Ga naar inhoud

BMW ///M135i

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Die automaat moet toch echt fantastisch goed zijn, iedereen spreekt van een DCT terwijl het er geen is

Ik vond hem zelfs beter dan de DKG van BMW.

Geplaatst:

Heeft die ook zo'n systeem zoals de M5?

Klinkt gewoon veel stiller nu.

Geplaatst:
Heeft die ook zo'n systeem zoals de M5?

Klinkt gewoon veel stiller nu.

Blijkbaar, wist het ook niet :)

Geplaatst:

Dat wist ik ook niet. Zonder dat playstation systeem klinkt 'm idd hetzelfde als onze 135i cabrio. Veel te stil dus...

Geplaatst:

Toch jammer dat het via de speakers moet lopen.. zou de auto dan ook beter klinken als je hifi pro ofzo speakers hebt? :D

Bij de Z4 werkten ze met een soort buis dat puur inlaatsound van de motor in het interieur kanaliseerde. Veel 'natuurlijker' systeem..

Onze 335i klinkt juist perfect in het interieur imho; uitlaatsound is sowieso al relatief luid (klep staat wel permanent open)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zo zie je maar dat bij de auto's van tegenwoordig niet veel geluid binnenkomt. Die systemen zijn al bijna van moeten anders hoor je niet veel meer. In een S klasse is dit rustgevend en past dit bij de auto maar bij zo'n M135i is dit toch wel een domper op de feestvreugde.

Geplaatst:

Toch ook liever met dat systeem aan precies. Meer sensatie en zo lang het niet merkbaar is...

Geplaatst:

http://youtu.be/Da2mMxoVdIc

Mit einer Rundenzeit von 1:13,5 Minuten unterbietet der Versus Performance BMW M135i nicht nur die Basis aus München, die im Supertest 1:15,7 Minuten für die gleiche Strecke benötigte, sondern bleibt auch sechs Zehntel unter der Zeit eines serienmäßigen BMW 1er M Coupés.

www.bimmertoday.de

Geplaatst:
Zo zie je maar dat bij de auto's van tegenwoordig niet veel geluid binnenkomt. Die systemen zijn al bijna van moeten anders hoor je niet veel meer. In een S klasse is dit rustgevend en past dit bij de auto maar bij zo'n M135i is dit toch wel een domper op de feestvreugde.

Ze kunnen ook wat isolatie uit de auto slopen. Komt nog het gewicht ten goede ook.

Geplaatst:

Tsja, rij- en rolgeluiden zijn vervelend, maar die kun je niet apart wegisoleren van het motorgeluid natuurlijk.

Geplaatst:

als je zo'n active sound bazaar hebt die motorgeluiden afspeelt, betekend dat dan dat je blok altijd goed klinkt? Maw: als hij aan het kapot draaien is, hoor je het dan niet omdat je niet het echte geluid hoort? Lijkt me gevaarlijk :(

Geplaatst:
als je zo'n active sound bazaar hebt die motorgeluiden afspeelt, betekend dat dan dat je blok altijd goed klinkt? Maw: als hij aan het kapot draaien is, hoor je het dan niet omdat je niet het echte geluid hoort? Lijkt me gevaarlijk :(

Hangt ervan af of die het geluid versterkt (met micro) of nabootst.

Geplaatst:

t is gesimuleerd.

Er zitten nergens micro's in dat systeem.

Geplaatst:

Ze zullen wel merken dat er een box kapot is :D

Geplaatst:

M135i sneller dan 1M...leuk als je die laatste net gekocht hebt

Geplaatst:
t is gesimuleerd.

Er zitten nergens micro's in dat systeem.

idd, het wordt wel op het moment zelf gegenereerd maar alle geluiden die nodig zijn voor een accurate reproductie zijn vooraf opgenomen..

Geplaatst:
Sneller =/= leuker

Akkoord, maar waarom zou een M135i minder leuk zijn dan een 1M?

Geplaatst:

Hij is leuker want veel makkelijker hard te rijden. Vind ik.

Geplaatst:
idd, het wordt wel op het moment zelf gegenereerd maar alle geluiden die nodig zijn voor een accurate reproductie zijn vooraf opgenomen..

Zelfs niet. Is puur DSP.

Geplaatst:
Hij is leuker want veel makkelijker hard te rijden. Vind ik.

t is allemaal wat meer beschaafder. Denk dat je dat ding als amateur ook makkelijker hard over de NS kan jagen dan een  1M. Gaat veel minder hard bijten als je te veel pusht.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
M135i sneller dan 1M...leuk als je die laatste net gekocht hebt

Blijft wel moeilijk kiezen. Gaan we voor de auto met de lelijke achter- of voorkant?

Geplaatst:
Akkoord, maar waarom zou een M135i minder leuk zijn dan een 1M?

Zachtere ophanging, geen sper.

Geplaatst:
Zelfs niet. Is puur DSP.

Dat zeg ik toch?

Motorgeluid is op voorhand opgenomen -> bestaande 'geluidenset' wordt afgespeeld in verhouding tot uitlaattoon, ontsteking, enz. Dus het geluid wordt 'samengesteld' en afgespeeld door de speakers afhankelijk van de situatie?

Jij zegt dat er altijd hetzelfde wordt afgespeeld? 

Tenzij ik het persbericht verkeerd begrepen heb (vluchtig gelezen) mag je anders eens uitleggen hoe het systeem correct werkt want het interesseert me wel :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in