Ga naar inhoud

[TK] 1994 Caterham 7 Supersprint (origineel Belgische wagen)


914

Aanbevolen berichten

Te koop:

Caterham 7 Supersprint

Bouwjaar:07/1991

1ste inschrijving: 04/1994

Km: 10.000 (ongeveer 500 km sinds de motor-rebuild dus nog in rodage)

Motor: 1.7 Supersprint

Gewicht: 575 kg

Volledig heropgebouwd in 2010/2011 in Engeland. Enkel met nieuwe stukken en in Superlight look. (kleur = Aston Martin)

Zeer veel carbon!!!!

- Carbon nosecone (met quick release systeem)

- Carbon cycle wings (voorste spatborden :) wel in kleur gespoten )

- Carbon dashboard

- Carbon sills

- Carbon spiegels

- Carbon pinkers vooraan

- Carbon steenslag beschermers

- ...

- Afneembaar Sparco stuur met chrono op uitschuifbare naaf (origineel stuur aanwezig)

- FIA homologated track day roll bar (dikker dan originele rolbeugel en met optie om een extra balk te monteren maar dan kan je wel geen passagier meenemen)

- Black pack (zwarte koplampen, zwarte raamomlijsting)

- Verwarmde voorruit

- Verwarming

- Main switch voor electriciteit (coup circuit)

Incl. full weather gear

Splinternieuwe banden Toyo T1R op niet meer leverbare originele Revolution velgen (incl. reservewiel). (Gehomologeerd met deze velgen!)

Kleine engine rebuild (wegens te lang stilstaan):

- nieuwe zuigerveren (piston rings)

- nieuwe lagerschalen op krukas

- nieuwe klepzittingen en kleppen opnieuw gezet

- nieuwe dichtingen in motor en versnellingsbak

- nieuwe oliedruksensor

Extra oliekoeler voor de radiator.

Originele Belgische auto, nieuw geleverd, linksgestuurd in België. Geen ombouw!

Slechts 2 eigenaars sinds nieuw.

Ingeschreven als dagelijks voertuig! Geen Oldtimer platen!

Vraagprijs: 23950 Euro incl. keuring en carpass

7052875651_32ab41750f.jpg

7052875673_0e12887bcf.jpg

7052875697_edc2b740c3.jpg

aangepast door 914
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je die "1.7 supersprint" motor eens verduidelijken?

aangepast door Frekkel
heb reeds uitgevogeld dat dit een ford blok is
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de 1.7 Supersprint is een blok van Ford origine. Bij mijn weten is de 1.7 Supersprint het meest krachtige X-flow blok voor de switch naar de Opel / Rover blokjes.

Groot voordeel, deze heeft al een 5 versnellingsbak zitten (welliswaar met ultra korte versnellingen om zijn supersprint naam eer aan te deon )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ben er nog niet volledig uit wat, maar die Boxster van Pieters hieronder vind ik wel heel mooi :) Maar ik vind veel dingen mooi, tot ze in de garage staan, dan begin ik al te zoeken naar een opvolger :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ben er nog niet volledig uit wat, maar die Boxster van Pieters hieronder vind ik wel heel mooi :) Maar ik vind veel dingen mooi, tot ze in de garage staan, dan begin ik al te zoeken naar een opvolger :)

Stel uw wagen(s) eens voor op het forum anders? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ben er nog niet volledig uit wat, maar die Boxster van Pieters hieronder vind ik wel heel mooi :) Maar ik vind veel dingen mooi, tot ze in de garage staan, dan begin ik al te zoeken naar een opvolger :)

Dacht al dat dit me bekend voorkwam :)

Succes met de verkoop man. De Boxster is nog te koop. Wel wat interesse, maar niemand doet nog moeite om eens te komen kijken.

Ook nu weer, veel mailen, maar owhee als ik over "eens bellen" begin.

Knap machien in elk geval, maar geen spek voor onze bek. Ik zou het wel graag hebben, maar de madam zegt 100% neen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vandaag en gisteren al super van genoten, dit is echt het weer ervoor! En ik merk dat hoe meer ik er mee rij, hoe leuker ik het vind. :) (Misschien omdat ik hem wat begin te kennen en daardoor iets relaxer kan rijden :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vandaag en gisteren al super van genoten, dit is echt het weer ervoor! En ik merk dat hoe meer ik er mee rij, hoe leuker ik het vind. :) (Misschien omdat ik hem wat begin te kennen en daardoor iets relaxer kan rijden :) )

Super he ,en zeker met zo'n weer. Maar met die boxster kun je het hele jaar door blijven rijden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje: hoe kunnen de lagerschalen van de krukas beschadigd raken van te lang stilstaan? Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik zou graag weten hoe of wat, uit interesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat de krukas jaren op dezelfde plaats heeft gestaan, kunnen de lagerschalen min of meer ovaal worden, wat tot een verhoogde slijtage kan leiden. Eigenlijk hetzelfde als de pistonrings (segmenten), doordat die jaren op dezelfde plaats gestaan hebben (zonder smering, want die is na al die jaren allang verdwenen) kun je deze ook best vervangen en de cilinderwanden opnieuw honen.

Idem voor de rubbers, die kunnen uitdrogen...

Stilstaan is nooit goed voor een auto.

Waarschijnlijk moet je de lagerschalen niet vervangen, noch de pistonrings, noch... en de kans bestaat dat het allemaal goed gaat. Maar wil je dat risico nemen? De motor moest toch open om alle dichtingen te vervangen, dan is het vervangen van die lagerschalen een kleine moeite hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat de krukas jaren op dezelfde plaats heeft gestaan, kunnen de lagerschalen min of meer ovaal worden, wat tot een verhoogde slijtage kan leiden. Eigenlijk hetzelfde als de pistonrings (segmenten), doordat die jaren op dezelfde plaats gestaan hebben (zonder smering, want die is na al die jaren allang verdwenen) kun je deze ook best vervangen en de cilinderwanden opnieuw honen.

Idem voor de rubbers, die kunnen uitdrogen...

Stilstaan is nooit goed voor een auto.

Waarschijnlijk moet je de lagerschalen niet vervangen, noch de pistonrings, noch... en de kans bestaat dat het allemaal goed gaat. Maar wil je dat risico nemen? De motor moest toch open om alle dichtingen te vervangen, dan is het vervangen van die lagerschalen een kleine moeite hé.

Lagerschalen kunnen niet ovaal worden hé, uw krukas blijft toch rond.idem met uw segmenten hé cilinders blijven ook rond zenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voorschotje ontvangen, dus waarschijnlijk verkocht ;)

Blij of mixed feelings?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral mixed feelings, omdat ik weet dat de wagen meer waard is dan wat ik ervoor gekregen heb (een pak minder dan de vraagprijs dus). Maar waarschijnlijk denkt elke verkoper dat zijn auto meer waard is dan dat hij ervoor krijgt. Langs de andere kant is er nu weer budget voor iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid