Maxime S 2.848 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik weet niet aan welke snelheid ze door die Dunlop chicane gingen, maar je zag inderdaad wel grote verschillen. @@gTa en ik hebben daar zeer lang staan kijken/genieten en volgens mij (ik ben natuurlijk eerder een leek) gaat het daar meer om mechanische dan aerodynamische grip. De snelheid in die bocht is waarschijnlijk bij het traagste van gans het circuit. Los van het feit hoe de piloot stuurde in die bocht, zag je echt hoe de ene auto mooi kon uitaccelereren, terwijl anderen meer moeite hadden. En dan had je nog die Nissans LMP1 die gewoon de bocht inhobbelden en uitdabberden... Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik weet niet aan welke snelheid ze door die Dunlop chicane gingen, maar je zag inderdaad wel grote verschillen. @@gTa en ik hebben daar zeer lang staan kijken/genieten en volgens mij (ik ben natuurlijk eerder een leek) gaat het daar meer om mechanische dan aerodynamische grip. Laagste snelheid is 110 per uur ofzo in die Audi. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Een snelheid waarbij mechanische grip - zo denk ik toch - minstens even belangrijk is als aerogrip, zoniet belangrijker? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Een snelheid waarbij mechanische grip - zo denk ik toch - minstens even belangrijk is als aerogrip, zoniet belangrijker? De twee spelen altijd samen he, behalve aan 30 km/h Al eens gezien hoeveel "werkvlak" zo een LMP1 heeft om downforce te genereren? Volgens mij werkt dat al aan 10km/h bij wijze van spreken. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Zou wel kunnen. En Dunlop chicane mag dan traag lijken ... als dat 110 per uur is, zoals je zegt, dat is niet weinig. Lijkt wel weinig/niks te zijn, maar die overtuiging houdt maar stand tot je eens aan 110 per uur rijdend je arm uit 't raampje steekt. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Je kent me toch @@gTa? Ik ben dat natuurlijk eens gaan napluizen, welke snelheden daar gehaald worden Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik ben daar zo van overtuigd dat ik zelfs opzettelijk "en ik heb geen enkele reden om aan je woord te twijfelen" weggelaten heb uit die zin. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Dat was trouwens de laagste snelheid door de bocht. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 De FWD Nissans in die bocht waren heerlijk (klunzig) om te zien. Die hadden (zeker in 't begin van de wedstrijd) een dermate slechte afstelling dat ze ondersturend en serieus onder-/overdempt door die bocht hobbelden. Als ze parazaar de curb raakten hobbelden ze helemaal tot buitenkant linkse knik om daar pas weer tot rust te komen waardoor er opnieuw gas kon worden gegeven. Man, dat zag er echt pijnlijk/schaamtelijk uit. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 De FWD Nissans in die bocht waren heerlijk (klunzig) om te zien. Die hadden (zeker in 't begin van de wedstrijd) een dermate slechte afstelling dat ze ondersturend en serieus onder-/overdempt door die bocht hobbelden. Als ze parazaar de curb raakten hobbelden ze helemaal tot buitenkant linkse knik om daar pas weer tot rust te komen waardoor er opnieuw gas kon worden gegeven. Man, dat zag er echt pijnlijk/schaamtelijk uit. Maar hebben we goed gelachen! Iedere rond opnieuw was het van 'Check et check et, daar is weer een Nissan!' 1 Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ze hebben dus een auto gemaakt die noch hard rechtdoor kan, noch snel een bocht kan pakken. De chef van engineering moet echt trots zijn op zijn project. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Nu kunnen ze wel op alle reclame voor hun gewone auto's zetten: "race proven front wheel drive". Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 "Perfect voor de openbare weg". kuch Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Eerder perfect voor de Chinese markt. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Als de beurs in China zo blijft verder doen vast wel ja 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 21 december 2015 Geplaatst: 21 december 2015 Vraagje voor de kenners, welk ticket heb je nodig om er iets van te kunnen zien. Is die van 78euro voldoende of best bijbetalen voor één of andere grand stand? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 21 december 2015 Geplaatst: 21 december 2015 Vraagje voor de kenners, welk ticket heb je nodig om er iets van te kunnen zien. Is die van 78euro voldoende of best bijbetalen voor één of andere grand stand? Standaard ticket is goed genoeg. Je gaat daar toch niet op de tribunes zitten. Het circuit is gigantisch. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 21 december 2015 Geplaatst: 21 december 2015 Ok thx, twijfelde beetje door dit maar veronderstel dat je dan kan rond wandelen? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 21 december 2015 Geplaatst: 21 december 2015 Sommige tribunes zijn gratis (onderin), ze zijn het (bijna) allemaal gedurende de nacht. Je kan erg veel zien vanop de begane grond, al moet je voor de betere plaatsjes op de leukere momenten wel best wat op voorhand gaan "reserveren" (door in te nemen). Elk jaar opnieuw heb ik soms zin om een tribunepass bij te halen... maar 'k vind de meerprijs erg hoog. Ik meen me te herinneren dat de surplus voor de stands langszij de pitlane-exit op een 85 EUR kwam, ter plekke. Dan maar niet gedaan. Gewoon vroeg genoeg je plaats bepalen waar je wanneer wil staan/zitten, en die vroeg genoeg gaan innemen ook. Voor een goeie plek tijdens de eerste minuten/uren van de race (zeker als je ook nog eens goed zicht wil op een screen) mag je toch een 2-tal uur op voorhand daar zijn. 1 Quote
thiva 169 Geplaatst: 21 december 2015 Geplaatst: 21 december 2015 Het standaard ticket volstaat ruimschoots. Wij nemen wel altijd onze fietsen mee zodat we ons vlot kunnen verplaatsen. De tribunes vind ik zeker geen meerwaarde. De tribune op 't recht stuk tegenover de pits bijvoorbeeld is zeer lawaaierig aangezien het daar serieus galmt. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 22 december 2015 Geplaatst: 22 december 2015 Nochtans: 's nachts op de tribune tegenover de pitlane exit gaan zitten met een dekentje o.i.d. en dan gewoon die desolate vibe voelen van de nachtelijke uren van een 24uurs race = heerlijk. Wat een onbeschrijfelijk melancholische sfeer dat dat heeft... Van slaap omver vallende monteurs, bijna geen publiek, ... Heerlijk. Maar da's gratis, hoef je niks voor te betalen. Ook zeer aan te bevelen 's nachts: binnenkant circuit, net aan de Dunlop-chicane. Je ziet ze hobbelen over de bump in de remzone, je ziet ze wiegelen in de remzone door het onevenwicht in die bump, je ziet (en ruikt) de hete remschijven, je voelt de warmte van de wagens, je ziet ze compleet unsettlen op de eerste kerb (linksaf), je ziet de zovele verschillende lijnen die daar genomen worden, en je hoort ze weer accelereren na de chicane. Heerlijk plekje. Je staat op geen 10 meter van de karren af, denk ik. Fiets is een goed idee! Van de camping naar de verschillende plaatsen op 't circuit is veel km. 2 Quote
thiva 169 Geplaatst: 22 december 2015 Geplaatst: 22 december 2015 's Nachts wat rondhangen op de tribune kan inderdaad leuk zijn. Maar 's nachts kun je er toch gratis op zoals je zelf zegt. Vandaar dat ik extra betalen voor tribunes niet nodig vind. De Dunlop-chicane is ook zeer spectaculair 's nachts. Meestal slapen wij op camping Beausejour en van daaruit kun je naar de Porsche-curves wandelen. Ideaal wanneer je 's nachts nog wat wilt genieten vlakbij je slaapplaats. Mulsanne en Arnage zijn ook de moeite, maar haast niet te doen zonder fiets. Op bepaalde delen van het circuit kun je de dagen voor de race ook gewoon fietsen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.