quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Thanks en graag gedaan! Volgende keer MX-5 dus Ik vermoed van wel, ja. En de keren erna zien we dan wel. Was plezant om jullie zoveel progressie te zien maken! Had in het begin ook wat schrik toen ik zag hoe moeizaam het ging met beide auto's. Op het einde van de dag was daar echter niks meer van te merken. Mooi zo! Inderdaad jammer dat het zo ver is Wel fijn dat jullie dit keer de lange reis naar Limburg hebben gemaakt! Inderdaad, groot verschil tussen 's ochtends en de late namiddag. Knap. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Zwaar episch dagje! Was enorm fijn om dit eens met een groep bekenden te doen. Het was inderdaad een zalige dag. Net zoals trackdays doe ik dit niet enkel om te rijden, maar ook voor de gezelligheid met bekenden en om ook weer nieuwe mensen te leren kennen. Dat was ook vandaag weer het geval. Na een half uur 'rotonde' rijden was het wel efkes in de haren wrijven en vrezen dat het mogelijks een gans dagje op niets kon uitslaan. Vooral toen dennis in vele wagens stapte en het precies voor niets ging . Inderdaad. Na een half uur gefrustreerd de rotonde te proberen zonder veel resultaat heb ik het stuur eens aan Dennis gegeven. Met de vingers in de neus laat hij daar een staaltje driftkunst zien, niet normaal. Resultaat: Nog meer gefrustreerd... Jullie hebben dat inderdaad massa's goed gedaan! Bij velen was de progressie doorheen de dag inderdaad erg goed merkbaar. Vooral bij die kerel met zijn GT3 had ik schrik dat het de hele dag niets zou worden, maar dat ging ook opeens duidelijk beter en beter! We hebben het allemaal zeer goed gedaan. Toch gaat het bij mij nog lang niet 'vloeiend'. Reden te meer om nog eens mee te doen. Oefening baart kunst. Op het parcours veel achterstevoren gestaan, geprobeerd de kegels zo ver mogelijk te lanceren, veel te vaak tot stilstand gekomen recht onder een sproeier,... Maar dan dat heerlijke gevoel als je een keertje, door een combinatie van stuurmanskunst en geluk, 2 of zelfs 3 bochtjes aan elkaar kunt linken: Machtig! Idem hier. Het is me zelfs een paar keren gelukt om alle 5 de bochten aan mekaar te driften. Driften met een cabrio... Onze auto is nog nooit zo vuil geweest vanbinnen. Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Jullie hebben dat inderdaad massa's goed gedaan! Bij velen was de progressie doorheen de dag inderdaad erg goed merkbaar. Vooral bij die kerel met zijn GT3 had ik schrik dat het de hele dag niets zou worden, maar dat ging ook opeens duidelijk beter en beter! Was plezant om jullie zoveel progressie te zien maken! Had in het begin ook wat schrik toen ik zag hoe moeizaam het ging met beide auto's. Op het einde van de dag was daar echter niks meer van te merken. Mooi zo! Inderdaad jammer dat het zo ver is Wel fijn dat jullie dit keer de lange reis naar Limburg hebben gemaakt! Inderdaad, groot verschil tussen 's ochtends en de late namiddag. Knap. Bedankt mannen! @Blackfox: bij jou ging het ook wel heel vlot opeens . Ivm GT3 had ik net dezelfde gevoelens. Ofwel volledig in full lock een full spin of gewoon te rechtdoor. Gelukkig heeft hij dan opeens het juiste ritme gevonden, want man hoe vet is dat toch om zo'n kot te zien en horen driften Rotonde sukkelen was wel niet goed voor onze voorbanden... Rechter voorband op de 5 zit er volledig door en ook bij mij zijn de flanken serieus afgenomen. @gl3nn; de moed zakte me toch bijna in de schoenen na half uurtje. Toch wel wat onderschat. Gelukkig hadden m'n vader en ik dan eens van auto gewisseld en ik dankzij de power hem toch iets gestager rond kreeg En hey; Limburg is nu ook niet zooo ver, ware het natuurlijk niet van zowel file in de heenrit als op de terugrit. Het was inderdaad een zalige dag. Net zoals trackdays doe ik dit niet enkel om te rijden, maar ook voor de gezelligheid met bekenden en om ook weer nieuwe mensen te leren kennen. Dat was ook vandaag weer het geval. Inderdaad. Na een half uur gefrustreerd de rotonde te proberen zonder veel resultaat heb ik het stuur eens aan Dennis gegeven. Met de vingers in de neus laat hij daar een staaltje driftkunst zien, niet normaal. Resultaat: Nog meer gefrustreerd... We hebben het allemaal zeer goed gedaan. Toch gaat het bij mij nog lang niet 'vloeiend'. Reden te meer om nog eens mee te doen. Oefening baart kunst. Absoluut, kan ik echt beamen wat een plezante bende we hadden! Bij deze nogmaals aangename kennismaking met de sommige nieuwe gezichten! Bij aankomst: "zijde ook bij de bende van den Dennis?" Waardoor onmiddellijk doorverwezen naar de verste rotonde Echt ongelooflijk hoe genieten om te zien hoe iedereen van 0 is begonnen en uiteindelijk er zeker minimum 1 keer is in geslaagd om het parcours met de lastwissels in drift af te maken ! Verder nogmaals bevestigd wat een zalige pa ik eigenlijk wel heb en hij ook aan zo'n dingen wil participeren en genieten. Na een zoveelste wissel tussen onze wagens kwam hij naar me toe; "Je tank kan volgens je BC nog maar 90 km, rij gerust nog verder met de mijne, ik neem ondertussen wat foto's" Oh ja, laten we vooral ook niet de overheerlijke maaltijd vergeten! Zo'n pezige stoofkarbonaden heb ik nog nooit zo in alle rust mogen verorberen. (lees: inderdaad, de clichés ivm onze limburgse kompanen werd nog maar eens bevestigd ) Om nog maar niet te zeggen dat we snel willen afrekenen (gezien het al terug 45 min was gestart), komt die garçon: "Ja denniske, gij komt hier toch vaker?! Volgende keer bel je dat door é, dan gaat da ewa vlotter" Nu goed: ik zoek dan ook maar eens m'n bed op want ben kapot van al dat rijden na het vroege opstaan. Ik heb zopas ook de filmpjes overgezet en al eens snel bekeken en sommige lonen toch de moeite. Helaas wel vergeten dat hij nog in 480p stond ipv HD en batterij uitgeput toen het voor iedereen echt wel goed begon te lukken in het 5 bochtenparcours. Foto's nog niet kunnen bekijken. Al heb ik die eigenlijk zelf niet boven gehaald :shame: Wel zot benieuwd naar de foto's van ons fotografen van dienst ! Dikke merci voor dit zalig dagje iedereen! Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Toch 3 ofzo dwars gepakt Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Het was zalig gisteren Op een gegeven moment dacht ik wel dat Denniske mijn kar kapot gemaakt had, maar uiteindelijk bleek alles toch nog in orde te zijn! Het ging in het begin van de dag beter dan ik verwacht had, maar toch heb ik nog heel wat oefening nodig. Toen stapte ik eens in Glenns kar. Daar ging het gelijk niks. Bedankt hiervoor, Glenn! Dus wanneer gaan we opnieuw? Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Het was zalig gisteren Op een gegeven moment dacht ik wel dat Denniske mijn kar kapot gemaakt had, maar uiteindelijk bleek alles toch nog in orde te zijn! Het ging in het begin van de dag beter dan ik verwacht had, maar toch heb ik nog heel wat oefening nodig. Toen stapte ik eens in Glenns kar. Daar ging het gelijk niks. Bedankt hiervoor, Glenn! Dus wanneer gaan we opnieuw? Koop eens een MX-5! Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Koop eens een MX-5! Snif, wil de mijne terug :-( Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 31 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2012 Snif, wil de mijne terug :-( Had die dan niet verkocht.. Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Sinds gisteren ook weer goesting om de MX5 in te schrijven, voor de regenachtige dagen ofzo. Must resist... Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 31 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2012 Sinds gisteren ook weer goesting om de MX5 in te schrijven, voor de regenachtige dagen ofzo. Must resist... Doen! groeten Quote
ScoobySteve 866 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Autominded, het forum waar cabrio's gekocht worden om in de regen te rijden Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Rotonde sukkelen was wel niet goed voor onze voorbanden... Rechter voorband op de 5 zit er volledig door en ook bij mij zijn de flanken serieus afgenomen. Vanmorgen dus de keerzijde van de medaille. Voor m'n vader 2 nieuwe voorbanden gaan opleggen... De garagist bij het demonteren van de band van de rechter velg @ : "Man man, je pa rijdt gelijk een beest met die wagen zeker?" Had hem toen verteld dat we gaan driften waren en dat verklaarde voor hem veel Zonder btw . Pijnlijk, maar aan de andere kant had m'n pa ze al besteld voordien aangezien ze al op 22000 kms zaten Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Dagje driften Vond inderdaad dat die voorste banden er nogal lief uitzagen, voormiddag al. Dacht dus dat dat al zo was en dat je pa er inderdaad flink mee rijdt Mijn voorste banden hebben amper geleden eigenlijk. In tegenstelling tot sommige anderen, die zelfs voorbanden plat rijden Quote
ScoobySteve 866 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Dagje driften Vond inderdaad dat die voorste banden er nogal lief uitzagen, voormiddag al. Dacht dus dat dat al zo was en dat je pa er inderdaad flink mee rijdt Mijn voorste banden hebben amper geleden eigenlijk. In tegenstelling tot sommige anderen, die zelfs voorbanden plat rijden Namen noemen Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Mijn voorste banden hebben amper geleden eigenlijk. In tegenstelling tot sommige anderen, die zelfs voorbanden plat rijden Mijn voorbanden hebben ook weinig geleden. Achterbanden ook. Kan misschien wel omdat ze versteend zijn? Ivm die voorbanden, dat gaat hier weer grappig worden Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Komt er natuurlijk van als je Opel gewoon bent Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Komt er natuurlijk van als je Opel gewoon bent Ik heb volgens mij duidelijk bewezen dat je die Opel perfect in ongecontroleerd overstuur kan krijgen! Hoe zit het met het olieverbruik? (serious question) Hier een 200 ml blijkbaar. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Vanmorgen dus de keerzijde van de medaille. Voor m'n vader 2 nieuwe voorbanden gaan opleggen... Oorzaak is onderstuur? Mijn voorbanden hebben niets geleden, en mijn achterbanden zijn ongeveer 2mm profiel kwijt. Ik kan dus nog een dagje gaan driften met die banden. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 Ik heb volgens mij duidelijk bewezen dat je die Opel perfect in ongecontroleerd overstuur kan krijgen! Hoe zit het met het olieverbruik? (serious question) Hier een 200 ml blijkbaar. Geen idee! Straks eens checken als ik hem ga wassen Mijn voorbanden hebben niets geleden, en mijn achterbanden zijn ongeveer 2mm profiel kwijt. Ik kan dus nog een dagje gaan driften met die banden. Ik dacht ook dat ik nog wel enkele rondjes kon driften met mijn achterbanden... maar het was vrij letterlijk "enkele" Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 Ik dacht ook dat ik nog wel enkele rondjes kon driften met mijn achterbanden... maar het was vrij letterlijk "enkele" Vette stance! Spuit uw velgen anders allemaal geel? Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 grmbl Toch maar snel deze nacht nog even dat ding vervangen door een volwaardige velg, voelde niet gezond aan Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 Had die dan niet verkocht.. Ja jong tis nu te laat he ze is weg, wat niet weglaat er terug eentje kan bijkomen of iets anders rwd-convertible ;-) Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 1 september 2012 Auteur Geplaatst: 1 september 2012 Thumbs up, Benny. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.