Ga naar inhoud

Detailtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als dit singlestage als in ‘zonder vernislaag’ is, dan ga je vooral veel je pads moeten uitwassen, gezien die zich veel rapper gaan verzadigen, met polish en met verf

• 3 weken later...
Geplaatst:

Misschien niet 100% het correcte topic, maar als ik full ppf wil op een nieuwe wagen, ga ik dan best voor Xpel of voor Gyon?

• 4 weken later...
Geplaatst:

Of er verschil is weet ik niet maar de bovenste is de nieuwste verpakking.

Geplaatst:

Klopt, is allebei Gyeon Bathe

Geplaatst:

Je moet er dan ook heel weinig van gebruiken

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

22€ vs 28€ voor 1l is nu niet zo een groot verschil?

Poorboys geeft wel een vage omschrijving van hoeveel je nodig hebt per wasbeurt:

met slechts 25 a 50 ml kan je 2 auto’s wassen

Gyeon:

VERBRUIK: 15-20ml / set

Geplaatst:

Ooit lang geleden die van PB's gebruikt en zeker een ok shampoo! Net zoals vele andere van hun producten trouwens.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik ben echt fan van hun Blue Paste Wax en hun BlackHole glaze.  Hun Professional Polish gebruik ik ook frequent.

Brengen supermakkelijk aan, doen niet te moeilijk als je het wat langer laat zitten. 

Zitten bij de goedkopere waxen budgetwise.
Resultaat is echt goed (en niet ‘goed voor zijn prijs’).

OK, verpakking is niet de meest fancy, en de standtijd is niet van de langste, maar voor mij is dat van inferieur belang tegenover de voordelen.

En hun producten ruiken allemaal heel lekker.

Geplaatst:

Jaaaren hun interior dressing gebruikt, top spul. Maar nu toch overgestapt naar Gyeon 🙂

Poorboys waffle weave droogdoek heb ik in een vorig leven bij Bert gekocht en gebruik ik nog steeds. Ondertussen heb ik er al 5 andere geprobeerd bij wijze van spreken maar ik grijp altijd terug naar die vod 🤭

Black Hole is inderdaad zalig. Gebruikte ik vroeger om auto's op enkele uren mooi te zetten. Grondig wassen, Black Hole met de DA erop en één of andere spray sealant erover 🙂

P1000912.thumb.JPG.22b30540157a925eea0c69a2ba18b108.JPG

P1000966.thumb.JPG.0ca4cabbe958c9745242aa02c673fac5.JPG

P1000975.thumb.JPG.ee9274f07f078797c36a6aa863b54295.JPG

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
40 minuten geleden, Jochen zei:

Jaaaren hun interior dressing gebruikt, top spul.

Frangipane-geur voor een week lang in je auto.

Ik gebruik AF Spritz nu.  Die van Poorboys rook me een beetje te straf.  En je moest ook heel goed nawrijven, vond ik.

Geplaatst:
20 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Frangipane-geur voor een week lang in je auto.

Ik gebruik AF Spritz nu.  Die van Poorboys rook me een beetje te straf.  En je moest ook heel goed nawrijven, vond ik.

1:1 verdunnen met water 👌, puur inderdaad niet ideaal.

Geplaatst:
14 uren geleden, Jochen zei:

Poorboys geeft wel een vage omschrijving van hoeveel je nodig hebt per wasbeurt:

Gyeon:

Zelf gebruik ik 25ml S&S.

Black Hole is effectief top spul. Zelfs aangebracht met de hand levert dat al een super resultaat op.

Geplaatst:
15 uren geleden, Jochen zei:

Gyeon:

Dat is meer dan 25% extra hé; van 22 naar 28.

Geplaatst:
Op 8/12/2024 om 11:05, Roger zei:

Misschien niet 100% het correcte topic, maar als ik full ppf wil op een nieuwe wagen, ga ik dan best voor Xpel of voor Gyon?

Als eindklant ga je zo goed als geen verschil merken. Mijn advies is om te opteren voor een installateur met ervaring en bij voorkeur een ervaren detailer die ze plaats. Het grote verschil zit hem in de afwerking zoals randen/naden, logo's, ... Probeer steeds andere ervaringen van bij de specifieke installateur te bekomen of ga zelf eens langs om het werk te kunnen inspecteren.

Anderzijds zie ik veel installaties die in mijn ogen echt niet voldoen waarvan zowel eindklant alsook dealers tevreden zijn. Alles valt en staat dan met je verwachtingen, dit ongeacht of je voor XPEL of Gyeon kiest. 

Zelf werk ik / werken wij al sinds jaar en dag met XPEL en hebben we zo goed als elk groot merk getest. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heb me ook een paar productjes besteld. M'n kinderen hadden een cadeaubon bij wax-it besteld, en heb dan eens wat producten gekocht die ik eigenlijk al een eind wou kopen maar het kwam er niet van.

2025-01-0617_56_13.thumb.jpg.cb915ce9133c8232cb605a1e78261cbb.jpg

2025-01-0618_03_29.thumb.jpg.ee6fcc5b7c6b85c716005750c0e88fcd.jpg

2025-01-0618_02_41.thumb.jpg.0895f51469800ab2bc869c83649e024b.jpg

2025-01-0618_02_27.thumb.jpg.9a693304c0b28761a665db90bca2c9ce.jpg

2025-01-0618_01_55.thumb.jpg.f82cbc404b4ccf4e7eb78376ae8e075e.jpg

2025-01-0618_01_45.thumb.jpg.b4e04deb9b7163388b0a3a60acbdf939.jpg

2025-01-0618_01_11.thumb.jpg.3fab1d7ef5b7dcd492edcfbfdca5b519.jpg

En vandaag voor de eerste keer gebruikt.

Wagen was echt een modder- en zoutbak.

Deftig laagje Gyeon foam (had ik al) laten inwerken. Afspuiten met m'n Ava P70. Nooit overtuigd geweest van foam, maar heb nu eens de concentratie verhoogd en het was wel beter.

2025-01-1114_36_23.thumb.jpg.0dc34b3523a2bbd8ab536db3ccf52a94.jpg

Daarna voor de eerste keer Poorboy's World shampoo gebruikt. Helaas stonden de britse maten er op voor de concentratie, mogelijks wat te veel erin gedaan, maar was wel tevreden. De washandschoen is ook wel een hele verbetering tov de microvezelhandschoen van den stock die ik voorheen had.

2025-01-1114_36_16.thumb.jpg.feb64079b0e17a002046948577fcb5d6.jpg

2025-01-1114_36_12.thumb.jpg.005013d98cead70f833a08afa01c0c28.jpg

Op advies van @Monterey Jack de Wet coat gebruikt. Heerlijk! Pssht psssht, afspoelen, en parelende waterdruppels rollen zo van de auto :inlove:

2025-01-1114_55_33.thumb.jpg.b2154d5c010351649e3565cbaa749a40.jpg

Daarna op een klein stukje even de Black Hole geprobeerd (toch al wat swearls hier en daar) -> hier was ik minder onder de indruk van. Echt fillen deed het niet. Heb het wel manueel gedaan met een applicator, niet met machine.

Aparte doeken besteld voor de ruiten binnenin ook, ik werkte nog met het traditionele zeemvel, maar als je het goed wil doen, moet je een natuurvel kopen en onderhouden. Een doek lijkt me iets makkelijker in gebruik en onderhoud. Is voor volgende keer. Bug&Grime is voor in het voorjaar, ook benieuwd naar.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Je zou echt eens moeten weten welke concentratie er uit je foam gun komt Bompa. Nu is het gokken. Misschien verspil je een hoop product of misschien is de concentratie te laag en werkt het niet optimaal. Is even 5min werkt maar dan weet je het ook.

Black Hole doet geen wonderen om swirls te maskeren, maar als je er de hele auto mee doet is het resulaat er wel. De algehele glans krijgt een boost en de cleaners doen hun werk. Best na een kleibeurt en machinaal gebruiken uiteraard maar kan dus ook met de hand.

Geplaatst:
2 uren geleden, Jochen zei:

Je zou echt eens moeten weten welke concentratie er uit je foam gun komt Bompa. Nu is het gokken. Misschien verspil je een hoop product of misschien is de concentratie te laag en werkt het niet optimaal. Is even 5min werkt maar dan weet je het ook.

Black Hole doet geen wonderen om swirls te maskeren, maar als je er de hele auto mee doet is het resulaat er wel. De algehele glans krijgt een boost en de cleaners doen hun werk. Best na een kleibeurt en machinaal gebruiken uiteraard maar kan dus ook met de hand.

1/5e product, deed ik in het begin niet, was eerder 1/10e. Volgende keer meet ik af.

Geplaatst:

Je hebt toch ook zo'n AVA-HD ?  Op aanraden van Bert vul ik mijn foamgun tot aan de top van het driehoekje op de fles met product, en vul verder aan met warm water (zorgt voor een betere oplosbaarheid van de zeep ofzo).  Het mondstuk zet ik dan halverwege.  Meer opendraaien, is meer schuim (maar dan moet ik me spoeien om een volledige break ingeschuimd te krijgen voor de fles leeg is).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Bompa zei:

1/5e product, deed ik in het begin niet, was eerder 1/10e. Volgende keer meet ik af.

Meten is weten!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zou je niet beter een BLO AIR (of iets dergelijks) gebruiken ipv een bladblazer?
Verder wel proper resultaat. Die Gyeon producten zijn wel goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid