Jochen 6.085 Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Ziet er godverdomme lekker uit! Vreemde keuze wel om die sealant over de lime prime lite te doen? Is toch eerder een voorbereiding voor (carnauba)wax? Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 8 april 2018 Auteur Geplaatst: 8 april 2018 Leek me dus ook een goede voorbereiding voor een sealant. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Vandaag ook Mint Rims gebruikt. Die geur is zalig. 1 Quote
walter 4.428 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Op 2-4-2018 om 16:47, ex-Mooseman zei: Huistuinkeuken will do. Of Belgom. Maar dat is ook huistuinkeuken. Op 2-4-2018 om 18:56, J3nkins zei: Ik gebruik daar de Mercury van Auto Finesse voor. Werkt goed. Op 2-4-2018 om 19:27, gTa zei: Welk huistuinkeukenmiddel, dan? Zit ook met uitlaatsiertips met wat aanslag. Een hele tijd terug had ik nog een pot (met wat restant) Commandant, een redelijk grove korrel. (Geen idee waarom ik dat ooit, lang geleden, gekocht heb.) Daar ging dat goed mee: manueel polieren met een microvezeldoek. Maar die was volledig verduurd en is dus weg. Nu krijg ik er 't precies niet goed af. Tips? Op 2-4-2018 om 19:31, Jochen zei: In elke Auto5 ed verkopen ze wel iets om 'chroom' te poetsen. Zoals gezegt Belgom bvb. Meguiar's NXT Metal Polish verkopen ze ook op veel plaatsen en werkt perfect. Ik heb laatst deze gekocht en zeer tevreden van. Op 2-4-2018 om 19:57, ex-Mooseman zei: goed spul, die Menzerna. En absoluut niet duur. Ik heb gewoon een tubeke metalpolish uit de doe-het-zelf in mijn bak zitten. Als het erg aangekoekt is, gebruik ik een plukje staalwol 0000. Als bij toeval stond er deze week een tube Valma chroomreiniger op de bureau van mijn chef, toen in ik vroeg waarvoor dat moest dienen, bleek dat door iemand al een paar maand geleden besteld te zijn maar verder geen idee voor of door wie. Enfin, tube dan maar in mijn rugzak gestoken. Getest en goedgekeurd inmiddels! Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Volgens mij werkt tandpasta ook.Groetjes, Tante Kaat. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 14 minuten geleden, Jochen zei: Volgens mij werkt tandpasta ook. Groetjes, Tante Kaat. Kan ik dan chrome cleaner ook gebruiken als tandpasta? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Neen, daarvoor gebruiken we sigarettenassen en azijn. Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Kan ik dan chrome cleaner ook gebruiken als tandpasta?Probeer en weet Quote
Ugeken 11.754 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 54 minuten geleden, walter zei: Als bij toeval stond er deze week een tube Valma chroomreiniger op de bureau van mijn chef, toen in ik vroeg waarvoor dat moest dienen, bleek dat door iemand al een paar maand geleden besteld te zijn maar verder geen idee voor of door wie. Enfin, tube dan maar in mijn rugzak gestoken. Getest en goedgekeurd inmiddels! Ik heb dat ook nog ergens staan. Bij de SL gebruikte ik meestal deze, gekocht bij Colruyt denk ik. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Anderzijds heeft mijn ketel wel eens een stevige datailbeurt nodig. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 1 minuut geleden, Jochen zei: Ja, mijne ook Wanneer past dat voor u? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Niet meer zo vaak, heb ik de indruk Quote
CHARLE5 253 Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 (aangepast) Van paint protection film had ik al gehoord. Maar wist niet dat er ook spray bestond "a thick, clear plastic film that is sprayed on over a number of different coats and cured in the oven." 16 april 2018 aangepast door CHARLE5 Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 Ik heb ook een projectje achter de rug. Ik sprak enkele dagen/weken geleden in het "Bijkomende Otto"-topic over mijn rijervaring in een E85 Z4. Als tradeoff om er twee weken mee rond te mogen karren, heb ik mijn kennis zijn auto eens proper proberen zetten. Toch aardig wat uren aan versleten, maar ik ben tevreden met het resultaat. Hij was eerder sprakeloos/amazed. 't Is geen perfectie, maar toch een hele verbetering: Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 Als je een foto op je fb zet van enkel het wiel, denken ze dat je ergens een fietser omvergereden hebt. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Geen FB (meer), dus geen probleem . 't Is heerlijk om die swirls te zien verdwijnen. Ik heb 'm afgewerkt met Auto Finesse Fusion, miljaar wat een heerlijk product. En goed ruiken Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 5 mei 2018 Geplaatst: 5 mei 2018 Wat is het verschil tussen Compound & Polish (Meguiars) ? Eerst compound gebruiken om swirls en zo weg te krijgen & daarna Polish voor de glans ? Of zie ik dat verkeerd ? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 5 mei 2018 Geplaatst: 5 mei 2018 2 uren geleden, Soul zei: Wat is het verschil tussen Compound & Polish (Meguiars) ? Eerst compound gebruiken om swirls en zo weg te krijgen & daarna Polish voor de glans ? Of zie ik dat verkeerd ? Meguiar's is daar altijd vrij vaag in geweest. Met een compound bedoelen we meestal een grove polish en een polish is meestal een lichte polish. Maar de Ultimate Compound is bvb dan weer een cleaner met een lichte korrel. Hun ultimate Polish is dan weer meer een glaze... Maar je interpretatie is dus juist. Eerste de compound en dan de polish Over welke producten gaat het? Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 5 mei 2018 Geplaatst: 5 mei 2018 Ik vind de Diamon Cut niet slecht van meguiars. Krijg je eigenlijk veel krassen verwijdert en bouwt mooi af voor die kleine krasjes. Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 5 mei 2018 Geplaatst: 5 mei 2018 6 uren geleden, Jochen zei: Meguiar's is daar altijd vrij vaag in geweest. Met een compound bedoelen we meestal een grove polish en een polish is meestal een lichte polish. Maar de Ultimate Compound is bvb dan weer een cleaner met een lichte korrel. Hun ultimate Polish is dan weer meer een glaze... Maar je interpretatie is dus juist. Eerste de compound en dan de polish Over welke producten gaat het? Dit is de compound. Polish heb ik niet. Compound vliegt vlot in het rond als die machinaal gebruikt wordt... En da's de wax die ik gebruik bij een grote beurt. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 5 mei 2018 Geplaatst: 5 mei 2018 Ik heb ooit ook nog die 3-step fleskes gekocht, op een Meguiar's Demo Day nog met autoforum.be als ik me niet vergis (georganiseerd door Sega, kan dat?). Altijd verloren geld gevonden. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 6 mei 2018 Geplaatst: 6 mei 2018 Ik heb ooit ook nog die 3-step fleskes gekocht, op een Meguiar's Demo Day nog met autoforum.be als ik me niet vergis (georganiseerd door Sega, kan dat?). Altijd verloren geld gevonden. Weet niet meer wie dat georganiseerd had maar daar was ik ook bij. Was gene vette toen idd [emoji38]Lang geleden! Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 mei 2018 Geplaatst: 7 mei 2018 Het voeden van een blinkend stuurwiel, is dat iets dat moeilijk is voor iemand die nog nooit "geavanceerder" gekuist heeft dan met de 2-emmer methode? If yes: hoe begin ik daar het beste aan? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.