Ga naar inhoud

Roadstone N3000 vs Falken ZE912


DRIVER-W

Aanbevolen berichten

Allen

Ik heb nieuwe zomerbanden nodig. Ik wil echter niet meer te veel geld uitgeven aan die banden, omdat ik die set toch niet meer volledig zal oprijden. Het gaat om 2 banden, vooraan zullen zo goed als nieuwe Goodyear Eagle F1's. Heeft er iemand ervaringen met bovenstaande banden?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Falken's onder de Benz, FK 452 geloof ik. Kunnen kopen aan de helft van de prijs, grip op het droge is aanvaardbaar (maar een serieuze achteruitgang komende van R888), maar toch geen waauw-band.

Ik heb die gekocht omdat ik sowieso in een bandenmaat zat waarin het aanbod heel klein was/is, en er nauwelijks écht deftige banden aangeboden werden. Maar als er voldoende aanbod is zou ik eerder een setje deftig maar gebruikt rubber kopen ;)

http://www.autobild.de/artikel/sommerreifen-test-2012-225-45-r-17-w-y-2874787.html

Roadstone N 3000

remweg droog vanaf 100km/u: 38.5m (referentie: Pirelli P7: 35.1m)

remweg nat vanaf 100km/u: 50.9m (referentie: Nokian Z G2: 44m)

Wertung: Vorsicht, Abstand halten. Besonders bei Regen kann es rutschig werden. Möglichst mit grösserem Sicherheitsabstand fahren.

De Falken ZE912 komt er niet in aan bod....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf nog roadstone gehad.

Heb ze moeten leggen omdat ik in de Ardennen lekke band had en dat de enige waren die die margi bandenboer liggen had.

Laat het me zo zeggen: they ain't worth a shit.

Ik kon vroeger met mijn ESP AAN geen handrem trekken op Goodyear Eagle F1. Met de roadstones ging dat wel... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Falken 912's gehad, en heb ze na 5000km laten demonteren en weggegooid. Trok echt op niks, dan kan je beter op houten karrewielen gaan rijden.

Ik denk dat het toch beter is om een paar euro extra te betalen voor je bandjes en meteen kwaliteit te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij nu eens de slechtste legt...

Dan kan hij vanaf dan Audi bagger vinden omdat ze geen baan houden :D

Om je te plezieren, doe ik dat dan ook :D

De kans is bestaande dat de auto in de zomer al verkocht wordt, daarom vind ik het zonde daar nog duur spul op te leggen. Slechter dan mijn Dunlopslicks zal het alleszins niet zijn. Sorry om tegen jullie raad in te gaan :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid