kon betalen, om dan maar naar een Tesla over te stappen omdat die mits alle financieel kunst- en vliegwerk dat erbij hoort wel binnen je budget kon laten passen.

Dat is wat jij denkt. De juiste mensen weten het fijne er wel van. Wat jij denkt laat me eigenlijk onverschillig.

tumblr_m7cy7vOBmK1rz2ibto1_500.png

Jij wil gewoon op jouw manier het alfa mannetje zijn en met iets rijden dat weinig andere mensen hebben, just to stand out of the crowd. Dat was destijds met Apple zo, en nu met Tesla doe je net hetzelfde

Leuk verhaal, maar met een Apple heb je nu niet bepaald iets dat weinig andere mensen. Ik heb evenmin die Tesla gekocht voor andere mensen te plezieren. Ik wil graag mijn ervaringen met andere mensen delen maar als je vooringenomen negatief bent, mag je altijd jezelf laten ompraten door een Tesla verkoper die daarvoor betaald wordt; daar ga ik mij niet mee bezig houden.

Met dat verschil dat alle merkenthousiastelingen die jij op noemt niet blind zijn voor de gebreken die hun auto vertonen. 

Zie, ik ben zeker niet blind voor de gebreken van een Tesla. Maar de gebreken die de niet-Tesla-eigenaars hier ter verveling op komen sommen zijn voor mij niet relevant of ronduit leugens.

Gast wooter
Geplaatst:
2 hours ago, tsmetjen said:

Dat kon Massis met zijn tanden ook emoji16.png

Idd, daar dacht ik ook aan :)

Geplaatst:
20 minutes ago, wooter said:

Zie, ik ben zeker niet blind voor de gebreken van een Tesla. Maar de gebreken die de niet-Tesla-eigenaars hier ter verveling op komen sommen zijn voor mij niet relevant of ronduit leugens.

En als ze van Tesla eigenaars komen zijn het gewoon domme kloten die niet weten wat ze aan het doen zijn met hun Tesla :lolz: 

Dus: alle niet-eigenaars moeten hun bek houden, en alle eigenaars die iets negatief te zeggen hebben ook, want die snappen het concept gewoon niet, of als er effectief problemen zijn bestaan die niet in jouw Tesla Model X bubbel en zijn het dus per definitie leugens.

BTW ik heb daarstraks gebeld en ondertussen op mijn gps kaart rondgekeken. Ik vermoed dat BMW die feature heeft gepikt van Tesla toen ze een Model S hebben uiteen gevezen.

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:
12 hours ago, Jokke_vlo said:

Daar ben ik absoluut zo zeker niet van ! 

En ik absoluut wel. Kan je misschien vertellen waarom je er absoluut zo zeker niet van bent? Ik heb nl. aangegeven waarom ik er wel zeker van ben.

Gast wooter
Geplaatst:
4 hours ago, Jokke_vlo said:

Het enige dat ik de laatste maanden doe is u af en toe eens durven tegenspreken, that's it.

Maar dat tegenspreken, dat is toch vaak nog eens zonder enige argumentatie... 

Mijn mening heb ik gegeven, mijn ervaringen met een hybride deel ik niet eens want ik ken de uitkomst. Ik kan perfect zeggen wat leuk is aan electrisch rijden maar ook de nadelen. Het is trouwens niet ik die dingen zegt als dat het interieur van een Tesla gelijk staat aan een Porsche of een model 3 aan een Mercedes of BMW......... enz..... 

Maar degenen die anders beweren kennen het interieur van een Model 3 niet of vergelijken een lustig optie gespeccte BMW, Mercedes of Porsche met een Tesla. En dan vergeten ze voor het gemak net mijn kritiek op het interieur en het exterieur van een Tesla...

En jawel kijk gerust na ik spreek heel heel genuanceerd over eigen wagens. Kan u perfect positief en negatief in balans zetten. 

Ik ook. Maar zelfs mijn nuance wordt niet geloofd. Nu, daar lig ik niet wakker van. Maar 140 pagina's van de zever verveelt zelfs mij.

En dat mensen een eigen mening hebben zonder eigen ervaring, tot daar aan toe, maar als iemand dan zelf gaat testrijden en dan door allerlei doemverhalen van amateurs toch gaat beginnen twijfelen, dat vind ik jammer.

Ik bedoel maar, jouw merken zitten ook maar een doeltreffende aanval op sociale media van een inzakken van de verkoop verwijderd. Da's geen dreigement - ik heb daar de tijd en interesse niet voor - maar een concurrent met wat zin en tijd kan de goodwill op jouw merken ook stevig ondergraven, en gaat je klanten die wel nog positief zijn dan ook snel verslijten als fanboys.

Nu goed Ir_fuel heeft dat al eens gedaan maar zal nog eens in herinnering brengen.

Het laatste jaar spreek je 896 keer het woord Tesla uit op het forum en 118 keer Porsche

Ikzelf doe 135 keer Tesla en 79 keer Porsche. 

Zoek de fanboy? 

En jawel ik heb een enorm duidelijke reden waarom een Tesla niet aan mij besteed is, maar besef even goed het plezier en genot sommige mensen hebben bij het (gesubsidieerd) gebruik van electrische wagens. 

De ontkenningen van nochtans heel heel duidelijke vaststellingen zijn gewoon niet te tellen. ( Charging handicap, aantal verkochte particulier luxe wagens Tesla vs andere A brands, afwerking.........). 

Tenslotte: als jouw mening is dat je niet moet praten over wagens die je zelf niet reed of bezit, ga je nog heel veel moeten leren zwijgen een ander merk brengt een electrische wagen uit of is er eentje aan het ontwikkelen en je hebt het al tegen de grond gewerkt voor het model ook maar voorgesteld is. Voor je een ander zoiets voor de voeten schuift moet je misschien eens naar die van jou kijken? Wat denk je? 

Je gaat zelfs zo ver dat je elk mogelijk positief punt over een auto op voorhand afbreekt door het een fossiel te noemen. Een fossiel dat je dan wel UREN sneller naar het Zuiden van Frankrijk, Zwitserland, Italië brengt. Of een bochtige roadtrip een pak beter stuurt. Of voor de autofiel een pak leuker is om te rijden. 

Er is gewoon geen ruimte om iets positief te zeggen over Tesla of het E rijden, altijd eindigt het in Tesla dat op elk vlak het summum is. Dat noem ik dus fanboyisme en ik zal zeker af en toe blijven tegenprikken :D

Kijk, er zijn eenvoudige manieren om te meten of een elektrische wagen een concurrent kan zijn van Tesla, een 'killer':

• prijs
  • laadsnelheid
  • range
  • levertermijn
  • autopilot/rijhulp

Als Mercedes aankondigt dat ze een auto kunnen leveren:

• met een prijs van 80K
  • een laadsnelheid van onbekend, maar momenteel nog geen netwerk dat meer dan 50kW kan laden; wel 11/22kW laadsnelheid AC (thuis laden, op het werk laden)
  • een range van 350km (70kWh batterij, verbruik van 200Wh/km gemiddeld)
  • levertermijn vanaf 2020
  • geen woord over autopilot/rijhulp, maar laten we ervan uit gaan dat ze er het systeem van de S op zetten.

dan zit je met 3 van de 5 elementen waar je als merk een sterke achterstand hebt op Tesla.

Dan kan je leuk doen over hoe dat een Model 3 ook nog niet leverbaar is, maar dan loop je ook in de problemen:

• 60K
  • 120kW/17kW laadsnelheid
  • 400km range
  • vanaf 2019 in Europa
  • AP2.5

Op dezelfde manier kan je overigens ook de pijnpunten van de Jaguar I-Pace blootleggen:

• 80-100K
  • 150kW/7kW, maar ook nog altijd enkel 50kW snelladers beschikbaar, en 7kW thuis laden betekent 14 uur om vol te laden
  • 360~450km (90kWh batterij, verbruik van 250~200Wh/km gemiddeld want slechtere Cx dan zelfs de Model X)
  • levertermijn einde 2018
  • beperkte autopilot

In alle gevallen zit je met een langere levertermijn dan een Tesla, een vergelijkbare prijs, een gebrek aan een uitgestrekt netwerk van snelladers voor die occasionele lange trips en is er ook nog altijd een gap in technologie, connectiviteit en rijhulpsystemen.

Je gaat bijgevolg van mij pas horen dat er een EV beter dan Tesla is als:

• prijs vergelijkbaar
  • +120kW laadsnelheid op een uitgestrekt netwerk van snelladers
  • range van 350km
  • leverbaar binnen 3 maanden
  • uitgebreide autopilot/pilot assist/... functionaliteiten met groot touchscreen

Deze 5 punten ga je volgens mij pas in 2020 zien, en ik schat eerder 2022. De vraag is waar Tesla dan staat, aangezien ze voor 2020 al een 200kWh pack beloven en dus een range van 800km.

Als je met deze gegevens dan 2 stappen terug zet, en kijkt waar de concurrentie staat, tezamen met de stijgende productie van de Model 3 die in de media goeie reviews krijgt... ben je dan nog altijd zo zeker dat de concurrenten zich geen zorgen maken?

Over die journalisten... Tesla adverteert niet, en haalt de journalisten niet jaarlijks naar een lekker warm oord om nieuwe modellen te testen. Er zullen er zijn die volledig onafhankelijk kunnen werken, maar zou het voor ze allemaal op gaan? Ik bedoel maar,  het is 1 om de Model 3 te reviewen naar waarde, maar ga je bij concurrerende modellen eerlijk vertellen waar ze tekort schieten? Bekijk maar eens de filmpjes of de reviews van de Jaguar I-Pace... En weet dat er nog niemand mee gereden heeft behalve wat autocross op een afgesloten parking. Zelfs bij Fully Charged moet je tussen de lijnen lezen wanneer ze met een I-Pace op dat circuitje rijden of met een Mercedes mee rijden, want privé heeft een van de presentatoren wel een Model S en een Powerwall 2 gekocht.

Geplaatst:
9 uren geleden, Mbman zei:

9 uren geleden, wooter zei:

Pas vanaf volgend jaar, 70kWh batterij, vermogen en range minder dan een Model S en Model X, nu al. Levertermijn onbekend want je weet ook niet of Mercedes al de nodige contracten heeft om 30000 stuks per jaar te leveren.

Nog nooit eerder vertoond, een testrit van een 'mule' 2 jaar voor 'm op de markt komt. Dit geeft echt wel aan dat de andere merken ondertussen beginnen te beseffen dat elektrische auto's de toekomst wordt, en dat Tesla vandaag klanten begint af te snoepen omdat deze 1. vandaag elektrische auto's kan leveren, en 2. deze ook nog eens revolutionair zijn in technieken. 

Met dergelijke testfilmpjes hoopt Mercedes klanten te doen twijfelen, zodat ze geen Tesla kopen, en wachten op een elektrische Mercedes.

Geplaatst:

Het is me niet geluk dit uit te kijken. Heb mijn best gedaan maar na 3 minuten was hij nog steeds die Ipad aan het uitleggen. “Hier kan je de deur mee open doen, en hier staat de verwarming en hier het telefoon menu.

In de helft wist Ik nog altijd niet hoe die auto rijdt tov de 3 reeks..... is dat nog aan bod gekomen?
Gast wooter
Geplaatst:
1 minute ago, BMWMB said:

Nog nooit eerder vertoond, een testrit van een 'mule' 2 jaar voor 'm op de markt komt. Dit geeft echt wel aan dat de andere merken ondertussen beginnen te beseffen dat elektrische auto's de toekomst wordt, en dat Tesla vandaag klanten begint af te snoepen omdat deze 1. vandaag elektrische auto's kan leveren, en 2. deze ook nog eens revolutionair zijn in technieken. 

Met dergelijke testfilmpjes hoopt Mercedes klanten te doen twijfelen, zodat ze geen Tesla kopen, en wachten op een elektrische Mercedes.

@flupke73

Mijn mening blijft. Tegen 2021 kan je misschien zo een EQC overwegen, maar waarom 2-3 jaar wachten en taksen blijven betalen? Omdat er mensen zijn die CAPEX en OPEX door mekaar halen en door de media denken dat Tesla failliet gaat binnen 6 maanden, terwijl ze de investors letter nog niet eens gelezen hebben?

Of je wacht af. Dat kan ook. Of koop een hybride die nog onder het normale regime valt.

Gast wooter
Geplaatst:
8 minutes ago, Jokke_vlo said:

Het is me niet geluk dit uit te kijken. Heb mijn best gedaan maar na 3 minuten was hij nog steeds die Ipad aan het uitleggen. “Hier kan je de deur mee open doen, en hier staat de verwarming en hier het telefoon menu.

In de helft wist Ik nog altijd niet hoe die auto rijdt tov de 3 reeks..... is dat nog aan bod gekomen?

Ja.

Hij is eigenlijk heel snel over die iPad gegaan.

Is dezelfde journalist die een review van de 991.1 GTS deed.

Geplaatst:
11 uren geleden, flupke73 zei:

bon, links en rechts laten vallen dat we er eentje overwegen: ik krijg massa's negatieve reacties (onbetrouwbaar/gaan ze niet failliet gaan) en slechts ENKELE positieve, die positieve zijn 50/50 'fanboys'/mensen die elektrisch rijden al gewoon zijn

beslissing is nog niet definitief maar ik overweeg momenteel om te wachten op een Duitse Elektrische wagen met voldoende rij-bereik

ik vind het erg fijn 'commuten' met een electrische wagen

Ik ben elektrisch niet gewoon, en toch ben ik overtuigd van Tesla. Dat je wil wachten op een elektrische Duitse wagen begrijp ik, maar gaat dat dan zoveel beter zijn, of eigenlijk, gaat die even goed zijn als een Tesla? 

Sowieso gaat dat nog 2 jaar duren, en zolang wil ik dat gerammel in mijn C niet meer aanhoren. Na een testrit was ik overtuigd van hoe heerlijk dat ding rijdt. De stilte, de power, de Autopilot,... En dan ben ik beginnen tellen. En ja, ook de fiscale voordelen heb ik meegerekend, als bedrijfsleider. 

Na een testrit wist ik dat ik met mijn rijstijl vlot 450km kon doen. Ik kan laden thuis, en ook aan de firma, dus 's morgens ga ik sowieso steeds vertrekken met een volle batterij. Hoeveel dagen per jaar ga ik meer dan 400km doen in 1 dag? Dat zijn misschien 20 - 30 dagen. Die dagen kan ik gaan superchargen. Wat zeggen dan de meeste mensen die niet pro Tesla zijn: 'Dan sta je daar een uur te laden...'. Neen, fout, je moet enkel maar terug thuis geraken, en als dat 150km zijn die je moet bijladen, dan sta je daar slechts een kwartier. Als je dat antwoordt, dan is bij de meesten hun mond al gesnoerd.

Ik heb 2 Wall Connectors gekocht. Eentje hangt aan de firma, en eentje thuis. Meestal zal ik laden op de firma, en met de zonnepanelen die ik heb, reken ik op 4 cent per kWh, omdat dat het tarief is wat ik krijg als ik stroom terug in het net breng. Dus kan ik een volle batterij laden aan €4,-! Ik denk dat ik 80% van mijn kilometers zo kan laden, wat neerkomt op 32.000km. Stel dat ik gemiddeld 250Wh/km rijd (wat al behoorlijk pittig is voor een Model S), dan komt dat neer op een verbruikskost van €320 per jaar. Met dit budget kan ik met de C450 slechts 2.000km doen!!! De overige 8.000km zal ik thuis laden aan €23 wat neerkomt op € 460,-. Dus, voor minder dan €800 ga ik 40.000km per jaar rijden. 

Tesla zal niet verdwijnen. Stel nog dat Musk het financieel niet redt, dan gaan er heel zeker overnemers zijn. Ik maak me daar geen zorgen over. Deze week hebben ze nog hier in Dilsen een megabatterij geplaatst, dus Tesla is ook met andere leuke projecten bezig, waardoor ik er zeker van ben dat ze niet zullen verdwijnen. Moest ik vandaag met een Alfa rijden, dan zou ik mij meer zorgen maken.

En dan heb je nog die AutoPilot. Voor mij is dat een echte meerwaarde, omdat mijn Tesla een werkauto gaat zijn, en AutoPilot mij de mogelijkheid zal geven 'veiliger' te kunnen werken onderweg. Ik heb het nog al eens gezegd, maar nu prul ik ook op mijn iPhone terwijl ik rijd, en dat is nu veel gevaarlijker dan als je dat doet met AutoPilot. Alle merken zijn ermee bezig, dus ziet iedereen ook in dat het een meerwaarde is

Nog leuk is de gratis updates die je krijgt. Onze RangeSport is 3 jaar oud, en qua multimedia is dat al bijna een museumstuk. Effenaf triestig. Een goede multimedia vind ik belangrijk in mijn werkauto, dus dat is voor mij alweer een grote meerwaarde. Zijn er updates, dan krijg je ze onmiddellijk, zonder je te verplaatsen, en gratis!

Flupke, denk er toch nog maar eens goed over na, want de meeste mensen die niet pro Tesla zijn, weten niet waarover ze spreken. 

En, jij hebt ook nog leuke speeltjes staan voor in je vrije tijd.

Doen! Koop die Tesla! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
24 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik wacht de echte vergelijkende tests af, naast mekaar. 

Dat scherm, lijkt me niet zo handig eerlijk gezegd. Ik heb graag klokken recht voor mijn neus staan, wat de model s gelukkig wel nog heeft. 

Geplaatst:

Zijn er zoveel rammels dat ze zo'n feature implementeren?

Geplaatst:

Ik hoop van niet. [emoji16]

Geplaatst:
2 uren geleden, Polygoon zei:

Zijn er zoveel rammels dat ze zo'n feature implementeren?

ik had er eentje in onze testwagen, linksonder het dashboard

Geplaatst:

Wel tof, zelfs rammels in de koffer kan je persoonlijk met je phone in de hand gaan pinpointen ,immers je kar rijdt toch rustig op z'n eentje verder.

"WAT zitte gij in diene koffer te doen?"
- "Ik was ne skwiek aant triejangeleren, meneer de polies!"

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
ik had er eentje in onze testwagen, linksonder het dashboard

Amai, dan moeten ze nog gaan zoeken waar de rammel vandaan komt. Bij mijn C had ik dat probleem niet, daar rammelde gewoon het volledige dashboard. [emoji23]
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 16-5-2018 om 23:32, BMWMB zei:

Ik heb 2 Wall Connectors gekocht. Eentje hangt aan de firma, en eentje thuis. Meestal zal ik laden op de firma, en met de zonnepanelen die ik heb, reken ik op 4 cent per kWh, omdat dat het tarief is wat ik krijg als ik stroom terug in het net breng. Dus kan ik een volle batterij laden aan €4,-! Ik denk dat ik 80% van mijn kilometers zo kan laden, wat neerkomt op 32.000km. Stel dat ik gemiddeld 250Wh/km rijd (wat al behoorlijk pittig is voor een Model S), dan komt dat neer op een verbruikskost van €320 per jaar. Met dit budget kan ik met de C450 slechts 2.000km doen!!! De overige 8.000km zal ik thuis laden aan €23 wat neerkomt op € 460,-. Dus, voor minder dan €800 ga ik 40.000km per jaar rijden. 

Ik volg je redenering maar heb toch wat moeite met je punt dat je een volle batterij kan laden aan €4..

1: aanschafprijs zonnepanelen
2: degradatie/vernieuwen zonnepanelen (10 a 12 jaar?)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in