Ga naar inhoud

Aston Martin AM310 Vanquish


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

[h=1]En nu voor het echie: Aston Martin AM 310 Vanquish[/h]spacer.gifm1fyesgb87i1_800.jpg

spacer.gif

[h=2]Voor degenen die deze website volgen is deze Aston Martin AM 310 Vanquish geen echte verrassing meer. Toch willen we jullie de officiële informatie en natuurlijk het beeldmateriaal niet onthouden.[/h]

Begin volgend jaar volgt deze Aston Martin AM 310 Vanquish de huidige DBS op als vlaggenschip van de Aston Martin line-up. Veel van de informatie over het nieuwe topmodel was al gelekt, maar de Engelse rassportwagenfabrikant bevestigt nu officieel wat de Vanquish in z’n mars heeft. De bekende 6,0-liter V12 werd flink onder handen genomen, waarbij er onder meer nieuwe cilinderkoppen en dubbele variabele kleptiming werden geïntroduceerd. Daardoor komt de twaalfcilinder nu tot 573 pk en 620 Nm, die via een 6-traps automaat van ZF naar de achterwielen worden geleid. Volgens de fabrikant schakelt de nieuwe transmissie 30 procent sneller dan voorheen. Mede daardoor kan de Vanquish het bekende sprintje naar de 100 in 4,1 seconden voltooien en een top van 295 km/h bereiken.

Naast prestaties in een rechte lijn besteedde Aston Martin echter vooral veel aandacht aan het weggedrag van de nieuweling. Zo gebruikte men voor de carrosseriepanelen koolstofvezel om het gewicht tot 1.739 kilogram te beperken. Ook werd de machtige V12 ten opzichte van de DBS lager in het chassis geplaatst om het zwaartepunt te verlagen. Het aluminium chassis is een doorontwikkelde versie van dat van de DBS, volgens Aston Martin is de Vanquish echter zo’n 30 procent stijver. Om de aandrijfkrachten op het wegdek te krijgen worden Pirelli P Zero banden in maatje 255/35 vóór en 305/30 achter om de 20 inch wielen gelegd.

Ondanks z’n prestatiepotentieel is de Vanquish volgens Aston Martin zelf in de eerste plaats een Grand Tourer. Om dat te benadrukken is de optielijst gevuld met luxe en kan de auto bogen op een bagageruimte die 60 procent groter is dan die van de DBS. Begin volgend jaar komt de AM 310 Vanquish op de markt, in Engeland gaat de auto 190.000 Pond kosten.

www.autoweek.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemiste kans vind ik.

Ziet er echt zeer dik uit, maar daar blijft het toch bij... In feite is het gewoon een Virage met wat carbon opgekleeft.

Stoelen zijn hondslelijk.

En dan die specs... In deze tijd nog een 6-traps automaat voor zo'n kar? Zelfs geen top boven de 300km/u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er niet echt fan van. Het dikke van de vorige Vanquish (vanvoor in de neus) heeft hij gelukkig wel. De achterkant vind ik niet mooi, achterlichten zijn te ielig/dun.

En dit blijft AM niet Ferrari of Lamborghini als je naar de specs kijkt en 0-100.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er niet echt fan van. Het dikke van de vorige Vanquish (vanvoor in de neus) heeft hij gelukkig wel. De achterkant vind ik niet mooi, achterlichten zijn te ielig/dun.

En dit blijft AM niet Ferrari of Lamborghini als je naar de specs kijkt en 0-100.

Akkoord, maar je moet toch ooit eens mee met je tijd en de concurrentie?

Uiteraard draait het bij AM meer om de prestige en looks, maar dit spel zou zo'n €235.000 kosten... Voor een Virage (wat dus eigelijk al een DB9 is) met een carbon bodykit, nieuwe velgen, een gerecycleerde antieke 6-bak,... Dan koop ik me toch wel iets anders denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben positief, zo lang ge die carbon ook "gewoon gelakt" kunt krijgen

lijnenspel vind ik KNAP

dat kwam minder tot uiting op de rode (villa d'este)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemiste kans vind ik.

Ziet er echt zeer dik uit, maar daar blijft het toch bij... In feite is het gewoon een Virage met wat carbon opgekleeft.

Stoelen zijn hondslelijk.

En dan die specs... In deze tijd nog een 6-traps automaat voor zo'n kar? Zelfs geen top boven de 300km/u.

Ik deel volledig dezelfde mening.

Gemiste kans dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Zojuist een bezoekje gebracht aan Aston Martin Works in Newport Pagnell, waar Ian Minards, Director of Product Development, ons meer uitleg gaf over de nieuwe Vanquish.

Het vond plaats in de werkplaats, waar we ons tussen een brede waaier Astons bevonden.

3x One-77

3x V8 Zagato

1x DB7 Zagato

1x DB5/6

en dan nog DB9's (waarvan eentje met 150k miles op de teller), V8/12 Vantages, oude Vanquish, DB7, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik daar gezien heb overtreft de stoutste verwachtingen. Fan-tas-tisch!

Oude Lagonda's, zelfs een V8 Lagonda (welke erg veel weg heeft van de V8 uit de jaren '70 en '80, maar dan gewoon met 4 deuren:)), een V8 uit The Living Daylights, V8 Vantage Le Mans, Short Chassis Volante...

Waanzin :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een bezoekje gebracht aan Aston Martin Works in Newport Pagnell, waar Ian Minards, Director of Product Development, ons meer uitleg gaf over de nieuwe Vanquish.

Het vond plaats in de werkplaats, waar we ons tussen een brede waaier Astons bevonden.

3x One-77

3x V8 Zagato

1x DB7 Zagato

1x DB5/6

en dan nog DB9's (waarvan eentje met 150k miles op de teller), V8/12 Vantages, oude Vanquish, DB7, ...

V8 Zagato, je bedoelt V12 Zagato?

Moet wel zalig zijn, zou ook wel eens een bezoekje willen brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Looks zijn wel dik in orde imo.

Maar die specs idd... 573pk en niet eens onder de 4s naar 100 en geen +300km/h...

ridicule criteria wanneer een wagen er zo goed uitziet maar ik zou er toch ook mijn portefeuille niet voor kunnen opentrekken. Geef mij dan maar die fantastische E34 die in het 'ik hen zin in een bijkomende auto' gepost werd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een bezoekje gebracht aan Aston Martin Works in Newport Pagnell, waar Ian Minards, Director of Product Development, ons meer uitleg gaf over de nieuwe Vanquish.

Het vond plaats in de werkplaats, waar we ons tussen een brede waaier Astons bevonden.

3x One-77

3x V8 Zagato

1x DB7 Zagato

1x DB5/6

en dan nog DB9's (waarvan eentje met 150k miles op de teller), V8/12 Vantages, oude Vanquish, DB7, ...

Stond die perto One-77 er nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

V8 Zagato, je bedoelt V12 Zagato?

Moet wel zalig zijn, zou ook wel eens een bezoekje willen brengen.

V12 Zagato's inderdaad.

Stond die perto One-77 er nog?

Dat ik het niet weet, we mochten niet overal in de werkplaats lopen. Weet je welke kleur die had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik het niet weet, we mochten niet overal in de werkplaats lopen. Weet je welke kleur die had?

Geen idee, mijn vader vertelde er iets over. De raming aan stukken voor die wagen alleen al was enkele honderdduizenden euro's :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het carbon dak staat wel slecht bij deze kleur

Optioneel zal het ook wel in een gelakte versie verkrijgbaar zijn zeker. :) Maar je hebt inderdaad gelijk, ik vond het ook niet echt wauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid