Phil 12.481 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Onnozel dak. Spijtig dat ze daar niet van af stappen. Quote
CMon 503 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Idd, spijtig genoeg weer geen soft top. Trekt imo op niks. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Zolang de vormen elegant blijven, maakt me dat geen shit uit wat voor dak erop ligt... Zo'n hard dak is iig pakken bruikbaarder... Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Pakken bruikbaarder? Dat moet je mij eens uitleggen. Ik zie er geen enkel voordeel in. Voor mij gaat er niks boven een stoffen kap. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Pakken bruikbaarder? Dat moet je mij eens uitleggen. Ik zie er geen enkel voordeel in. Voor mij gaat er niks boven een stoffen kap. Comfort? Akkoord, het heeft minder charme... maar nuchter bekeken is zo'n metalen dak toch meer bruikbaar. Ik weet daarom niet of ik het verkies boven een stoffen kap. Als't design even mooi is met een hard-top dan zie ik maar weinig negatiefs aan zo'n dak. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 pff, je kan zelf niet op vakantie naar een warme streek zonder eerst gesloten naar het hotel te rijden, uit te laden, en dan pas de kap open. Met mijn A4 kon ik vanaf Lyon de bache open leggen en naar het zuiden cruisen. Mijn schoonbroer heeft een 325i en die leggen hun bagage onder het windnet om als ze kunnen open te rijden op weg naar hun vakantiebestemming Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 Comfort?Akkoord, het heeft minder charme... maar nuchter bekeken is zo'n metalen dak toch meer bruikbaar. Het grootste nadeel aan een metalen dak, is dat het geluid maakt als je bv over een drempel rijdt of bepaalde putjes/ondergrond. Het is dus niet alsof dak erop= coupe. Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 Ik heb nu ook een stoffen dak, en eerlijk gezegd stoort mij dat helemaal niet. Ik heb wel nog niet meegereden met een cabrio met stalen dak, misschien dat ik dan wel qua comfort eerder naar een stalen dak neig. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 Het grootste nadeel aan een metalen dak, is dat het geluid maakt als je bv over een drempel rijdt of bepaalde putjes/ondergrond.Het is dus niet alsof dak erop= coupe. Ik heb intussen redelijk veel kilometers gereden met een Volvo C70, en daar heb je toch geen bijgeluiden van het metalen dak hoor. De rest van de auto rammelt, maar het dak niet. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 de enige voordelen die je hebt bij een stalen kap, is dat ze deze niet kunnen stuk snijden en dat ze bij zeer hoge snelheden minder windgeruis maakt. De rest zijn allemaal nadelen: de lijn van de auto is minder knap, de auto wordt veel zwaarder, de koffer stelt niets meer voor met het dak open, als de wagen torst kraakt het dak meer. Neen, ik verkies de stoffen kap. Quote
Daann 4.435 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Het grootste nadeel aan een metalen dak, is dat het geluid maakt als je bv over een drempel rijdt of bepaalde putjes/ondergrond.Het is dus niet alsof dak erop= coupe. Het dak van de E93 is gewoon de grootste rommel die er bestaat. Of toch zeker dat van de eerste bouwjaren. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Onze M3 cabrio was van juni 2008, en wij hebben nooit problemen gehad met het dak. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Het dak van de E93 is gewoon de grootste rommel die er bestaat. Of toch zeker dat van de eerste bouwjaren. Hier ook eentje van de allereersten en nooit problemen gehad. Dus niet uit je nek lullen. 2 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Zo moeilijk is het nochtans niet om een knappe daklijn te verkrijgen met zo'n stalen dak, kijk maar naar een SL, SLK of C70... Hier steken ze weer dezelfde lelijke lijn in als van de E93 1 Quote
Daann 4.435 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Hier ook eentje van de allereersten en nooit problemen gehad. Dus niet uit je nek lullen. Dan was die van m'n moeder een maandagkar. Op twee jaar tijd 17x bij de dealer gestaan, 13x voor iets met het dak. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Zo moeilijk is het nochtans niet om een knappe daklijn te verkrijgen met zo'n stalen dak, kijk maar naar een SL, SLK of C70...Hier steken ze weer dezelfde lelijke lijn in als van de E93 Wat jij dan vooral bedoelt is dat de achterruit minder rechtop staat. Ik vond dat net knap bij de E93.De SL en SLK zijn roadsters en hebben het voordeel dat het dak minder lang is omdat het zitcompartiment ook minder lang is. De Z4 heeft ook een 'vloeiendere' lijn. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Interessante punten over dat stalen dat. Het maakt inderdaad nogal wat lawaai als je over putten en bulten rijdt, brengt geen extra stijfheid bij zoals bij een coupé, bij een koprol gaat het als een kaartenhuis in mekaar plooien en het neemt massa's plaats in wanneer je open rijdt. Ik vrees echter dat het vooral een marketingargument is. Men verkoopt aan veel mensen het vast dak nl als een "twee wagens in één" en de mensen slikken het. Als de A4 morgen een stalen dak drijgt, de E-cabrio ook, maar de BMW rijdt met een stoffen dak rond, dan ga je direct die idiote journalisten ook zien schrijven "spijtig dat de BMW geen vast dak meekrijgt"... Het enige voordeel van een vast dak, is dat er geen onnozelaar met een mes gaten kan insteken. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Wat jij dan vooral bedoelt is dat de achterruit minder rechtop staat. Ik vond dat net knap bij de E93.De SL en SLK zijn roadsters en hebben het voordeel dat het dak minder lang is omdat het zitcompartiment ook minder lang is. De Z4 heeft ook een 'vloeiendere' lijn. C70 is geen roadster en heeft toch een best knappe daklijn vind ik Z4 idd ook, massa's knap. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Dan was die van m'n moeder een maandagkar. Op twee jaar tijd 17x bij de dealer gestaan, 13x voor iets met het dak. Individualizer had ook heel wat miserie. Quote
Gino 0 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Dan was die van m'n moeder een maandagkar. Op twee jaar tijd 17x bij de dealer gestaan, 13x voor iets met het dak. Mijn bmw Cabrio E93 heeft dit jaar ook al 5 keer in de garage geweest voor een probleem met mijn dak , telkens ik mijn dak wil dicht doen gaat de koffer open en blijft het dak zitten : ( . In de garage zeggen ze dat ze dit nog niet hebben meegemaakt en ze zijn het nog steeds aan het onderzoeken : ( . Wat was het probleem bij jullie ? En ook de koordjes van de binnenstof zijn door de geleiders aan het scheuren !!! Quote
utah 552 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Toen we aan het rondkijken waren voor een cabrio werd ons door een VW dealer zelfs afgeraden om een EOS te nemen. Net vanwege het stalen dak. Ergens iets van problemen met dichtingen en vastvriezen. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Wij hebben 4 jaar een E93 gehad, en niet 1x een probleem gehad met het dak. Quote
Naish 9.562 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 In een stalen dak maken ze met een mes krassen... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.