Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 12 november 2014 Geplaatst: 12 november 2014 Ok, dan ga ik voor plan B; wetsanden(P1500, P3000 met dap) en uitpolieren met PAW en witte spiderpad en FG400. Finishen doe ik liever met een DAP eigelijk. ik moet er zowiezo een paar stofjes en een loper uitschuren. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 Ok, dan ga ik voor plan B; wetsanden(P1500, P3000 met dap) en uitpolieren met PAW en witte spiderpad en FG400. Finishen doe ik liever met een DAP eigelijk. ik moet er zowiezo een paar stofjes en een loper uitschuren. stofjes en een loper kan je er beter eerst handmatig uitschuren. Daarna kan je verfijnen door machinaal te schuren Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 ik heb unigrit meguiars nat schuurpapier (P2500) en een blok liggen, en dan trizact P3000 zeker. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 https://www.youtube.com/watch?v=ZXE6W8cL2WE&list=UUx-MhGfv-bSK9x7um8CEj0g&index=1 heb rechts een stukje gedaan, best goed gelukt, maar ik heb grotere trizact schijfjes nodig en een foam interface daarvoor ook. En ik denk dat een P6000 en P5000 ook wel het proberen waard is. Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 Is het verstandiger om eerst de blutsen/putjes van steenslag te laten herstellen en dan pas een grondige detailbeurt te laten doen? En heeft iemand een idee hoelang je een grote auto kwijt bent bij een detailer voor een grondige beurt. Auto is enkel in de carwash gewassen geweest, dus veel van die kleine krasjes van de borstels. Hier en daar ook grotere en diepere krasjes. Het interieur (oyster) is nooit verzorgd geweest en de bestuurdersstoel ziet er echt donker uit. Velgen en remklauw zitten vol remstof. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 altijd eerst carrosseriewerken laten uitvoeren voor je gaat detailen. Hoelang je hem kwijt bent hangt natuurlijk af van wat jouw verwachtingen zijn en hoever je wil gaan. Voor een uitgebreide correctie en interieur behandeling ben je toch makkelijk 2 a 3 dagen bezig(afhankelijk van de wagen natuurlijk). 2 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Timoni en Pumba-it.be !! Heb een nieuwe compresseur gekocht die 400L/min debiet geeft (zo eentje gelijk @Flupke zijnen driewieler geweest, nen tweecilinder!), nou werkt die Tornador fantastisch! (couldn't get myself to return the thingie ... ) In de komende dagen mag m'n gehele interieur + deur- en kofferslagen + ... er aan geloven. Heb er al zin in. Jullie adviseren om niet met zuivere APC te werken maar aan te lengen? (los van de geurhinder) En nu ik ne compresseur heb met best wel wat debiet, denk ik van zo'n excenterdingeske met fijne kop te kopen die je daarop kan aansluiten, kwestie van een "fijn" modelleke te hebben (spiegels e.d.). Sorry maar diene Festool van jullie van 400 EUR is me wat te duur. Denk om zo-eentje 'es te testen, of toch niet doen? Welke pads steek ik daar op? Er zitten backing plates bij van 30, 50 en 70mm. Is 't kleinste wat jullie hebben die Gloss-it 3.75? (9,5cm ongeveer) Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Timoni en Pumba-it.be !! Heb een nieuwe compresseur gekocht die 400L/min debiet geeft (zo eentje gelijk @Flupke zijnen driewieler geweest, nen tweecilinder!), nou werkt die Tornador fantastisch! (couldn't get myself to return the thingie ... ) In de komende dagen mag m'n gehele interieur + deur- en kofferslagen + ... er aan geloven. Heb er al zin in. Jullie adviseren om niet met zuivere APC te werken maar aan te lengen? (los van de geurhinder) En nu ik ne compresseur heb met best wel wat debiet, denk ik van zo'n excenterdingeske met fijne kop te kopen die je daarop kan aansluiten, kwestie van een "fijn" modelleke te hebben (spiegels e.d.). Sorry maar diene Festool van jullie van 400 EUR is me wat te duur. Denk om zo-eentje 'es te testen, of toch niet doen? Welke pads steek ik daar op? Er zitten backing plates bij van 30, 50 en 70mm. Is 't kleinste wat jullie hebben die Gloss-it 3.75? (9,5cm ongeveer) Schitterend! Ik zou dat zeker durven kopen. Je kan er niet veel mis mee doen voor dat geld Ik zou je dan aanraden de 70mm backingplate te gebruiken in combinatie met de kleine scholl pads van 85mm Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Schitterend! Ik zou dat zeker durven kopen. Je kan er niet veel mis mee doen voor dat geld Ik zou je dan aanraden de 70mm backingplate te gebruiken in combinatie met de kleine scholl pads van 85mm Deal. Zie verschillende versies. ('t Is niet voor show-shine, hé.) Paars (voor correcties), oranje (cutting), lichtblauw (light cutting) en zwart (finishing)? Moet ik ze allemaal hebben? Ge moet dat bestellen, zie ik? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Deal. Zie verschillende versies. ('t Is niet voor show-shine, hé.) Paars (voor correcties), oranje (cutting), lichtblauw (light cutting) en zwart (finishing)? Moet ik ze allemaal hebben? Ge moet dat bestellen, zie ik? Hangt af wat je juist wil doen met die kleine pads hé, maar ik zou er toch 3 nemen als basis. Paar, blauw en oranje. Je heb dan nog spider pads voor extreme cutting, en zwart voor erg fijne finishing. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Hangt af wat je juist wil doen met die kleine pads hé, maar ik zou er toch 3 nemen als basis. Paars, blauw en oranje. Doe maar. 2 van elks. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Doe maar. 2 van elks. Dat zal voor eind deze week zijn dan Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Geen haast bij. Mag zelfs na skiverlof zijn, ga auto niet meer aanpakken voor 1e congé. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Diene Tornador Black is ZOT Ik heb helaas geen foto's genomen vóór ik er mee aan de slag ging ... maar de tapijten waren vervuild, grauw en in de koffer waren er echt vuile "verbouwvlekken" (cement, zwarte strepen, vlekken van uitlopend weetikveel, ...). 3 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Schitterend die patronen 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Schitterend die patronen Dat is zelfs volledig per ongeluk (laatste passage met een vod om te drogen)! Mocht ik patronen willen maken, dan zouden die wél perfect gedaan geweest zijn. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 En nog straffer, eigenlijk: ziehier een mat van 5 jaar en 185.000 km oud. Die was echt aan vervanging toe, ik was al aan 't overwegen om een nieuwe mattenset te kopen. Nu niet meer nodig! Oké, wel wat slijtage maar zo proper als nieuw. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Werkt dat ook op stoffen zetels? Mag ik eens langs komen? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Ongelooflijk proper resultaat ! Ik stel me alleen de vraag: zal dit nu niet rapper vuil worden. Mijn schoonouders hebben altijd in de tapijtindustrie gewerkt, en ze zeggen altijd als je een carpet of tapijt intensief gaat reinigen, je de bescherming van de vezel sloopt. Hierdoor zou de vezel sneller vuil absorberen. Of kun je dit achteraf weer beschermen met één of ander goedje (bv Fabric Guard) @@Wax-it.be ? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Ja, er is een stoffenvariant van dat spul dat je op je ruiten wrijft en water afstoot. Maar ik heb dat niet. Zal me worst wezen dat ze nu iets sneller vuil worden: ik weet dat ik ze weer proper krijg! Plus: "intensief" reinigen is het niet echt, hé. Was met een milde APC, aangelengd 1/5, en met een borstel. 't Is geen bijtend product ofzo? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Werkt dat ook op stoffen zetels? Mag ik eens langs komen? Ja gij, zie de stoffen Recaro's van Spillies' 80 Competition, staat hier ergens in dit topic of op de website van Schmutz-it of op hun fb-pagina. Zot ze! Langskomen: 's goed, maar dat zal voor na 't skiverlof zijn. 1 Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Ja gij, zie de stoffen Recaro's van Spillies' 80 Competition, staat hier ergens in dit topic of op de website van Schmutz-it of op hun fb-pagina. Zot ze! Langskomen: 's goed, maar dat zal voor na 't skiverlof zijn. forummeet? Quote
walter 4.428 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 @@Wax-it.be hoeveel behandelingen doe je met deze set http://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2-view.html? Gebruik momenteel Rain-X, tevreden van na de eerste regenbui eigenlijk. Na het aanbrengen blijft er altijd een vettige waas achter die pas weg is na de eerste regenbui. Of ik breng dat verkeerd aan Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Dat is eigen aan dergelijk product. De Nanolex Urban Glass doet dat ook. Producten zoals die Gyeon View of Nanolex Ultra Glass werken volgens een ander systeem en hebben die waas niet. Met de view doe je in theorie 1 applicatie, in praktijk een 3-4 tal. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.