Gast wooter Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 BMWMB en ik wel. Daar reageerde je op. Restwaarde Tesla is ook door Tesla geborgd, zelfde verhaal. Kunstmatig. Financieel interessant, maar kunstmatig.De gegarandeerde restwaarde is lager dan de effectieve restwaarde. Quote
Gast wooter Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Tesla Solar Roof is nu beschikbaar. https://www.tesla.com/nl_BE/solarroof Quote
stijn82 117 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 (aangepast) 45 minutes ago, ICM said: BMWMB en ik wel. Daar reageerde je op. Restwaarde Tesla is ook door Tesla geborgd, zelfde verhaal. Kunstmatig. Financieel interessant, maar kunstmatig. kunstmatig? ze zeggen in feite gewoon, nen tesla voor 5 jaar kost u zoveel euro en 'k denk niet dat zij daar dan nog eens verlies op gaan slikken. ze kunnen ook de catalogusprijs van ne model S 20k verlagen en u 20k minder geven na 5 jaar, komt op t zelfde neer in feite. die catalogusprijs is ook kunstmatig want het is een getal dat zij verzinnen en waarvan ze denken dat mensen dat wel gaan willen betalen. 31 mei 2018 aangepast door stijn82 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Zojuist, stijn82 zei: kunstmatig? ze zeggen in feite gewoon, nen tesla voor 5 jaar kost u zoveel euro en 'k denk niet dat zij daar dan nog eens verlies op gaan slikken. ze kunnen ook de catalogusprijs van ne model S 20k verlagen en u 20k minder geven na 5 jaar, komt op t zelfde neer in feite. die catalogusprijs is ook kunstmatig want het is een getal dat zij verzinnen en waarvan ze denken dat mensen dat wel gaan willen betalen. Als je hem intussen in de prak rijdt hebben zij wel 20k minder inkomsten natuurlijk Quote
Gast wooter Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Als je hem in de prak rijdt komt je verzekering tussen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Als je hem in de prak rijdt komt je verzekering tussen. Stel je rijdt hem perto, dan komt je verzekering tussen en die geven je geld voor een nieuwe. Je koopt dus twee maal bij Tesla aan een prijs die ze tweemaal 20k goedkoper hebben gemaakt. De lagere restwaarde van die eerste gaan ze nooit zien dus dat zou heel dwaas zijn toch? Quote
Gast wooter Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Euh ik denk niet dat jij begrijpt hoe het werkt. Met een perto auto wordt het wrak verkocht, en wordt de renting/financiering stop gezet. Je verzekering zal het openstaande bedrag (hopelijk) dekken en er komt een einde aan het contract. Dan kan je een nieuwe financiering/renting starten voor een nieuwe. De gegarandeerde restwaarde is enkel van toepassing als je de wagen onbeschadigd binnen brengt. 5 seconden googlen: https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/rvg/NL_RVG_2_Agreement.pdf Quote
stijn82 117 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 k snap niet wat dat perto verhaal er mee te maken heeft. alsof alle wagens perto gereden worden. maar goed pak nu da het gebeurt en het wrak compleet waardeloos is dan verdient tesla bij een hoge catalogusprijs idd meer bij verkoop van de nieuwe en moet de verzekering meer betalen. maar dat is een uitzonderlijk geval (denk ni da daar hun business model op gebaseerd is lol) en verandert niks aan t feit dat die catalogusprijs een kunstmatig gegeven is. zowel lease maatschappijen als tesla doen het zelfde: ze schatten in hoeveel een auto daadwerkelijk aan waarde verliest en op basis daarvan bereken ze de huurprijs. niet meer en niet minder. Quote
Gast wooter Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 1 minute ago, stijn82 said: k snap niet wat dat perto verhaal er mee te maken heeft. Alle onwaarschijnlijke scenario's worden uit de kast gehaald. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 eigenlijk zijn het vooral de verzekeringsmaatschappijen die verdienen door die hoge catalogusprijs want daar is de premie op gebaseerd en het gebeurt maar zelden dat ze de cataloguswaarde effectief moeten uitkeren. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 1 uur geleden, wooter zei: Euh ik denk niet dat jij begrijpt hoe het werkt. Met een perto auto wordt het wrak verkocht, en wordt de renting/financiering stop gezet. Je verzekering zal het openstaande bedrag (hopelijk) dekken en er komt een einde aan het contract. Dan kan je een nieuwe financiering/renting starten voor een nieuwe. De gegarandeerde restwaarde is enkel van toepassing als je de wagen onbeschadigd binnen brengt. 5 seconden googlen: https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/rvg/NL_RVG_2_Agreement.pdf Ik denk dat jij niet leest wat er staat. Ging over de hypothetische casus van Stijn waarbij Tesla 20k van z'n restwaarde en verkoopprijs deed en zogezegd evenveel overhield op het einde van de ronde. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Wooter, wat ik me nu afvroeg, als ik het juist begrepen heb laad jij je auto maar tot 90% van de batterijcapaciteit. Domme maar praktische vraag: hoe doe je dat? Ik veronderstel dat je de auto 's avonds inplugt. Dan moet je ergens midden in de nacht je kabel gaan uittrekken?! Hoe slecht is het om je batterij gewoon te laten laden de hele nacht zodat hij volledig vol is? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 7 minutes ago, D Squaloid said: Wooter, wat ik me nu afvroeg, als ik het juist begrepen heb laad jij je auto maar tot 90% van de batterijcapaciteit. Domme maar praktische vraag: hoe doe je dat? Ik veronderstel dat je de auto 's avonds inplugt. Dan moet je ergens midden in de nacht je kabel gaan uittrekken?! Hoe slecht is het om je batterij gewoon te laten laden de hele nacht zodat hij volledig vol is? Dat stel je gewoon in met de app. Quote
Gast wooter Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Via de app en het scherm in de auto kan je datInderdaad instellen.In hoeverre mate je batterij sneller slijt door elke dag 100% te laden? Geen idee.Het advies van Tesla is dat als je dat doet, je niet te lang moet wachten om die 10% te verbruiken. Vergelijk het met het advies om je benzinetank niet tot op de laatste druppel te vullen maar te vullen tot het vulpistool af slaat. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Just now, wooter said: In hoeverre mate je batterij sneller slijt door elke dag 100% te laden? Geen idee. Is typisch voor LiPo he. Voor mijn eenwieler is dat idem. Quote
HCO 25 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 3 uren geleden, wooter zei: De gegarandeerde restwaarde is lager dan de effectieve restwaarde. Zijn er al betrouwbare cijfers om die redenering te staven? Quote
Gast wooter Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 3 minutes ago, HCO said: Zijn er al betrouwbare cijfers om die redenering te staven? Bekijk de prijzen op teslamotors.be en Nikola-brussels.be. Het feit dat hun inventory maand na maand vernieuwd lijkt me een goede indicatie. Quote
HCO 25 Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 6 uren geleden, wooter zei: Bekijk de prijzen op teslamotors.be en Nikola-brussels.be. Het feit dat hun inventory maand na maand vernieuwd lijkt me een goede indicatie. Dat zijn inderdaad nog stevige bedragen.. Altijd gedacht dat niemand een occasie elektrische auto wou (lees: lage restwaarde). Ik zal volgende week tussen mijn werfbezoeken eens binnenspringen bij Tesla-Hasselt om te kijken hoe praktisch zo ne mobiel is. Quote
Soundstorm 2.639 Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 18 hours ago, wooter said: Tesla Solar Roof is nu beschikbaar. https://www.tesla.com/nl_BE/solarroof Heb jij een speciale member access dan of zo? Ik zie alleen maar dat het te reserveren is voor 930€. En je hebt totaal geen idee wat je precies reserveert. Voor de rest is er nog niks beschikbaar, zelfs geen technische info. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 19 uren geleden, wooter zei: Tesla Solar Roof is nu beschikbaar. https://www.tesla.com/nl_BE/solarroof Dat vind ik nu eens top sé, zou ik direct mijn dak mee willen bekleden. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 Heb jij een speciale member access dan of zo? Ik zie alleen maar dat het te reserveren is voor 930€. En je hebt totaal geen idee wat je precies reserveert. Voor de rest is er nog niks beschikbaar, zelfs geen technische info.Nee ik zie ook enkel 930 euro. Op het teslamotorsclub.com forum vind je wel wat informatie terug; 435 euro per m2 en wat minder voor leien zonder zonnecellen in.Als je dat vergelijkt met de prijs van normale leien van nog geen 50 euro per m2, en een prijs van iets meer dan 100 euro per m2 aan zonnepanelen, betekent dat het Tesla systeem 3 keer zo duur is.Maar het ziet er wel knap uit. Quote
Joske 922 Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 Dat is niks spectaculair nieuw hoor. Zijn al meer fabrikanten die daar mee naar buiten gekomen zijn. Pc panelen in dakpannen verwerkt. Rendement ligt lager dan bij klassieke panelen, duurder dan een gewone pan met klassieke panelen.Vooral warmte was een probleem. Panelen die op een bestaand dak gelegd worden hebben ruimte onder de panelen om wat koeling te krijgen, met zo een dakpanpaneel is die luchtcirculatie er niet of veel minder. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 54 minuten geleden, wooter zei: Nee ik zie ook enkel 930 euro. Op het teslamotorsclub.com forum vind je wel wat informatie terug; 435 euro per m2 en wat minder voor leien zonder zonnecellen in. Als je dat vergelijkt met de prijs van normale leien van nog geen 50 euro per m2, en een prijs van iets meer dan 100 euro per m2 aan zonnepanelen, betekent dat het Tesla systeem 3 keer zo duur is. Maar het ziet er wel knap uit. beetje zoals hun thuisbatterij. 't zijn knappe dingen en uitvindingen, maar hun rendement ligt nog niet goed. best zonde, want de ideeen zijn er. Quote
Soundstorm 2.639 Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 2 hours ago, wooter said: Nee ik zie ook enkel 930 euro. Op het teslamotorsclub.com forum vind je wel wat informatie terug; 435 euro per m2 en wat minder voor leien zonder zonnecellen in. Als je dat vergelijkt met de prijs van normale leien van nog geen 50 euro per m2, en een prijs van iets meer dan 100 euro per m2 aan zonnepanelen, betekent dat het Tesla systeem 3 keer zo duur is. Maar het ziet er wel knap uit. Als je er nog rekening mee moet houden dat je het bestaand dak nog moet afbreken en waarschijnlijk nog aanpassen, zal het dus nog duurder zijn. Bij een nieuw dak moet je er in principe ook in kunnen slagen om normaal panelen mooi te integreren. Dus dan is het prijsverschil makkelijker te vergelijken. Zou wel eens willen weten hoe de montage voorzien is. Bevestiging, kabels, koeling,... 1 hour ago, Joske said: Dat is niks spectaculair nieuw hoor. Zijn al meer fabrikanten die daar mee naar buiten gekomen zijn. Pc panelen in dakpannen verwerkt. Rendement ligt lager dan bij klassieke panelen, duurder dan een gewone pan met klassieke panelen. Vooral warmte was een probleem. Panelen die op een bestaand dak gelegd worden hebben ruimte onder de panelen om wat koeling te krijgen, met zo een dakpanpaneel is die luchtcirculatie er niet of veel minder. Er zijn er bij mijn weten geen die dat al in een mooie vorm gemaakt hebben. En Tesla zal wel rekening gehouden hebben met die nadelen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.