quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 5 minuten geleden, Logic zei: Ergens in Limburg ... Water opgezogen en nu hydrolocked he Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 2 hours ago, tuscani said: beetje zoals hun thuisbatterij. 't zijn knappe dingen en uitvindingen, maar hun rendement ligt nog niet goed. best zonde, want de ideeen zijn er. De Tesla thuisbatterij is euro per kWh de goedkoopste, en je moet er geen extra omvormers en zo bij kopen. Een LG blok is goedkoper, maar per kWh is ie duurder. Het probleem is dat ze ze niet krijgen geleverd, de vraag is zo groot. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 2 juni 2018 Geplaatst: 2 juni 2018 23 uren geleden, wooter zei: De Tesla thuisbatterij is euro per kWh de goedkoopste, en je moet er geen extra omvormers en zo bij kopen. Een LG blok is goedkoper, maar per kWh is ie duurder. Het probleem is dat ze ze niet krijgen geleverd, de vraag is zo groot. ze was toch niet rendabel? kostprijs/ gebruik? Quote
Marvin 250 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Efkes dit droppen en wegwezen. https://www.thedailybeast.com/tesla-veterans-reveal-fires-accidents-and-delays-inside-elon-musks-company Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Quote 06.05.18 "nieuws" dat een maand oud is en al ontkracht is. Of je gelooft het en bestel nu snel een elektrische 3 reeks. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Dit is wat recenter nieuws, 25% van de pre-orders voor de Model 3 zijn al terugbetaald https://www.engadget.com/2018/06/04/tesla-refunded-a-quarter-of-us-model-3-preorders/?guccounter=1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 54 minutes ago, dragonfly said: Dit is wat recenter nieuws, 25% van de pre-orders voor de Model 3 zijn al terugbetaald https://www.engadget.com/2018/06/04/tesla-refunded-a-quarter-of-us-model-3-preorders/?guccounter=1 Peut! Quote a report from analytics firm Second Measure shows that a good chunk of US pre-orders have since been refunded. As of April, the company's analysis shows that 23 percent of those who placed a pre-order in the US have had their $1,000 deposit refunded. Quote A Tesla spokesperson told Recode that Second Measure's findings didn't match the automaker's own numbers Het staat letterlijk in het artikel. Quote
Logic 538 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Weer stevige kritiek ivm de na-service en carrosserie herstellingen van een Tesla. Zalige kerel trouwens, die elke klus met een keukenmes oplost. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 4 hours ago, wooter said: "nieuws" dat een maand oud is en al ontkracht is. Of je gelooft het en bestel nu snel een elektrische 3 reeks. amerikanen schrijven hun datums wel omgedraaid. 06.05.2018 = 5 juni 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 17 minutes ago, stijn82 said: amerikanen schrijven hun datums wel omgedraaid. 06.05.2018 = 5 juni Dat maakt het nog erger want het is echt nieuws van een maand oud. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 24 minutes ago, Logic said: Weer stevige kritiek ivm de na-service en carrosserie herstellingen van een Tesla. Zalige kerel trouwens, die elke klus met een keukenmes oplost. Zalig kanaal idd Quote
stijn82 117 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 2 hours ago, wooter said: Dat maakt het nog erger want het is echt nieuws van een maand oud. Geef toe, die datum quoten was niet uw sterkste zet Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Als ik daarover moet wakker liggen. Feit is dat nu de productie van de Model 3 echt wel goed bolt en ze die 5000 stuks op het einde van deze maand gaan halen, en je de verkopen ziet in de VS, de concurrentie nu weet dat het menes is en ze op hun kloten gaan krijgen als Tesla niet stopt. En die FUD werkt, met 4000 bestelde Jaguar I-Pace's in Nederland, hoewel die auto nog geen kilometer in privé handen heeft gereden, en vanuit EV-perspectief 2 grote hiaten heeft maar waar de gepamperde en naar Portugal uitgevlogen klassieke pers geen voeling mee heeft: kan ik 'm 's nachts voldoende vol laden, en kan ik er mee reizen. Het eerste hiaat lossen ze momenteel op door een DC lader voor thuis aan te bieden voor 10K. Het tweede duwen ze je een app in je pollen waar je niks mee bent want alle snelladers voor niet-Tesla's zijn nu 50kW dus van die beloofde 100km per kwartier moet je dus een half uur maken, en dan heb je nog kans dat er een Nissan Leaf of BMW i3 er staat te laden op die enkele laadpaal. Het is dus echt alle hens aan dek om Tesla te stoppen, vooraleer mensen zelf een ritje in een Model 3 kunnen maken en zich gaan afvragen of al die heisa waar is. Ik bedoel maar: het is absoluut niet normaal dat mensen me vragen of ik me zorgen maak of ik volgende maand nog op onderhoud kan. Daar is financieel gewoon geen basis toe, maar die fear, uncertainty, doubt wordt 100% gegenereerd door allerlei foute sensationele berichten in de media. Ik zie bijvoorbeeld de laatste maanden terug dat bericht komen dat een Zweeds onderzoeksbureau zou onderzocht hebben dat Tesla's vervuilende zijn dan gewone diesels, en dat is een rapport van de zomer van vorig jaar dat onmiddellijk gecorrigeerd werd... Wie of wat zit daarachter om die cyclus van foute informatie actief te houden? Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Op de aandeelhoudersvergadering gaf Elon aan dat hij gisteren een autopilot versie had gereden die van oprit tot afrit autonoom kan rijden op de snelweg, en verwacht dat dit binnen 6 tot 9 maanden beschikbaar kan zijn op huidige en nieuwe Tesla’s.Eerst zien en dan geloven, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat met de huidige capaciteiten van het systeem een evolutie is, geen revolutie Quote
Marvin 250 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Over de autopilot heeft de Financial Times anders nog dit entertainende stukje: https://ftalphaville.ft.com/2018/06/04/1528084800000/Selling-an-unintelligible-dream-at-Tesla/ Quote This could be a bonehead question, but could it be time Tesla stops marketing things that they want to happen and instead only promotes things when they are happening? 2 Quote
Marvin 250 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Kom er net nog een tegen over de hoge kost om de Model 3 (momenteel) te maken en de grote hoeveelheid scrap. http://uk.businessinsider.com/tesla-model-3-scrap-waste-high-gigafactory-2018-5?r=US&IR=T Quote for every 2,500 battery packs and driving units that leave the Gigafactory, an additional 1,000 pieces of "nonconforming material" is created. Half of that will be reworked and put into other car parts. The other half becomes scrap. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 8 minuten geleden, Marvin zei: Kom er net nog een tegen over de hoge kost om de Model 3 (momenteel) te maken en de grote hoeveelheid scrap. http://uk.businessinsider.com/tesla-model-3-scrap-waste-high-gigafactory-2018-5?r=US&IR=T Net wat ze nodig hebben om uit de rode cijfers te komen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Over de autopilot heeft de Financial Times anders nog dit entertainende stukje: https://ftalphaville.ft.com/2018/06/04/1528084800000/Selling-an-unintelligible-dream-at-Tesla/ This could be a bonehead question, but could it be time Tesla stops marketing things that they want to happen and instead only promotes things when they are happening? Dat is ook onzin. Tesla houdt het op aankondigingen bij productprestentaties, terwijl de beloftes van level 3 rijden zwart op wit in de BMW en Audi marketing zit. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Kom er net nog een tegen over de hoge kost om de Model 3 (momenteel) te maken en de grote hoeveelheid scrap. http://uk.businessinsider.com/tesla-model-3-scrap-waste-high-gigafactory-2018-5?r=US&IR=T for every 2,500 battery packs and driving units that leave the Gigafactory, an additional 1,000 pieces of "nonconforming material" is created. Half of that will be reworked and put into other car parts. The other half becomes scrap. En net vorige week was de claim dat er 18K aan materiaal en 10K aan personeelskosten in een Model 3 zit... Quote
Marvin 250 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Becijferen zal moeilijk blijven voor wie niet in het bedrijf zit, tenzij er documenten naar buiten lekken. Maar wat er naar buiten lekt (als document of als getuigenis) schetst toch niet bepaald een fraai beeld. Je kan daar gewoon niet omheen. Bij andere constructeurs gebeurt dit niet - en ik geloof niet dat het is omdat die de pers in hun broekzak hebben. Het is gewoon omdat er minder fout gaat (op dit moment). Ik hoop dat het groeipijnen zijn en de situatie verbetert, al was het maar voor de werknemers die toch lijken te lijden onder het gebrek aan veiligheid en de hoge productiedruk. Ook omdat het product goed is (volgens wie er ervaring mee heeft). Het is jammer dat een product negatief in beeld komt omdat het management of de productie zoveel imagoschade loopt. En het is ook belangrijk om dat onderscheid te maken. Kritiek op Musk betekent niet per se kritiek op de capaciteiten van de auto. Eigenlijk ben ik tegenwoordig meer geïnteresseerd in alles rond de auto: de stijl van communiceren, de manier van produceren ... Allemaal interessant als kritische buitenstaander en buitengewoon leerzaam. Je ziet wat er lukt en niet lukt. De andere autoconstructeurs kijken natuurlijk met interesse toe - hoe zou je zelf zijn? Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Wooter, jij begint toch sterretjes te zien hoor. Dit is waarschijnlijk ook fake news? Mensen 5k laten betalen voor iets dat nog altijd niet werkt. En nu worden ze gesust met $20 - $280 https://www.digitaltrends.com/cars/tesla-settles-autopilot-class-action-suit/ 1 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 13 uren geleden, wooter zei: Als ik daarover moet wakker liggen. Feit is dat nu de productie van de Model 3 echt wel goed bolt en ze die 5000 stuks op het einde van deze maand gaan halen, en je de verkopen ziet in de VS, de concurrentie nu weet dat het menes is en ze op hun kloten gaan krijgen als Tesla niet stopt. En die FUD werkt, met 4000 bestelde Jaguar I-Pace's in Nederland, hoewel die auto nog geen kilometer in privé handen heeft gereden, en vanuit EV-perspectief 2 grote hiaten heeft maar waar de gepamperde en naar Portugal uitgevlogen klassieke pers geen voeling mee heeft: kan ik 'm 's nachts voldoende vol laden, en kan ik er mee reizen. Het eerste hiaat lossen ze momenteel op door een DC lader voor thuis aan te bieden voor 10K. Het tweede duwen ze je een app in je pollen waar je niks mee bent want alle snelladers voor niet-Tesla's zijn nu 50kW dus van die beloofde 100km per kwartier moet je dus een half uur maken, en dan heb je nog kans dat er een Nissan Leaf of BMW i3 er staat te laden op die enkele laadpaal. Het is dus echt alle hens aan dek om Tesla te stoppen, vooraleer mensen zelf een ritje in een Model 3 kunnen maken en zich gaan afvragen of al die heisa waar is. Ik bedoel maar: het is absoluut niet normaal dat mensen me vragen of ik me zorgen maak of ik volgende maand nog op onderhoud kan. Daar is financieel gewoon geen basis toe, maar die fear, uncertainty, doubt wordt 100% gegenereerd door allerlei foute sensationele berichten in de media. Ik zie bijvoorbeeld de laatste maanden terug dat bericht komen dat een Zweeds onderzoeksbureau zou onderzocht hebben dat Tesla's vervuilende zijn dan gewone diesels, en dat is een rapport van de zomer van vorig jaar dat onmiddellijk gecorrigeerd werd... Wie of wat zit daarachter om die cyclus van foute informatie actief te houden? Ja en een Tesla is wel een ideale reiswagen he...... heel praktisch en handig. Fanboys............. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 @dragonfly ik kan je niet toevoegen op mijn ignore list. kan je dit fixen? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 13 uren geleden, wooter zei: een autopilot versie had gereden die van oprit tot afrit autonoom kan rijden op de snelweg Wat is het verschil met de huidige versie? Zou die nieuwe versie dan ook uit zichzelf van baanvak veranderen etc. of is het gewoon de "stuur-vasthoudt-veiligheid" die weggevallen was? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.