Ga naar inhoud

Bewegwijzerde autoroutes


PJH

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug ben ik met Mayo een bewegwijzerde autoroute gaan rijden, dat bleek erg leuk te zijn gezien je niet continue op een roadbook moet kijken enz (kan lastig zijn als je geen passagiers hebt). Sindsdien heb ik reeds verschillende routes gereden en het smaakt naar meer :) Vandaar dat ik graag alle info een beetje zou willen bundelen in dit topic. Het leuke aan deze routes is ook dat het vaak een lus is, en je dus eigenlijk kunt starten waar je wil. Zo moet je geen nutteloze kilometers doen om naar het startpunt te rijden en kun je de route dus ook makkelijk hernemen als je ooit onverwacht bent moeten stoppen.

Er zijn uiteraard wel websites over, maar het is vaak lang zoeken + er is nog geen complete lijst van alle routes in en rondom België. Ik zal alvast beginnen :)

Route: De Smokkelroute

Regio: West-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen

Officieel startpunt: Maldegem

Lengte: +- 100km, 2.5 uur

Kaartje: http://www.h2o-stop.be/roadbooks/Belgi%C3%AB/Smokkelroute.jpg

Additionele informatie:

- Veel wegen met maar 1 rijvak, tegenliggers zijn dus soms wel lastig als je een zeer kleine bodemvrijheid hebt. Maar het wordt nooit echt een probleem.

- Veel modder op de wegen wanneer de landbouwers oogsten

Route: Molenlandroute

Regio: West-Vlaanderen

Officieel startpunt: Tielt

Lengte: +- 90km, 2 uur

Kaartje: http://www.h2o-stop.be/roadbooks/Belgi%C3%AB/molenroute.jpg

Additionele informatie:

- Veel wegen met maar 1 rijvak, echter wel genoeg inhaalmogelijkheden.

- Veel modder op de wegen wanneer de landbouwers oogsten

- Saai, bij momenten

Route: Krekenroute

Regio: Oost-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen

Officieel startpunt: Markt Eeklo

Lengte: 107km, 2.5 uur

Kaartje: http://www.routeyou.com/route/view/66507/motorroute-en-autoroute-krekenroute-belgie-nederland.nl

Additionele informatie:

- Mooie wegen, maar niet zo leuk als de smokkelroute

- Niet veel kreken gezien eigenlijk :D

Vul gerust aan met tips, namen van routes of complete beschrijvingen zoals hierboven.

En vooral: Enjoy :)

aangepast door PJH
Link naar reactie
Delen op andere sites

De route van Brussel naar Oostende is ook redelijk bewegwijzerd.

:lolz:

Anderzijds goed initiatief, want vroeger had je ze bij de vleet, nu zijn die eerder moeilijk te vinden, heb ik ondervonden toen ik m'n zweedse rondrit voorbereidde. (past niet meer in het ecologisch plaatje verzekerst???)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De vlaamse ardennen route is ook een aanrader.

De verschillende haspengouw routes zijn ook plezant, vooral in de bloesem periode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 jaren later...

Via reisroutes.be krijg ik geregeld potentieel mooie auto/motoroute's binnen.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9-7-2017 om 08:15 zei Bompa:

Dat mag hier best wel nog eens aangevuld worden .... 5j geleden gestart maar sindsdien niet veel meer aangevuld.

(Nu ik meer en meer oldtimerritjes zal maken :) )

 

https://www.routeyou.com/fr-be/route/view/301555/itineraire-a-moto/route-du-maquis

 

 

Wie is de oldtimer @Bompa? De wagen of de chauffeur? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke app's gebruiken jullie om routes op te nemen ? 

 

Ik ken bijna alle verharde en onverharde wegen in de Oostkantons tussen Ouren en de Hoge Venen... 

 

Kzou is wat route's moeten opnemen en on-line zwieren met weggetjes die sommige mensen niet durven te nemen of geen weet van hebben dat ze bestaan. 

aangepast door WV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei WV.:

Kzou is wat route's moeten opnemen en on-line zwieren met weggetjes die sommige mensen niet durven te nemen of geen weet van hebben dat ze bestaan. 

Vind ik ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik viewranger. online route tekenen, owel een route die opgeslagen is opladen(van iemand anders),ofwel simpelweg een gpx inladen. Ik gebruik dat om te wandelen, om te fietsen en om met de auto te volgen. Werkt zeer goed. Ondertussen neemt hij bovendien je route zelf op, dus als je afwijkt heb je dat ook geregistreerd.

App op tf en tablet, online op pc voorbereiden, ofwel op tablet. Gratis.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Bompa:

Ik gebruik viewranger.

 

Ziet er prima uit.  Ga ik zeker eens gebruiken.

 

(om te wandelen :D )

aangepast door Framfy
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-7-2017 om 10:39 zei WV.:

Welke app's gebruiken jullie om routes op te nemen ? 

 

Ik ken bijna alle verharde en onverharde wegen in de Oostkantons tussen Ouren en de Hoge Venen... 

 

Kzou is wat route's moeten opnemen en on-line zwieren met weggetjes die sommige mensen niet durven te nemen of geen weet van hebben dat ze bestaan. 

Ik nam soms m'n fietsgps mee in de vestzak van m'n moto om routes op te nemen, om gewoon om te weten waar ik geweest was. Nu heb ik een Garmin Zumo motogps, die kan je in de auto natuurlijk ook meenemen, en die neemt je routes automatisch op. Zo kan je achteraf alles bekijken en bewerken op je pc.

Geen idee of de Garmin Nuvi autogpssen die functie ook hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/26/2017 om 11:01 zei 3000:

Ooit eens de route des legendes gefietst in de Ardennen, is eigenlijk een autoroute

Ge zijt pas 'nen echten' als ge ook geflitst wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zin om straks nog ergens naartoe te rijden om m'n gedachten te verzetten. Iemand suggesties vanuit Antwerpen?

Wou eventueel een stukje Zeeland doen, @PJH heb jij een leuk uitzichtpunt langs de schelde ergens op je route?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-7-2017 om 11:38 zei 3000:

Ik nam soms m'n fietsgps mee in de vestzak van m'n moto om routes op te nemen, om gewoon om te weten waar ik geweest was. Nu heb ik een Garmin Zumo motogps, die kan je in de auto natuurlijk ook meenemen, en die neemt je routes automatisch op. Zo kan je achteraf alles bekijken en bewerken op je pc.

Geen idee of de Garmin Nuvi autogpssen die functie ook hebben

Google doet dat automatisch voor jou.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid