Ga naar inhoud

Volvo V40


stradge

Aanbevolen berichten

Op deze foto's komt hij precies beter uit, dat in tegenstelling tot de foto's die eerder deze week zijn verschenen/uitgelekt. Daar kon hij mij niet echt bekoren.

Gelukkig maar.

Het stuur lijkt precies gemaakt van die harde plastiek uit de jaren '90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er toch meer van verwacht. Ik ben dan ook fan van strakke schouderlijnen. Dat is iets waardoor de Audi A5, Lexus LFA, Volvo S60, Continental GT en zoveel andere auto's net niet tot mijn favoriete auto's kunnen behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Volvo V40, die volgende week voorgesteld wordt op het Autosalon van Genève, gaat vanaf 14 mei in productie in de Gentse vestiging van Volvo Cars. De autobouwer hoopt dit jaar, dankzij de nieuwe modellen, het productierecord van 2011 - 266.000 voertuigen - opnieuw te breken.

Volvo Cars verwacht jaarlijks 90.000 exemplaren van de nieuwe V40 te verkopen, 85 procent in de Europese markt. Het nieuwe model is het meest compacte V-model dat bovenaan het luxesegment van de 'premium hatchbacks' wil komen.

De V40 krijgt standaard een voetgangersairbag. Parallel parkeren wordt vergemakkelijkt via trillingen in het stuurwiel en een assistentieprogramma. De 'City Safety', om een aanrijding bij lage snelheid te voorkomen, werkt nu tot een snelheid van 50 km/u. De nieuwe V40 wil het maximale aantal sterren behalen in de Euro NCAP-veiligheidstests.

'De nieuwe V40 is het eerste model dat volgens onze op de mens gerichte 'Design Around You-strategie' is ontworpen', aldus Stefan Jacoby, CEO van Volvo Car Corporation. 'Deze bijzonder rijk uitgeruste auto gaat het onze concurrenten moeilijker maken.'

Het onderstel van de nieuwe V40 is ontworpen voor een soepele en directe rijervaring. 'Het motoraanbod varieert van Volvo's eerste diesel met een CO2-uitstoot van 94 g/km tot de T5 Turbo met 254 pk en een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6,7 seconden. Alle motorvarianten zijn voorzien van een start-stopsysteem en een regeneratief remsysteem, ongeacht de gekozen transmissie.'

Bij Volvo in Gent werken circa 5.500 mensen.

Bron: Het Nieuwsblad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed allemaal. Op deze foto's vind ik hem alleszins prachtig. Nog even afwachten wat dat irl gaat geven mij een minder uitgerust exemplaar :)

Maar net zoals de V50 is deze ook weer mooi getekend, alle verhoudingen kloppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

[h=2]Aan het einde van de zomer verschijnt de Volvo V40 op de weg. De Zweden laten er geen twijfel over bestaan. Zijn missie is dat hij serieus moet gaan meespelen in het segment van A3, 1-serie en A-klasse. Nadat de V40 al twee keer is uitgelekt, hebben we nu het officiële materiaal.[/h]Volvo toont op de Autosalon van Genève de geheel nieuwe V40, de eerste ‘premium’ vijfdeurs hatchback van het merk. Hij staat daar in het hol van de leeuw want Mercedes en Audi presenteren daar de A-klasse en de A3, twee aartsrivalen voor de Volvo. De V40 volgt de S40, V50 en C30 op. Op termijn moet er een hele familie modellen rondom de V40 verschijnen. Welke dat precies zijn, vertelt Volvo nog niet, maar wij kunnen ons een XC40 voorstellen, een stationwagen en wellicht ook een sedan, die moet name voor de Chinese markt interessant is en de liefhebbers van de S40 kan bedienen.

Op benzinegebied bestaat het motorenaanbod uit de T3, die een viercilinder turbomotor heeft met 150 pk. Hij zorgt voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 8,8 seconden en een topsnelheid van 210 km/u. Het gemiddeld verbruik is 5,4 liter op 100 km en daar hoort een uitstoot bij van 134 gr/km. Dan volgt de T4, die ook een viercilinder turbo is. Dit keer heeft hij een vermogen van 180 pk, kan hij in 7,7 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt hij 225 km/u. Het verbruik is 5,9 liter op 100 km en de uitstoot is 138 gr/km. Bij de automaat is dat 149 gr/km.

De topper van de reeks heet T5. Daarachter gaat een vijfcilinder schuil met een vermogen van 254 pk. Hij is er alleen als automaat en kan in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Hij houdt pas op bij 250 km/u. Als gemiddeld verbruik belooft Volvo 7,9 liter op 100 km en de uitstoot is 185 gr/km.

Diesels

Het programma met diesels start met de D2; een viercilinder met 115 pk. Hij kan in 12,3 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt 190 km/u. Hij nipt slechts 3,6 liter op 100 km en stoot 94 gr/km uit. Voor een veertien procent bijtelling is hij echter net te laat; want hij komt na juli op de markt. Overigens start in mei de productie in Gent.

De tweede diesel is de D3 die een vijfcilinder is met een vermogen van 150 pk. Hij kan in 9,6 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt 210 km/u. Het gemiddelde verbruik is 4,4 liter op 100 km en hij stoot 117 gr/km uit. Als automaat is dat 136 gr/km. De dikste diesel is de D4; eveneens een vijfcilinder. Dit keer heeft die een vermogen van 177 pk, sprint in 8,6 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt 220 km/u. Het verbruik is eveneens 4,4 liter op 100 km en ook de uitstoot is gelijk met 117 gr/km. Volvo start de levering van de V40 aan het einde van de zomer voor bedragen vanaf 26.000 à 27.000 euro.

Zoals het een nieuwe Volvo betaamt, zijn er natuurlijk ook veiligheidsinnovaties. De grootste is zonder meer de Pedestrian Airbag Technologie, waarbij een airbag uitklapt voor de voorruit wanneer een voetganger wordt geschept. Die beschermt tegen de raamstijlen. Om de techniek te herbergen, gebruikt Volvo een pop up-motorkap, die tevens zorgt voor een lage neus. Verder is er een systeem dat helpt met achteruitkijken bij het verlaten van een insteekvak.

Volvo belooft dat de V40 de beste rijdynamiek in zijn klasse biedt. In elk geval zal de besturing naar ieders zin zijn want de stuurbekrachtiging kan in die standen worden afgestemd. Standaard is er het dynamische chassis en als optie is er het Sportchassis, waarmee de V40 een centimeter lager bij het asfalt ligt.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/18759/eindelijk-officiele-informatie-volvo-v40

5 cilinder benzine is blijkbaar terug :party:? Moeilijk te geloven in deze tijd, nu nog manueel en ook in de V60 hangen aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 cilinder benzine is blijkbaar terug :party:? Moeilijk te geloven in deze tijd, nu nog manueel en ook in de V60 hangen aub.

Ik dacht ergens gelezen te hebben 5 cilinder over de plas en hier 4 cilinder onder dezelfde noemer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben fan!
Jij hebt geen keuze. Diens brood men eet...

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ik had me bij "V40" toch iets anders voorgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig uitstoot precies wat wel een serieus voordeel is.

maar die lijkt me serieus gekrompen precies tegenover de oude?

en hij doet me spijtig genoeg langs achter teveel aan één of andere koreaan of jap denken. (kan er nu direct niet opkomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 8 maanden later...

Wat mij betreft een grote stap voorwaarts in vergelijking met de V50. Dit weekend heb ik de Kinetic uitvoering eens aan de tand gevoeld.

 

De wijdverspreide 1600 diesel heeft meer punch onderin gekregen, ook het vermogen is met 10 pk toegenomen (tov een 2009 V50 1.6d). De motor an sich is ook gedempter zodat het motorgeluid minder doordringt tot het passagierscompartiment. Er staan ongeveer 700 km op de klok, en nu was hij gemiddeld al zuiniger dan de 5.6 l/100 km die de V50 gemiddeld nodig had tijdens zijn 193.000 km.

 

De enige uitrusting bovenop het Kinetic, is de GPS/infotainment/cruisecontrol. Het werkt zeer intuitief, zelfs de stemcommando's werken naar behoren. Het typen van invoer vind ik persoonlijk niet zo goed aangepakt, het is hetzelfde principe als een oude telefoon, waar je een nog een nummer moest draaien. Gelukkig is er ook de mogelijkheid om eigen waypoints (MyPOIs) in te laden voor o.a. flitspalen.

 

De (standaard)zetels zijn zoals gewoonlijk zeer goed. Genoeg zijdelingse steun voor normaal tot semi-sportief gebruik. Ook vanachter zijn de twee uiterste zitplaatsen meer gevormd in tegenstelling tot de v50. Het lederen stuurwiel ligt ook goed in de hand, en de doorsnede is iets kleiner als dat van de v50.

 

Wat mij persoonlijk stoort is de aanwezigheid van een eco-meter in het instrumentencluster. Het nut hiervan ontsnapt me een beetje aangezien hij zo goed als altijd het inverse van de toerenteller aangeeft (wat natuurlijk ook niet meer dan logisch is). Het slachtoffer van deze maatregel is de watertemperatuurmeter. Deze heeft in de analoge versie plaats moeten ruimen, gelukkig kan hij bij het digitale instrumenten paneel nog steeds opgeroepen worden.

 

Mijn vader vindt hem (te) hard afgeveerd. In mijn opinie is die goed afgeveerd voor het doelpubliek van dit soort auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid