Carlito 5.715 Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 Stel, je koopt een oldtimer die momenteel ingeschreven is op O-platen (omdat hij niet door de dagelijkse keuring geraakt). De reden dat je hem wilt inschrijven is om hem toch iets of wat mobiel te houden tijdens het klaarmaken voor dagelijkse keuring, en te genieten van het mooie zomerweer. Hoe kan ik die dan ingeschreven krijgen? Bestaat er een keuring voor verkoop "oldtimer"? Of is dat een andere procedure? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 Je moet die oldtimer aankopen "in de staat dat hij zich bevindt". Verder is er geen keuring voor verkoop verplicht. Vervolgens kan jij met je nummerplaat van je daily (garageplaten gaat natuurlijk ook) op die auto naar de oldtimerkeuring, en daar krijg je de benodigde formulieren met jouw naam op om hem in te schrijven op een O-plaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2012 Kan ik dat ook niet gewoon doen op de platen van de vorige eigenaar? En stel ik rij met zijn platen naar keuring voor verkoop en hij geraakt er niet door. Kan ik dan nog gewoon papieren aanvragen om hem in te schrijven op mijn naam en op O-platen? Want ik zou graag weten wat er niet goed is om door keuring dagelijkse wagen te geraken. Zelf ben ik daar te streng voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 10 mei 2012 Delen Geplaatst: 10 mei 2012 Ik weet niet of dat mogelijk is, misschien eens naar de stationschef bellen en het daar vragen. Maar ik snap je probleem, mijn broer zat vorige zomer een gelijkaardige situatie. Hij wou hem z.s.m. inschrijven op gewone platen. Uiteindelijk gewoon door de oldtimerkeuring gereden met platen van een auto hier en daar aan de gast van de keuring gevraagd wat de pijnpunten waren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 Even deze vanonder het stof halen ipv een nieuw topic te maken. Ik heb een 124 gekocht die mijn kleine gaat rijden in Belgie. Is een 1991 = kan dus als oldtimer ingeschreven worden. Nu begrijp ik dat er voor en nadelen zitten aan die O platen. En dat ik die wagen ook op gewone platen kan laten zetten zonder dat de taks en BiV daarom hoger is. Kan iemand me in het kort de voor- en nadelen van beide opties geven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 683 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 Grootste nadeel van O-platen is nog steeds dat ge die niet moogt gebruiken voor woon-werk (of woon-school) verkeer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 550 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 Dat is voor zover ik weet ook het enige nadeel. Persoonlijk zou ik dus niet twijfelen om met een O-plaat te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.152 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 22 minuten geleden, The Swede zei: Even deze vanonder het stof halen ipv een nieuw topic te maken. Ik heb een 124 gekocht die mijn kleine gaat rijden in Belgie. Is een 1991 = kan dus als oldtimer ingeschreven worden. Nu begrijp ik dat er voor en nadelen zitten aan die O platen. En dat ik die wagen ook op gewone platen kan laten zetten zonder dat de taks en BiV daarom hoger is. Kan iemand me in het kort de voor- en nadelen van beide opties geven? Enige dat duurder is bij een oldtimer op gewone platen is de verzekering. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 En wat is het verschil qua papierwinkel bij inschrijving? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 33 minutes ago, Joske said: Grootste nadeel van O-platen is nog steeds dat ge die niet moogt gebruiken voor woon-werk (of woon-school) verkeer. Dat probleem stelt zich niet. Hij zit op 100m van den unief. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 In een LEZ-stad? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 39 minutes ago, Krikkie said: Enige dat duurder is bij een oldtimer op gewone platen is de verzekering. Zelfs dat is niet gezegd. Voor mijn verzekeraar maakt het alvast niet uit. 22 minutes ago, The Swede said: En wat is het verschil qua papierwinkel bij inschrijving? Zover ik weet, geen. Ander vakje aankruisen op aanvraag tot inschrijving na keuring voor verkoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 Foto's van de 124 in kwestie @The Swede? En in welke universiteitsstad zal deze te bewonderen zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 261 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 En hoe oud is de "kleine" ? Komt de inschrijving / verzekering volledig op zijn naam? Bij mijn 18-jarige broer deed de verzekering moeilijk om een E36 op O-platen in te schrijven en te verzekeren. O-platen kon enkel op zijn naam als 2de voertuig, maar er moest nog een ander voertuig (liefst minder sportief) ingeschreven worden op gewone platen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.152 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 17 minuten geleden, Alexis zei: Zelfs dat is niet gezegd. Voor mijn verzekeraar maakt het alvast niet uit. Zover ik weet, geen. Ander vakje aankruisen op aanvraag tot inschrijving na keuring voor verkoop. Bij mij (kbc) wel, koste bij mijn MB 190 iets van een 150€ per jaar op O-platen en op gewone platen 450€. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 55 minutes ago, Alexis said: Foto's van de 124 in kwestie @The Swede? En in welke universiteitsstad zal deze te bewonderen zijn? Ik zet liever geen fotos en dergelijke info publiek. 40 minutes ago, Goesting said: En hoe oud is de "kleine" ? Komt de inschrijving / verzekering volledig op zijn naam? Bij mijn 18-jarige broer deed de verzekering moeilijk om een E36 op O-platen in te schrijven en te verzekeren. O-platen kon enkel op zijn naam als 2de voertuig, maar er moest nog een ander voertuig (liefst minder sportief) ingeschreven worden op gewone platen. Kleine is 20 en verzekering valt mee. Je kan inderdaad een goedkope oldtimerverzekering hebben als je al een gewone wagen ook hebt. Maar dat is hier niet het geval. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 31 december 2019 Delen Geplaatst: 31 december 2019 En wat is het verschil qua papierwinkel bij inschrijving?Bij inschrijving: Als je in geval van een O-plaat niet zelf naar het DIV-kantoor gaat met je aanvraag tot inschrijving, kan het enkele weken duren eer je je plaat ontvangt. Bij een gewone plaat kan dat via WebDIV en heb je ze normaal de dag erna. Wil je je O-plaat de dag erna moet je zelf naar de DIV. Geen idee waarom dat niet via WebDIV kan (was bij mij destijds (laatste keer in 2017) toch niet het geval).Verzekering: Bij sommige verzekeraars scheelt het redelijk veel in prijs indien oldtimer, bij mij althans. Zoniet dan heb je geluk. Zelfs indien ik reeds een daily heb, moet ik voor een oldie ook 'volle pot' betalen als die ook op gewone platen staat. Laten verzekeren als 'classic car' (zit qua prijs tussen gewone verzekering en oldtimerverzekering en kan vanaf de auto 15 jaar oud is) is dan ook een optie, maar dat kan ook enkel indien je al een hoofdvoertuig hebt. Gaat je kleine ermee naar school? Dan is een O-plaat wettelijk gezien ook niet toegestaan (geen woon-werk en woon-schoolverkeer). Voor de keuring moet je het ook niet meer doen want moeten vanaf ze 30 jaar zijn ook tweejaarlijks gekeurd zijn, en tussen 25-30j jaarlijks. Vanaf 50j om de 5 jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 31 december 2019 Delen Geplaatst: 31 december 2019 23 hours ago, Jenkins said: In een LEZ-stad? Nee, hij gaat naar echte universiteit. On 12/30/2019 at 5:04 PM, The Swede said: Dat probleem stelt zich niet. Hij zit op 100m van den unief. @Ian . Zit hier bij de burgies om den hoek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 31 december 2019 Delen Geplaatst: 31 december 2019 2 minuten geleden, The Swede zei: Nee, hij gaat naar echte universiteit. @Ian . Zit hier bij de burgies om den hoek. Leuven dus? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 31 december 2019 Delen Geplaatst: 31 december 2019 The one and only Wou eerst ook economie studeren, maar heb hem maar aangeraden iets nuttigs te kiezen als richting (en iets waar dat ik hem niet riskeer in mijn publiek te hebben om ambetante vragen te stellen ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.459 Geplaatst: 1 januari 2020 Delen Geplaatst: 1 januari 2020 Op 30/12/2019 om 17:04, The Swede zei: En wat is het verschil qua papierwinkel bij inschrijving? Hetzelfde. Voordeel van O-plaat: als je een oldtimermeeting wil doen, is het duidelijk dat je binnen mag En in Brussel mag een oldie vanaf 30j ook weer binnen. Als je dat al zou willen doen ... Voor de rest niet veel verschil, behalve idd dat woon-werk en schoolverkeer, dat mag niet met O. Voor een inschrijving van een voertuig op gewone platen moet je wel een europees gelijkvormigheidsattest hebben, wat voor de jouwe misschien wat moeilijker is. Een Spaans gelijkvormigheidsattest is niet ok. Ik had voor de mijnen een Frans gelijkvormigheidsattest, en dat was ok om hem in te schijven als oldtimer, maar heb meteen aan de invoerder (via mijn dealer, ging zeer vlot dankzij hen) een Europees gelijkvormigheidsattest aangevraagd. Op deze manier kan ik hem bij wijze van spreken van dag op dag inschrijven op gewone platen. Heeft me een 80 eur gekost, papier invullen met E-codes van lichten, spiegels, ramen, gemonteerde banden, enz en paar keer over en weer mailen met de invoerder. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 2 januari 2020 Delen Geplaatst: 2 januari 2020 Merci, bompi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.688 Geplaatst: 2 januari 2020 Delen Geplaatst: 2 januari 2020 Mercedes is brussel passeren met de auto wil je dat eu gelijkvormigheidsattest Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 2 januari 2020 Delen Geplaatst: 2 januari 2020 53 minutes ago, gewoon ik said: Mercedes is brussel passeren met de auto wil je dat eu gelijkvormigheidsattest Naar wat ik vernam uit goede bron zijn er bepaalde mensen bij dealers die ook mogen bepalen of de wagen gelijkvormig het attest is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.688 Geplaatst: 2 januari 2020 Delen Geplaatst: 2 januari 2020 goed om te weten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.