Ga naar inhoud

ademtester verplicht in de wagen


tuscani

Aanbevolen berichten

na de fluohesjes en de extra bril nu dus de ademtester.

Vanaf 1 juli 2012 moet elk voertuig dat op de Franse wegen rijdt, twee ademtesters aan boord hebben. Zo kan een bestuurder zelf nagaan of hij niet meer gedronken heeft dan de toegelaten limiet van 0,5 promille. Wie bij een politiecontrole geen ademtesters kan bovenhalen, krijgt een geldboete van 11 euro. Tot 1 november is er een overgangsperiode waarin de politie alleen een waarschuwing geeft.

De maatregel maakt deel uit van de plannen van president Nikolas Sarkozy om het aantal verkeersdoden in Frankrijk versneld terug te dringen. Toen hij aan de macht kwam in 2007 stelde Sarkozy zich tot doel het aantal verkeersdoden in zijn land tegen 2012 te laten dalen tot 3.000. Dat doel zal heel waarschijnlijk niet gehaald worden. Daarom kondigde de president eind vorig jaar een nieuw pakket maatregelen aan. [h=5]Pakket maatregelen[/h] Naast de ademtesters zouden er ook 400 extra onbemande camera’s geplaatst worden, die niet meer aangekondigd worden met een bord. Er wordt dit jaar een nieuwe generatie mobiele snelheidscamera’s in gebruik genomen en de president wil investeren in de intelligente snelheidsbegrenzer Lavia, die sinds 2004 getest wordt. Een andere maatregel is al van kracht: sinds 5 januari mogen radarverklikkers, zoals de Coyote, niet langer de exacte locatie van een snelheidsradar aangeven (zie het nieuwsbericht van 11 januari 2012 op Polinfo.be). [h=5]Richtlijnen voor ademtesters[/h]Voorlopig bestaat er nog geen lijst met erkende ademtesters. De overheid is op dit moment nog volop bezig met het uitwerken van richtlijnen. Begin april zou er meer duidelijkheid moeten komen. De prijs van een ademtester varieert tussen 1 en 2 euro.

dus iedereen die naar frankrijk gaat deze zomer of gewoon naar frankrijk gaat shoppen achter water....... moet zo'n prul liggen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sympathiek dat ze enkel waarschuwingen geven, ik had gedacht met de naderende bezuinigingen dat ze direct boetes gingen geven en dat ze zo aan de boot van UK gingen staan controlleren. Fun gegarandeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals er in Top Gear werd gezegd: eigenlijk vrij belachelijk. 't Is toch niet aan de burger om aan zelfcontrole te doen, dat de overheid dat maar doet. Ook: als je die tester gebruikt hebt, is hij waardeloos. Je laat je kar staan, maar de volgende keer dat je ermee rijdt kan je dus eigenlijk een boete krijgen omdat je er nog een nieuwe in moet leggen.

:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil verder rijden na een controle, moet je er opnieuw eentje hebben, dus... minstens 2...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, neen, in je eigen tester. ;)

Da kan toch niet?

Ik haal mij een tester in huis, frul daarmee dat die altijd safe blaast en kan doen wat ik wil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat mensen bij een alcoholcontrole door de politie hun eigen tester moeten bovenhalen. Je moet dat ding bijhebben om zelf te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen je moet hem gebruiken als er controle is.

goedkoper voor hun en jij kunt niet zagen over hygiene.

als je positief blaast zullen ze meer testen doen. maar volgens mij gaat het dus puur uit financieel punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da kan toch niet?

Ik haal mij een tester in huis, frul daarmee dat die altijd safe blaast en kan doen wat ik wil?

we wachten op die oplossing :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da kan toch niet?

Ik haal mij een tester in huis, frul daarmee dat die altijd safe blaast en kan doen wat ik wil?

Gat in de markt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu al de altijd-safe-tester op de markt komen;

Feitelijk is het een verdoken bezuiniging : politie moet geen meer kopen, en de mensen betalen er nog BTW op *kassagerinkel*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid