Soul 6.060 Geplaatst: 9 juni 2018 Geplaatst: 9 juni 2018 Tips voor onderhoud zwarte rubbers (moeten soepel blijven) & plastiek ? Quote
saabi 4.076 Geplaatst: 9 juni 2018 Geplaatst: 9 juni 2018 Voor echt rubber gebruik ik zymol seal. Voor plastic test ik nu black wow, maar het echte wow product heb ik nog niet gevonden... Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 9 juni 2018 Geplaatst: 9 juni 2018 Voor zwarte rubbers: Swissvax Seal Feed of 303 rubber seal protectant. Voor plastiek ben ik nogal fan van Nanolex trim rejuvenator als je niet wil gaan coaten. Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 9 juni 2018 Geplaatst: 9 juni 2018 Thanks. Vraag was misschien een beetje te vaag, gaat dus zowel over het reinigen en nadien het insmeren zodat het zwart zwart blijft en de rubbers soepel blijven. Quote
Ian 511 Geplaatst: 15 juni 2018 Geplaatst: 15 juni 2018 Tips voor onderhoud zwarte rubbers (moeten soepel blijven) & plastiek ?Ik gebruik nu Auto Finesse Revive om rubbers en zwarte/donkere kunststofdelen te behandelen. Iemand een idee hoe ik deze vetvlekken kan verwijderen? Heb met ontvetter geprobeerd, maar blijft zichtbaar. Dan ook nog vogelpoep die ingebrand is.. :/ Enkel met de poliermachine weg te krijgen zeker? Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 15 juni 2018 Geplaatst: 15 juni 2018 Probeer eens universal polishing Cream van Menzerna voor die vette plekken (vermoedelijk van zonnecrème ?)En vogelkak is wreed agressief spel: soms geraak je er met polieren zelfs niet meer 1 Quote
dane 1.985 Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 Vetvingers op het lak is polijsten met de hand . Ik gebruik hier voor Poorboy Professional Polish . Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 Goeie tips hier. En zonnecrème uit (kunst)leder? Ik heb alcantara bekleding op de zitgedeeltes maar de rest is kunstleder waar ik een vlekje niet op wegkrijg. Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 Vetvingers op het lak is polijsten met de hand . Ik gebruik hier voor Poorboy Professional Polish .Ook goed. Heb ik ook staan.Maar Menzerna is een kleiner en goedkoper tubeke Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 Goeie tips hier. En zonnecrème uit (kunst)leder? Ik heb alcantara bekleding op de zitgedeeltes maar de rest is kunstleder waar ik een vlekje niet op wegkrijg.Ik heb dat er altijd al afgekregen met AD Total of Nanolex interieurreiniger. Voor echte vlekken spuit ik het wel rechtstreeks op het oppervlak en ik werk het in met een zachte bortsel. Meestal effectiever dan op een microvezeldoek te verstuiven. Quote
ma: 94 Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 Ik heb op de passagierszetel van mijn wagen een tijdje terug eens mijn bus Gyeon Q2M Iron gelegd om het in de hand car wash op de velgen te spuiten. Bij het terugkomen gemerkt dat het spuitdopje nog open stond en heeft wat vloeistof op de zetel gelekt. Sindsdien is dat een plek op de stof. Iemand een idee hoe ik dat best eruit kan krijgen? Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 Overal Gyeon op kappen, problem solved. Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 stinkt dat evenveel als die andere ijzerverwijderaars ? Quote
Ian 511 Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 Ik gebruik nu Auto Finesse Revive om rubbers en zwarte/donkere kunststofdelen te behandelen. Iemand een idee hoe ik deze vetvlekken kan verwijderen? Heb met ontvetter geprobeerd, maar blijft zichtbaar. Vetvingers op het lak is polijsten met de hand . Ik gebruik hier voor Poorboy Professional Polish .Kleien heeft blijkbaar ook grotendeels geholpen. Dan ook de vogelkak uit het kofferdeksel gepolierd, en toen ik toch bezig was besloten om eens een stuk van het dak te doen (vorige (bejaarde) eigenaar ging altijd naar de krasstraat ermee en dat was er wel aan te zien). Wat een verschil, de kleur komt weer helemaal tot leven en nu zie je pas echt wat voor een prachtig blauw het is. Dan maar de rest van de auto gedaan (motorkap had ik al eens gedaan om te testen). [emoji38] Fameus tijdrovend wel, maar wel belonend. 3 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 2 hours ago, ex-Mooseman said: stinkt dat evenveel als die andere ijzerverwijderaars ? Ja 1 Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 1 uur geleden, DDke zei: Ja Die van Nanolex valt nog mee, vind ik. Toch ook maar eens Iron Out bestellen als mijn bidonneke leeg is. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Op zoek naar een goed en gemakkelijk te gebruiken product om leder te reinigen en voeden. Ik gebruikte Gloss-it en ben daar tevreden van maar dat wordt precies alleen maar als 5L verkocht en dat is iets teveel. Quote
#166 276 Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 (aangepast) 31 minuten geleden, Gixxer zei: Op zoek naar een goed en gemakkelijk te gebruiken product om leder te reinigen en voeden. Ik gebruikte Gloss-it en ben daar tevreden van maar dat wordt precies alleen maar als 5L verkocht en dat is iets teveel. tijdje geleden onderstaande gekocht voor een kameraad van mij. zie hem straks. zal eens vragen of hij het al gebruikt heeft. https://www.carclean.com/nl/liquid-leather-cleaner-conditioner-kit.html 11 augustus 2018 aangepast door #166 Quote
Ralph 76 Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Op zoek naar een goed en gemakkelijk te gebruiken product om leder te reinigen en voeden. Ik gebruikte Gloss-it en ben daar tevreden van maar dat wordt precies alleen maar als 5L verkocht en dat is iets teveel. Ik wil gerust samen met jou een bus van 5L kopen om in 2 te delen.Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 12 augustus 2018 Geplaatst: 12 augustus 2018 tijdje geleden onderstaande gekocht voor een kameraad van mij. zie hem straks. zal eens vragen of hij het al gebruikt heeft.https://www.carclean.com/nl/liquid-leather-cleaner-conditioner-kit.htmlBen benieuwd. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 12 augustus 2018 Geplaatst: 12 augustus 2018 Ik wil gerust samen met jou een bus van 5L kopen om in 2 te delen.Verstuurd vanaf mijn FEVER met TapatalkIk bekijk het even. Quote
#166 276 Geplaatst: 12 augustus 2018 Geplaatst: 12 augustus 2018 37 minuten geleden, Gixxer zei: Ben benieuwd. nog niet getest. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 12 augustus 2018 Geplaatst: 12 augustus 2018 nog niet getest.Ok, toch bedankt. Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 Vandaag heb iets vervelend aan de hand gehad met de quickdetailer van Autofinesse.Ik bleef maar vette vegen hebben. Allerlei (schone) doeken geprobeerd, ook de specifieke doek voor quickdetailer van zowel Microfibre Madness als die van Autofinesse zelf, maar het bleef maar smeren .Uiteindelijk heb ik het weg gekregen met Autofinesse Crystal (glasreiniger, die nogal ontvettend werkt).Vroeger heb ik dat nog gehad, maar toen was het putje winter, met temperaturen tegen het vriespunt, en hoge vochtigheid. Met de auto in een verwarmde garage te rijden, was het toen opgelost.Ik gebruik Autofinesse Finale al jaren, naar grote tevredenheid, eerste keer dat ik er zo’n miserie mee heb (net nu ik voor de eerste maal zo’n ‘pro’-bidon van 5 liter heb gekocht. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.