msxx 7.866 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Mja en toch heeft Simoni een punt hoor. Ook een reden dat de nieuwprijs van een M135i een pak lager ligt/lag dan de 1 M Coupé hé. BMW wilt hem anders positioneren. De 1 M Coupé is iets spartaanser nog en heeft o.a. iirc standaard een LSD waar dat bij de M135i geeneens een optie is ? Hij heeft een punt, voor de die hards. Dat ontken ik zeker niet. Alleen denk ik niet dat het relevant is voor de majority van de kopers. Hoeveel van dergelijke hothatches ga je terugvinden on track? Hoeveel bestuurders nemen deel aan een driftdag? Ik zou alvast een M135 prefereren. 10K minder, veel mooier en recenter interieur. No brainer wat mij betreft.. Maar goed, ik ben eerder een roadtripper dan een circuitrijder. Quote
Wouter 210 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Ik ben er vrij vast van overtuigd dat de kopers van een BMW 1 M Coupé wel een vrij afgewogen keuze maakten. De M135i zal nog iets meer dagelijks inzetbaar zijn veronderstel ik en zeker ook zijn mannetje staan bij een reguliere trackday, zo lijkt 't alleszinds in de review. Sommige mensen zullen persé een BMW 1 M Coupé willen voor bepaalde redenen (o.a. door de sper). Trouwens, de M135i is idd een fantastische machine maar niet vergeten in 't videootje hierboven dat ondanks dat Chris Harris de Audi RS3 vrij hard afkraakt, de RS3 toch nog wat sneller de rondetijd neerzette. Over hoe leuk iets is zal voor een groot deel perceptie zijn.. Ik ben zelf nog altijd een grote fan van de RS3, 't is een vrij exclusieve wagen en die 5-cyl turbo is gewoon heerlijk. Quote
jayv 40 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Mja en toch heeft Simoni een punt hoor. Ook een reden dat de nieuwprijs van een M135i een pak lager ligt/lag dan de 1 M Coupé hé. BMW wilt hem anders positioneren. De 1 M Coupé is iets spartaanser nog en heeft o.a. iirc standaard een LSD waar dat bij de M135i geeneens een optie is ? True... maar ik begrijp niet wat de fuss is over die ontbrekende LSD. Ik begrijp best dat je in een dedicated track-toy een LSD wil, maar zelfs op de 1M gaat de meerderheid voor aftermarket remmen en ophanging, dus waarom zou dat wel OK zijn en niet kunnen voor een LSD? Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Ik ben er vrij vast van overtuigd dat de kopers van een BMW 1 M Coupé wel een vrij afgewogen keuze maakten. De M135i zal nog iets meer dagelijks inzetbaar zijn veronderstel ik en zeker ook zijn mannetje staan bij een reguliere trackday, zo lijkt 't alleszinds in de review. Sommige mensen zullen persé een BMW 1 M Coupé willen voor bepaalde redenen (o.a. door de sper). Trouwens, de M135i is idd een fantastische machine maar niet vergeten in 't videootje hierboven dat ondanks dat Chris Harris de Audi RS3 vrij hard afkraakt, de RS3 toch nog wat sneller de rondetijd neerzette. Over hoe leuk iets is zal voor een groot deel perceptie zijn.. Ik ben zelf nog altijd een grote fan van de RS3, 't is een vrij exclusieve wagen en die 5-cyl turbo is gewoon heerlijk. Die video is niet in balans. De Audi zet de snelste rondetijd neer, maar tijdens de ronde met de Audi is hij alleen maar aan het klagen. Niettemin, als ik een Audi zou kopen dan eerder als vervanging van de Volvo en niet als hothatch. Een BMW komt in beeld bij een lager jaarkilometrage en dan zie ik zo'n 135i wel zitten :-) Vermoedelijk zal het aantal kilometers niet afnemen, de Volvo gewoon blijven en koop ik er ooit eens een Z4 naast. Is niet hetzelfde, I know. Maar roadtrippen met een cabrio en gaan werken in een rijdend salon lijkt mij wel een fijne combi. Quote
Simoni 6.184 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 True... maar ik begrijp niet wat de fuss is over die ontbrekende LSD. Ik begrijp best dat je in een dedicated track-toy een LSD wil, maar zelfs op de 1M gaat de meerderheid voor aftermarket remmen en ophanging, dus waarom zou dat wel OK zijn en niet kunnen voor een LSD? Als je er mee rijdt is het gebrek aan LSD echt niet storend, toch niet hoe ik hem gereden heb op de openbare weg. Ik mis eerder nog iets meer geluid zoals bij de 1m. Ook de ophanging is compleet anders bij de 1m en 135i. Niet slechter maar anders, want een 1m is soms echt te droog opgehangen, terwijl een 135i gewoon redelijk comfortabel is. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Wordt door BMW sterk afgeraden ... Alpina en Hartge volgen die raad dan blijkbaar niet goed op Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 True... maar ik begrijp niet wat de fuss is over die ontbrekende LSD. Ik begrijp best dat je in een dedicated track-toy een LSD wil, maar zelfs op de 1M gaat de meerderheid voor aftermarket remmen en ophanging, dus waarom zou dat wel OK zijn en niet kunnen voor een LSD? Ik heb op de 130i een LSD gestoken en dat heeft die wagen werkelijk helemaal getransformeerd ! Als je met een LSD kan rijden en het ook op de juiste manier gebruikt dan wil je gewoon geen RWD meer zonder ... Dat gezegd zijnde doet de M135i het wel héél goed zonder. Ik moet zeggen, ik heb het op de openbare weg niet meteen gemist. Ik denk dat het helemaal anders wordt eens het nat zou geweest zijn of het glader zou zijn ... en dan heb ik het nog niet over driften hé Quote
jayv 40 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Ik heb op de 130i een LSD gestoken en dat heeft die wagen werkelijk helemaal getransformeerd ! Als je met een LSD kan rijden en het ook op de juiste manier gebruikt dan wil je gewoon geen RWD meer zonder ... Dat gezegd zijnde doet de M135i het wel héél goed zonder. Ik moet zeggen, ik heb het op de openbare weg niet meteen gemist. Ik denk dat het helemaal anders wordt eens het nat zou geweest zijn of het glader zou zijn ... en dan heb ik het nog niet over driften hé Waar ik eerder op doelde is dat iedereen hier focust op die ontbrekende LSD op een non-track-focused model, terwijl de veel duurdere track-focused 1M wel ontoereikende remmen heeft, maar daar hoor je hier niemand over... Ideetje: koop de basis M135i steek er zelf LSD, BBK, KW in en chippen en je hebt een 1M killer en 20K over om te tanken? Ik moet blijkbaar dringend een LSD steken als ik dat hier allemaal lees. Hoeveel scheelt dat op een NS ronde met of zonder LSD? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Waar ik eerder op doelde is dat iedereen hier focust op die ontbrekende LSD op een non-track-focused model, terwijl de veel duurdere track-focused 1M wel ontoereikende remmen heeft, maar daar hoor je hier niemand over... Ideetje: koop de basis M135i steek er zelf LSD, BBK, KW in en chippen en je hebt een 1M killer en 20K over om te tanken? Ik moet blijkbaar dringend een LSD steken als ik dat hier allemaal lees. Hoeveel scheelt dat op een NS ronde met of zonder LSD? Dat is juist het punt, het staat zover van een 1M dat het nooit een 1M killer gaat zijn ! De 1M steekt zo anders in elkaar dat je een heel andere wagen krijgt dan de M135i. Is hij beter ? Op en openbare weg waarschijnlijk niet veel, in tegendeel Meer comfort en nieuwe technologie van binnen. Ik mis echter de puurheid en het speciale van een 1M in de M135i ... en geen LSD, ophanging, BBK gaat dat kunnen oplossen ... Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Alpina doet toch niks op basis van de F20/21? Op basis van de F20 niet nee ... maar wat is het verschil in een Quaife in een F20 of E90 steken ? Quote
Rabbit 3.135 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Bijna iedere avond ga ik nog wat rondrijden met onze E88 135i. De power en de sound van dat ding werken zo verslavend. Ik krijg gewoon niet genoeg van die heerlijke 'protjes' bij het opschakelen. Helaas hoor je die niet met een dichte wagen. Vandaar dat je met een cabrio zoveel meer kan genieten van deze talenten. Ik zou eerder met uw r26r gaan rijden ipv die vrouwenbak, maar blijkbaar hebben wij een verschillende defintie van rijplezier ;-) 2 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Wordt door BMW sterk afgeraden ... Waarom? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Ik zou eerder met uw r26r gaan rijden ipv die vrouwenbak, maar blijkbaar hebben wij een verschillende defintie van rijplezier ;-) Het probleem is dat deze wagen goed opgeborgen staat in één van onze loodsen van het bedrijf. Als ik met deze R26R wil rijden, dan moet ik telkens naar de firma rijden en dat ding uit de loods halen. Eens we verhuisd zijn naar onze nieuwe woning, dan heb ik meer garages en kan 'm daar staan. Vanaf dan zal er wel wat meer mee gereden worden. ;-) Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Waarom? Omdat dat er standaard niet op zit en bmw knows what's good for you 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Waar ik eerder op doelde is dat iedereen hier focust op die ontbrekende LSD op een non-track-focused model, terwijl de veel duurdere track-focused 1M wel ontoereikende remmen heeft, maar daar hoor je hier niemand over... Ideetje: koop de basis M135i steek er zelf LSD, BBK, KW in en chippen en je hebt een 1M killer en 20K over om te tanken? Ik moet blijkbaar dringend een LSD steken als ik dat hier allemaal lees. Hoeveel scheelt dat op een NS ronde met of zonder LSD? FYI, zowel een Porsche 911 Carrera, Cayman als Boxster komen standaard ZONDER sper. Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 FYI, zowel een Porsche 911 Carrera, Cayman als Boxster komen standaard ZONDER sper. Idd. Toen ik met de carrera op circuit reed vond ik da nu toch ni slecht bolle? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 FYI, zowel een Porsche 911 Carrera, Cayman als Boxster komen standaard ZONDER sper. Verschil is wel dat daar de motor bijna op de achteras ligt natuurlijk En dan nog zou ik daar het vinkje bij sper ZEKER aanvinken Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 FYI, zowel een Porsche 911 Carrera, Cayman als Boxster komen standaard ZONDER sper. Lotus ook niet; een LSD is overrated in sommige gevallen. Quote
jayv 40 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 FYI, zowel een Porsche 911 Carrera, Cayman als Boxster komen standaard ZONDER sper. Yep, hier zonder. Sinds 2009 een optie, standaard op Spyder en R denk ik. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Lotus ook niet; een LSD is overrated in sommige gevallen. en t schijnt slijten die sperdiffs van een GT3 vrij snel bij trackgebruik. Ik heb dus geen idee van hoeveel sper die kar nog wel heeft Quote
Jenkins 2.094 Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Hmm, ik begin de nieuwe '1 te smaken precies... Erg benieuwd naar de '2. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 3 januari 2013 Geplaatst: 3 januari 2013 Die automaat moet toch echt fantastisch goed zijn, iedereen spreekt van een DCT terwijl het er geen is Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.