Ga naar inhoud

GP F1 van Canada - 10 juni 2012


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

!!!!!HAMILTOOOON!!!!!

:party::party::party::party::party::party::party::party::party::party:

Het werd dik tijd dat die eens won!!

En hij heeft het ook nog eens proper en OP de baan gedaan :inlove:

Klassement is ook weer goed dooreen geschoven, Hamilton staat waar die normaal al langer had moeten staan. :D

En Perez staat voor mij nu op een gedeelde 2de plaats met Vettel op mijn favorietenlijstje, kereltje is écht goed. Ik zie die volgend jaar wel voor Ferrari, Mercedes of zelfs RedBull rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Di Resta rijdt ook een sterk seizoen. Jammer dat het er vandaag niet uitkwam. :(

Zalig voor Sauber dat het dit seizoen zo goed gaat! Samen met Williams een van de leukere teams vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke race gezien, vooral naar't einde toe.

Maar toch wel jammer, zoals ondertussen zo vaak gezegd, dat die banden 1 grote loterij zijn.

Stak me echt tegen gisteren!

En wat een pech heeft Schumacher dit jaar al gehad zeg!? :-o Toch niet normaal. Dringend tijd dat ze die Mercedes (en het team) eens wat betrouwbaarder maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke race gezien, vooral naar't einde toe.

Maar toch wel jammer, zoals ondertussen zo vaak gezegd, dat die banden 1 grote loterij zijn.

Stak me echt tegen gisteren!

En wat een pech heeft Schumacher dit jaar al gehad zeg!? :-o Toch niet normaal. Dringend tijd dat ze die Mercedes (en het team) eens wat betrouwbaarder maken!

wat is dat eigenlijk met die banden? Is er een of andere regel daarover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is dat eigenlijk met die banden? Is er een of andere regel daarover?

Ja, bouw mij banden die slijten als zot en voorzie minimaal 2 compounds welke onderling een groot onderscheid in performance laten zien.

Vervolgens verplicht je de rijders om beide compounds te gebruiken in een race.

Gevolg is dat er banden gebouwd zijn die enkel goed functioneren tussen een beperkte bandbreedte van temperatuur. En zijn er teams die een wagen gebouwd hebben met veel grip (gevolg hogere bandentemperatuur) en teams welke een wagen gebouwd hebben met minder grip (lagere bandentemperatuur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bouw mij banden die slijten als zot en voorzie minimaal 2 compounds welke onderling een groot onderscheid in performance laten zien.

Vervolgens verplicht je de rijders om beide compounds te gebruiken in een race.

Gevolg is dat er banden gebouwd zijn die enkel goed functioneren tussen een beperkte bandbreedte van temperatuur. En zijn er teams die een wagen gebouwd hebben met veel grip (gevolg hogere bandentemperatuur) en teams welke een wagen gebouwd hebben met minder grip (lagere bandentemperatuur)

Aha ok, verklaart veel eigenlijk dan. Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij eigenlijk af hoe die mannen dat zo precies kunnen maken dat een band kapot is na zoveel kilometer. Daar moeten toch onderlinge verschillen in zijn?

als 2 softs "ongeveer" gelijk zijn en de ene kan 145km aan en de andere 150km.... dan is dat een verschil van 5km of 1 ronde. Maar een band produceren die zo precies is lijkt me erg moeilijk en duur :s

Geef mij maar gewoon goeie banden. Zodat de rijders altijd zo hard mogelijk kunnen rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, het zou leuker zijn moesten ze ten minste een ronde of 10 - 15 vollenbak kunnen rijden, zonder dat de banden daarna al te hard degraderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze die DRS afschaffen. Bijna elke inhaalpoging op het rechte stuk lukt daardoor. Nu ben je als voorligger gezien als er niemand voor jou hangt binnen de seconde.

Allé laat die gewoon es racen, ze moeten maar zien dat ze er voorbije geraken en geven ze een tikje, tja dan is dat zo.

En diene lelijke achtervleugel mogen ze van mij ook terug afschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze die DRS afschaffen. Bijna elke inhaalpoging op het rechte stuk lukt daardoor. Nu ben je als voorligger gezien als er niemand voor jou hangt binnen de seconde.

Allé laat die gewoon es racen, ze moeten maar zien dat ze er voorbije geraken en geven ze een tikje, tja dan is dat zo.

+1. Oké, we zien veel inhaalmanoeuvres, maar 't zijn niet die in de DRS-zone die we zullen onthouden. Klepje open, inhalen, voorbij fietsen et voila job done.

DRS afschaffen en opnieuw gewone, normaal slijtende banden.

Ik vraag me trouwens af hoe ze dat ecologisch gezien kunnen maken van te racen met zo'n rubber-wretende banden?

Racen moet 'groener' dan ooit zijn met downsizing, speciaal aangepaste technologieën bla bla bla en dan steken ze daar banden onder die geen 15 ronden meegaan? :poke:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En eventueel een kwalificatieband die op 3 ronden versleten is maar wel zot goed plakt :)

Ik vind ook dat ze iets langer zouden mogen meegaan. Nu zijn het meestal de mannen die het beste hun banden kunnen sparen die veel plaatsen winnen, maar daarom zijn ze niet de betere coureur vind ik. Ik heb liever dat het vooral om pure snelheid gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ding bij DRS is natuurlijk dat je ook moet zorgen dat je nadat je de persoon voorbij bent geraakt ook effectief sneller bent. Want als je geen 1 sec kan uitlopen in een ronde heeft degene die je voorbij gestoken hebt op zijn beurt natuurlijk het voordeel van DRS... Dus het helpt echt snellere rijders tragere rijders voorbij, maar mannen die aan elkaar gewaagd zijn zouden er allebei evenveel voor/nadeel uit moeten halen. Enkel rijden de mensen die voorbij gestoken zijn nu vaak niet meer achter de andere aan omdat ze dan hun banden kapot rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eigenlijk ook wel liever zonder :) Of een kortere zone, of juist DRS niet activeren wanneer binnen de zoveel tijd. Zodat er harder gestreden moet worden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

+1. Oké, we zien veel inhaalmanoeuvres, maar 't zijn niet die in de DRS-zone die we zullen onthouden. Klepje open, inhalen, voorbij fietsen et voila job done.

DRS afschaffen en opnieuw gewone, normaal slijtende banden.

Ik vraag me trouwens af hoe ze dat ecologisch gezien kunnen maken van te racen met zo'n rubber-wretende banden?

Racen moet 'groener' dan ooit zijn met downsizing, speciaal aangepaste technologieën bla bla bla en dan steken ze daar banden onder die geen 15 ronden meegaan? :poke:

Ik verschiet er van dat er nog geen vrede accidenten gebeurd zijn met die banden eenmaal ze versleten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week na datum in uitgesteld relais gezien zonder enig idee te hebben wat de uitslag was :inlove:

Onderhoudende race, maar met (te lange) DRS is het concept 'uitremmen' ook verdwenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

om hoelaat is het live start ?

(echt erg dat er nergens geen deftige info staat :( )

Note to myself: Volgende keer ook de tijdszone van West-Vlaanderen in de openingspost zetten.

:unknown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Note to myself: Volgende keer ook de tijdszone van West-Vlaanderen in de openingspost zetten.

:unknown:

Sinds wanneer ligt Oudenaarde in West-Vlaanderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Note to myself: Volgende keer ook de tijdszone van West-Vlaanderen in de openingspost zetten.

:unknown:

Probeer je eens witty te zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid