Ga naar inhoud

BMW ///M135i


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Geluid wordt kunstmatig gegenereerd volgens mij. Daar komt geen sample aan te pas. Dat is veel makkelijker te sturen dan een massa samples opnemen en die correct laten klinken voor al die parameters (toerental, gasstand etc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want als je hun press release leest is het veel meer dan dat. Wat ook logisch is. een auto klinkt heel anders aan 4000rpm constant dan aan 4000rpm revven in neutraal dan aan 4000rpm vollenbak  optrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want als je hun press release leest is het veel meer dan dat. Wat ook logisch is. een auto klinkt heel anders aan 4000rpm constant dan aan 4000rpm revven in neutraal dan aan 4000rpm vollenbak  optrekken.

 

Welja, dat bedoel ik. 't Wordt rechtstreeks versterkt, zoals het op dat moment wordt voortgebracht door de auto. Zie elektrische gitaar + versterker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nee, totaal niet. Er zit nergens een micro of pickup in. Het is compleet synthetisch. Ze doen dat trouwens ook op hun diesel modellen om ze minder diesel te laten klinken. Dat kan je nooit doen als je het bestaande geluid versterkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Deze voormiddag eindelijk een testritje gemaakt

 

IMG_20130221_103544_zps2b641448.jpg

 

IMG_20130221_103536_zps716ea066.jpg

 

IMG_20130221_103713_zps38d61ec7.jpg

 

Supersnelle hothatch, maar het mocht toch allemaal net ietsje meer hardcore zijn. Vooral het stuur en de ophanging waren een beetje teleurstellend .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n M Performance is enkel maar een badge, en dus bijlange geen echte M.

Ik heb ook 4 jaar een M3 gereden. Onze 135i is bijlange geen M3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n M Performance is enkel maar een badge, en dus bijlange geen echte M.

Ik heb ook 4 jaar een M3 gereden. Onze 135i is bijlange geen M3.

 

Ik verwachtte absoluut geen sportwagen, maar het stuurgevoel in jouw 135i is echt stukken beter dan de M135i, en dat had ik niet zien aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n M Performance is enkel maar een badge, en dus bijlange geen echte M.

Ik heb ook 4 jaar een M3 gereden. Onze 135i is bijlange geen M3.

 

Dat lees ik graag. Dit geef me nog vertrouwen in een groepsaankoop voor een toekomstige F80 M3. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lees ik graag. Dit geef me nog vertrouwen in een groepsaankoop voor een toekomstige F80 M3. ;)

 

Ik ben benieuwd of het stuur bij de M3/4 ook zo gevoelloos zal zijn als ze daar ook de elektrische toer op gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren de kans gekregen om eens te rijden met een F20 M135i. Qua gasrespons zit het goed bij deze 135i, alleszins veel beter dan bij onze 135i, maar ik denk dat de DKG versnellingsbak daar voor iets tussen zit.

Deze 1 is een stuk volwassener geworden, en voelt zo ook aan. De adaptieve ophanging is eerder comfortabel, zelfs in de sport-stand.

Qua stuurgevoel heb ik eerlijk gezegd weinig verschil gevoeld met die van ons, maar de testrit was dan ook maar zeer kort.

Het spijtigste vind ik nog het fake motorgeluid binnen. Onze 135i klinkt minder door naar binnen, maar het klinkt tenminste echt. Neen, van dat 'fake' geluid ben ik geen liefhebber. Waar zijn ze bij BMW toch mee begonnen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren de kans gekregen om eens te rijden met een F20 M135i. Qua gasrespons zit het goed bij deze 135i, alleszins veel beter dan bij onze 135i, maar ik denk dat de DKG versnellingsbak daar voor iets tussen zit.

Deze 1 is een stuk volwassener geworden, en voelt zo ook aan. De adaptieve ophanging is eerder comfortabel, zelfs in de sport-stand.

Qua stuurgevoel heb ik eerlijk gezegd weinig verschil gevoeld met die van ons, maar de testrit was dan ook maar zeer kort.

Het spijtigste vind ik nog het fake motorgeluid binnen. Onze 135i klinkt minder door naar binnen, maar het klinkt tenminste echt. Neen, van dat 'fake' geluid ben ik geen liefhebber. Waar zijn ze bij BMW toch mee begonnen. :(

Valt dat nu zo erg op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt dat nu zo erg op?

 

Neen, Als je 't niet op voorhand weet ga je dat nooit opmerken.

 

En op die gasrespons, dat kan je laten chippen hé. Alle 'mindere' tuners zetten de gasrespons veel scherper en plots lijkt een auto nóg zoveel sneller..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op die gasrespons, dat kan je laten chippen hé. Alle 'mindere' tuners zetten de gasrespons veel scherper en plots lijkt een auto nóg zoveel sneller..

 

eh... Je verwart gasrespons met de agressiviteit van de reactie op het gaspedaal. Wat een tuner kan doen is ervoor zorgen dat als je je pedaal 20% indrukt je geen 20% maar 35% van full throttle geeft aan je auto, maar dat verandert niks aan de gasrespons op zich. Als het blok veel inertie heeft blijft deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt dat nu zo erg op?

 

Dat is stap 1 naar de electrische wagen he. Binnen 10 jaar rijden we allemaal rond met een auto die binnenin klinkt als een Pagani Zonda en vanbuiten zoals een vrachtwagen die in achteruit staat.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is stap 1 naar de electrische wagen he. Binnen 10 jaar rijden we allemaal rond met een auto die binnenin klinkt als een Pagani Zonda en vanbuiten zoals een vrachtwagen die in achteruit staat.

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

eh... Je verwart gasrespons met de agressiviteit van de reactie op het gaspedaal. Wat een tuner kan doen is ervoor zorgen dat als je je pedaal 20% indrukt je geen 20% maar 35% van full throttle geeft aan je auto, maar dat verandert niks aan de gasrespons op zich. Als het blok veel inertie heeft blijft deze.

Idd. Dat is wat al die sportknoppen doen, een agressievere throttle (pedal) mapping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid